بازدید 86730
اقدامات خصمانه عثمانی‌های نوجوان علیه ایران به اوج خود رسید

تشکیل کانون تجزیه ایران در ترکیه!

اگر مسئولان وزارت خارجه ایران بزرگ از خواب گران بیدار شوند، درمی‌یابند که امروز عثمانی‌های نوجوان در ترکیه، شورایی برای تلاش در راستای فتنه‌انگیزی و تجزیه طلبی تشکیل داده‌اند. ای کاش، وزارت خارجه ایران تنها در خواب بود. دوستان متأسفانه در خواب نیستند!
کد خبر: ۲۴۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۷ 15 May 2012
سیاست‌های خصمانه ترکیه نسبت به همسایگانش، هر روز شکل جدیدی به خود می‌گیرد. دولت ترکیه که داعیه‌دار حل تنش‌های منطقه‌‌ای و به صفر رساندن مشکلات با همسایگان است، اکنون افزون بر دخالت‌های آشکار و پنهان در امور کشورهای همسایه، به محملی برای گروه‌های جدایی‌طلب تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، دولت ترکیه که همواره در پی پیش بردن سیاست‌های نژادپرستانه موردنظر خود بر پایه رویکرد نوعثمانی‌گرایی بوده، روز دوشنبه میزبان افرادی بود که با اعلام هدف جدایی آذربایجان از ایران بزرگ، کانونی برای توطئه در این کشور تشکیل داده‌اند.

روزنامه «تودی زمان» ترکیه گزارش داد، افرادی با عنوان به اصطلاح نمایندگان آذری‌های ساکن در ایران بزرگ، امروز تشکیل مجمعی را با نام «شورای ملی آذری...» اعلام کرده‌‌اند که هدف نهایی آن به زعم آنها، استقلال از ایران است. نکته جالب این که اعضای این شورا همگی از مقامات سابق ایران شمالی (دولت کنونی باکو) و ترکیه هستند که خود را نماینده آذری‌های ایران بزرگ نامیده‌اند.

موجودیت این شورا در حاشیه گردهمایی فرهنگی آذری‌ها در آنکارا اعلام و در جریان یک کنفرانس خبری برگزار شده است که سخنگوی این شورا به منظور معرفی آن، گفته هدف نهایی ما استقلال آذری‌هایی است که در آذربایجان ایران بزرگ زندگی می‌کنند.



اعضای این شورا همچنین با انتقاد از آنچه کوتاهی ترکیه در توجه به امور آذربایجان ایران بزرگ خواندند، از دولت آنکارا خواستند توجه بیشتری به آنها کرده و خود را در مسائل مرتبط با آنان وارد کند.

این افراد همچنین ضمن انتقاد از ایران و مذهب تشیع، مدعی شده‌اند برخی از آذری‌ها درصدد رها کردن عقاید شیعی هستند؛ اما به دلیل شرایط، اجازه این کار را نمی‌یابند!

در گردهمایی آنکارا، افراد گوناگونی که بعضاً در گذشته، دارای سمت‌های بالایی در دولت‌های آذربایجان و ترکیه بوده‌اند نیز حضور داشتند.

تشکل این شورا در آنکارا را باید نمونه عریان و آشکار دخالت ترکیه در امور کشورهای همسایه دانست. گویا دولت این کشور به جنگیدن تنها در یک جبهه راضی نیست و در پی انجام کارهای گوناگونی علیه دولت‌های سوریه و عراق، اینک متوجه هدف اصلی خود، یعنی ایران شده است!

در سال‌های گذشته، بسیاری از تحلیلگران با اشاره به سیاست‌های دولت اردوغان در ترکیه، هدف اصلی این دولت را تلاش برای احیای امپراتوری عثمانی معرفی می‌کردند؛ اما دولتمردان ترک ضمن رد این موضوع، هدف خود را برقراری روابط مثبت و مساعد و «به صفر رساندن مشکلات با همسایگان» عنوان می‌کردند.

اینک پس از یک دهه حاکمیت دولت وابسته به حزب عدالت و توسعه در ترکیه، نیات واقعی این دولت آشکار شده و آنکارا با در پیش گرفتن سیاستی سراسر تهاجمی، تمامیت ارضی کشورهای همسایه را هدف قرار داده است.

بی گمان، هیچ گونه عذر و بهانه‌ای در توجیه تشکیل این شورا از سوی دولت ترکیه پذیرفته نیست؛ شورایی که آشکارا هدف خود را همراهی با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا می‌داند و ضمن تقاضای دخالت ترکیه در ایران، هدف اصلی و اولیه خود را استقلال از ایران عنوان می‌کند.

تشکیل این شورا را باید نقطه اوج جدیدی در تلاش‌های دیرپای همسایگان ترک در تجزیه ایران قلمداد کرد؛ تلاش‌هایی که صدها سال از تاریخ ایران را آبستن رخدادها و جنگ‌های فراوانی کرد، ولی در پایان به پیوستن ذره‌ای از خاک آذربایجان ایران به عثمانی منجر نشد.

همه می‌دانند که آذری‌های ایران، از وفادارترین مردم به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشور و همچنین به نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند و هدفی جز اعتلای نام ایران در سر ندارند. به این ترتیب، این تنها و تنها سیاست ترکیه است که با گرد هم آوردن چند نفر عنصر تندرو و دادن امکانات، از آنان به عنوان ابزاری برای پیشبرد توهمات عثمانی گرایانه خود بهره می‌گیرد.

بنابراین، باید توجه داشت که این کار ترکیه، دست کمی از ادعای امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی ندارد و بلکه از آن شدیدتر و مهمتر است. به این ترتیب بر دستگاه دیپلماسی کشورمان واجب است با موضعی محکم در برابر دولت ترکیه، مفهوم حاکمیت ملی ایران را به آنان بفهماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۲۳
انتشار یافته: ۱۶۱
من به عنوان یه ترک ایران به بقیه کشورها ترجیح میدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
درود به شرفت ! من هم به عنوان یک فارس از اینکه با وطن پرستانی چون شما هموطن هستم به کشورم افتخار میکنم . در روزگاری که همه کشورها دارن اتحادیه تشکیل میدن جدایی طلبی حماقت محضه .
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
اقایی که منفی میدی برو تو همین ترکیه ببین محل سگ بهت میزارن.درسته که الان بدلیل عدم مدیریت و تنگ نظریها ایران عزیزمان به این روز افتاده که فرصت طلب هایی مثل ترکیه وعرب های خلیج فارس دارن شاخ وشونه می کشنذ.ولی اینو بدون که کشورت روزهای سختتری هم دیده و پا بز جا مونده.
وطنت مثل ناموسته.اگه اینو بدونی وبدونند
من يك اذريم ولي از تركيه متنفر هستم.
اكثر هموطنان فكر ميكنند كه اذريهاي ايران خواهان استقلال هستند :)
اين توطئه غرب براي ضربه زدن به ايران هستش .
بهتره بجاي اين حرفا بفكر معيشت و اشتغال جوانان باشيد تا توطئه هاي غرب و نوكرانش به بار ننشيند.
ياشاسين گوزل ايرانيميز
به عنوان يك آذري و اهل تبريزميگم
ما هم شورا و مجلس تشكيل ميدهيم تا تركيه و آذربايجان به آغوش ايران بزرگ برگردند...
جانم فداي ايران
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
من همین هفته پیش یه مسافرت به تبریز داشتم، مردم همه به زبان ترکی آذربایجانی با لهجه بسیار زیبا و شیرین صحبت می کردند، تقریبا یه نفر هم پیدا نمی شد که فارسی صحبت کنه، ولی در همه مردم عشق به ایران رو میدیدم، ترکیه به جای این حرف ها به فکر 20 درصد شرق کشورش باشه که کردها در اونجاها ساکن هستند، چون کردها اقوام ایرانی هستند و باید به خاک ایران برگردونده بشه ، متاسفانه عثمانی ها کردستان ایران را غارت کردند، آذری های ایران عاشقان ایران و تشیع هستند و آبشون با ترکان عثمانی دشمن اهل بیت و کسانی که دستشون به خون شیعیان عراق و بحرین آغشته است در یک جوی نمیره.
همین ترکیه عثمانی بود که در جنگ چالدران آذری های عزیز رو به فجیع ترین شکل ممکن قتل عام کرد، تمامی پادشاهان صفوی ترک بودند ، پایتختشون اول کار تبریز بود، این نئو عثمان ها به فکر نژاد ترک نیستند که اگر بودند با صفویان از در دوستی وارد می شدند نه این که تمام کردستان عراق و کردستان ترکیه و سوریه رو از ایران جدا کنند، نه این که در مناطق آذربایجان ایران شدید ترین فجایع رو به بار بیارن، ترکان عثمانی حاضرند به خاطر مطامع پست خود، خون شیعیان در بغداد و جای جای عراق ریخته شود.
آقا لطفا ساکت. دستگاه دیپلماسی در خواب نازه. حرف میزنی یه وقت بیدار میشه گناه داره بد خواب میشه !!!
ایلده به گور خواهد برد.
اینا فکر میکنن گر چه مردم از وضع کنونی کشور راضی نیستند وطن فروش شدند
در حالی که نمیدونن همین ترک های ایرانی رفتند تو خوزستان برای تمامیت ارضیشون جنگیدن.
و این در حالی است که حامی ایرانی ها اینجوری هستن از ترک و عرب و فارس و بلوچ و کرد و لر و شمالی و جنوبی و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
بیخود شلوغش نکنید.ترکان ایرانی حقوق فرهنگی خود را مطالبه می کنند.این هیچ ربطی به وطن فروشی و خزعبلات دیگتون نداره.
یاشاسین اذربایجان اما بدون ایران هرگز
امام خمینی : آمریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند
بنابراین ترکیه احمق هیچ ..... نمتواند بخورد
مگر جوانهای غیور این مملکت مرده اند
من بکی که خیلی علاقمندم ترکیه اشتباهی بکند تا با عنایت خداوند سرزمین پهناور ایران را به آبهای مدیترانه متصل نماییم انشاالله
سلام من اذری زبان ایران اسلامی هستم .ماهمه ی مردم اذربایجان عشقمان ایران است
با تشکر از هوشیاری شما و توجه به منافع ملی، بهتر است در این مورد با سیاست عمل شود و فعلا دولت ترکیه را مستقیما متهم نکنیم(با توجه به شرایط کنونی منطقه). ولی نیروهای امنیتی ما، شرکت کنندگان و مباحث مطروحه را کاملا رصد کنند و برنامه ای برای مقابله با آنها تنظیم شود.
مرک بر اردوغان درغگو و متظاهر. تمام حرکات و ژست هائیکه تا کنون درجهت همراهی با ایران و موضوع گیری در قبال پرونده هسته ای داشته دروغ ، تظاهر و ریا بوده است. همدستی این خائن با رژیم صهیونیست محرز است . با چراغ سبر او به کشتی آزادی درکمک رسانی به مردم غزه حمله شد و دراین موضوع شکی نیست.
من به عنوان يك تبريزي خشم خودم رونسبت به اين اقدام گستاخانه اعلام ميكنم،من به ايران توصيه ميكنم بطورخصوصي هشدارجدي به تركيه بده،بطوري كه خواسته ايران مبني برتعطيلي اين نهاداجابت بشه،بعدمابايدبراي تلافي به كردهاوعلوي هاي تركيه كمك كنيم تادرجهت تجزيه حركت كنند.علاوه ازاينهايك چيزهميشه براي من سوال بوده،اون هم اينكه چراماهم ميزبان مخالفان وتجزيه طلبان دولتهاي ايران شمالي وتركيه نميشيم؟سالهاست كه دولت جعلي واشغالي باكوميزبان اين افراده،تركيه هم همينطور،اماماچي؟؟؟
چراماهم دركشورمون ميزبان مخالفانشون نميشيم؟مابايدميزبان بشيم اگرهم كسي اعتراض كردبگيم كه اين يك اقدام غيردولتي هستش ومانميتونيم مانع افراد بشيم،دقيقامثل خودشون.من بسيارناراحتم واميدوارم ياباهشدارايران اين مسأله حل بشه وياهم اينكه تلافي كنيم وميزبان افرادمتخاصم اون كشورهاباشيم.مابايدحيله خودشون روبه خودشون برگردونيم.مثلأچراماالان گروهي درايران ازآذريهاي خودمون سازماندهي نكرديم كه غيردولتي باشه وهدفش روالحاق ايران شمالي به ايران اصلي اعلام كنه وبراي رسيدن به هدفش فعاليت كنه؟؟؟؟؟؟؟؟
چراخوابيد؟؟؟
مگه دولت اشغالي باكوهمين كار رونكرده؟پس چراتلافي نميكنيد؟ماانتظارداريم برخوردي كه باامارات شددراين موردهم بصورت محرمانه بشه،
مسعولان كشوربايدنسبت به وقايع اخيروادعاي ارضي مشكوك باشند،واقعأبوهايي حس ميشه نبايدبدون بررسي ازاين مسايل گذشت.ماعملكردقوي اي نسبت به كشورهاي عرب داشتيم اماچرا اين دوكشوردشمن روازيادبرديم؟نذاريدكشورهاي عرب فكرشماروكامل به خودش معطوف كنه،به فكرسايرين هم باشيد،سايرين روفراموش كرديد.پس حالاميشه فهميدكه سياست ايران درباره حمايت قاطع ازبشاراسددرست بوده چون بودن بشاراسددرسوريه ودولت عراق يعني حفظ قدرت ايران وايستادن دربرابركشور بدخواه تركيه وسايرين،دلم خنك ميشه وقتي ميبينم ايران نقشه هاي تركيه وعربستان رودرسوريه ناكام ميذاره،شمامسايل روبازنميكنيدواسه همين دچارخطاميشديم وآرزوي سقوط بشاراسدروداشتيم اماوقتي مسايل رو رك وپوست كنده ميگيدذهنمون بازميشه ودرست تصميم ميگيريم،من چه ميدونستم قضايااينه،حالاميفهمم چه اشتباهي ميكردم كه حامي سياستهاي تركيه درقبال سوريه بودم،نظرم عوض شد 180درجه.بيزيم ايرانا پيس باخاممازلار چون جوزلرين چيخارداروخ
خواب نیستند و دقیقا هم همه این مسائل را می دانند و خودشان هم به نوعی این مسائل را دامن می زنند. انگار برای همین کارها روی کار هستند
آقای تابناک چرا نطرات را منعکس نمی کنید
باید گفت اذریها از نظر نژادی بیشتر ایرانیند همینطور اکراد ما باید همینکارو رو کردستانشون پیاده کنیم
وزارت امورخارجه خیلی داره کوتاهی میکنه.اونطور که باید و شاید جلوی اماراتیها نیستاد که حالا ترکیه هم اینقدر گستاخ شده.
دستگاه دیپلماسی کجا بوده..تو هم دلت خوش هست تابی جون
من به عنوان یکی از تحلیلگران مقالات شما باید بگویم ...تجزیه از بحرین اغاز شده...انها بدنبال اجرای طرح خاورمیانه بزرگ هستند...زیرا با این طرح برای قرنها سلطه بر کشورها و منابع ایجاد میکنند
تابناک عزیز دستگاه دیپلماسی را ول کن من خودم موضع می گیرم
این حرکت دولت ترکیه یعنی اعلام جنگ علیه ملت ایران ضمناً بدانند که جواب های هوی است
تمام کردهای ترکیه ایرانی تبار هستند و بخشی از خاک ایران عزیز توسط این کشور اشغال شده است. به امید روزی که این قطعه از خاک میهن را از اشغالگران بازستانیم.
من بعنوان یک آذری از مسئولان دلسوز وطن پرست میخوام اینقدر کوتاه بین نباشن بابا تمام دنیا برعلیه ماست از خواب پا بشین هوای ملت داشته باشین هیچ کس غلطی نمیتونه بکنه. اونهائی که از ایران تو این شورا شرکت کردن برن گورشون گم کنن توی همون ترکیه پست فطرت بمونن .چو ایران نباشد تن ما نباد.
غلط كرده تركيه و......
كشور پدر سوخته
مگه جوانهاي ايراني بايد مرده باشند كه همچين غلطي ازشون سربزنه
غلط كرده تركيه و......
كشور پدر سوخته
مگه جوانهاي ايراني بايد مرده باشند كه همچين غلطي ازشون سربزنه
دلت خوشه ها .... كدوم دستگاه ديپلماسي
بالای سرشون عکس اتاتورکه؟؟ اگه اینطوره پس اینها زیر نظر دولت ترکیه کار می کنند و دولت ایران هم در مورد pkk می بایست مقابله به مثل کند .
این ها که نوجوان نیستن؟!
کالای ترکیه تحریم!
سفر 8.2 میلیون نفری هموطنان ایزانی به ترکیه تحریم!

سرفراز باد ایران بزرگ
لطفا خواب وزارت محترم خارجه را آشفته نفرمایید!
همانگونه که بندر نشینان حاشیه خلیج همیشه فارس پاسخ گستاخی های شیخک های عوضی رو دادند . آذری های همیشه قهرمان و میهن پرست کشورمون نیز پاسخ این اراجیف کوتوله های بچه عثمانی رو خواهند داد .
آی 18 میلیلارد دلار
مال کی بودی؟
این صهیونیست دیگه خیلی پر رو شده
روی وزارت امور خاجه سفید .
تا این وزارت خارجه را داریم کشورهای دیگری هم به این جمع خواهند پیوست .
اینها از صهیونیستها بدترند .
بهتر است ایران هم کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی را محکوم کند .
باسلام
من نمی دونم چرا این موج بیداری اسلامی به کشور آذربایجان نمی خواد بیاد شاید احتیاج به یک کاتالیزور داشته باشه که ما ازش دریق کردیم وگرنه تمام پتانسیلهای این موضوع رو داره
همه میدونن بهترین استراتژی حمله هست و شاید تنها کسانی که اینو نمی دونن مسئولین ما هستند و در این منطقه بهترین کسانی که به این استراتژی (بهترین دفاع حمله است)میخوان عمل بکنن این کشور دوست و برادر ترکیه است
بهتره یه فیلم عزاداری اباعبدالله ع که توسط اذریهای عزیز هموطن برکگزار میشه رو براشون بفرستین تا بفهمن نظر انها در مورد شیعه و ایران چیه.
گروهك هاي بدبخت اين آرزوهاشون رو با خودشون به گور ميبرن
ايران بزرگ روزي به 16 شهر قفقاز خود خواهد رسيد
مرگ بر جدايي طلب درود بر ايران بزرگ
ما آذریها در جنگ ناجوانه مردانه چالدران مجاهدت های خود را نشان دادیم و تا اخرین نفر شهید شدیم می توانید مزارشهدای چالدران وشهیدگاه راببینید تابناک عزیز این را در کامنت خودبگذار تا این مزدروان ببیند
خدا نكند خبري بدست تابناك برسد. فكر مي كند بمب اتم كشف كرده و ميخواهد زمين و زمان را يكي كند. آقايان بيدار تابناك اگر شما وزارت خارجه هستيد پس بفرماييد نام سايت خود را عوض كنيد و تصميم گيري كنيد و گرنه انقدر امر و نهي نفرماييد. خبري كه امروز در دست شماست سال گذشته در دست وزارت خارجه بوده . زياد جو گيري نشويد
آقا دستگاه ديپلماسي كشور ما بسيار ضعيف عمل مي كند بر خلاف دولت آقاي خاتمي با دنيت تامل داشته باشيد تا كسي نتواند اجازه فكر كردن ضعيف شدن ايران را به خودش بدهد و از آب گل آلود ماهي بگيرد
اول برويد با كاركرد وزارت خارجه و وظايف آن آشنا شويد بعد از وزارت خارجه انتقاد كنيد.
با سلام
اولا خود ما مقصريم كه اينها را اسلامگرا و دلسوختگان اسلام خوانديم. اردوغان به اعتقاد بسياري از رهبران مسلمان ترك يك صهيونيست است و نبايد بيش از اين انتظار داشت. امروز سوريه و عراق و فردا ايران. براي پيش گيري از اين اقدامات خصمانه بهتر ين راه برگزاري نشست مخالفان دولت تركيه به ويژه علويان در ايران است.
تركيه غلط كرده
وفتی ترکیه به ناتو پیوست و وقتی سپر موشکی رو نصب کرد باید می فهمیدید که بعدش چه خواهد شد..
ایران نیز باید از کردهای ترکیه که خود را ایرانی می دانند حمایت کند و این حمایت بایستی بلندمدت و استراتژیک باشد.
جدايي طلب ننگ بر تو باد. به ايراني ها چه ترك چه عرب چه فارس چه لر چه تركمن چه بلوچ و.. هر قومي باشيم اول ايراني هستيم وبس.
در طول تاریخ مردم ترک زبان آذربایجان وفاداری خود را به کشورشان نشان داده اند حال سوال این است آیا حاکمان نیز این گونه بودن با با پایمالی حقوق اولیه این ملت که کوچک ترین آن حق تدریس به زبان مادریشان را از آنها دریغ کرده اند
آذري که درپي رها کردن شيعه باشد دروغ و افتراي بزرگ است، عاشقان اولاد علي بن ابيطالب عليهم السلام و بانيان بيشتر مجالس براي اهل بيت درسراسر جهان آذريها هستند. مگر ميتواند مردم غيور باوفا،شيعه را حضرت ابالفضل و عشق به ان اسوه وفا، ادب، ولايتمداري و بندگي و شجاعت جدا کرد...آقايان بهتر است يک سري به محله‌ها روستاها بزنند، بهتراست ايام دهه آخر صفر به حرم امام رضا بيايند و ازنزديک عضق آذري ها را ببينند... قيم ما ترکيه ي ناموس فروش ولائيک نيست
ما به کشوري که اولاد فاطمه و علما والي آن باشند افتخار ميکنم...ما به شيعه بودن افتخار ميکنيم...اگر چه زبان آذري است اما به ايراني بودنمان افتخار ميکنيم... بزرگترين علما شيعه از آذربايجان رشد کرده است ما بااصالتيم و راهي که انتخاب نموديم با اصالت بوده...کجاي عالم ميتواند امثال مثل مقدس اردبيلي، آقاي قاضي، آقاي خويي، علامه اميني، علامه طباطبائي، علامه محمدتقي جعفري و....را بوجود بياورد ما دينمان از اين علما استان علوي گرفته ايم...
از کي شمابايد براي ما تصميم بگيريد؟
شما ميتوانيد يک مهدي باکري تربيت کنيد؟
ما مردمان غيوري هستيم و هنوز اصالتمان را فراموش نکرده ايم....لعنت بر هر خودفروخته تجزيه طلب... براي اين سرزمين خون داده ايم و جوان...وامروز هم اگر نياز باشد اينگونه است
عمو یادگار خوابن یا بیدار
مسولان محترم باید یه کاری انجام بدن، باید جواب این گستاخی هارو به صراحت و قاطعانه بدن، منظورم این نیست حالا برن تو آذربایجان یه همایشی یا هر چیزی شبیه این تدارک ببینن بگن این کار زشته، باید یه جوابی در خور شان ملت بزرگ ایران بدن.
ترکیه و این نادانها خیلی بیجا کردند. من یک ترک آذری هستم و به ایرانم افتخار می کنم. امید به روزی که همه اقوام ایرانی که بدلیل بی لیاقتی ها از ایران بزرگ جدا شده اند به ایران برگردند.
ترک ایرانی
وزارت خارجه کلاشو بالاتر بزاره
اولا" اون شورا غلط كرده . دوما" من بعنوان يك آذري ( بستان آباد تبريز ) افتخارم اين است كه اول شيعه ام ، سپس ايراني ام و بعد آذري . ايران مام ماست و ائمه اطهار امامان ما و آذربايجان در نقشه جغرافيايي سر ايران است و اين سر به فضل خدا از پيكر جدا شدني نيست
بابا مثل اينكه ما با همه مشكل داريم تورو خدا يه كاري كنيد دنبال دشمن يابي نباشيد. مشكل رابطه با آمريكاست اگه حل بشه بقيه در حدي نيستند
مضحکه.. 1- عزاداری آذری های ایران در ایام محرم نشون میده چقدر در اعتقاد به تشیع راسخند
2- من ادبیات فارسی خوندم اکثر استادهامون آذری بودن و با چه غیرتی از ایران صحبت می کردند...
به 2 دليل غلط كردند كه همچنين جلسه اي را برپا كردند. اوليش را كه خودتون گفتيد كه از وفادارترين مردم به ايران عزيز، آذري زبان هاي خوش غيرت هستند. دوم اينكه در خبر ذكر شده كه آذري ها قصد كنار گذاشتن مكتب تشيع را دارند، درحالي كه همه ما مي دانيم از علاقه مند ترين مردمان ايران به حضرت امام حسين (ع) و اهل بيت و ياران ايشان به خصوص حضرت ابالفضل العباس (ع)، همين آذري هاي گرامي كشورمان هستند.
دو ساله که آقای بهرام مشیری مرتب توطئه تجزیه ایران توسط مثلث شوم تل اویو-آنکارا-باکو ، را گوشزد میکنه جالبه مسئولین مملکتی هنوز متوجه نشده اند.
کرمانشاه دارد در زیر گرد و غبار دفن می شود. این خبر چرا بازتاب ندارد؟ چرا مسئولین فکری نمی کنند؟! خفه شدیم ... کمک ... ک... ک...
خجالت نمی کشید شما؟؟؟ واقعا شما عضو سیا یا موصاد هستید؟؟؟
تشکیل چنین کانونی چه ربطی به دولت اردوغان دارد؟؟
مطالب بالا را برای اینکه اطاله کلام نشود مختصراً جواب می دهم:
1- معنی آذربایجان با ایران چنان گره خورده است که امکان جدایی یا فکر جدایی خیالبافی است. از ماکو تا ایرانشهر و از ماهشهر تا سرخس مال همه ایرانی هاست و خانه همه اقوام ایرانی است و برای قومی محدودیت نمی توان متصور شد. سهم آذری ها هم برابر با فارس و کرد و عرب و سایر اقوام ایرانی است.
2- در مورد مذهب شیعه، اگر آن را به قوم خاصی نسبت دهیم آذریها نقش اول را در ایجاد مذهب رسمی در ایران ایفا کرده اند (جلسه مشهور علامه حلی با شاه اسماعیل صفوی). پس هرگونه ادعایی مردود است.
3- در مورد صحبت کردن به ترکی بنده بیش از بیست سال در بین فارسها زندگی کرده ام (استانهای کرمان، اصفهان و سمنان و البته تهران که نیمه ترک است) و اکنون مقیم تبریز قهرمان و پیشمرگ ایران اقامت دارم. همه فارس ها احترام خاصی به ترک ها و آذربایجانی ها قائل هستند. متاسفانه بعضی از ترک ها خودباخته شده و با فرزندان خود فارسی صحبت می کنند و ما شاهدیم که وقتی با افرادی مخصوصاً در تهران برخورد می کنیم عنوان می کنند پدر و مادر ترک هستند و من بلد نیستم و شاید بلد باشد ولی نخواهد صحبت کند. پس عیب از کیست؟ شاید بگوئید مسخره می کنند نه اینطور نیست بنده همیشه ترکی حتی با لهجه قره داغی خودمان صحبت کردم ولی همیشه مورد احترام قار گرفته ام.
4- خلاصه عرض کنم اگر بتوان در مورد هر چیزی صحبت کرد ولی نمی توان در مورد جدایی آذربایجان صحبت کرد و صلاً به این موضوع فکر هم نکنید.
5- البته در ایران یک روش بدی رواج یافته که به حکومت ها برمی گردد که بایستی اصلاح گردد و آن اینکه زبان فارسی را معادل ایران یا ایرانی بودن می دانند که باید بدانند ایرانی یعنی هرکسی که شناسنامه ایرانی دارد و پرچم مقدس سه رنگ ایران را نشان خود می داند که فارغ از هر دین و زبان و نژادی است.
اخه دو ایالت قبلی ایران یعنی ارمنستان و اذربایجان چه هستند که اذریهای ایران در حسرت ان بمانند؟ و برای پیوستن به ان عملی انجام دهند
جالب است که داعیه پیوستن اذربایجان شرقی و غربی . اردبیل و زنجان به اذربایجان را دارند!!!!!
خیلی جالبه
من خودم زنجانیم . پیکر من جزیی از خاک ایرانه. و با هیچ چیزی عوض نخواهم کرد. 
زنده باد ايران متحد
من یک ترک آذری هستم، و تا آخرین قطره خونم برای پیشرفت وطنم ایران تلاش میکنم، ترکیه و آذربایجان این روزها پایگاهی شده اند برای اسرائیل و مطمئنا ملت آنها ساکت نخواهند نشست.
باسمه تعالي
سلام عليكم
بارها در اين سايتها گفته ام به تركهاي تركيه اعتماد نكنيد اينا دروغ ميگن اينا از تبار آتاتركن اينا ضد اسلامن اينا با ما جور نيستن حالال به دلايلي رنگ عوض كردن بنده 15 سال پيش گفتم جنگ آينده ايران از تركيه شروع ميشه.مرگ بر آتاتورك.مرگ بر عثمانيها.
هر کی جرات داره بیاد جلو
ترک و عرب و کرد نداره
جرات میخواد با ایرانی جماعت در بیفتی
اینها فقط دارن اون ور مرز واق واق میکنن
به قول معروف....... ندارن که بیان جلو چون واقعا مرد میخواد با ایرانی جماعت در بیفته
با سلام
خودشان خواهند فهمید که عمرشان را تلف میکنند .ایرانی غیرت دارد . نمی گذارد کسی بیرون از ایران برایش تصمیم بگیرد . گویا کلمه وطن را نمی فهمند و یا جوانان شهید ما را نمی شناسند . مشکل همین است شهدای ما را نمی شناسند .
كور خوندنداگر راست ميگن برن قره باغ رو آزاد كنند آذربايجان براي ابد جزو ايران اسلاميه اونم اسلام شيعي آقايون زياد خوردند به همين خاطر چرت وپرت ميگن ضمنا بايستي به اين تركيه درس خوبي داده بشه كه ديگه از اين غلطها نكنه يه آذري شيعه و با غيرت ايراني
ای بابا فکر کنم این قبری که ما با سرش وایستادیم توش مرده نیست.کلاه دیپلماسی کشور خیلی وقته که دیگه پشم نداره و همه یک جورائی به خودشون اجازه می دهند از هر طرف یک فشاری بیاورند.....
خدا یا تو به داد این سرزمین و ملت برس هر کی از هر گوشه ادعایی نسبت به اون داره
همه میدونن همیشه اذربایجان قسمتی از ایران بوده و همیشه در طول تاریخ مردم ان دیار در حفظ خاک وطن پیشرو بودند
منتظر احضار سفير تركيه هستيم.
من خودم ترک هستم
باکو باید بدونه که کشورش و خاکش برای ایرانه
عثمانی هم بدونه که ارزروم و لرزنجان، وان و اورفا و دیار بکر برای ایرانه
اين برنامه ها از سال ها قبل توسط انگيس داره طراحي ميشه. بواقع تركيه مهره اي براي اجراي چنين برنامه اي است . در كردستان عراق هم شاهد چنين تحركاتي هستيم. متاسفانه برخي از روشنفكران از ديرباز در تله چنين برنامه هاي استعماري افتاده و شعارهايي ميدهند كه پس از چندي عامه مردم هم به پيروي ميپردازند. برنامه انگليس تجزيه ايران به 6 بخش است. مثل كشورهاي كوچك و بي خطري كه در شما درياچه خزر تشكيل شده است.
حالا باز كليد اسرار اشغال رو بخش كنيد....
به خدا دیگه پخمه تر از وزارت خارجه جایی رو نداریم تورو خدا این اخبار رو برا وزارت خارجه بفرستین شاید در جریان نیستن
بر اساس عهد نامه ننگین ترکمنچای آذربایجان کشور نیست و بایستی 5 سال پیش به ایران پس داده میشد. چرا ترتیبات حقوقی این برگشت داده نمیشود
فقط کافیه مردم ترک زبان ایران بدونن که اینها گفتن می خوان شیعه رو رها کنن. اون موقع فاتحه شون برای همیشه خوندس. فکر کنید یکی جرات کنه بره توی تبریز! یا اردبیل!!! بعدش بگه من امروز اعتقاد به امام حسین(ع) و ابوالفضل(ع) رو می خوام بگذارم کنار!!! یا مثلا بگه من از امروز دیگه ارادتی به امیرالمومنین ندارم!!!! مردم با همون قمه هایی که قبلا بر سر میزدن، شکم این خائنین رو سفره خواهند کرد.
دعوا نداره شما همه به مخالفان اونا اجازه بدید اینجا جلسه بزارن ببینند مزهاش چیه همش حرف می زنید پاش بیفته همه میشن برادر انچنانی یا از این ور می افتید کی می خواهید بفهمید سیاست همجواری یا دوستی اول یعنی منافع کشور دوم منافع مشترک شما همیشه کاسه داغتر از اش می شید ما سیاست خارج و ملی خوبی نداریم
با سلام
متاسفانه رویکرد دولت در چند سال اخیر باعث بروز نوعی بی پروایی افسار گسیخته در همسایگانمان شده است .همسایگانی که مصالح کشور خود را مقدم بر هر چیز دیگری میدانند و در این بین از هیچ اقدامی چشم پوشی نمیکنند و نکرده اند و در امتیار گیری از دولتهای غربی انگار با یکدیگر در مسابقه هستند و ایران عزیزمان در این بین تنها و تنها مانده و البته نوع برخورد دولت برای من و شاید بسیاری از ایرانیان وطن پرست جای سوال دارد .
من بعنوان یک ایرانی از شما نویسنده مقاله تقاضا دارم با توجه به اینکه موضوع مطرح شده برداشت شما را از اتفاقات رخ داده را نشان میدهد معنا و مفهوم برخورد دولت با همسایگان جنوبی و شمالی که در چند وقت اخیر محلی شده برای اجتماع دشمنان و محفلی شده برای مخالفان ایران عزیز را تفسیر و رمزگشایی نمایید. این مقاله و سایر خبرها منجلمه جزایر جنوبی ایران و همکاری دولت باکو با رژیم اسرائیل و عملکرد دولت آنکارا و افغانستان و طرح پیوستن بحرین به عربستان و گسترش مرزهای عربستان به سمت ایران همگی خبر از توطئه بزرگ علیه ایران عزیز دارد .
امید من به خدا و نایب به حقش بوده و هست . برگی از درخت نخواهد افتاد مگر به دستور حق ولی در این بین نباشد که ما کوتاهی کرده باشیم.
مسئولین در خواب هم باید همچین مجلسی را برای کردهاویا ترکهای ترکیه جهت الحاق به خاک ایران بگیرند اگر توانایی برگزاری دارند
موضع گیری دستگاه دیپلماسی ؟!!!! زهـــی خیال باطل ...
كردهاي تركيه هم بايد از ترك ها جدا شده و به ايران بپيوندند، زيرا اصالتا ايراني هستند و خود را نيز ايراني مي دانن. در ضمن ايران شمالي(اران) نيز بايد به ايران بازگردد.
اولا اذری های مامردم فهیمی هسند وتوطئه دشمن را خوب میشناسند دوم ایینکه شما راست میگویید این باید باید به طور رسمی از رادیو تلویزیون ماپخش شودوماهیت انها را تا دیر نشده به مردم نشان دهند
البته به علت وجود 20 میلیون کرد در عثمانی, بخوانید ترکیه سابق, شاید آنها انقدر احمق نباشند که قصد ناراحت کردن ایران را داشته باشند اما از سوی دیگر کشورهای شیعه مذهب عثمانی را محاصره کرده اند که شاید همین امر برخورد دیگر ایران و عثمانی را اجتناب ناپذیر کند. امیدوارم این بار دولتمردان برای جنگ چالدران آماده باشند.
جماعت خواب، اجتماع خواب زده، جامعه چرتی...
اگر قرار است بحرين به عربستان ملحق شود، اولي تر آن است كه با پاره كردن قراردادهاي ننگيني مثل تركمان چاي، آذربايجان و باكو به آغوش ايران بزرگ باز گردد.
آذربایجان مهد تشیع و مردم تبریز مذهبی ترین مردم کشورند اینها که گفتید: "این افراد همچنین ضمن انتقاد از ایران و مذهب تشیع، مدعی شده‌اند برخی از آذری‌ها درصدد رها کردن عقاید شیعی هستند؛ اما به دلیل شرایط، اجازه این کار را نمی‌یابند!" چگونه میخواهند در بین این مردم جا باز کنند! زهی خیال باطن
هرکس به هر دلیلی از ننه اش قهر میکنه یادی هم از ایران میکنه.
با سلام وزارت امور خارجه و دولت و نمایندگان مجلس باید مواظب شیطنت های دولت مکار و فریب کار ترکیه باشند و در خصوص جلسات اینچنینی در جهت اختلاف بین قوم های مختلف ایرانی و نهایت تمامیت ارضی ایران بزرگ و قدرتمند واکنش جدی نشان دهند
دو تفاوت بزرگ در عثمانی ها و آذری ها وجود دارد که عثمانی ها از درک آن ناتوانند و یا خودشان را به اون راه زدند ،آذری های ایران و هم آذربایجان جدا شده از مام وطن از نژاد پاک آریاند در حالیکه عثمانی از نژاد دیگرند و دوم اینکه هموطنان عزیز آذری از مریدان اهل بین نوبت و فرزندان پاک زهرای مرضیه هستند و این دودلیل سبب خواهد شد هر چند تلاش های بسیاری از سوی بی دینان عثمانی و سایرین انجام بگیرد ،دستیابی به اهدافش را ناکارامد بگذارد و البته ما هم در برابر عثمانی ها دست و پا بسته نیستیم و از همین نوع دخالت را می توانیم در ترکیه داشته باشیم
همچينم بي كار نيستن اگه به سايت هاي اجتماعي برين خيلي از افرادشون در حال تبليغ هستند و
من نمي دونم وزارت اطلاعات كجاست چرا اين جور افراد و شناسايي نمي كنن
اين افراد با تبلغاشون ذهن افراد معمولي رو به راحتي تحت تاثير قرار مي دن
لازمه که ما هم مخالفین ترکیه را در ایران سرو سامان بدیم .مثل کردها و...
ما مردم آذربایجان غیرت و تعصب خود به ایران را بارها نشان داده ایم و می دانیم با این نادانان چگونه برخورد کنیم .
اونی که خواب است رو میشه بیدار کرد، اما اونی که خودش رو به خواب زده، هرگز!
منظورم در نظر قبلیم این بود با این همه جوان عاشق وطن یه جواب دندان شکن می بایست به اون امارات به که امروز این بچه عثمانی شکر نخورد.
وقتی مامیگوییم تبعیض بس است این همه امکانات مملکت را به کویر ندهید اسامی مناطق وشهرها را عوض نکنید اصل 15 قانون اساسی اجرا شود کسی نیست گوش بدهد فرصت به دست فرصت طلبان می افتد
بنام خدا

با درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی و مقام عظماءولایت حضرت آیت الله خامنه ای به استحضارتان میرسانم که هنوز لشگریان 31 عاشورا زنده اند و بموقع به این یاوه ها پاسخ خواهد داد.
با تشکر- از دامنه سهند و سبلان
آب که سر بالا بره قورباغه هم ابو عطا میخونه!!!عده ای بی وجود به خاطر مشکلات داخلی و از این دست میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن و واسه رسیدن به خواسته هاشون برای بد خواهان ایران دم میجنبونن.زنده باد ایران وایرانی.
باید آران به ایران برگردد همچنین سرزمینهای کرد نشین در ترکیه چون ترکیه ایها خیلی در حق هموطنان کرد ما در خاک ترکیه ظلم میکنند و آنها را از کوچکترین حقوق شهروندی محروم کرده اند. همچنین ما مردم ایران منتظر برگزاری رفراندم از سوی مقامات کشور در مورد بحرین هستیم همچنین منتظر بازگشت سرزمینهای ایران مثا افغانستان، آران،تاجیکستان، ارمنستان،گرجستان،ترکمنستان و.. هستیم. راستی تشکیل استان خلیج فارس با مرکزیت ابوموسی چه شد؟تابناک لطفا این موضوع مهم را پیگیری کن و اطلاع رسانی کن
زنگ خطر اينگونه اقدامات از چندي پيش به صدا در آمده است. آنجاييكه در بازيهاي تيم محبوب آذربايجاني ايران اقدام به توزيع جزواتي در اين خصوص نموده بودند تا شايد از احساسات جوانان غيور آذري در راستاي منافع خود استفاده كنند. اما خدا را شكر جوانان ما فريب آنان را نمي خورند. اما مسئولان بايد بيش از پيش مراقب باشند....
آذربایجان اُیاخدی .... ایرانیمیزا دایاخدی
وقتی آران رو به ایران برگردوندیم و کمک کردیم که کردهای بیچاره ای که در مرز های ترکیه جنایکار زندگی می کنند را به ایران یا عراق و کردستان پیوند زدیم معنای این کارشون رو خواهند فهمید. ترکیه همه همسایه هاشو اذیت کرده. جالب که همشون تمدن های بزرگی هستند. یونان پایه فرهنگی غرب. ارمنستان اولین حکومت مسیحی جهان. سوریه و عراق که بزرگترین تمدن های باستانی رو دارند و بسیاری از دستاوردهای جهان مدیون فعالیت های آن هاست. و ایران عزیز خودمان. ترکیه کلا این وسط اضافه است.
من نمیدونم تا کی باید این بی حرمتی ها رو تحمل کنیم؟دولت داره کشور رو اداره می کنه یا یه مشت سیب زمینی؟یعنی اینقدر وزارت خارجه ی ما بی خاصیته که باید بریم جزو تشکل های غیر دولتی شیم که صدای اعتراضمون به یه جایی برسه و عزت نفس ایرانی اسلامی مون حفظ شه؟؟؟؟؟
اصلا روزنامه به شدت وهابی "زمان" ، منتسب به فرقه ای ضد شیعی هست که با ایران و شیعیان ،جنگ عقیدتی _سیاسی دارد و همه تلاش خودش را در راه این هدف بکار می برد و هر روز در این روزنامه و هم در کانال تلوزیونی شان بر علیه علمای شیعی و ایران انواع خبرها و گزارشها را ارائه می کنند ...از اینکه نظاره گر این دشمنیها هستیم و کاری نمی توانیم انجام دهیم متاسفیم.
وقتی ما با هم متحد باشیم ترکیه که سهله تموم دنیا هم نمیتونن یه ذره از ایران رو جدا کنن برای همین هم از همه خواهشمندم این جک های ترکی که دل هموطنامون رو به درد و پانترک ها را شاد میکنه برای هم نقل نکنید
فقط میخام بدونم اگه یه همچین اتفاقی تو ایران می افتاد مقامات ترکیه چه واکنشی نشان می دادند و چه طور زمین و زمان رو به هم میدوختند. بابا آقایون یه ذره غیرت هم بد نیست. حداقل یه اعتراضی چیزی
سکوت دولتمردان باعث پرروئی کفتارهای پیر زهوار دررفته اطراف ایران شده است یادشان رفته از صدام .مبارک.سارکوزی.بن علی .قذافی وسایر ارازل و اوباش منطقه وغیر منطقه سلطل اشغالها هنوز جای دارد چون ما ایرانیها صاحب داریم و دلمان قر ص قرص است
اونهایی که در غرب نشستند بر علیه این خاک مقدس توطیه چینی کردندچه غلطی تونستند بکنند که امروز یک عده افراد مجهول الهال در ترکیه بشینند وغلطهای اضافی بکنن من خودم ازری هستم وهویت اذری ایرانی دارم وذره خاک که هیچ بلکه گردوغبار کشورم را به هرقیمتی حفظ میکنم
ترکیه اگه بتونه مشکلات خود را حل کنه زرنگه .چه غلطها
اين كار به ضرر تركيه است. آذر بايجان سر ايران است. زهي خيال باطل
استقلال آذزبایجان از ایران؟
خدایا آدم چه چیزایی نمیشنوه!

از طرف یه آذری زبان تا بسوزه اونجای ترکیه.
ديگه خيلي پررو شدن ... دولت ماهم كه اصلا عين خيالش نيست دنيا چه خبره ... اگر دولت اعتراض نكنه بعدش مردم ريختن سفارتشون رو اتيش زدن ديگه حق نداره حرف بزنه ..
به هموطنان عزیزایرانی بدینوسیله اعلام میدارم که بنده بعنوان یک آذری که افتخارایرانی بودن دارم که حرکتهای پان ترکیستی که ازسوی ترکیه عثمانی آنهم عوامل خاصی ازترکیه درحال ترویج است بدلایل اعتقادی وفرهنگی نمیتوانددربین آذریهای غیورمسلمان ووطن پرست جایی داشته باشدماآذریهای ایران درطول تاریخ درهمسویی واتحادبادیگرهموطنان ایران وحتی درپیشتازی درانقلابهای مردمی وجنگها علیه اجانب وبیگانگان متجاوزبالاخص جنگ تحمیلی امتحان خودراداده وبانمره بیست20نیزدرمقابل خداومیهن ومردم غیورو سرافرازایران قبول شده ایم خداوند در قران میفرماید.ومکرواومکرالله والله خیرالماکرین ترکیه وامثالهم مواظب خودباشندکه دوستان غربیشان برایشان طرحهای زیادی رادر دست تهیه واجرادارندواین کشورهاکه برای دانستن آن نیازنیست زیادتلاش کنندفقط به خودزحمت داده به سرنوشت صدام وبن لادن وغیره رجوع کنندخواهنددید که مشت نمونه خرواراست درآخرمن یک سئوال دارم چرا آقایان سیاسی به تحقیق وبررسی درخصوص علل رویگردان شدن بعضی ها نمی کنند که اگربه آن دست یابند دیگرمشکلات مملکت زیبای ایران حل خواهدشد
به نظر من ما امروز به ساخت سریال های قدرتمند از افراد بزرگ ترک زبان که آرزوی ایران قدرتمند رو داشتن مثل ستارخان باقرخان داریم. باید این سریال ها اونقدر قوی باشه که در کشورهای مختلف نمایش داده بشه
دوستانی در وزارتخانه دارم که فقط خوب بلدند حرف بزنن اما توان عمل کردن را ندارند.
اگه اونها ادعاي جدايي از ايران سربلند دارند پس ما ايروني ها هم مي تونيم پيگير حقوقي باز پسگيري مناطق غربي ايران كه الان تحت اشغال تركيه است باشيم.مناطق كردي شرق تركيه از لحاظ بافت فرهنگي-اجتماعي و ريشه هاي زباني كاملا آريايي بوده و روزي به جمعيت 20 ميليوني به دامان ايران سر افراز برخواهد گشت.و در كمال آزادي جشن نوروز ايرانيان را در ديار بكر جشن خواهيم گرفت.مسئولين سياست خارجي هو بايستي در اين زمينه هوشيار باشند.
پاينده باد ايران اسلامي
من بعنوان یک ایرانی از وضعیت امور خارجه ایران ناراحتم بسیار بی صلابت و بی برنامه ضعیف در امور بین الملل بر خورد می کند و کار دولت و رهبری برده زیر سوال
ایران نیز نسبت به کردهای ترکیه اظهار نظر کند و خواستار رسیدگی به اوضاع اقتصادی کردها را کند خصوصا اینکه در قانون اساسی ترکیه جز ترک هیچ قومی وجود ندارد
کوتوله های فکری تابناک بهتر است در امور مهمه دخالت نکنند . به جای تعیین تکلیف برای دیگران دست از فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف و دعواهای داخلی بردارید که آسیب انها خیلی بیشتر از این بچه بازی های به نتیجه و تکراری است.
تابناک بازم تفرقه اندازی می کنه !!
دیگه عادت کردیم.
این رو می گم که گفته ها و مقالات ضد ترک تابناک تا مدت ها در یاد و خاطره اذری ها می مونه و یک روزی ...
اگه جرات داری چاپ کن
می دونم که صدها کامنت ایجوری می زارن ولی چاپ نمی کنی
فعلا معلوم نیست دستگاه حاکمه ما چه گزکی دست این ترکها و عربهای از خدا بی خبر داده اند که انگار جز مسامحه چاره دیگری ندارند، یادتان باشد مردم فراموش نمی کنند.
ما هم باید 15استان کرد نشین در ترکیه رابه ایران ضمیمه کنیم .
باسلام به تابناکی های عزیز
بایدازدست این همه کوتاهی دولتمردان وسیاسیون ایران دخواست مرگ کردوهمچین روزهائی راندید
وقتی بی سواد وبی کفایت وجمعی نالایق سکان مملمتی رادردست بگیرندمطمئنا چیزی جزاین شاهدنخواهیم بودمنافع دریای خزرراکه بخشیدیم البته بابی تدبیری مسئولین واگراین چنین پیش برودازایران ایرانی شاید نامی هم باقی نخواهدمان چه برسدبه خاک
باید با روش خودشون جوابشون رو داد,
یه بار که کنفرانسی برای عبدالله اوجالان بگیرین دیگه از این غلطا نمیکنن.
وزارت خارجه ضعیف ایران که میگن اینه...
شاید اگر این دعواهای سیاسی و این بی نظمی های حاکمیتی همچنان ادامه داشته باشد ، فردا روزی برای تهران و اصفهان و ... نیز صاحب جدید پیدا شود .
جانم فداي ايران ومردم خوب ترك زبان كه درطول تاريخ وفاداري خود را به كشور متمدن واسلامي ايران نشان دادند
من یک مسلمان شیعه آذری ایرانی وآزاده هستم
آزادی ما یعنی زیرپرچم جمهوری اسلامی ایران .
قطعا آذریهای آزاده ترکیه شما را به عنوان نماینده صالح خودشان قبول ندارندوجواب این حماقتتان را آذری های ایران ،ترکیه وهمه آذری ها خواهند داد.
ایران بره تو کار تجزیه ترکیه تنها یه همهانگی با برادرای کردمون
افسوس که از این همه پتانسیل هیچ بهره ای نمی بریم
جانمان فدای ایران ، هر کس که بخواهد کوچکترین اقدامی علیه منافع ملی ایران بکند اولین نفر که جلوی آنان خواهد گرفت آذربایجانی وطن پرست خواهد بود.
بنده به عنوان یک ایرانی آذری چند تا درخواست دارم
اول اینکه ما وظنمون ایران رو دوست داریم
دوم دولت باید در این مناظق بر ملی گرایی ایزانی بیشتر تاکید کنه

رونق اقتصادی در مناظق اینگونه و ...
سلام آب که سر بالا میره قورباغه ابو عطا می خونه اگر جواب امارات را داده بودیم علف هرز بعدی سبز نمی شد آذر بایجان هم خاک و هم قسمت مهمی از تاریخ ماست چشم تنگ نظران را کور باید کرد
قانون جنگل داره بین کشورها گسترش پیدا می کنه ( نخوری می خورنت) چطوره ما پیشدستی کنیم ؟ موافقین؟
جانم فدای ایران چون اذربایجان در ایران است همه ایران سرای من است
جانم فدای ایران چون اذربایجان در ایران است همه ایران سرای من است
ترکیه بداند آذری های ایران از شیعیان مومن و غیرتمند و ایرانی هستند، آذربایجان قلب ایران هست و ایران به آذربایجان افتخار می کند، آذری ها با غیرت هستند، ترکیه که نوکر آمریکا و اتحادیه اروپاست و ده ها سال است که التماس می کند بلکه اروپا آغوشش را برایش باز کند، حقیر تر از آن است که بیاید به فکر تجزیه ایران عزیز باشد. چیزی که ملت ایران رو متحد کرده، نژاد نیست بلکه مذهب حقه تشیع است. اگر ترکیه چشمش را باز کند و وقایع جنگ 8 ساله رو ببیند، متوجه می شود که ترک و کرد، لر، فارس ، گیلکی و مازنی، تهرانی، اصفهانی، خوزستانی، کرمانی ، مشهدی ، همه همه در جنگ شرکت کردند تا جواب دندان شکن به دشمنان اهل بیت بدهند.

حتی ارامنه عزیز هم در جنگ شرکت کردند و در راه ایران و حفظ وطن به شهادت رسیدند، ترکان عثمانی با تندروی ها و خریت هایشان برای تمام منطقه مشکل ایجاد کردند، به هم زبانان خود در تبریز و چالدران و ارومیه رحم نکردند و قتل عامشان کردند فقط به جرم این که هم زبانانشان در خطه ایران صفوی شیعه بودند، در ارمنستان قتل عام کردند، در عراق شیعیان را قتل عام کردند، حالا ژست صلح طلبی به خود گرفته اند.
کشوری به نام ترکیه باید بداند نصف شرقیش برای ایران است و اگر قرار به تجزیه باشد ، تجزیه ترکیه به عدالت نزدیکتر و محتملتر می باشد.
تركيه در مجلس خودش نزديك به 40 نماينده تجزيه طلب طرفدار pkk دارد اگر ميتوانست از ورود آنها به مجلس جلوگيري ميكرد.
وزارت امور خارجه چه غلطی داره میکنه هر روز یک گروه بی نام و نشان اجازه زدن حرف مفت پیدا می کنند؟
واقعاٌ دستگاه دیپلماسی خواب است؟
یا فکر کرده مردم به دلیل مشکلات زیاد حواسشون نیست؟
من به عنوان يك ترك از اروميه هيچ وقت حكومت ظالم تركيه رو ترجيح نمي دهم . با كمي تحقيق ميتونيد بفهميد كه بيشترين زنداني سياسي دنيا رو تركيه داره .
ياشاسين آذربايجان.
اون 2تن طلايي كه بهشون داديم كوفتشون بشه
آذربایجان اگر خیلی دلش برای برگشتن به آغوش ایران تنگ شده احتیاجی به این کارها نیست . به جای اینکه به اسرائیل سواری بده از ایران تقاضای قیمومیت و اتحاد کنه و قطعاً مردم ایران با آغوش باز از الحاق و مجدد و بازگشت آذربایجان به ایران بزرگ استقبال میکنند .
الان بیش از هر موقعی در کشور نیاز به وحدت داریم و قرص و محکم پشت سر رهبری عزیز بایستیم تا این کفتارهای منطقه به اهداف شوم خود نرسند
آذربايجان کی از ايران جدا بوده که اين آقايان داعيه جدایی دارند؟
بهشون باید گفت آخه تازه به دوران رسیده ها چاه مکنید بهر کسی اول خودتون بعداً کسی
کامنتهایی که موافق نظر شما نیست نمی گذارید چرا؟
با سلام
ايران بايد مسئله الحاق ايران شمالي به ايران را در دستور قرار دهد. تا هميشه طلبكار باشد. فكر ايران بدون آذربايجان قيامت رو در ذهن آدم تداعي ميكنه.
از شهرضا
ترکیه هم خــــــــــــــــــــــــــــــــدا برا ما خط و نشون میکشه . کاش ی روز برسه کسانی که خودشون رو نماینده ملت غیور ایران میدانند ی کوچولو رگ غیرتشون بجنبه متورم شه . من موندم سران مملکت ما مشغول چکاری هستند مملکت رو به کی سپردن . اااای دلم میخاد این ترکیه و امارات رو با تراکتورم شخم بزنم . جای این ادمای گستاخ سیب زمینی گوجه و پیاز کشت کنیم یکم از این گرونی و فتنه انگیزشون نجات بیایم
خیلی جالی بود : آذربایجان ایران بزرگ !
یعنی چی؟
میخوان آذربایجانو به ایران وصل کنن یا برعکس ما که سر در نیاوردیم
انسان اگر بتواند در شرايط سخت ادب واخلاق انسانيت را رعايت كند ارزش داردسايت تابناك كه ارتباطي فاحشي با ارامنه وشئونيستها دارداز وضعيت بجود آمده ايران وتركيه نهايت تلاش وناجوانمردي را جهت گل آلود نمودن شرايط دارد
تابی جون جرا دیروز یک لحظه خبر رو حذف کردی و دوباره گذاشتی؟
توضیح بده لطفا؟
به کارت شک نکن
تو در مسیر درستی هستی
ما یک عمر داد و فریاد زدیم به ترکیه اعتماد نکنید تازه این رژیم منحوس و خطرناک تروریست نژادپرست را کم کم مسدولین دارند می شناسند
مشتی حسود بی ریشه و بی مایه که پول توریستها فاسدشون کرده
چرا ایران از پتانسیل 50 میلیون کرد و علوی استفاده نمی کند!
شما خودت كم نژاد پرستي كه از لفظ ايران شمالي براي يك كشور مستقل استفاده ميكني ؟
یاشاسین ایران
من یک ترک با غیرتم از کشورم ایران دست بر نمی دارم و تا پای چان محافظت می کنم زنده با ایزان
باسلام من يك ترك ايراني واهل مغان (بيله سوارمغان)هستم به همه اين افراد دچار توهم اعلام ميدارم كه درسته مشكل اقتصادي وبيكاري گريبان جوانان منطقه رو گرفته اما هيچوقت حاضربه جدايي وپيوستن به لائيك ها نيستيم.
وقتی یک بچه ترک در برنامه 90(ورزشی ) 2کلمه شعر ترکی خواند مورد اعتراض شدید قرار گرفت انتظار دارید دیگران از این موضوعات سوئ استفاده نکنند ولی باین همه تنگ نظری نسبت به ترکهای ایران من به عنوان یک ترک عرض میکنم با احترام به اقوام ایرانی ودوری از برخی تنگ نظریها هیچ دسیسه ای نمیتواند اقوام ایرانی را تحریک نماید .یاشاسین ایرانین متحد ملتی نابود اولسون ایرانین کور دشمن لری
بنده یک آذری علاقمند و عاشق فرهنگ آذری هستم.اما همیشه خود را اول یک ایرانی بعد آذری میدانم.در ثانی بنده خودم با چشم خود در تلویزیون باکو بارها نقشه های قدیمی آذربایجان را دیده ام ودر آنها نواحی شمالی ارس بنام آران خوانده میشود. البته همان آران وشروان هم تا همین چند وقت پیش جزء ایران بزرگ بوده.یه چیز جالب اینکه همین منطقه طی صد سال گذشته 3 بار رسم الخط عوض کرده احتمالا برای همین از گذشتته خود بیخبرند.
من خودم دارم می بینم که پن تورکیستهای همین ایران چه تلاشی برای این هدف می کنند. جالبه که یکی از تلاشاشونم اینه که نشون بدن همه عظمت و فرهنگ ایران کهن یه افسانه ساخت یهودیاست. مثلث آنکارا باکو تبریز خوب داره در اینباره فعالیت میکنه
ما خاك آذربايجان را به خاك خودمون ضميمه ميكنيم. چون طبق قرارداد وقتش تمام شده است
باسلام من هم یک جوان آذریم وکشورم و خیلی خیلی دوست دارم و تعصب خاص به کشورم دارم ولی یک خواهش از مسئولان دارم اینکه این بی انصافی است که زبان غنی مادری خودم و نمی تونم در مدارس اموزش ببینم - چون اینجور مسائل باعث سوء استفاده افرادی به ظاهر استقلال طلب را می دهد یاشاسین ایران یاشاسن اذربایجان
تازه این، بخش آشکار قضیه است! شبکه های پنهانی که ترکیه در شرق این کشور برای روز مبادا آماده کرده است، دقیقن مانند شبکه هایی است که در غازیان تپه از میان "توریست های سوری" درست کرده و بوسیله آن، آتش فتنه را در این کشور شعله ور ساختند.
کسانی که چهار پنج سال پیش به این شهر مرزی رفته بودند، بخوبی می دانند که در پاساژ های این شهر چه می گذشت. در پاساژ های ویژه سوره ها در غازیان تپه، این تنها داد و ستد نبود که انجام می گرفت. ماموران امنیتی ترکیه در پوشش بازرگان، هتلدار، آرایشگر زنان، راهنمای توریست و غیره، بدون جهت آنجا پرسه نمی زدند. یارگیری و تشکیل شبکه هایی که اکنون سوریه را به خاک و خون کشیده اند، از همان چهار پنج سال پیش آغاز شد. درست همان زمانی که مسولان سوری در خواب خوش فرو رفته و دلشان را به این خوش کرده بودند که روادید با ترکیه را برداشته اند. کاری که سیل غیر قابل کنترل توریست های سوری به ترکیه را سبب شده و به ترکیه این امکان را داد تا در این شلوغی، برنامه هایش را به پیش ببرد. سوری ها اکنون دارند چوب غفلت خود را می خورند. آنها زمانی از خوب بیدار شدند که دیگر دیر شده بود...
شوربختانه همین سناریو دارد در مورد کشور ما تکرار می شود... خرو پف آزار دهنده مسولان ما همچنان ادامه دارد....
من به عنوان یک آذری پیشنهاد میدهم شورایی تشکیل شود تا منطقه دیار بکر درجنگ چالدارن از مام میهن جدا شد وبه خاک عثمانی اضافه شد وهم چنین درعهد نامه ترکمن چای شمال خطه آذربایجان از ایران عزیز جدا گردید دراین شورا تصمیماتی گرفته شود تادوباره این مناطق به مام میهن باز گردانده شود
به عقیده من سیاست درهای باز ترکیه و سرازیر شدن پول به این کشور،

آنها را به فکر احیای سلطه خودشون در منطقه انداخته،

بسیاری از کارهایی که ترکیه انجام میده نوعی خوش خدمتی به غرب هست،که جایگاه خودشو در تعأملات سیاسی پر رنگ کنه.

منتها با عمل خصمانه‌ای که انجام میده خطوط قرمز حداقل کشورهای ایران عراق و سوریه رو گذرونه و وارد مرحله‌ای شده که دیگه بی‌ بازگشته.

به هر حال ما باید به فکر منافع ملی‌ خودمون باشیم،و اجازه ندیم در معادلات دیپلماتیک برگه قومیتی رو به نفع خودش استفاده کنه.و مسئولین ما مخصوصن در وزارت خارجه که اقبال زیادی به ترکیه دران از موضع ضعیف وارد مذاکره بشن.

در وطن پرستی‌ مردم آذربایجان تردید ندارم اما در عقلانیت مسئولین سیاست خارجی خیلی‌ نه
اونهایی که منفی زدن لایک ها رو نشون میدن ادم های بد بختین و خود باخته کوته بین
در مقابل تمامیت ایران این حرفا که کی کرده کی لره کی ترکه کی گیلکه و ..... مهم نیست همه ما ایرانییم و برای ایران جونمونو فدا میکنیم حالا از گوشه از خاک ایران که می خواد باشه
درود بر همه ی هموطنان ارانی عزیزیم
فدای همطون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل