بازدید 27395
برنامه بازی‌های تیم ملی ایران:

تاریخچه کامل بازی‌های ایران و ازبکستان

تیم ملی فوتبال ایران، در حالی در نخستین دیدار خود در راهیابی به جام جهانی به مصاف ازبکستان می‌رود که تیم میزبان تاکنون نتوانسته مقابل ایران برنده باشد. تیم‌های ملی ایران و ازبکستان تا کنون سه بار به مصاف هم رفتند که دو بار تیم ملی کشورمان به برتری و یک دیدار دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسید.
کد خبر: ۲۴۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹ 01 June 2012
تيم ملي فوتبال ايران در حالي چهاردهم خرداد به مصاف ازبكستان مي‌رود كه پيش از اين در سه ديدار رسمي برابر اين تيم قرار گرفته و صاحب دو پيروزي و يك تساوي شده است. ايران اين بار بايد در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در تاشكند به مصاف ازبك‌ها برود.

به گزارش «تابناک»، نخستین بازی دو تیم در سال ۱۳۷۷ در چهارچوب مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ در بانکوک برگزار شد که با پیروزی چهار بر صفر ایران به پایان رسید، در آن بازی علی دایی (سه گل) و علی موسوی، زننده گل‌های تیم ملی ایران بودند و منصور پورحیدری هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.

بنا بر این گزارش، دومین بازی که در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ میلادی در مالزی برگزار شد، تیم ایران با نتیجه دو بر یک از سد حریف خود گذشت.

در این دیدار ایران با نتیجه دو بر یک ازبکستان را شکست داد. گل ازبکستان روی اشتباه توامان رحمان رضایی و رودباریان توسط رحمان رضایی وارد دروازهٔ ایران شد. این گل توسط سیدجلال حسینی جبران شد و گل پیروزی ایران توسط جواد کاظمیان بازیکن تعویضی ایران به ثمر رسید. در آن بازی ایران با مربیگری جوان‌ترین مربی تاریخش، امیر قلعه نویی، در کشور مالزی با تیم‌های همگروهش (ازبکستان، چین و مالزی) مسابقاتش را برگزار کرد.

جدال ده نفره ایران و ازبکستان با تساوی به پایان رسید

سومین بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.
این مسابقه که در تاریخ چهاردهم شهریور ۸۸ از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه ملی تاشکند برگزار شد، در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

این مسابقه در نیمه نخست بازی بیشتر در میانه زمین بود، اما در لحظاتی بازیکنان دو تیم بر روی دروازه‌های یکدیگر حملاتی داشتند که با تیزهوشی مدافعان و دروازه‌بان‌ها این حملات دفع شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم بازی سرد و کسل کننده دنبال شد و پس از اخراج مجتبی زارعی ایران هم ده نفره شد تا این مسابقه بدون هیجان در پایان نیز بدون گل پایان یابد.

در جریان بازی گل دقیقه ۳۹ مسعود شجاعی از سوی داور مسابقه خطا اعلام شد. داور بازی در نیمه دوم و در دقیقه ۸۷ نیز گل تیم ملی ازبکستان را با خطا روی رحمتی مردود اعلام کرد. روشن ایرماتوف، داور ازبک مسابقه به اودیل احمدف از تیم ملی ازبکستان در دقیقه ۳۳ و مجتبی زارعی از تیم ملی ایران در دقیقه شصت کارت قرمز نشان داد. جواد نکونام، کاپیتان ایران نیز کارت زرد گرفت.

تیم ملی ایران با نفرات زیر برابر ازبکستان به میدان رفت:

سید مهدی رحمتی، جواد نکونام، محمد نصرتی، هادی عقیلی، مسعود شجاعی، مهرزاد معدنچی (مجتبی زارعی)، احسان حاج‌صفی، علیرضا محمد (آرش برهانی)، فریدون زنذی، خسرو حیدری و ایمان مبعلی سرمربی: افشین قطبی
برنامه بازی‌های تیم ملی ایران به شرح زیر است:

*یکشنبه ۱۴/۳/۹۱- تاشکند: ازبکستان ـ ایران
*سه شنبه ۲۳/۳/۹۱ ـ تهران: ایران - قطر
*سه شنبه ۲۱/۶/۹۱ ـ بیروت: لبنان ـ ایران
*سه شنبه ۲۵/۷/۹۱ ـ تهران: ایران - کره جنوبی
*چهارشنبه ۲۴/۸/۹۱ ـ تهران: ایران - ازبکستان
*سه شنبه ۱۴/۳/۹۲ ـ دوحه: قطر ـ ایران
*سه شنبه ۲۱/۳/۹۲ ـ تهران: ایران - لبنان
*سه شنبه ۲۸/۳/۹۲ ـ سئول: کره جنوبی ـ ایران

پس از راهیابی دو تیم اول هر گروه به مرحله بعد، دو تیم سوم برای انجام دیدار اول Play off در دو تاریخ جمعه، پانزدهم شهریور و سه شنبه نوزدهم شهریور ۹۲ به مصاف هم خواهند رفت. در بازی رفت تیم سوم گروه اول و در بازی برگشت تیم سوم گروه دوم میزبان خواهد بود.
فیفا اعلام کرده تاریخ بازی‌های Play off به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.
برنده این دو دیدار در دو تاریخ سه‌شنبه ۲۳ مهر ۹۲ و سه شنبه ۲۸ آبان ۹۲ به مصاف نماینده آمریکای جنوبی خواهد رفت. در دیدار نخست این مرحله هم تیم آسیایی میزبان و در دیدار برگشت میهمان خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۵
پیش به سوی جام جهانی 2014 برزیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
ایول
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
دلت خوشه عمو/اون از فوتسال و این هم از فوتبال .فقط سفرهای خارج آقای ترابیان سر جا باشه . گور بابای فوتبال
س.ا.
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۲
ایشالله که بریم، اما حالا رفتیم، بعدش چی؟ متاسفانه سالهاست همه هدف ایران اینه که فقط بره جام جهانی ، رفتن به جام انگار آخرین هدف ما شده، برای مسابقات جام انگار اصلا امادگی نداریم و حتی بازیکنان هم باور بازی مقابل تیم های بزرگ رو ندارن ، میرن اونجا مثل یخ ، خدا خدا میکنن بلکه مساوی کنن، با این بازیکنایی که بازیشونو تو این اخری ها دیدیم خدا به خیر بگذرونه.
به امید برتری ایران
omidvaram jav gir nashan
شتر در خواب بیند پنبه دانه
I love you Iran
به امید رفتن به جام جهانی
این نشون میده که تیم ازبک در حال پیشرفته باید مواظب بود
ایران همیشه قهرمان
ایران همیشه قهرمان
حالا گیریم که ایران به جام جهانی هم برود. در همان دور اول بازی هایش حذف خواهد شد.
با سلام و احترام
امیدوارم که با توکل به خدا و بدور از هرگونه غرور و با تعصب و همدلی به دیدار تیم ها برویم و انشالله پیروزی نصیب ما شود .
انشالله
ما همون تیم سوم هستم بزور میبریم دست اخر از آمریکای لاتین میبازیم میگید نه یک سال ونیم دیگه به حرفم میرسید
ایران برنده است
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی