بازدید 59025
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

موضع‌گیری آمریکا و انگلیس نسبت به مذاکرات بغداد

یک روز پس از مذاکرات بغداد، انتشار گزارش این مذاکرات دو روزه، موارد مطرح در آن و موضع‌گیری دو طرف، همچنان مهمترین بخش مطالب مطبوعات جهان درباره ایران را از آن خود می‌کند. با این حال، جسته و گریخته می‌توان به مطالب دیگری نیز درباره ایران برخورد.
کد خبر: ۲۴۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 25 May 2012
یک روز پس از مذاکرات بغداد، انتشار گزارش این مذاکرات دو روزه، موارد مطرح در آن و موضع‌گیری دو طرف، همچنان مهمترین بخش مطالب مطبوعات جهان درباره ایران را از آن خود می‌کند. با این حال، جسته و گریخته می‌توان به مطالب دیگری نیز درباره ایران برخورد.

به گزارش «تابناک»، در یکی از نخستین تحلیل‌های پس از مذاکرات بغداد، «دیوید ایگناتیوس»، تحلیلگر «واشنگتن پست» در مطلبی با نام «نگاه ایرانی به چگونگی رسیدن به توافق»، به سخنان شب گذشته خود با سید حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران اشاره کرد.

به باور موسویان، رسیدن به توافق تنها در صورتی ممکن است که حقوق ایران به عنوان امضا کننده «ان‌.پی‌.تی» به رسمیت شناخته شود.

از سوی دیگر، موسویان اشاره می‌کند که ایران با فشار و به اکراه حاضر به توافق نخواهد شد و این دقیقاً بر عکس دیدگاه واشنگتن است که می‌پندارد، تحریم‌های جهانی، ایران را به پای میز مذاکره می‌کشاند. با این حال، وی بر این باور است، برای دستیابی به امنیت خاطر واقعی، ایران و آمریکا باید به موازات مذاکرات بین‌المللی، مستقیم و دوجانبه با هم گفت‌وگو کنند.


خبرگزاری «رویترز»، سخنان «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات بغداد را منتشر کرده است. کلینتون با اشاره به این مذاکرات گفته که هنوز «اختلافات قابل توجه» در برنامه هسته‌ای ایران باقی است.

وی همچنین افزود: در فرایند ادامه مذاکرات و به عنوان بخشی از سیاست دوخطی آمریکا، این کشور به فشار بر ایران ادامه خواهد داد. به گفته او، در این مدت، همه تحریم‌ها بر سر جای خود باقی خواهد بود و ایران باید با عمل به تعهداتش، جهان را نسبت به نیات خود مطمئن سازد.

روزنامه «تودی زمان» ترکیه و «ژاپن تودی» نیز اظهارات کلینتون را بازتاب داده‌اند.

«ولیام هیگ»، وزیر خارجه انگلیس نیز در اظهاراتی خواهان «برداشتن گام‌های فوری و محکم» از سوی ایران برای حل و فصل نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ایش شده است. به هر حال، او نیز مانند کلینتون زبان تهدید را‌‌ رها نکرده و به گزارش روزنامه «تلگراف»، به ایران هشدار داده در صورت پاسخ ندادن جدی به فرایند گام به گام، با تحریم‌های شدیدتری روبه‌رو خواهد شد.


روزنامه «هاآرتص» خبر داده که آمریکا، «وندی شرمن»، معاون سیاسی وزارت خارجه این و مسئول تیم مذاکره کننده خود با ایران را روز جمعه به سرزمین‌های اشغالی می‌فرستد تا مقامات رژیم صهیونیستی را در جریان مذاکرات بغداد قرار دهد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده که هدف دیگر شرمن، تأکید بر «تعهد ناگسستنی آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل» است.

اما از سوی دیگر، نماینده چین در مذاکرات بغداد اعلام کرده در مذاکرات با ایران، دستاوردهای جدیدی به دست آمده است.
وی در مصاحبه با خبرگزاری «شین هوا» و با اشاره به روند پیچیده مذاکرات، اظهار داشته که احتمال بروز مشکلات در آن وجود دارد، اما تلاش چین این بوده که با حفظ ارتباط‌های پیاپی با هر دو طرف، آنها را به گفت‌و‌گو تشویق کند.

اما یکی از اخبار مهمی که در دو روز گذشته تحت‌الشعاع مسأله مذاکرات هسته‌ای قرار گرفت، موضوع نجات کشتی تجاری آمریکایی در دریای عمان توسط نیروی دریایی ایران بود. روز چهارشنبه، زمانی که یک کشتی جنگی ایرانی، متوجه شد یک کشتی تجاری آمریکایی مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته، به کمک آن شتافت و موجب فراری دادن دزدان دریایی شد. روزنامه «نیشن» پاکستان، امروز این خبر را در سایت اینترنتی خود منتشر کرده است.


همان گونه که اشاره شد، بقیه اخبار مطبوعات جهان درباره ایران، منحصر به انتشار گزارش‌هایی از مذاکرات بغداد و نتایج آن بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۱
انتشار یافته: ۳۱
ما ایرانی هستیم، ایستاده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
البته ایستادگی معنی اش فقط این نیست که بگیم ما ازحقمون کوتاه نمیاییم. ایستادگی باید در عمل طوری باشد که اصلا امریکا و امثال آن نتوانند فشار بیاورند. ایستادگی باید در عمل باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
اینها که منفی زدند یعنی چه!!!!!؟؟؟؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
آفرین ، باید در قبال توقف غنی سازی 20 درصد یا قبول پروتکل الحاقی آنها هم تحریم ها را تا سطح قابل ملاحظه ای کم کنند وگرنه که یک طرفه کوتاه آمدن چه سودی دارد؟ دیگر دوره کوتاه آمدن و امتیاز دادن گذشته است.
بله قابل توجه کسانی که فکر میکنند آمریکا دنبال راه حل میگرده اینا دنبال حل مشکل نیستن اینا فقط میخوان مثل قدیم استعمارگری خود رو به شکل دیگه پیاده کنند ما دوست دارم اختلافات حل بشه
اين مذاكرات تا قبل از انتخابات آمريكا به نتيجه ملموس و موثري نخواهد رسيد. اوباما تا قبل از انتخابات نوامبر رياست جمهوري آمريكا نه حاضر به درگير شدن در جنگي جديد خواهد بود تا حمايت افكار عمومي و مردم عادي كه مخالف جنگ هستند را از دست ندهد و نه حاضر به دادن امتيازي به ايران مانند رفع تحريمها ميشود زيرا در اينصورت حمايت لابي قدرتمند يهود را در انتخابات از دست خواهد داد.
تا آنزمان مذاكرات اگر هنوز طرفين مصمم به ادامه گفتگوها باشند و هيچكدام خسته يا منصرف نشوند به صورت فرسايشي و بدون دستاورد عملي ادامه مي‌يابد.
خوب آخرش که چی تا کی این مذاکرات باید ادامه داشته باشه
از متون بالا مشخص نشد که آخرش چی شد ؟ ولی ما از هدفمون کوتاه نمییائیم ولی ممکنه برای رسیدن به اون هدف مسیرهای مختلف رو تجربه و طی کنیم.ما می توانیم
بله به فشاربرایران درفرایندمذاکرات ادامه خواهنددادچون ازفشارهایی که تا کنون واردکردندنتایج مطلوب وحتی هیچ نتیجه ای که کمی برای امریکا رضایت بخش باشد حاصل نشده وتاکتیکهای تحریم،تروروتهدیدآمریکایی باتاکتیک مقاومت ملت ایران خنثی شده است، از امروزتادوربعدی مذاکرات 1+5تاکتیک تکراری تحریمش راادامه میدهدچون راه دیگری ندارداماملت ایران علیرغم سختی بپیش میتازدوراه های بهتری برای مقاومت ونیل سریعتر به اهدافش باز میکند.
اونا که معرفت سرشون نمیشه!
آمریکا دچار توهم شده
ما باید با حسن نیت کامل برای متقاعد کردن بحشی از افکار عمومی جهان از جمله مردم خودمان به مداکره ادامه دهیم.
اما همزمان باید مردم را از توطئه آمریکا در بازی با "تحریم و مذاکره" آگاه کنیم.
آمریکا ازخودش هیچ اختیاری نداره پشت پرده صهیونیستها هستن که فقط دنبال جنگ باایران هستند.بایدباتدبیر مراقب نقشهای اونا باشیم.ونگذاریم باتبلیغات دروغین چهره کشورمان رو به مردم دنیا غیرواقعی وجنگ طلب نشون بدن.
من فکر میکنم طول دادن مذاکرات به دلیل تبلیغات انتخاباتی آمریکا(اوباما)است.و هر چه زودتر باید تکلیف مردم روشن بشه و از این سرگردونی خلاص بشن
ایران باید به خود تکیه کند و نه هیچ کس دیگر زیرا تجربه گذشته نشان داده است قدرتهای غربی تنها به منافع خود میاندیشند
نامردها هسته ای را بهانه کردن اند انها نگران اینده خود هستند
بدبختی دنیا!!! نماینده امریکا جهت گزارش به اسرائیل میرود! بقیه اش معلوم است ! وای بحال ما و مذاکره کنندگان که ارباب اصلی اسرائیل باشد! ایران در اعتراض به اینکار باید از جرگه مذاکرات خارج شود تا بیشتر از این دستمایه قرار نگیرد.
من براي افراد دو رو و دلالي كه منتظرند تا مذاكرات منفي باشه و دلار و طلا بالا بره تا سود كنند متاسفم....
با سلام
مذاکرات از زمان دولت اصلاحات نشان داده است که ما هر قدمی به عقب برداریم غرب ادعاهایش بیشتر شده و خواسته های زیاده را اعلام میکند پس باید فشار را ما به افکار عمومی دنیا برده و قوانین ان پی تی را متوجه آنها سازیم و نباید فراموش کنیم که قلب هر ایرانی را بابد بمب اتم کنیم با قلبهای تپنده واقعی به ایران است که دشمن حقوق حقه ما را میپزیرد هر موقع ما از موضع انفعال وارد مذاکرات شدیم آنها به ما پیش دستی میکنند نگاه کنید به دنیا به کشورهای غرب حمله کرده که دارای ثروت خدادای هستند لیبی عراق و به خاطر امنیتشان به افغانستان ما باید در این برهه از زمان خیلی هشیارانه عمل کنیم و گر نه کارمان را به دست خودمان تمام میکنند
موضوع بسیار ساده است- با توجه به اینکه داشتن این تکنولوژی قدرت کشورها را به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد داد- بنابراین حتی المکان قدرت های برتر به سایر کشورهای دیگر اجازه نخواهند داد که به این تکنولوژی دست یابند. چنین تصور می شود که در نهایت حتی روسیه و چین نیز نخواهند که سایر کشورها به این توانایی برسند. تنها مشکل کشور فاکتور زمان است- فاکتوری که پاکستان از آن استفاده نموده است ولی کشور بدلیل مشکلات جنگ تحمیلی از دست داده است.
ایران دردفاع فرا هسته ای بسیارضعیف ودست وپا شکسته عمل میکند . واین بهترین موقعیت را برای امریکا فراهم کرده . برای نمونه :

1 - ایران باید پیوسته امریکا را بجرم نادیده گرفتن تعهداتش درقرارداد الجزایر محکوم وخواستار تعقیب قانونی ان شود .
2 - ایران بایدسرمایه های بلوکه شده خود رادر امریکا پیگیری کند وخواستار توضیح امریکا در این مورد شود .
3 - ایران باید حمله نظامی امریکا را ازطریق طبس به ایران را زنده نگهدارد وخسارات ناشی از ان را خواهان باشد
4 - ایران باید هزینه های جنگ تحمیلی عراق به ایران را با صدها مدارک مستند که همه حاکی از نقش پر رنگ امریکا در این جنگ را دارد از امریکا مدعی شود .
متاسفانه جنایات وخساراتی که امریکا برایران تحمیل کرده بسیار زیاد است وایران حتی نتوانسته افکار جهانیان را در جریان قرار دهد ، بنابراین لازم است ستادی مسئول این مهم شود وخارج ازمباحث انرژی هسته ای ، قانونمند، جنایات وخساراتی که امریکابه ایران تحمیل کرده پیگیری کند .
ایران عزیز ما با وجود همه ی مشکلات از حق مسلم خودش (غنی سازی)برای مصارف پزشکی و تحقیقاتی و تولید برق دفاع میکنه و هرگزدر مقابل زورگوها نباید کوتاه بیبیم.اگر کمی کوتاه اومدیم بازی را میبازیم.
نه آمریکا نه انگلیس فقط ایران با عظمت ، ایرانی به وسعت به تمام جهان .
تمام این گروه 5+1 اول باید از رژیم اشغالگر قدس اجازه بگیرند .هرکی میگوید نه ببینید تا زمان مذاکرات مسکو مثلا همین خانم اشتون ویا دیگر اعضای گروه با چند با اشغالگران قدس گفتگو می کنند.خدا مکر وحیله شان را به خودشان برگرداند و تقوا را ازما نگیرد آمین.
واقعا شما کجا دارید زندگی می کنید که چیزی رو نمی بینید ....اوضاع اقتصادی افتضاح شده ... کارخانجات یکی ÷س از دیگری داره تعطیل میشه بس کنید تحریما اثر نداره مردم رو بی چاره کردین
مشگل ایران اژانس بین المللی انرژی اتمی و یا اورپا نیست .مشگل ایران مشگل سیاسی با امریکا است . تا این مشگل حل نشود هیچ مذاکره ای نتیجه نخواهد داد . امریکا در پشت پرده مذاکرات بغداد را عقیم کرد و خوشبینی ناشی از مذاکرات استانبول را از بین برد .
به نظرمن این حق ماست وحق تمام کشورهای عضو ان پی تی هست که از انرژی هسته ای درجهت صلح آمیر استفاده کنند. وتمام حرف ما مردم ایرانم استفاده صلح آمیز ازانرژِی هسته ای هست.
مذاکره دو طرف دارد و جای رسیدن به نفاط مشترک است اگر طرفها فقط حرف خودشان را بزنند و روی آن تکیه کنند هرگز به نتیجه نمی رسند
امریکاوروباه پیرانگلیس درهیچ مواردتابعدازانتخابات ریاست جمهوری آمریکاوانگلیس هم تاروشن شدن یورو،ویونان فعلاوقت کشی قبل ازمذاکره آرمش وبعدش طوفانی پس نشان وقت کشی هست هرروزبه به یک کشورهمسایه ایران یافروش ادوات نظلامی ویامثل روسیه ولبنان اختلاف اینهم نشانه زنگ خطرهست برای ماکه مثل عراق یک باره تصمیم اشتباه نگیرن درسته ماقوی هستیم ولی دوستان یک جنگ چقدرصدمه به کشورمیزنه انرژی صلح امیزهسته ای حق ماست پس دولت مردان کارویکسره کنن
فقط میتونم بگم نابود با رژیم صهیونیستی اسرائیل
شاید به ظاهر در داخل کشور اختلاف نظرهایی در زمینه اداره بهتر کشور وجود داشته باشد . ولی بنده مطمئن هستم در زمینه هسته تحت هر شرایطی کوتا امدن یعنی استعمار دوباره ایران و در نهایت تقسیم کشور . چون اینها با اصل اسلام و مسلمان و شیعه دشمن هستند و فعلا بهانه ای جز هسته ای پیدا نکرده اند . ما اگر یک قدم در مقابل دشمن عقب نشینی کنیم ، دشمن صد قدم به جلو خواهد آمد و بعد از ایران نوبت روسیه و چین هم خواهد رسید. که درنهایت رهبری به ظاهر امریکای و در اصل یهودی بر کل جهان را در پی خواهد داشت
ما تسلیم نمیشیم چون این مملکت هدفش حقش هست واین کشور اسلامی هست وبا توکل بر خدا به پیروزی می رسیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار