بازدید 16617
مسابقات جام جهانى كشتى فرنگى ـ روسيه

ايران قهرمان جام جهاني كشتي فرنگي شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با برتری مقابل ترکیه در دیدار نهایی جام جهانی برای سومین سال پیاپی، قهرمان این رقابت‌ها شد. دیدار فینال بین تیم‌های ایران و ترکیه در شهر سارانسک روسیه برگزار شد که شاگردان محمد بنا موفق شدند رقیب خود را شکست دهند و برای سومین سال پیاپی، قهرمان جام جهانی شوند. این در حالى است که ملى پوشان کشتى فرنگى کشورمان به دلیل صدور دیرهنگام روادید، با تحمل خستگى و فشار سنگین سیزده ساعت سفر، چند ساعت مانده به مراسم وزن کشى به محل برگزارى رسیدند.
کد خبر: ۲۴۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹ 20 May 2012
تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي سومين سال پیاپی، قهرمان جام جهاني كشتي فرنگي شد. جالب این که تيم ايران با سه پيروزى پشت هم در برابر تيم‌هاى جمهورى آذربايجان، بلاروس و روسيه و بدون احتساب امتيازات ديدار پيش رو در برابر تيم بلغارستان، راهى ديدار فينال جام جهانى سال ۲۰۱۲ كشتى فرنگى در روسيه شده بود.

به گزارش «تابناک»، حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی و طالب نعمت‌پور چهار پیروزی با ارزش ایران را به دست آوردند. البته مسابقه فینال همچنان در وزن‌های ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم ادامه دارد، ولی پیش از این دو کشتی، قهرمانی ایران مسجل شده است.
همچنین کره جنوبی با پیروزی پنج بر دو مقابل آذربایجان بر سکوی سوم ایستاد.

گزارش مسابقه فینال بین ایران و ترکیه:

در وزن ۵۵ کیلوگرم، حمید سوریان موفق شد، نخستین برد را نصیب تیم ایران کند تا ملی پوشان با روحیه بالا فینال را آغاز کنند. سوریان موفق شد در دو تایم (صفر، یک و دو، صفر) فاتح اوجونجو را شکست دهد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، امید نوروزی با برتری مقابل مصطفی ساگلام، دومین برد را به اردوگاه ایران آورد. نوروزی در هر دو تایم یک امتیاز از حریفش گرفت و برنده مسابقه شد.

کشتی وزن ۶۶ کیلوگرم هم به سود ایران تمام شد تا ملی پوشان سه بر صفر از ترکیه پیش افتند. سعید عبدولی در مصاف با آتاکان یوکسل در دو تایم (یک، صفر و یک،‌ صفر) پیروز شد تا ایران تنها یک گام دیگر تا قهرمان فاصله داشته باشد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، هادی علیزاده پورنیا با شرف تفنگ کشتی گرفت که در دو تایم (دو،‌ صفر و یک، صفر) مغلوب شد و شکست ترکیه به تاخیر افتاد.

اما در وزن ۸۴ کیلوگرم، طالب نعمت‌پور با پیروزی مقابل سلجوق جبی (یک،‌ صفر و دو، صفر) قهرمانی ایران را قطعی کرد.

رده‌بندی پایانی جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۲:

۱ ـ ایران
۲ ـ ترکیه
۳ ـ کره جنوبی
۴ ـ آذربایجان
۵ ـ روسیه
۶ ـ مجارستان
۷ ـ بلغارستان
۸ ـ قزاقستان
۹ ـ بلاروس
۱۰ ـ ارمنستان

این نتیجه در حالی رقم خورد که این دیدار هنوز ادامه دارد و مسابقات اوزان ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم هنوز برگزار نشده است.

پیش از این، تیم ملی کشورمان در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قهرمان جهان شده بود.
در این دیدار، حمید سوریان (۵۵ کیلو)، امید نوروزی (۶۰ کیلو)، سعید عبدولی (۶۶ کیلو) و طالب نعمت‌پور (۸۴ کیلو) مقابل حریفان به پیروزی رسیدند و هادی علیزاده‌پورنیا (۷۴ کیلو) نتیجه را به رقبا واگذار کردند.

* نتایج انفرادی این مسابقات به شرح است:

۵۵ کیلو: حمید سوریان برنده (یک بر صفر و دو بر صفر) ـ فاتح اوکونچو (برنز ۲۰۱۲ اروپا)
۶۰ کیلو: امید نوروزی برنده (یک بر صفر و یک بر صفر) ـ مصطفی ساگلام (برنز ۲۰۱۱ اروپا)
۶۶ کیلو: سعید عبدولی برنده (یک بر صفر و یک بر صفر) ـ آتکان یوکسل
۷۴ کیلو: هادی علیزاده‌پورنیا (صفر بر دو و صفر بر یک) ـ شرف تفنگ برنده (مدال نقره ۲۰۰۸ اروپا)
۸۴ کیلو: طالب نعمت‌پور برنده (یک بر صفر و یک بر صفر) ـ سلجوق سبی (قهرمان ۲۰۱۰ و برنز ۲۰۱۱ جهان)

نخستین برد کشتی فرنگی ایران درجام جهانی‌ روسیه

جام جهانی کشتی فرنگی از ظهر دیروز در شهر سارانسک روسیه آغاز شد و تیم ملی ایران در اولین مسابقه با نتیجه نزدیک چهار بر صفر مقابل آذربایجان به پیروزی رسید. از رویدادهای غیر منتظره این مسابقه، می‌توان به باخت حمید سوریان، دارنده پنج مدال طلای جهان، مقابل الچین علی‌‌اف، قهرمان ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ اروپا اشاره کرد.

امید نوروزی در ۶۰ کیلو و سعید عبدولی هم در ۶۶ کیلو به پیروزی رسیدند. در یک مسابقه دیگر هم طالب نعمت‌پور موفق شد، سامان طهماسبی کشتی‌گیر ایرانی الاصل تیم آذربایجان را که زمانی برای تیم ملی ایران کشتی می‌گرفت شکست بدهد.

در ۷۴ کیلو هادی علیزاده و در ۹۶ کیلو داوود گیل نیرنگ مغلوب شدند تا سرنوشت تیم برنده به مسابقه وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشیده شود. در این مسابقه، بشیر باباجان‌زاده حریف آذربایجانی را مغلوب کرد تا تیم ایران در اوایل مسابقه به پیروزی برسد.

تیم ملى کشتى فرنگى چگونه به دیدار نهایى راه یافت

تیم ملى کشتى فرنگى ایران با شکست تیم‌هاى جمهورى آذربایجان، بلاروس و روسیه، مقتدرانه راهى دیدار نهایى پیکارهاى جام جهانى سال ۲۰۱۲ کشتى فرنگى در روسیه شد.
در جریان پیکارهاى جام جهانى کشتى فرنگى که از بعدازظهر امروز (شنبه) با حضور تیم‌هاى ده کشور بر‌تر کشتى فرنگى دنیا در شهر سارانسک مرکز جمهورى موردوویاى روسیه آغاز شده است، تیم ایران در سومین دیدار خود در گروه B این مسابقه‌ها موفق شد با نتیجه چهار بر سه، تیم روسیه میزبان مسابقه‌ها را شکست دهد.

به این ترتیب، تیم ایران با سه پیروزى پیاپی در برابر تیم‌هاى جمهورى آذربایجان، بلاروس و روسیه و بدون احتساب امتیازات دیدار پیش رو در برابر تیم بلغارستان، راهى دیدار فینال جام جهانى سال ۲۰۱۲ کشتى فرنگى در روسیه شد.

این در حالى است که ملى پوشان کشتى فرنگى کشورمان به دلیل صدور دیر هنگام ویزا از سوى سفارت روسیه در تهران، با تحمل خستگى و فشار سنگین سیزده ساعت سفر، چند ساعت مانده به مراسم وزن کشى به محل برگزارى این مسابقات رسیده بودند، اما بار دیگر شایستگى خود را به رخ همه رقبا از جمله روس‌هاى میزبان کشیدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۲۵
ایول
درور بر دلیر مردان كشتى فرنگى كشورمان
فقط کشتی
دمشون گرم.
دمشون گرم.
آقای بنا درود به شرف غیرتت
حیف از پولهایی که در فوتبال خرج میشه
ایول ایول ایول ، بنان تاج سر ایول...:)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
بنان؟؟مجيد جان اون محمد بنا است
درود
آفرین بر دلاوران کشتی ایران
و ... همه فوتبالیستها و مسئولین و دست اندرکارن آنها که فقط حواسشون به پول است
...
خدا قوت به تمامی دلیرمردان کشتی ایران دست همگییتان را میبوسم وبه امید پیروزی در المپیک لندن
پاینده باد ایران و زنده باد ایرانی
دست تك تكشونو مي بوسم . واقعا" افتخاري بزرگ را رقم زدند . ولي صد حيف كه حتي يك روزنامه هم تيتر اصليش را از كشتي آزاد ننوشت و از فرنگي هم نخواهند نوشت. زيرا نقل و انتقالات فوتبال براشون مهمتره
درود بر مردان آریایی.
چرا در وزن 74 اینقدر ضعیف هستیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
آقا انتظار دارن تو همه وزنها اول بشیم. بابا نیمه پر لیوان رو چرا نمی بینین. 5 تا بردن یکی هم باخته خدای ناکرده ترکها نایب قهرمان جهان هستن ها.
سلام،در باد این قهرمانی نخوابیم المپیک نزدیک است پیش بسوی فتح لندن با سربازان آریایی بامدیریت سرداران بزرگ کشتی فرنگی محمد بنا وناصر نوربخش
بابا اي ول........عالي بود دستتون درد نكنه. كاهش يه تيم فوتبال اينطوري هم داشتيم.
ولي فوتباليستها بجاي فوتبال همش به فكر پولن
خدا قوت
درود بر هرچی افتخار افرین برای این مملکت هست. یه بوس جانانه از همه این افتخار افرینان. بوسسسسسسسسسسسسسس
درود بر نیروهای شرکتی که علی رغم دریافت حقوق 400 هزارتومان در ماه شکم خانواده شان را سیر می کنند نه این کشتی گیران و فوتبالیستها که میلیاردی حقوق می گیرند و هزینه سالانه زندگی آنها گاه تا بیش از 200 برابر نیروهای شرکتی است و هر از گاه در خانه های فساد دستگیر می شوند و علاوه بر مشکلات اخلاقی توانایی حفظ خانواده خود را هم ندارند.
خدا وکیلی چه اشکال داره به بنا به اندازه یکی از این فوتبالیست ها پول بدهند المپیک نزدیک است و دوباره باید پای گیرنده ها دست به دعا برای یک مدال بشیم
باز اشك تو چشم همه جمع شد و احساسات ميهن دوستي گل كرد و ...
تبريك به ملت عزيز ايران و درود بر شير مردان دلاور اين مرز و بوم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار