بازدید 8187
۴

مخالفت ناجا با تاسيس قهوه‌خانه‌ زنان

احمدي‌مقدم درباره راه‌اندازي قهوه‌خانه‌ ويژه بانوان به ايسنا گفت: من دليل اين موضوع را متوجه نشده‌ام و نمي‌دانم چه دليلي هست كه اين قهوه خانه‌ها مخصوصا در شكل جديد خودش كه محلي براي بي بند و باري و ترويج سيگار و قليان است براي بانوان تاسيس شود.
کد خبر: ۲۴۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳ 21 May 2012
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه از همراهي و عملكرد دستگاه‌هاي ديگر در اجراي طرح امنيت اخلاقي راضي نيستيم، گفت: بهترين همكاران ما در زمينه اجراي اين طرح رسانه‌ها بوده‌اند.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه ششمين همايش سراسري تربيت و آموزش ناجا در مورد تشديد طرح برخورد با بدحجابان و تشديد طرح امنيت اخلاقي گفت: پليس مسئول ارزيابي عملكرد ديگر دستگاه‌ها نيست اما بايد بگويم بهترين همكاران ما در زمينه اجراي طرح امنيت اخلاقي رسانه‌ها بوده‌اند چرا كه رسانه‌ها توانستند با انعكاس اخبار موجب بازدارندگي در جامعه شده و ما را همراهي كرده‌اند.

احمدي‌مقدم در مورد عملكرد ديگر سازمان‌ها در اجراي طرح امنيت اخلاقي گفت: ما در مجموع از همراهي و عملكرد دستگاه‌هاي ديگر راضي نيستيم.

وي با بيان اينكه گاها ديده مي‌شود كه در برخي از نمايشگاه‌هايي كه در تهران يا ديگر شهرستان‌ها برگزار مي‌شود، غرفه‌داران و برگزاركنندگان آنها، شئونات اسلامي را رعايت نمي‌كنند گفت: اين بدان معناست كه مسئله حجاب از ابتدا مورد بي‌توجهي قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه اگر از ابتدا ساز و كار مناسبي براي توجه به حجاب انديشيده شود لزومي ندارد كه پليس وارد شود، گفت: اين مصلحت نيست كه پليس در نمايشگاهي وارد شود.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه مطالبه مردم در حوزه برخورد با بدپوششي و ناهنجاري رفتاري جزو بالاترين مطالبات است گفت: برخورد با موادفروشان، برخورد با ترافيك و همچنين برخورد با بد پوششي و مسائل اخلاقي جزو مطالبات مردمي است.

وي در ادامه با بيان اينكه نيروي انتظامي مسئوليت ارزيابي عملكرد ديگر دستگاه‌ها را در اجراي طرح امنيت اخلاقي ندارد گفت: ما تلاش مي‌كنيم كه برنامه‌هاي خود را در راستاي پاسخگويي به مطالبات مردم اجرا كنيم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالي مبني بر اظهارات وزير فرهنگ و ارشاد مبني بر برخورد با اقلام ضد فرهنگي گفت:‌ پليس در برخورد با اقلام غيرفرهنگي وارد شده است. اما بايد توجه كنيد كه در برخورد با اقلام ضدفرهنگي يك بعد حمايت از هنرمندان و توليدكنندگان است كه آثار مجاز آنان به صورت غيرمجاز تكثير و توزيع شده است و در بعد ديگر نيز مبارزه با تهاجم فرهنگي و اقلام غيرمجاز كه فاسدكننده اخلاق هستند را بر عهده داريم.

وي با اشاره به طرح‌هاي اخير انجام شده در سطح كشور در مورد برخورد با توليد، توزيع و فروشندگان سي‌دي‌هاي غيرمجاز مخصوصا در شهر تهران گفت: به نظرم وزارت فرهنگ و ارشاد نيز بايد از اهرم‌هاي قانوني خود بيشتر استفاده كند و اين مسئله كه دستگاه‌هاي ديگر كارهاي نيمه كاره و مانده خود را به پليس واگذار كنند فرهنگ خوبي نيست اما پليس در برخورد با اقلام ضد فرهنگي اقدامات مناسبي انجام داده است.

احمدي‌مقدم درباره راه‌اندازي قهوه‌خانه‌ ويژه بانوان به ايسنا گفت: من دليل اين موضوع را متوجه نشده‌ام و نمي‌دانم چه دليلي هست كه اين قهوه خانه‌ها مخصوصا در شكل جديد خودش كه محلي براي بي بند و باري و ترويج سيگار و قليان است براي بانوان تاسيس شود.

وي با بيان اينكه تاسيس اين گونه قهوه خانه‌ها چه ضرورتي دارد و چه مشكل اجتماعي را حل مي‌كند گفت: من توجيه اين مسئله را متوجه نمي‌شوم و سوال دارم كه ايجاد قهوه‌خانه‌هاي زنانه پاسخ به كدام مطالبه مردم است؟.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه طرح اين حرف‌ها طرح مسائل انحرافي است گفت: ناجا با شكل جديد قهوه‌خانه‌ها مخالف است و شكل سنتي آن كه محلي براي استراحت چند ساعته كارگران بود مناسب است.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه ناجا در حد اختيارات خود مخالف اين مسئله است گفت: اما پليس قانون‌گذار نيست.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه موقعيت نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران نسبت به پليس‌هاي ديگر منطقه در موقعيت برتري قرار دارد گفت: روساي پليس ساير كشورهاي منطقه در بازديد از پليس ايران به توانايي اين پليس اذعان داشته‌اند.

احمدي‌مقدم با اشاره به برخي خبرهاي منتشرشده مبني بر اينكه ايران نرخ دوم تلفات تصادفات را دارد، گفت: ما در موضوع تصادفات وضع بهتري نسبت به ساير كشورها داريم چرا كه وضعيت ما در تصادفات پيش رونده نيست و ما در حال حاضر در مرحله مهار و كاهش تلفات تصادفات هستيم.

وي همچنين در مورد تعداد پرونده‌هاي خطاي تيراندازي گفت: در چهار سال پيش نمره تيراندازي ماموران 32 بود كه امروز اين نمره به 68 ارتقاء يافته است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه تعداد پرونده مصدومان و متهماني كه به علت خطاي تيراندازي مورد خسارت قرار گرفته‌اند رو به كاهش است گفت: بيمه مسئوليت در ناجا سبب شده است كه ديه مصدومان به صورت كامل پرداخت شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۴
عاجزانه از مسئولان در نيروي انتظامي خواهشمندم كه با اين مسئله به شدت برخورد نمايند و رواج بي بند وباري را از بين ببرند. موافقت با اين موضوع جامعه اسلامي را به خطر مي اندازد
چه اشکالی داره ؟ الان خانمها برای کشیدن قلیان به قهوه خانه های عمومی میروند و اکثرا" به واسطه وجود آقایان در عذابند .
البته شخصا" با دخانیات مخالفم اما حقوق مردم قابل احترام است .
بهتر از این نیست که با پسر مردم پاشن برن ؟
مگه توي قهوه خانه هاي مردانه الزاما" بي بندو باري انجام ميشود .شايد يك خانمي توي خيابابون ميل به نوشيدن چاي و كمي استراحت پيدا كرد اشكالي داره كه جايي براي رفع اين قبيل نيازها تعبيه بشه .چرا همه چيز رو از دريچه منفي ارزيابي ميكنيد .ضمنا" كشيدن سيگار و قليان اگر عمل بدي محسوب ميشه زن و مرد نداره .بهتره نگاه جنسيتي در مورد انجام اعمال ارزشي نداشته باشيم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی