بازدید 76661

یوفو یا موشک: ابهام پنجشنبه از دید صهیونیست‌ها

شی ناشناخته‌ای که در آخرین ساعات پنجشنبه در آسمان کشورمان دیده شد و ربطی هم به مانور پدافند غیرعامل نداشت، در بخش‌های دیگر خاورمیانه نیز دیده شد؛ با این تفاوت که در دیگر جا‌ها به افکار عمومی حداقلی از توضیحات واقعی داده شد.
کد خبر: ۲۵۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۸ 09 June 2012

یک فضاپیما، یک ماهواره و یا یک موشک بالستیک روسی؟ یک یوفو (unidentified flying object) یا شی پرنده ناشناخته، شب پنجشنبه در آسمان خاورمیانه دیده شد و در بعضی جاها مردم برای رفع نگرانی خود با پلیس تماس گرفتند.

به گزارش «تابناک» به نقل از راشاتودی، شی درخشان مرموز در آسمان حرکت مارپیچی داشت و به نظر شبیه دود می‌آمد.


دیدن این پدیده در کشورهایی از جمله گرجستان، ارمنستان، ترکیه، لبنان، اردن و دیگر کشورهای منطقه نیز گزارش شده است.

بنا برا ین گزارش، بلافاصله پس از این حادثه، ارتش اسرائیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از عملیات مرتبط با این حادثه در منطقه آگاهی ندارد.

روزنامه Times of Israel بنا بر نظر برخی متخصصان نجوم حدس زده است که این شی می‌توانسته ماهواره‌ای باشد که در مدار خود منفجر شده است؛ هر چند منابع دانشگاهی لبنان مدعی شده‌اند که مشاهدات ناشی از باقی‌مانده سوختن یک شهاب سنگ در مدار زمین بوده است.

دکتر ییگال پات‌ال، منجم برجسته اسرائیلی که ریاست انجمن نجوم اسرائیل بر عهده وی است، اعلام نموده، احتمال این که شی دیده  شده، یک موشک بالستیک بوده باشد، کاملا جدی است.

وی گفته است: «بسیار محتمل است که چنین موشکی از کنترل خارج شده باشد و سوختن باقی مانده و سوخت این موشک، چیزی است که مردم دیده‌اند. موشک به ارتفاع 200 تا 300 کیلومتر رسیده و به همین دلیل در کشورهای فراوانی دیده شده است».


وی این ادعا را که شی دیده شده، شهاب‌سنگ بوده، رد کرده و گفته است: «آن چیزی که دیده شد، اندازه‌ای کوچک داشته و ناگهان شروع به بزرگ شدن کرده است و حرکت مارپیچی پیدا کرد. پس از مدت زمانی به ابر تبدیل شد... به نظر شبیه شی پرنده‌ای می‌رسید که در ارتفاع بالا پرواز می‌کرد و سپس تکه‌تکه شد».


این احتمال که شی دیده شده یک موشک بوده، با اعلام روسیه در مورد آزمایش یک موشک بالستیک راهبردی قاره‌پیما از نوع Topol، تقویت شد.

بنا به خبر منتشره از سوی منابع روس، این موشک از منطقه آستراخان در نزدیکی دریای خزر به سوی منطقه ساری‌شاگان در خاک قزاقستان شلیک شده و با موفقیت به هدف برخورده است.


نکته جالب در کنار سکوت و آگاهی رسانی‌های اشتباه داخلی از جمله مرتبط کردن این پدیده با یک مانور داخلی، خبری است که امروز به نقل از مقامات دفاعی داخلی منتشر شده که در آن آمده است: «شیء نورانی که پنجشنبه در آسمان ایران دیده شد، از شرق افغانستان به سمت سرزمین‌های اشغالی رفته است»؛ حال آن که این احتمال با هیچ یک از خبرهای دیگر که تاکنون در این باره منتشر شده است، تطابق ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۶۷
انتشار یافته: ۵۲
آخر چی شد ؟
موشکه ؟ شهاب سنگه ؟ آدم فضاییه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
همش بازار گرمیه، میخوان رسانه هاشون مخاطب پیدا کنند یکی همین تابناک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
توهم
موشک روسها بوده ، لابد مثل توپولوف شون در آسمان ترکیده!! اینکه چرا در دامنه وسیعی دیده شده بخاطر ارتفاع بسیار بالای موشکه ، با این موشک هایی که از این طرف و آن طرف شلیک میکنند خدا به داد مردمی برسه که بر اثر یک خطا ممکنه به سرشون فرود بیاد!
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
موشك داراي سوخت محدود ميباشد و هر چقدر هم از زمين فاصله بگيره حجم نور اون كمتر ميشه . اون دودي كه در آسمان ايجاد شد يا اون نوري كه بوجود اومد شايد وسعتش به اندازه يك شهر بزرگ بود چون از آسياي ميانه تا خليج فارس حداقل سه هزار كيلومتر هستش حالا با اين فاصله حجم دود و غباري مثل اون مطمئناً بيشتر از يك شهر وسعت داشته
چه عجب عکس واقعیشو گذاشتین
عزیز نقشه رو هم که گذاشتین این واقعه رو خودم دیدم بنده نقشه بردارم فرق غرب وشرق رو شما اگر از لحاظ سیاسی بدونید بنده از لحاظ علمی میدونم این پدیده در180 درجه مسیر موشک روسی انجام شد ونیز زمان این دوواقعا" اختلاف فاحشی باهم دارند واینکه ارتفاع این پدیده بالاتر از اونی بود که موشکهای بالستیک قراره بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
توهم یا واقعیت. موجودات فضایی ناشناخته در بالا ایران چه می کنند!؟ چرا آیا.
این که چیز جدیدی نیست در اوایل انقلاب در مرزهای نزدیک به شوری سابق شبیه به چنین چیزی وارد آسمان می شد و به یک باره به حالت چتر به ابری بزرگ تبدیل میشد چون آنزمان مردم از ماهیت چنین چیزهایی اطلاع نداشتند برایشان اهمیت نداشت چون هر چند روز از این موارد دیده می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
آره زمان انقلاب بود و من کاملا یادمه اما به هرکس میگم چیزی به خاطر نمیاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
من بانظرمحمدموافقم من بچه بودم درسالهای حدود63-64یک باردرجهت شمال نورسفیدرنگی درآسمان به شکل دایره بزرگ وبزرگترمی شدتاقسمت وسیعی ازاسمان رادربرگرفت وکم کم محوشد.
واو آدم فضایی . همیشه دوست داشتم یکی داشته باشم
من خودم این پدیده رو دیدم
این چیز ناشناخته به تنها چیزی که شبیه نبود موشک بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
گرداب فضایی بوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
تا حالا موشک دیدی؟
من خودم ازاولش دیدم بنظرم موشک نبود بلکه مانند گردباد دورخودش میپیچید تا حالا چندین هزار موشک امتحان شده ولی از این چیزا خبری نبوده
احتمال شلیک یک موشک با شرایط و وسعت فوق خصوا حرکت مار پیچینور حاصل از آن بعید به نظرمیرسد احتمالا یک آزمایش در میدان الکترو مغناطیس زمین میباشد
سلام
ولی به نظر من منابع دفاعی داخلی درست گفتند
چرا که من همان زمان در شهر زیبا کنار استان گیلان بودم و همین شی رو در فاصله ای خیلی نزدیک شاید صد یا دویست متری توی آسمان دیدم. این شی ابتدا بصورت قیف مانند و با یک رأس نورانی و از جنس شبه نور و دود دیدم سپس رأس نورانی بزرگ شد و سپس با یک حرکت حلزونی ریز و ریز تر شد( جالب این جاست این دود یا نور نقطه پر نور،که شبیه دایره ای تو پر از دود بود با یک حرکت حلزونی دود ها محو شدند) و در آخر هم در حالی که شی نورانی در حال ریز و ریز شدن به همراه حرکت افقی بود نا پدید شد اما اون نور یا دود در فضا هنوز باقی مانده بود
الحمدا... در این پست همه اظهار نظر کنندگان در سطح علمی بالایی بسر میبرند
فقط موندم با این همه اطلاعات چرا ما الان اینجاییم !!!
بیخیال ... به قول اون اقاقی ناشناس
واو . ادم فضایی . همیشه دوست داشتم یکی از اینا رو داشته باشم !
شاید تست سیستم موشکی آمریکا بوده. یک موشک آمریکایی از افغانستان شلیک کرده به سمت اسراییل و اونا سیستم رهگیری شونو تست کردن.
هیچ توجه کردین موشک روس ها به سمت شرق شلیک شده ، ولی این پدیده در سمت خاور میانه دیده شده!!!
ما خیلی خوشحال شدیم وقتی این نور را دیدیم
ما فکر کردیم آتیش بازی است
جون خودم!
شک نکنید این پدیده به دست بشر دو پا انجام نشده است...
موشک های بالستیک از جو خارج می شوند و بالای سر هدف دو باره به جو زمین بر می گردند با توجه به چرخش زمین حول محور خود جو زمین هم در حال گردش است بنابراین اگر موشک درست در امتداد محور گردش زمین قرار نداشته باشد در هنگام بازگشت به جو زمین دچار حرکت مارپیچی می گردد .
به نظرتون نمی تونه مربوط به پروژه ی هارپ باشه؟!
بابا اين سيفينه آدم فضايي ها بود كه ميخواست تو ايران فرود بياد اما از همون بالا متوجه شد كه قيمت گوشت مرغ و ميوه تو ايران واويلاست، جاي پارك سفينهبراشون وجود نداره، پليس هم بدجور جريمه ميكنه، يارانه هم بهشون نمي دن، درنتيجه قيد ايران رو زد، خواست بره كشورهاي عربي باز فهميد كه اونجا مردم در حال و حوي بهار عربي هستن و گفتن حسن خطرناكه! حسن!به همين خاطر تو آسمون اين چند كشور سرگردون مونده بودن كه جكار كنند، نهايتا گفتن ميريم ونزوئلا به جهنم و ضرر!
ای بابا سخت نگیرین این بازرس هست که داره دنبال سر نخ میگرده این هم چراغ قوه اونه
شاید بخار مخ مردم بعد از شنیدن قیمت جدید نون باشه!!!
تو فيس ميگن ماهواره ي ناسا بوده كه به خاطر فرار از تشاشعات خورشيدي به زمين نزديك شده بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
اخه کدوم ماهواره را بعد از قرار گرفتن تو مدار زمین میشه بالا پایین کرد که ما خبر نداریم مگه فیلم سینمایه؟اون که تو فیس میفرمایند احتمالا سریال پیشتازان فضا بوده
برادر تابناک ، مهم اینه که ما اصلا نفهمیدیم چی بوده ، چی رفته ؟ چی رو توضیح بدیم ؟
من فکر می کنم این کار برای القای ترس در غرب انجام گرفته و دست قدرتهای غربی در میان است.
ک از منطقه آستراخان در نزدیکی دریای خزر به سوی منطقه ساری‌شاگان در خاک قزاقستان شلیک شده است. خوب مرغ پخته با اين گراني هم از خنده روده بر ميشه تابناك حسابي ما كدومو قبول كنيم اين مختصات كه از ايران و اردن و... كه رد نميشه ما حتي در تربت جام هم كه شرق ايران است اين پديده را داشته ايم . بلا به دور واااااا
تابناک !پول میگیرم میگم چیه ؟
معامله رو بزنیم یا نه ؟؟
این بابایی که گفت یک موشک از افغانستان به سمت اسرائیل بوده ؟ توی نقشه بلده شمال و جنوب را نشان بده ایشون از روی کدوم شواهد به این یقین رسیده بودند ؟
بابا زياد نگران نباشيد ! پوتين را كه مي شناسيد ، اين كار ممدشون بود كه چهارشنبه سوري گرفته بود اوني هم كه مي چرخيد من ديدم پسره سيم ظرفشويي رو آتيش زده بود دور سرش مي چرخوند.
احتمالا مغز من بوده که از فشارای مالی سوت کشیده رفته آسمون ......
شماها چقدر ساده هستین!! اون چیزی که همتون دیدین بخاری بود که از سر همکارمن بعد از شنیدن گرانی نان بلند شد
این پدیده بیشتر شبیه به هارپ بوده...سلاحی که در اینده راجع به آن بیشتر خواهیم شنید تکنولوژی هارپ با تغییر در امواج الکترومغناطیس زمین کارهای زیادی میتونه انجام بده و فعلا فقط دو سه تا کشور دارند روش کار میکنند سلاحی به مراتب وحشتناک تر از بمبهای هسته ای...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
بابا جمع کنین این قصه سرایی در مورد هارپ رو حالا تو این مملکت همه فیزیک دان شدن
برادران عقل کل
بد نیست بدونین جو زمین حدود 11 کیلومتره. اگر قرار باشه سوخت نشتی موشک در برخورد با جو (11 کیلومتری زمین شعله ور بشه) در فاصله 1000 کیلومتری قابل رویت نیست. اگه هم قابل رویت باشه با این زاویه نه بلکه با زاویه بسیار حاد در افق.
یادمان باشد که طبق برخی پیش بینی ها احتمالا امسال 2012 آخر زمان است و قرار است اتفاقات مهمی در دنیا رخ دهد که منشا آن خاورمیانه است . !!!!
من این رخداد رو در حوالی زنجان در مسیر برای خوردن شام اطراق کرده بودیم که دیدم
از ابتدا تا انتها
کل زمان بیش از 2 دقیقه طول کشید و پس از اتمام که شکل علامت تعجب خوابیده را تشکیل داده بود با هم محو شد، از یک نقطه ابتدا حرکت طولی مشابه یخ خط راست را ایجاد کرد یعنی محل شروع با ضخامت کم و انتهای آن ضخامت زیاد و پس از تمام شدن خط، از همان نقطه شروع حرکت شعاعی خودش رو شروع کرد و شکل یک کره رو ایجاد کرد
تمامی این شکل سفید رنک و دانسیته در کل شکل یکسان بود و برای تشکیل اوون شکل کروی 180 درجه چرخید نه کمتر نه بیشتر و بعدش به آروومی محو شد
همین و بس
جنگ سرد دو ابر قدرت شروع شده . منتها اين بار خدا ميدونه براي به رخ كشيدن توانائيهاي نظاميشون با خطاهاي پيش بيني نشده جون چند نفر در خطر باشه خصوصا از سمت روسيه كه هميشه يه گافي تو كاراش داره .
باز گیج شدم !!!
فكر كنم نون بربري بوده آخه از ديروز قيمتش پرواز كرده
من در تهران نيز اين شيي را ديدم ولي جالب است در گزارشات شما از ديده شدن اين شيي در تهران گزارشي نداديد
اینکه ان یک موشک بالستیک بوده شکی در ان نیست.ولی به عقیده بنده ازمایش روسها برای تست سپر موشکی بوده و گرفتن چشم زهر از امریکا.
دوره آخر زمانه همه چي ممكنه باشه خودتون را آماده كنيد
با سلام
من اين نور را ديدم و چون از قبل خونده بودم كه شركت پپسي قصد تبليغات فضايي محصول خودش داره، فكر كردم همون تبليغاته!! البته شكل آرم پپسي هم ميشد تصور كرد . جالبه كه اين مطلب خوندم نظرم به كلي متفاوت شد.
گفته شد اين يك قطعه جدا شده از يه موشك بوده اگه اينجوره چطور اين قطعه بجاي پايين اومدن به جلو حركت ميكنه و به مسافت فضاي چند كشور حركت ميكنه
بله من هم در تهران دیدم . در ابتدا به نظر میرسید که در ارتفاع پایین باشه مثلا در حد برج میلاد یا همان دود ناشی از آتش بازی که یکی در دوستان اشاره کرد اما با این وسعت که در خاور میانه دیده شده هم باید بسیار وسیع و بزرگ بوده باشه هم بسیار مرتفع. در هر صورت خیلی عجیبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی