بازدید 20470
۵

فروشندگان مسكن توهم زده‌اند!

کد خبر: ۲۴۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰ 28 May 2012
روزنامه «دنياي اقتصاد» از «توهم» نوشته است؛ اما اين‌بار اين مصرف‌كنندگان موارد روان‌گردان نيستند كه «توهم زده‌اند» بلكه ظاهرا فروشندگان مسكن هستند كه دچار نوعي توهم شده‌اند كه هنوز ماهيت و عواقبش مشخص نيست.

در مطلب اين روزنامه مي‌خوانيم:

قیمت‌های پیشنهادی در بازار خرید و فروش مسکن در هفته جاری تا به امروز بدون نوسان سپری شده است اما تعداد خریداران حاضر در بازار معاملات با تعداد فروشنده‌هایی که آمادگی خود را برای فروش واحدشان اعلام کرده‌اند برابر نیست؛ زیرا فروشنده‌ها اگرچه این روزها نرخ‌های توهمی و کذایی به متقاضیان اعلام می‌کنند اما به نقل از مشاوران املاک، همچنان آنها در مورد قیمت‌های تعیین شده از سوی خود تردید دارند و مي‌ترسند مبادا ارزش واحدشان را ارزان اعلام کرده باشند.

- فروشنده‌ها از ترس ارزانی، قیمت را بالا می‌برند

در شرایط فعلی اکثر فروشنده‌ها از ترس اینکه مبادا واحدهای خود را با نرخ‌های کاذب به خریداران بفروشند و بلافاصله در کوتاه‌ترین زمان دوباره نرخ‌ها بیشتر افزایش پیدا کند و به همین خاطر دچار ضرر شوند، نه تنها تصمیم به فروش ندارند بلکه هر لحظه با کوچک‌ترین رویدادي قیمت‌ها را بالاتر از قبل محاسبه می‌کنند. يك مشاور املاکی در غرب تهران با بيان اين مطلب عنوان کرد: « برخی متقاضیان در بازار مسکن بر این باور بودند شاید نشست 1+5 تاثیر مثبتی بر بازار مسکن از لحاظ کاهش قیمت بگذارد اما با موکول شدن این جلسه به نشست بعدی، مالکان در انتظار این نشست نمی‌مانند و به قیمت‌گذاری خود به طور غیرواقعی ادامه می‌دهند.»

- برابری ارزش ملک در شرق و غرب تهران

در منطقه تهرانپارس یکی از فعالان بازار مسکن مي‌گويد: « طی دو ماه گذشته افزایش قیمت واحدهای مسکونی در شرق تهران به اندازه‌ای چشمگیر بوده که اغلب قیمت‌های پیشنهادی در حوالی تهرانپارس با قیمت‌های اعلام شده در پونک و اشرفی اصفهانی برابری می‌کند.

وی در ادامه تاکید مي‌کند: « معضلی که در بازار فعلی خرید و فروش واحدهای مسکونی شرق تهران روی داده، توهم فروشنده‌ها است؛ زیرا قیمت‌ها به اندازه‌ای کاذب است که متقاضیان به این باور رسیده‌اند که فروشنده‌ها نسبت به شرایط واقعی بازار دچار توهم شده‌اند.»

اولین نوسان قیمت مسکن بعد از تعطیلات نوروز

یکی از بنگاهداران در حوالی میدان ولیعصر هم درباره وضعیت چند روز گذشته معاملات مسکن تصریح مي‌کند: « در هفته‌ جاری مالکان قیمت فروش واحدهای خود را تغییر نداده‌اند و نرخ‌های پیشنهادی همچنان آخرین قیمت‌های اعلام شده در هفته گذشته است.»

وی درباره اولین نوسان قیمت مسکن در سال جدید تاکید مي‌کند: « اولین باری که نرخ‌های جدید به بازار مسکن ارائه شد بطور دقیق نیمه دوم فروردین ماه بود که البته تا ماه جاری، بارها نرخ‌های پیشنهادی دستخوش تغییرات افزایشی شده است.

این مشاور املاک مي‌افزايد: « اکنون تعداد خریداران در بازار چشمگیر است اما معاملات به میزان اندک صورت می‌گیرد؛ چرا که تعداد فروشنده‌ها انگشت‌شمار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۵
چرا کسی برای بحران مسکن کاری نمی کند؟!!! به خدا بیچاره شدیم از بس اجاره ی سرسام آور دادیم.
به نظرم با توجه به ریسک بالای آپارتمان سازی در تهران ، مبالغ فوق ، خیلی زیاد نمیباشند . شما در نظر بگیرد قیمت ملک ، مصالح ،تجهیزات و نیروی انسانی بکار رفته در ساخت آپارتمان را. میبینید که چند برابر آورده مالی هم درآمد داشته باشی ،باز هم زیاد نیست. بنده بعنوان سازنده آپارتمان در تهران در هر سال تقریباً 200 درصد سود میبرم که در مقابل سود دلالها که بدون هیچ هزینه ای ، کلی سود میبرند ، واقعاً چیزی نیست.
بیچاره اجاره نشینها
مثل اینکه نویسنده این گزارش توهم زده -چون که تهرانپارس همیشه قیمتهاش بالاتر از اشرفی اصفهانی (پونک ) بوده حالا با چه فرمولی گفته تازه گران شدش هم قیمته اونجاست- شاید اشتباهی به جای خیابان فرشته نوشته اشرفی.
خود املاکی ها این توهم رو رقم زدن.وقتی اوایل امسال باندی وبا کاغذ بازی قیمت ها رو بردن بالا حالا که فروشنده ها فکر می کنند ضرر میکنن وبا قیمت های نجومی خریداری پیدا نمیشه صدایی اقایون املاکی درامده.چون معا مله ای صورت نمی گیره و ب کمسیونی گیر دلالان نمیاد.
خود کرده را تدبیر نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها