بازدید 4721

مشاهده موجود زنده در گرم‌ترين نقطه كره زمين

کد خبر: ۲۴۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲ 15 May 2012
براي نخستين بار توسط گروهي از گردشگران كرماني موجود زنده‌اي در منطقه گندم بريان و چاله هامانا استان كرمان كه مملو از سنگ‌هاي تيره آتش‌فشاني بوده و به همين خاطر به گرمترين نقطه جهان معروف است،مشاهده شد.

به گزارش ایران، بنا بر اعلام مسئولان محلي و به گفته مردم شهداد، دماي گندم بريان در اوج گرماي تابستان تا بالاي 70 درجه سانتيگراد افزايش مي‌يابد و هيچ موجود زنده‌اي تاب تحمل اين دما را ندارد.

اما در چند روز گذشته گروهي از اعضاي انجمن راهنمايان گردشگري استان كرمان با ورود به اين منطقه(چاله هامانا) كه در حاشيه كوير شهداد و در نزديكي شهر كرمان قرار دارد، رتيل زنده‌اي را با چشمان خود مشاهده كردند. رتيل جانوري است از گونه بندپايان كه اغلب بزرگ‌تر از عنكبوت است و بيشتر در مناطق گرمسيري و بياباني يافت مي‌شود. تاكنون ۹۰۰ گونه رتيل شناسايي شده است. چاله مركزي لوت معروف به چاله تكاب از گرم‌ترين مناطق كره زمين محسوب مي‌شود كه از جاده اصلي در مقابل چاله هامانا به شرق جاده 60 كيلومتر فاصله دارد.

علي زندي مسئول انجمن صنفي راهنمايان گردشگري استان كرمان در اين خصوص گفت: اخيراً به منظور جذب و توسعه گردشگري به منطقه گندم بريان (كلوت شهداد) سفر كرديم و در گرمترين نقطه جهان كه گفته مي‌شود موجود زنده‌اي را نمي‌توان زنده يافت،رتيل ديديم.

زندي تأكيد كرد:براي جذب گردشگر به اين منطقه (گندم بريان) بايد كار از جايي شروع مي‌شد كه انجمن گردشگري اين اقدام مهم را انجام داد و راه براي گردشگران اكوتوريسم (طبيعت گرد) باز شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان