بازدید 31144

توضیحات دادستان تهران درباره اظهارات مه‌آفرید

کد خبر: ۲۴۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۳ 27 May 2012
دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره اظهارنظر مه‌آفرید خسروی در آخرین جلسه رسیدگی به اتهاماتش توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش فارس،‌ عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی وانقلاب تهران شامگاه امشب در حاشیه دوازدهمین جلسه دادگاه فساد 3 هزار میلیاردتومانی در ارتباط با اظهارات برخی از متهمان پرونده فساد 3 هزار میلیاردی که دادستانی را در برخی از موارد متهم به کوتاهی  کرده و مدعی شده بودند، گفت: این دادگاه تا همین الان ادامه داشت و دادگاه پرشوری بود و دفاعیات خوبی انجام شد. در مورد برخی از اظهارات متهم ردیف اول پرونده ایشان اعلام کرده بود که برخی از اسامی را در تحقیقات گفته اما نقصانی در تحقیقات به عمل آمده درحالی که من اولین نفر بودم که این اسامی را می‌شنیدم.

وی گفت:‌حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد اما در این فاصله از دوستان سوال پرسیدند و گفتند که برخی از دوستان که اسامی شا ن عنوان شده پرونده‌ها یش مفتوح است. اما برای آنکه ناعادلانه قضاوت نکنیم باید بررسی کنیم و در جلسه آتی جزئیات بیشتری به شما خواهیم گفت.

جعفری دولت‌آبادی افزود: با تمام قوا و انرژی از مهر سال گذشته تا این لحظه بدون وقفه تلاشمان را ادامه دادیم و ممکن است از نظر متهمان کوتاهی شده باشد اما نقصی از روی دادستانی نبوده و کم‌کاری نشده است.

دادستان عمومی تهران در پاسخ به فارس درباره اینکه شاید علت این اظهارنظر متهمان عدم حضور برخی از افراد در دادگاه باشد، گفت: اصلا بحث کم‌کاری دادگاه نبوده است ما مکلف بودیم این اظهارات متهم را بشنویم ایشان نمی‌گفت ما کم کاری کردیم فقط مدعی بود یک سری اسامی به اتهامشان رسیدگی نشده است من در همان زمان هم اعلام کردم که متهم می‌بایست در چارچوب کیفرخواست از خود دفاع می‌کرد. اینکه کسی بیاید و تمام دادستانی را متهم کند قابل خدشه است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه پیش از این اشاره شده بود برای 12 متهم جدید کیفرخواست صادر شده،‌گفت: من این موضوع را نگفتم این موضوع از سوی دادستان کل کشور صادر شد اما پرونده‌های زیادی مفتوح است و روز گذشته نیز برای آقای خاوری کیفرخواست صادر شد.

وی درباره علنی بودن پرونده برخی افراد سرشناس کشور گفت: تکلیف علنی بودن و یا غیر علنی بودن دادگاه‌ها با محکمه است و دادستانی نمی‌تواند در این بحث اظهارنظری بکند.

جعفری دولت‌آبادی درباره صدور کیفرخواست برای جهرمی گفت: پرونده این شخص در دست تحقیق است امیدواریم به زودی با تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه بیاید. ما در اظهارات قبلی‌مان نیز گفتیم که برای هیچکس مصونیت قائل نیستیم و اگر برای کسی دلایل متقنی داشته باشد این فرد را پای میز محاکمه می‌کشانیم.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سؤال دیگری درباره وضعیت نمایندگان مجلس و محاکمه آنها نیز گفت: ما در مورد نمایندگان مجلس به صرف نماینده بودن نمی‌توانیم کسی را دستگیر کنیم. فقط باید دلایلی  در پرونده وجودداشته باشد در این پرونده که یک پرونده بزرگ و ملی است هیچکس مصونیت ندارد.

جعفری دولت‌آبادی درباره تشدید قرار برخی از متهمان گفت: ما تشدید کیفرخواست نداریم بلکه تشدید قرار داریم که آن هم تصمیم‌گیری‌اش با دادگاه و نظر قاضی دادگاه است.

دادستان درباره اینکه متهم خواسته است که جلسات غیرعلنی برگزار شود تا برخی از حرف‌های پنهانی پرونده را بگوید گفت: این متهم چون دفاعیان آخرش را گفته است مراحل رسیدگی به پرونده‌اش به پایان رسیده است.

دادستان درباره سؤالی درباره شکایت استانداری از متروی تهران نیز گفت: این پرونده در دادسرا مفتوح است و درحال بررسی است.

وی در پاسخ به سؤال فارس گفت آیا کشته‌ای در این پرونده اعلام شده یا خیر، گفت آن چیز که من بررسی کردم هنوز کشته‌ای در این پرونده وجود ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر