بازدید 32247

عاقبت پزشکی که بن لادن را فروخت

دکتر شکیل آفریدی که با راه انداختن یک برنامه جعلی واکسیناسیون در منطقه ابوت آباد موفق به شناسایی مکان بن لادن شده بود به جرم خیانت به 33 سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۲۴۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴ 25 May 2012
دادگاهی در پاکستان شکیل افریدی را به علت کمک به سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در تشخیص هویت و یافتن مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده به جرم خیانت به کشور متهم و به پرداخت 3 هزار و 500 دلار غرامت و 33 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرآنلاین شکیل افریدی کسی است که موفق شد مقامات محلی پاکستان  را مجاب کند که در منطقه ابوت اباد بیماری هپاتیت ب شیوع پیدا کرده و باید برای جلوگیری از آن یک برنامه سراسری واکسیناسیون با اجرا در آید.

او توانست با این نیرنگ از اعضای خانه ای که سازمان سیا مطمئن شده بود بن لادن در آن پنهان شده، تست دی ان ای بعمل آورد و یقین حاصل کند که فردی که تحت نظر آنهاست به درستی همان رهبر القاعده است. آنها قبلا توانسته بودند دی ان ای بن لادن را از طریق یکی از دختران او به دست بیاورند.

ماموران شکیل افریدی در خلال برنامه واکسیناسیون، موفق به گرفتن دی ان ای یکی دیگر از فرزندان بن لادن شدند و با تطیبق آنها با یکدیگر یقین کردند که فرد مورد نظر همان بن لادن است.

مقامات آمریکایی کمک این شهروند پاکستانی در شناسایی و عملیات منجر به قتل اسامه بن لادن را تکذیب نکرده اند اما محاکمه او را بی مورد دانسته اند.

برخی سازمان های امدادرسانی بین المللی نیز در واکنش به این اقدام، جاسوسی این پزشک در پوشش فعالیت های بشردوستانه را محکوم کرده و چنین اقداماتی را باعث سلب اعتماد از سازمان های امدادرسانی دانستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل