بازدید 14832
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش اقتصاد مقاومتی:

ساختار فعلی اقتصادی ضد مردمی است

محسن رضایی که عصر امروز در همایش اقتصاد مردمی شرکت کرده بود در سخنرانی خود نظام اداری فعلی در کشور را یک نظام اداری پادگان مانند دانست که در زمان رضاخان ایجاد شده و هنوز تغییر نکرده و سد بزرگی در برابر پیشرفت کشور است.
کد خبر: ۲۴۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۱ 17 May 2012
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش اقتصاد مقاومتی گفت: اگر اعلام شود برد موشک‌های ایران از 2 یا 3 هزار کیلومتر عبور کرده، نباید شک کنیم.
 
به گزارش تابناک، محسن رضایی امروز در اولین همایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در واقع مقاومتی در برابر یک مقاومت است،‌گفت: صد سال است که غرب در برابر پیشرفت ایران مقاومت می‌کند.

وی افزود: غربیها در ظاهر کار درباره آزادی و توسعه در ایران سخن می‌گویند، اما در ورای آن یک اراده بسیار جدی برای جلوگیری از پیشرفت ایران مشاهده می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: از یاد نبرده‌ایم که از دل مشروطه رضاخان و از دل ملی شدن صنعت نفت سپهبد زاهدی را بیرون آوردند و در دوره  30 ساله انقلاب اسلامی نیز از هیچ توطئه و کودتایی فروگذار نشد.

از یاد نبرده‌ایم که از دل مشروطه رضاخان و از دل ملی شدن صنعت نفت سپهبد زاهدی را بیرون آوردند و در دوره 30 ساله انقلاب اسلامی نیز از هیچ توطئه و کودتایی فروگذار نشد.
وی اظهار داشت: منشأ همه اینها از غرب است و به اشکال مختلف ظاهر می‌شود، چنانکه قبل از انقلاب با اقتصاد استعماری با ما مقابله می‌کردند، چنانکه ایرانی ها حتی توپخانه‌های ایران را نیز نمی‌توانستند اداره کنند.

وی افزود: وقتی سال اول جنگ مهمات ما تمام شد، دیدیم کارخانه‌ها نمی‌توانند برای ما مهمات بسازند ،چرا که مدل اقتصادی ما را وابسته طراحی کرده بودند.

رضایی گفت: در کنار جنگ غربی‌ها تحریم‌ها را نیز آغاز کردند و از  3 یا 4 سال پیش به اوج خود رساندند.

رضایی افزود: ویژگی تحریم جدید آن است که از شورای امنیت گرفته شده و آمریکا فراتر از آن نفت و بانک مرکزی ما را نیز تهدید کرده است.

وی با طرح این پرسش که آیا مشکل به مسئله هسته‌ای باز می‌گردد، گفت: واقعیت آن است که مسئله آنها جلوگیری از پیشرفت ایران و متوقف کردن آن در یک سطح خاص است.

وی تأکید کرد: اگر چنین قصد تاریخی صد ساله‌ای علیه ما وجود دارد، آیا ما نباید نحوه اداره اقتصاد را تغییر داده و نگاه رویاپردازانه به غرب را فراموش کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی از این زاویه قابل مطالعه است، چنانکه می‌تواند یک رویکرد و یک جهت‌گیری باشد، یعنی همان رویکردی که در سیاست و دفاع ما را نجات داد.

وی افزود: ما امید خود را از سازمان‌های بین‌المللی بریدیم، خودمان را باور کردیم ،به خود جرأت دادیم و وارد عرصه‌های ممنوعه شدیم و درست از همین نقطه با عوض کردن رویکرد پیروزی‌ها آغاز شد.

رضایی در ادامه گفت: ما در جنگ در حالی پل‌هایی به طول 30 کیلومتر ساختیم که حداکثر در جنگ‌های دنیا طول پل‌ها به 2 یا 3 کیلومتر می‌رسید.

وی تصریح کرد: اگر اعلام شود برد موشک‌های ایران از 2 یا 3 هزار کیلومتر عبور کرده، نباید شک کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معنای اقتصاد مقاومتی این نیست که درهای اقتصاد را ببندیم، گفت: مذاکره با  1+5 اقتدار ما را نشان می‌‌دهد، چنانکه یک طرف همه دنیا و یک طرف ما نشسته‌ایم.

رضایی اضافه کرد: البته باید این مسائل را جدی بگیریم، نباید تصور کنیم همه چیز فریب است و همچنین همه فرصت‌ها را نباید از دست بدهیم، چرا که اقتصاد مقاومتی با یک دیپلماسی منطقی منافات ندارد.

وی افزود: دستیابی به این دو عنصر بدون تغییر در ساختارهای مدیریتی کشور امکان‌پذیر نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: نظام اداری فعلی یک نظام اداری پادگان مانند است که در زمان رضاخان ایجاد شده و تغییر نکرده و سد بزرگی در برابر پیشرفت کشور است.

رضایی همچنین اصلاح ساختار اداری را امری لازم و ضروری دانست و گفت: با این ساختار نمی توان اقتصاد مقاومتی را به پیش برد معتقدم ساختار فعلی به هیچ وجه قابل قبول نیست ساختاری ضد مردمی است باید در جهت نوآوری پیش رفت. به همین جهت معتقدم باید فرهنگ کشور به سمت نوآوری سوق یابد.

وی گفت: فرهنگ اقتصادی کشور نیز همراه سیستم اداری باید تغییر کند، چرا که همه در اقتصاد به مصرف فکر می‌کنند و به همین دلیل فرهنگ اقتصادی مردم، دولت، مجلس و قوه قضائیه باید تغییر کند.

وی در پایان اظهار داشت: با تغییر و تحول در رویکردها ساماندهی اجتماعی نیز باید تغییر کند، تا بعد از آن بتوان برنامه‌ها را نیز تغییر داده و برنامه‌ریزی جدیدی انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی