بازدید 18820
۴
گفته‌ها و ناگفته‌های روزنامه‌های صبح امروز

کارگران چینی هم به ایران سرازیر می‌شوند!

در روزی که به نظر می‌رسید مطالب روزنامه‌ها، برگرفته از مذاکرات هسته‌ای باشد، موضوعات داخلی همچون نامه انتقادی رئیس‌جمهور و یا نفس راحت مردم از پایان یافتن مجلس هشتم و... همچنان در بالاترین اخبار و گزارش‌های روزنامه‌ها قرار داشت.
کد خبر: ۲۴۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵ 24 May 2012
صبح پنجشنبه، چهارم خرداد برای روزنامه‌های کشور صبح مذاکرات هسته‌ای بغداد، صبح پایان عمر مجلس هشتم و صبح ابلاغ قانون بودجه ۹۱ است. سیاستمداران ایرانی، چهارشنبهٔ شلوغی را پشت سر گذاشتند که می‌توان آن را روز صفحات روزنامه‌های صبح امروز دید.

کا‌ترین اشتون و سعید جلیلی که جلوی دیوارهای بغداد مینیاتوری عکس یادگاری می‌گرفتند، تصویر یک روزنامه‌هایی بود که روز نخست مذاکرات بغداد را سوژه خبری خود کرده بودند.

همشهری مذاکرات بغداد را مثبت دانسته و اعتماد، آن را روز بسته‌ها نامیده بود. کیهان از زورآزمایی دور میز بغداد گفته و اینکه همه منتظر دیدن دود سفید و نتایج مذاکراتی هستند که پشت درهای بسته انجام می‌شود و شرق از روز دشوار دیپلمات‌های هسته‌ای نوشته است.
با توجه به اینکه هنوز مذاکرات هسته‌ای به پایان نرسیده است و نشست دیشب هم در بغداد لغو شده و ادامه مذاکرات به امروز موکول شده، روزنامه‌ها هنوز گزارش درستی از نتایج مذاکرات منتشر نکرده‌اند و تنها در گزارش‌های خود به رخدادهای روز گذشته و مسائل حاشیه‌ای پرداخته‌اند.

اما دیروز روز پرکار مجلس هشتم و دولت دهم بود. بی‌گمان نام این دو در تاریخ، یادآور خاطرات عجیب و غریبی خواهد بود. دیروز مجلس هشتم به ایستگاه آخر رسید و نمایندگان با هم عکس یادگاری انداختند و با بهارستان خداحافظی کردند؛ این موضوعی بود که روزنامه‌ها را به واکاوی عملکرد مجلس واداشته بود؛ مجلسی که از استیضاح کردان تا سوال از رئیس جمهور و رخدادهای سال ۸۸ را در خود جای داده است.

در این میان، اما ایران با تیتر مجلس هشتم به پایان خط رسید، انگار نفس راحتی از پایان عمر مجلسی که چالش‌های فراوانی را با دولت رقم زده بود، کشید. این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس با ارائه گزارشی از عملکرد این مجلس، در چهار سال فعالیتش گفت: با مصوبه جدید، سؤال از رئیس‌جمهور شکل جدی‌تری به خود گرفت و امیدواریم مجلس نهم هم از این ‌سازوکار بهتر بهره بجوید و آن را تکامل بخشد!

در آن سوی، رئیس‌جمهور سرانجام پس از سه روز دیرکرد و با یک نامه انتقادی، قانون بودجه را ابلاغ کرد؛ قانونی که بنا به گفته وی به طرح نمایندگان تبدیل شده و تورم زاست و مشکلات اقتصادی را در پی دارد.

«این قانون استحاله شده است»؛ تیتری بود که اعتماد برای گزارش خود درباره ابلاغ قانون بودجه برگزیده و ملت ما نیز با اشاره به خبری که روز پیش درباره فرستادن بودجه به هیأت حل اختلاف قوا منتشر شده بود، اشاره کرد و از پایان جنجال‌های بودجه‌ای خبر داد.

البته حضور مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین (ع) هم در صفحات همه روزنامه‌ها بازتاب داشت. کیهان تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده و نوشته است: افق آینده به ملت ایران لبخند می‌زند و جمهوری اسلامی، فرازی دیگر از بیانات ایشان را در صفحه نخست خود منتشر کرده که: جبهه استکبار و زورگویی بر خلاف هیاهوهای ظاهری رو به اضمحلال است.

اما دستور وزیر کار برای تسریع ورود کارگران چینی به کشور برای ساخت آزادراه تهران ـ شمال خبری بود که در میان موضوعات ریز و درشتی که روزنامه‌ها امروز به آن پرداخته بودند، در صفحات نخست و داخلی بسیاری از روزنامه‌ها بازتاب داشت.

جهان صنعت با تیتر کارگران چینی به کشور سرازیر می‌شوند، از اقدام وزیر کار مبنی بر در اختیار گذاردن فرصت‌های شغلی ایرانیان به بیگانگان اعتراض کرده بود.

آفتاب یزد هم از تیتر ورود کارگران چینی و بیکاری جوانان ایرانی برای گزارش خود در این زمینه بهره برده و در گزارشی به ابعاد این ماجرا پرداخته بود.

خبر بازگشایی دوباره خانه سینما، موضوعی بود که روزنامه اعتماد به آن پرداخته و در گزارشی به اعتراض گروه‌های حزب‌الله به بازگشایی خانه سینما اشاره می‌کند و از نمایش دیگری از غیر سینمایی‌ها برای هدایت سینما پرده برداشته است.

همشهری از ترخیص واگن‌های مترو نوشته و اینکه سرانجام این واگن‌ها با بودجه شهرداری ترخیص شدند.

روزنامه فرهیختگان با تصویر بزرگی از رئیس جدید دانشگاه آزاد با سربند و چفیه از هشدار دانشجو به اخلالگران، تفرقه‌افکنان و سنگ‌اندازان در مسیر دانشگاه آزاد نوشته و سرانجام ملت ما با اشاره به جشن تولد نود سالگی استاد محمد علی موحد با تیتر خطی «ننوشته‌ام که بگویم منم» در گزارشی به زندگی این هنرمند کشورمان پرداخته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۴
انتشار یافته: ۴
جای گلایه نیست وقتی کار مفید در کشور 22 دقیقه است چاره ای جز این نیست بجای مورد یابی روحیه کار و کارگری را تقویت کنیم
این همون سیل عظبم واردات بود که خبرشو خوندم؟ کالاهای بنجول تموم شد حالا میان کارخانه رو هم تصرف کنند اونوقت به جای شیر باید پلاستیک آب شده هم بخوریم.به جای اینکه قدمون به 180برسه به 150برسه استغفرالله.
در راستای اشتغال زایی برای کشورهای بیگانه...
با سلام
اگرکارگران چینی به کشور سرازیر می‌شوند، باید دانست حتماً برایشان می صرفد وگرنه جنس ارزان چینی چه مکانیزم هایی دارد که آنها دو دو تا چند تا کردند و به ایران می آیند ضمن اینکه این که اقدام وزیر کار مبنی بر در اختیار گذاردن فرصت‌های شغلی ایرانیان به بیگانگان راهکار های تولید داخلی را نیز تقویت کرده بود.ضمن اینکه کارگر چینی مطیع تر و صبور تر هم تبادل فرهنگی هم دارد به امتحانش می ارزد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی