بازدید 16718
طرح تشديد برخورد با بدحجابي به نمايشگاه بين‌المللي تهران هم رسيد؛

پلمپ غرفه‌هاي جشنواره به دليل بدحجابي

کد خبر: ۲۴۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۵ 29 May 2012
ماموران پليس پايتخت در ادامه طرح تشديد امنيت اخلاقي و برخورد با بدپوششي، بدحجابي و مانكن‌ها، از بعدازظهر روز يكشنبه راهي نمايشگاه بين‌المللي تهران شدند که در آن نخستين جشنواره غذاهاي سنتي ايران و نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي اگروفود (کشاورزي و غذا) در حال برگزاري بود.

بر اساس گزارش‌ها، پليس تهران به دليل بدحجابي و عدم رعايت پوشش مناسب توسط غرفه‌داران و فروشندگان، 80 غرفه اولين جشنواره غذاهاي سنتي ايران را در نمايشگاه بين‌المللي تهران پلمپ كرد.

به گزارش ايسنا، ماموران گشت امنيت اخلاقي كه به همراه معاونت نظارت بر اماكن عمومي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در محل اين نمايشگاه حضور داشتند، پس از بررسي وضعيت نسبت به تذكر به غرفه‌داران بدحجاب و بدپوشش اقدام و تعدادي از آنها را نيز دستگير كردند.

ماموران معاونت نظارت بر اماكن عمومي تهران بزرگ 80 غرفه اين نمايشگاه را به دليل بدحجابي غرفه‌داران و فروشندگان آنها پلمپ و مسئول نمايشگاه نيز براي ارائه توضيحات به معاونت نظارت بر اماكن پليس امنيت عمومي تهران بزرگ فراخوانده شد.

برخورد با مصاديق بدحجابي در اين نمايشگاه كه از روز يکشنبه آغاز شده‌است روز گذشته نيز ادامه داشت و ماموران پليس امنيت اخلاقي تهران بزرگ نيز در محل برگزاري اين نمايشگاه مستقر هستند و با مراجعه‌كنندگان و فروشندگان متخلف برخورد مي‌كنند.

خبرگزاري فارس، هم در اين رابطه گزارش داد که نيروي انتظامي نوزدهمين نمايشگاه اگروفود را به دليل بدحجابي برخي غرفه‌داران پلمپ کرد.

اين خبرگزاري به نقل از يکي از غرفه‌داران نوشت: برخي از غرفه‌داران لباس‌هاي نامناسبي پوشيده بودند و به همين دليل نيروي انتظامي از ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه(ديروز) از باز شدن برخي سالن‌ها از جمله سالن 6 نمايشگاه بين‌المللي ممانعت به عمل آورده‌است.

پليس پايتخت از چند هفته گذشته تاکنون، طرح‌هاي تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوششي در ميادين، مراکز خريد و پارکها، اماکن تفريحي و كوهستان‌ها، رانندگان و سرنشينان بدحجاب در بزرگراه‌ها و معابر درون‌شهري، سگ گرداني و ايجاد آلودگي صوتي را به مرحله اجرا گذاشته‌است که اجراي آنها همچنان ادامه دارد.

اجراي طرح‌هاي تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوششي باعث شده‌است که در روزهاي اخير ديدن گشت‌هاي ارشاد با مأموراني که لباس‌هاي سبز بر تن دارند و در ظاهر با ديگر مأموران انتظامي فرقي نمي‌کنند بيش از هر مورد ديگري به چشم بيايد. سر هر چهارراه، دور تا دور هر ميدان و زير اکثر پل‌هاي شهر، جلوي مراکز خريد، پارکها و حتي تازگي‌ها، جلوي مراکز آموزشي و نمايشگاه‌ها تعدادي مأمور گشت ارشاد ايستاده‌اند که يا در حال تذکر دادن يا مشغول صحبت با کساني هستند که آنها را بدحجاب مي‌نامند.

تعداد مأموران البته نه انگشت‌شمار بلکه تا اندازه‌اي است که چهره آن منطقه را کاملاً پليسي کرده‌است، آنقدرها که اگر به عنوان يک غريبه وارد آن منطقه شده باشيد دلتان گواهي اتفاق تلخي مي‌دهد اما مسئله، تذکر به افراد بدحجابي است که پا را فراتر از حدود ارزشي و ديني گذاشته‌اند، با اين وجود ديدن اين مناظر، بغرنج بودن معضلي را به تصوير مي‌کشد که چهره مسئله را براي مردم از جهاتي بدتر مي‌کند.

مبارزه با بدحجابي در حالي به نمايشگاه بين‌المللي تهران رسيده‌است که در آخرين فاز از اجراي اين طرح، از روز جمعه گذشته پليس در اجراي طرح‌هاي امنيت محله محور و امنيت اجتماعي و در جهت افزايش احساس امنيت در پايتخت، طرح تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوششي و مانکن‌ها را با کمک گشت‌هاي انتظامي در تفرجگاه‌هاي کوهستاني تهران به مرحله اجرا گذاشت.

اجراي اين طرح كه پيش از اين توسط پليس کوهستان دنبال مي‌شد از بعدازظهر جمعه با تقويت صورت گرفته، شدت گرفته‌است و ماموران پليس با استقرار در اطراف اکثر تفرجگاه‌هاي کوهستاني پايتخت مانند توچال، دربند، درکه و... با افراد بدپوشش برخورد کردند.به گفته سردار حسين ساجدي‌نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ طرح تشديد برخورد با بدحجابي در اماکن مختلف از جمله نمايشگاه‌ها و تفرجگاه‌هاي کوهستاني به درخواست خانواده‌ها آغاز شده‌است و بر اساس آن با زنان بدحجاب و مانکن و مردان بدپوشش برخورد مي‌شود. پليس تهران بزرگ اعلام کرده‌است که اجراي اين طرح نيز همانند طرح طرح تشديد برخورد با بدحجابي در پارکها و اماکن عمومي، شدت خواهد يافت.اوايل هفته فرمانده نيروي انتظامي در دفاع از اجراي طرح تشديد برخورد با بدحجابي گفت که بررسي‌ها نشان مي‌دهد، برخورد و مبارزه با بدحجابي، 65 درصد مطالبات مردمي از نيروي انتظامي را تشكيل مي‌دهد.

به گزارش ايرنا، سردار اسماعيل احمدي مقدم روز شنبه در حاشيه صبحگاه نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران افزود: گروه اندكي كه در برخي از مناطق بالاي شهر تهران، خود را به صورت مانكن به نمايش درمي‌آورند را نمي‌توان به كل جامعه نسبت داد.

وي اظهار داشت: وقتي نيروي انتظامي در اين مناطق حضور پيدا مي‌كند، شمار اين افراد كاهش مي‌يابد كه اين امر نشان دهنده حضور برنامه ريزي شده مانكن‌ها است. فرمانده نيروي انتظامي به برخوردهاي صورت گرفته با باندهاي تخريب كننده امنيت اخلاقي اشاره كرد و گفت: يكي از مهمترين اقدامات پليس، برخورد با باندهايي است كه به صورت مداوم به برگزاري پارتي‌ها، تشكيل خانه‌هاي فساد، راه‌اندازي مراكز تكثير سي‌دي غيرمجاز و غيره مي‌پردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲۳
انتشار یافته: ۲۲
خیلی ممنون وافعا همین یک مشکل و داشتیم که حل شد
خداروشکر با پلمپ این غرفه ها تورم 80 درصد و جرم جنایت 100 درصد کاهش یافت و امنیت مردم 100 درصد افزایش یافت
خب الحمدلله این تنها مشکل مملکت هم حل شد
پوشش مناسب مانند کمر بند ایمنی اتوموبیل است که شخص از نظر فکری به این نتیجه برسد که کمر بند برای حفظ جانش گذاشته شده است . نه برای اذیت کردنش .حجاب هم همینطور است باید خود فرد به این نتیجه برسد که برای حفظ امنیت خودش باید حجاب را رعایت کند تا در جامعه ایمن تر و راحت تر ظاهر شود
کلا چند تا غرفه بوده که 80 تاش تعطیل شده؟؟ واقعا کمدیه !!!
خب همه چی درست شده و همه چی بر وفق مراد است الا حجاب زنان که آن هم باید درست شود ببینم این همه با بد حجابی مبارزه کردید چی شد آیا دیگر بد حجابی نیست والا شما بیرون می روید انواع و اقسام مد آرایشی را می بینید و همه اینها ناشی از محدودیت بیش از حد نیست که نتیجه معکوس می دهد چرا شما چشمتتان را روی فحشای موجود بسته اید چرا آمار دقیق ایدز را نمی گویید و هزاران چرا دیگر
بايد با بدحجابي برخورد جدي وريشه‌اي شود.بسياري از كساني كه دم از برخورد فرهنگي مي‌زنند چشم بر واقعيات بسته‌اند.البته كار فرهنگي لازم است اما وقتي مدت زيادي كلا كار تعطيل شده باشد ، حالا برخورد با بعضي‌ها كه حتي از مانكن‌ها هم بدتر لباس مي‌پوشند حتما و حتما نياز است.
خوب است يادمان باشد حجاب يك مقوله شخصي نيست. تعرض به هنجارهاي ديني و ورود به حريم ديگران نيز هست
به نظر بنده بایستس با شدت تمام با بدحجابی برخورد شود چون گروه اندکی بدحجاب که اکثر آنها در حال گشت وگذر هستند چهره جامعه اسلامی را لکه دار نموده اند و تجربه نشان داده در زمان اصلاحات و در زمان به اصطلاح سازندگی با عدم برخورد نه تنها وضیعت بهتر نشد بلکه وضعیت رو به وخامت گذاشت وحال شما نتیجه آنرا کاملا لمس می کنید.
احسنت،به نظرم نمايشگاه را ببنديد و تجارت و کسب و کار را هم تعطيل کنيمک بريم تارک دنيا بشويم بهتره؟نمي دانم چرا اقتصاد خوب نمي چرخه؟چرا بيکاري هست؟
فقط باید متاسف شد
چرا این برخوردارو واسه گرونی انجام نمیدن
درود بر زحمت کشان نیروی انتظامی.متشکریم ...
اینها همه ظاهری از مسائل اجتماعی هستند، به زور و ایجاد ترس نمی شود آنها را درست کرد و اصلا راهش نیست، آیا بستن 80 غرفه یا اجازه ندادن برای باز شدن یک سالن در نمایشگاه بین المللی به اصطلاح تف سربالا نیست!!
با تشکر از نیروی محترم و زحمتکش انتظامی .انشاءالله مورد رضایت حق تعالی وخوشنودی آقا امام زمان (عج)قرار گیرد
کاش مفسدین مالی هم اینطوری دستگیر می شدند.
انشا الله که نمایشگاه بین المللی نبوده که؟
من واقعا لذت می برم از این همه اقتدار.
فقط نمی دونم چرا یک فکری به حال این کیف قاپها نمی كنن؟
من مخالف بي حجابي هستم اما تا وقتي افكار و عقايد آدما درست نشه حجاب زوري هيچ فايده اي نداره و فقط باعث بدبينتر شدن جوونا و لج كردن اونا ميشه. اونايي كه مسئول هستن بايد يه فكر اساسي بكنن تا ريشه اصلاح بشه.
نمايشگاه بين المللي بود و اين كار باعث تعجب غرفه داران خارجي و مشترياني شده بود كه از خارج از ايران اومده بودن؟ آيا اين كار بيشتر وجهه ايران رو خراب نمي كنه؟ چرا از اولش براي خانوماي غرفه دار ابلاغيه نذاشتن كه يكي از شروطي كه به شما غرفه بديم رعايت نسبيه حجابه؟
بدحجابی محکوم است. اما غرفه را چرا پلمپ می کنند. مردم چه گناهی کرده اند که باید با غرفه های بسته مواجه شوند. به افراد بد حجاب تذکر دهند و با آن ها اخراج کنند.
دستشون درد نكنه بعضياشون خيلي پررو شدند
مجبورین روابط بین الملل داشته باشین، بعد نمایشگاه بین المللی بزنین، بعد با بدحجابی خارجی ها برخورد کنین، درنهایتم آبروی ملتو ببرین؟!!
برین دزدا و قاچاق چیا و ... رو بگیرین پلیس های مهربان
اين خانه از پاي بست ويران است . وقتي بازيگران سينما و افراد سرشناس با بدحجابي و پوشش نامناسب در اجتماع حضور دارند ، خوب نتيجه اين ميشه كه افراد ساده و معمولي اجتماع از آنها الگوبرداري كرده و پا جاي پاي اونها ميزازن و واقعا متأسفم
تاثیر این اقدامات فقط نارضایتی مردم خواهند !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل