بازدید 26546

گرانقیمت‌ترین حیوانات دنیا

کد خبر: ۲۴۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳ 28 May 2012
یکی از گرانقیمت ترین حیوانات در باغ وحش های مختلف دنیا، خرس های پاندا هستند. کشور چین هرکدام از این خرس های پاندا را به مبلغ 2 میلیون دلار به باغ وحش هایی در سن دیگو، آتلانتا، واشنگتن و ممفیس می فروشد.

همشهری سرنخ نوشت: تا به حال هیچ نوع خرسی در دنیا با این قیمت خرید و فروش نشده است و به همین خاطر پانداها در لیست گرانقیمت ترین حیوانات دنیا قرار گرفته اند. البته به غیر از مبلغی که مسوولان باغ وحش باید برای هر پاندا بپردازند، ساخت محل زندگی مخصوص برای آنها و همچنین رژیم غذایی شان هم برای آنها بسیار پرهزینه است.

این هزینه چیزی در حدود 600 هزار دلار در هر سال است. البته کشورهای دیگری نظیر تایلند و استرالای که خودشان هم خرس پاندا دارند. تنها مبلغ 300 هزار دلار برای خریداری هر پاندا به چین می پردازند.

این حیوانات هم مانند دیگر هم نوعان خودشان بسیار عادی و معمولی به نظر می رسند، تنها شاید یک خصوصیت در آنها وجود داشته باشد که آنها را از دیگران جدا کرده و باعث می شود تا به قیمت های بسیار بالایی فروخته شوند.

قیمت هایی که شاید تا سال های سال هیچ کدام از هم نوعانشان نتوانند رکورد آنها را بشکنند. البته اسم تعدادی از حیوانات میلیون دلاری هم به خاطر کمیاب بودن یا در معرض انقراض قرار داشتن، در لیست گرانقیمت ترین حیوانات دنیا ثبت شده است.

ماهی، 396 هزار دلار

در ژانویه 2011 یک ماهی تن در توکیو به قیمت 396 هزار دلار فروخته شد و لقب گرانقیمت ترین ماهی دنیا را گرفت. البته این ماهی غول پیکر، بزرگ ترین ماهی بلوفینی بود که تا به حال توسط صیادان در توکیو صید شده بود.

این ماهی بلوفن 342 کیلوگرم وزن داشت و در یک مزایده به روش رسید. قبل از این در سال 2001 ماهی بلوفین دیگری در توکیو به مبلغ 237 هزار دلار فروخته شده بود که به این بزرگی هم نبود. این ماهی به رستورانی در هنگ کنگ فروخته شد.

تنها غذایی که در این رستوران سرو می شود سوشی است و هر قطعه سوشی که با این ماهی درست شده باشد نیز به مبلغ 40 دلار به فروش می رسد. از گوشت این ماهی می شد صدها سوشی بیشتر از یک ماهی بلوفین معمولی درست کرد که همین برای صاحب رستوران ارزش بسیار زیادی داشت. همچنین این ماهی غول پیکر هم به خاطر اندازه و هم قیمتش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

اسب، 16 میلیون دلار

قیمت بیشتر اسب ها بستگی به سرعت، نژاد و لیاقتشان در میدان مسابقه دارد. اما این مشخصات تا چه حدی می تواند بر قیمت یک اسب تاثیر بگذارد. در سال 1985 یک اسب مسابقه در سیاتل به قیمت 13 میلیون دلار فرخته شد که در آنزمان گرانقیمت ترین اسب دنیا لقب گرفت.

پس از آن هرگز کسی گمان نمی کرد که اسب دیگری بتواند این رکورد را بشکند. اما در سال 2006 این رکورد توسط کره اسبی 2 ساله از فلوریدا شکسته شد. این اسب هک استالیون نام داشت پس از دوبار پیروزی در مسابقات اسب سواری در کنتاکی، در یک حراجی فروخته شد.

استالیون توانست از 154 اسب رقیب خود با فاصله ای چشمگیر جلو بزند. این اسب تنها دو سال پس از فروش در مسابقات شرکت کرد و هر بار هم پیروز میدان بود. تا اینکه پس از پیروزی در مسابقه آخر و کسب 10 میلیون دلار جایزه برای صاحبش برای همیشه بازنشسته شد.

شتر، 3 میلیون دلار

یک شتر کویتی به نام بدرور در سال 2011 به مبلغ 3 میلیون دلار فروخته شد و به همین خاطر به عنوان گرانقیمت ترین شتر جهان در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شد. طبق گفته های صاحبش این شتر بسیار زیبا و منحصر به فرد است و همین موضوع آن را از دیگر شترها متمایز می کند. البته این قیمت مربوط به گوشت، شیر و دیگر محصولاتی که می توان از یک شتر به دست آورد نیست بلکه به خاطر نژاد آن است که از نوع خاصی است. زاد و ولد این نوع شتر در سال خیلی بیشتر از شترهای معمولی است و همین باعث می شود تا صاحب جدیدش بتواند به سرعت گله ای از این نوع شتر داشته باشد. شیخ محمدبن راشد صاحب جدید این شتر بود که آن را از یک حراجی به نفع خیریه خریداری کرد. البته این پول به خاطر پرداخت به خیریه خیلی بیشتر از قیمتی بود که این شتر می ارزید.

سگ، یک میلیون و 600 هزار دلار

بیگ اسپلش نام گرانقیمت ترین سگ دنیاست که پس از اینکه توسط مردی چینی خریداری شد به هنگ دانگ تغییر نام داد. این سگ 11 ماهه با موهای قرمزش در مارس 2011 توسط صاحب یک معدن زغال سنگ خریداری شد.

نژاد این سگ تبتی به طور معمول یکی از گران ترین نژادهای سگ در دنیاست اما هیچ کدام از آنها تا به حال با چنین قیمتی خریداری نشده بود. «لولیانگ» پرورش دهنده این سگ در مصاحبه با دیلی میل گفت: «من برای پرورش این سگ ها تا به حال پول بسیار زیادی خرج کرده ام. حتی بیشتر پولی را که از فروش آنها دریافت می کنم برای مجهزکردن محل زندگی و غذای آنها صرف می کنم. بیگ اسپلش علاوه بر زیبایی بسیار باهوش است اما دلیلی اصلی گرانی آن علاقه شدیدی است که چینی ها به تازگی به این نوع سگ پیدا کرده اند و حاضرند هر مقدار پول برای به دست آوردن یکی از آنها بپردازند.»

گاو، یک میلیون و 200 هزار دلار

میسی یک گاو کاملا معمولی است ولی موضوعی که باعث شد تا به گرانقیمت ترین گاو دنیا تبدیل شود، محل زندگی او بود. میسی در گاوداری هولستین پرورش پیدا کرد که بزرگ ترین و مشهورترین مرکز عرضه لبنیات در کانادا به حساب می آید. به همین خاطر است که دامداران گاوهای آن را از بهترین نوع گاوها می دانند و معتقدند که این گاوها تغذیه سالمی دارند.

میسی در سال 2009 و زمانی که سه سال داشت، در یک حراجی به مبلغ یک میلیون و 200 هزار دلار فروخته شد. این دومین باری بود که یک گاو به قیمتی بسیار بالا خریداری می شد. اما قیمت میسی 800 هزار دلار گران تر از قیت گاو قبلی بود.

صاحب این گاو، بلایس تامپسون در زمان فروش گاوش گفت: «میسی یکی از بهترین نمونه های گاو در شمال آمریکاست و به خاطر سن کمش بسیار ارزشمند است. حتی هم اکنون ما برای پرورش گاوهایی با مشخصات میسی از ژن او استفاده می کنیم.»

گوسفند، 376 هزار دلار

دور نوال گران ترین گوسفندی است که تا به حال در دنیا فروخته شده است. گراهام موریسون صاحب این گوسفند 8 ماهه اسکاتلندی گفت: «دور نوال یکی از بهترین نوع گوسفندان در دنیاست که بیشترین میزان پشم را دارد. این گوسفند ها بدنی بسیار مقاوم دارند و حتی ارزش آنها بیشتر از قیمتی است که دور نوال فروخته شد. زیرا هر سال از فروش پشم آن مبلغی چندبرابر قیمت خریداری شده نصیب صاحبش خواهد شد.»

قبل از این گوسفند، گران ترین گوسفندی که در دنیا خریداری شده بود، یک گوسفند استرالیایی بود که در سال 1989 به مبلغ 335 هزار دلار به فروش رسید. تا اینکه بالاخره پس از 20 سال دورنوال توانست رکورد آن را بشکند. موریسون هنوز هم در تلاش است تا گوسفندانی با همان مشخصات پرورش داده و به قیمت بسیار بالا بفروشد.

کبوتر، 328 هزار دلا

هوژن یو که یک سرمایه دار چینی است برای شرکت در مسابقات کبوتران در سال 2011، یک کبوتر هلندی را به مبلغ 328 هزار دلار خریداری کرد. مبلغی که تا به حال حتی برای بهترین نوع کبوتر در دنیا نیز پرداخت نشده است. جالب اینجاست که او حتی کبوتر را از نزدیک هم ندیده بود و آن را از طریق وب سایت خریداری کرد. به غیر از این کبوتر بقیه 245 کبوتر دیگر قرار داده شده در سایت، جمعا به مبلغ 2 میلیون دلار فروخته شدند و همین امر باعث شد تا کبوتر یو به عنوان گرانقیمت ترین کبوتر جهان شناخته شود.

البته بخت با یو یار بوده و با همین کبوتر توانست در مسابقه پیروز و مبلغ 1/1 میلیون دلار جایزه بگیرد. او صاحب یکی از بزرگ ترین کلکسیون های کبوترهای مسابقه در چین است و قصد دارد تا با خرید کبوتران هلندی این نوع را برای مسابقات پرورش دهد.

موش، 269 هزار دلار

در نگاه اول یک موش کاملا معمولی به نظر می رسد مانند بقیه موش ها، اما یک تفاوت بزرگ با هم نوعان خود دارد و آن هم آزمایشاتی است که دانشمندان سوئدی روی این موش انجام داده اند.

آنها معتقدند این موش که تی جی 2576 نام دارد، می تواند کلیدی اساسی برای حل مشکل آلزایمر باشد. این دانشمندان توانستند کاری کنند که این موش در ابتدا دچار آلزایمر شده و حالا موفق شده اند تا با چندین روش درمانی جلوی کوچک شدن مغز این موش را گرفته و موضوعاتی را دوباره به آن یادآوری کنند.

این موش برای تحقیقات بیشتر به مرکز علمی دیگری در همان سوئد به مبلغ 269 هزار دلار فروخته شد و به همین خاطر گرانقیمت ترین موش جهان لقب گرفت.

شیرهای سفید، 138 هزار دلار

توله شیرهای سفید از کمیاب ترین و گرانقیت ترین انواع شیرها در دنیا هستند که بیشتر در جنوب آفریقا یافت می شوند. البته این شیرها آلبینو نبوده و نژادشان به این شکل است. به خاطر کمیاب بودن این نوع شیرها، به دام انداختن و گفتن آنها نیز بسیار سخت است.

حتی گاهی شیرهای آلبینو به اشتباه جای این شیرهای سفید به دام می افتند که باتوجه به رنگ چشمانشان می توان نمونه اصلی را از آنها تشخیص داد. این شیرها برای اولین بار در سال 2003 فروخته شدند اما در آن زمان هیچ کس ارزش واقعی آنها را به درستی نمی دانست.

در سال 2009 نیز نمونه ای دیگر از این شیرها که توسط یک شکارچی آمریکایی به دام افتاده بود به قیمت 138 هزار دلار به فروش رسید و به همین خاطر لقب گرانقیمت ترین شیر دنیا را گرفت. طبق تحقیقات به طور کلی 300 عدد از این شیرها در سراسر دنیا وجود دارند که با شکار بی رویه منقرض خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۰
بگویید بیایند ایران... هوبره داریم، آهو داریم، کل و بز و روباه و یوزپلنگ و گوزن و خرس هم یک چندتایی موونده. بزنند و ببرند 3تا 100...خدا بده برکت!
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
موش های تهرانی را از قلم نندازید . در دنیا تکند !!!!
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
خیالت راحت ،لازم به فروش نیست! همشون یا تو جاده میمیرن یا شکارچی های بیکار برا خوشگذروونی و کیفش زجر کششون می کنن!
عکسی چیزی....؟!
یه گله حدود 300 راسی گاو تازه رسیده فروشنده ایم به بالاترین پیشنهاد
کاش یه خرس پاندا بودم...
چینی ها از همه چیز پول در میارن
یعنی توله شیر از کبوتر و گوسفند بدبخت تره؟
خوب گفتی تراخداحیون توایران نیارین بودجه که ندارین غذابدین می میرن بعدمیگن مریض شدمرد
اینهایی که شما نوشتین ، همش دلیل بر ارزانی است، نه گرانی عزیز من !

ارزانی انسان !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل