بازدید 2079

رو در رو با ژولیو سزار

کد خبر: ۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۸ 09 November 2008
ژولیو سزار دروازه‌بان اینتر در گفت‌وگو با شبكه اسكای‌اسپورت ایتالیا در مورد مسائلی چون وضعیتش در اینتر و شرایط این تیم سخن گفت. در اینجا مصاحبه این سنگربان برزیلی را می‌خوانید:

به نوشته كارگزاران، ژولیو در مورد دوران حضورت در اینتر برای ما صحبت كن.
من در حال حاضر بهترین دوران بازی‌ام را چه در اینتر و چه در تیم‌ملی برزیل پشت سر می‌گذارم. همه بازیكنان اینتر از حضور در این تیم راضی هستند. در سری A كه تنها یك امتیاز با میلان صدرنشین فاصله داریم و در لیگ قهرمانان هم در صدر گروه‌مان قرار داریم و در صورت پیروزی در بازی بعدی به دور بعد صعود خواهیم كرد. باید همینگونه به فعالیت و تلاش‌مان ادامه دهیم و در انتظار روزهای بهتر باشیم.

تو و مورینیو هرگز در جریان دو بازی پنج گل دریافت نكرده بودید...
درست است، اما همیشه اولین‌بار وجود دارد. این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. پیروزی در برابر رجینا برایمان اهمیت فراوانی داشت. ما باید از آن بازی خارج از خانه سه امتیاز می‌گرفتیم هرچند دو گل دریافت كردیم اما در نهایت با پیروزی به خانه بازگشتیم. در بازی مقابل آنور توسیس هم نمی‌دانم چه اتفاقی برای تیم افتاده بود، به‌ جز ویه‌را، كروز و ماكسول همگی بد بازی كردیم. به اعتقاد من، ما به دلیل نادیده گرفتن حریف‌مان آن نتیجه غیرقابل قبول را گرفتیم. ما در ابتدا بازی را خوب شروع كردیم اما پس از آن اتفاقات عجیب و غریبی برایمان رخ داد. اگر روند بازی را دیده باشید فكر می‌كنیم اینتر در نهایت نتیجه خوبی گرفت.

اینتر یك تیم تهاجمی است آیا از بازی كردن در چنین تیمی لذت می‌بری؟
شیوه بازی اینتر انعكاس‌دهنده اندیشه‌های مربی ماست. مورینیو دوست دارد ما اینطوری بازی كنیم. این روش را دوست دارم اما در عین حال در كارهای دفاعی هم باید دقت بیشتری به خرج دهیم.

رمز موفقیت مایكون چیست، او چگونه می‌تواند این چنین و بدون خستگی بدود؟
از نظر فیزیكی او یك غول است. او هرگز یك بازی را از دست نداده و بدون شك یكی از نقاط قوت تیم است.

آیا در شرایط ایده‌آل قرار داری یا می‌توانی بهتر از این شوی؟
هر زمان كه وارد میدان می‌شوم سعی می‌كنم صددرصد توانایی‌هایم را به نمایش بگذارم اما در عین حال سعی می‌كنم در جلسات تمرین و مسابقات بهتر شوم. دوست دارم همیشه در حال پیشرفت كردن باشم.

لوكا ماركه‌جیانی می‌گوید بزرگترین توانایی تو فروتنی‌‌ات است...
من در دوران بازی‌ام بازیكنان فراوانی را دیده‌ام كه دوران خوبی داشته‌اند درست مثل آنهایی كه ناكامی‌های فراوانی تجربه كرده‌اند. به اعتقاد من یك بازیكن در بهترین شرایطش هم باید فروتن باشد و سرش را پایین بیندازد. من از لوكا متشكر هستم چراكه حضور موفقم در اینتر را مدیون او هستم.

آیا حقیقت دارد كه همسرتان باعث آغاز مذاكرات شما با اینتر شد؟
بله. چراكه او ایتالیایی صحبت می‌كند و در این زمینه به من كمك فراوانی كرد. ابتدا قرار بود به پرتغال بروم اما زمانی‌كه اینتر با من تماس گرفت به پدرم گفتم هیچ اقدامی نكند چون می‌خواهم به اینتر بروم و اكنون از تصمیمی كه گرفته‌ام بسیار خوشحالم.

اینتر قبل از تو دروازه‌بانان خوبی داشته كه البته قبل از آمدن تو این تیم مدتی از لحاظ دروازه‌بانی به مشكل برخورده بود آیا از اینكه اكنون از تو به عنوان یكی از دروازه‌بانان بزرگ اینتر یاد می‌شود خوشحالی؟
بله، در ابتدای حضورم در اینتر مشكلاتی داشتم اما مانچینی كمك‌های فراوانی به من كرد و اگر اكنون به اینجا رسیده‌ام مدیون او هستم. در جشن صدسالگی اینتر با والتر زنگا ملاقات كردم و او از من به این خاطر كه گفته بود اینتر به دروازه‌بانی غیر از من نیاز دارد عذرخواهی كرد.

یكی از بهترین واكنش‌های تو مهار ضربه الكس در دیدار مقابل فنرباغچه بود...
درست است، اما خودم مهار ضربه فرناندو تورس در دیدار مقابل لیورپول را دوست دارم. از نظر خودم آن بهترین واكنشم بود.

ضربات آزاد كدام بازیكن بیشتر از همه شما را می‌ترساند؟
بدون شك الساندرو دل‌پیرو، او قدرتمندترین بازیكن ایتالیاست.

سال گذشته اینتر تغییرات فراوانی در خط دفاعی خود می‌دید. آیا كنار آمدن با این مسئله برای‌تان دشوار نبود؟
نه واقعا مشكلی در این زمینه نداشتم. فكر می‌كنم تنها مشكل ما ارنج تیم از میان این همه بازیكن آماده و سطح بالاست.

رابطه‌ات با آدریانو چطور است؟
ما دوستی نزدیكی با هم داریم اما نمی‌خواهم در این‌باره صحبت كنم چراكه ممكن است از صحبت‌هایم برداشت غلطی شود. فقط امیدوارم او خیلی زود به تركیب تیم بازگردد و به ما كمك كند.

حضور رونالدو چقدر برای میلان مهم است؟
او یك قهرمان است كه برایش احترام فراوانی قائل هستم، او هر وقت كه بخواهد می‌تواند سرنوشت یك بازی را تعیین كند.

در مورد بحث ضربات آزاد، دیوید بكام به‌زودی به میلان ملحق خواهد شد.
بكام هم از آن جمله بازیكنانی است كه خیلی خوب ضربه آزاد می‌زند. باید مراقب او باشم. او خیلی فرصت‌طلب است و وقتی می‌بیند دروازه‌بان كمی از خط جلو آمده ضربه‌اش را می‌زند. من هم عادت دارم همیشه كمی جلوتر از خط دروازه بیایم كه از این به بعد باید بیشتر مواظب باشم.

آیا اینتر در بازی امشب مقابل اودینزه چیزی برای ثابت كردن دارد؟
خیر، من كه اینطور فكر نمی‌كنم. ما هیچ چیزی برای ثابت كردن نداریم ما فقط باید به میدان برویم و بازی خودمان را به اجرا بگذاریم. وقتی اینتر خوب نتیجه نمی‌گیرد همه شروع می‌كنند به مقایسه كردن مانچینی و مورینیو. اما در هر حال ما باید به میدان برویم و كاری را بكنیم كه مربی از ما خواسته است.

بازی كردن مقابل تیمی كه با سه مهاجم بازی می‌كند چه خطراتی دارد؟
میلان برای مثال در داربی واقعا شانسی برای گلزنی نداشت. به اعتقاد من تساوی نتیجه عادلانه‌ای برای آن دیدار می‌توانست باشد. اودینزه هم با سه مهاجم بازی می‌كند در برابر آنها باید حواس‌مان را جمع كنیم چراكه آنها بسیار آماده هستند و بازیكن سریعی چون دی‌ ناتاله را در اختیار دارند. به نظر من دی ناتاله می‌تواند در این دیدار سرنوشت‌ساز شود. او سریع‌ است، تكنیك و شوت‌های بسیار خوبی هم دارد آنها همچنین په‌په را دارند كه او هم بسیار سریع است.

آیا هنوز دوست داری پسرت یك فوتبالیست شود و نه یك درواز‌ه‌بان؟
واقعا دوست ندارم او دروازه‌بان شود... البته او خودش باید برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. او تازه شش سال دارد. برخی اوقات پیشم می‌آید و می‌گوید دوست دارد بسكتبالیست، والیبالیست یا تنیسور شود. او یك بار به من گفت دیگر نمی‌خواهد به مدرسه فوتبال اینتر برود. من هم به او گفتم هر كاری دوست دارد می‌تواند انجام دهد. مهم‌ترین مسئله برای من این است كه او درس بخواند و خوب بار بیاید. همین برایم كافی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی