بازدید 12120
هفته پاياني لیگ برتر انگلیس:

منچستر پس از ۴۴ سال آبی شد!

منچستر سیتی با پیروزی سه بر دو، مقابل کوئینزپارک رنجرز قهرمان رقابت‌های لیگ بر‌تر انگلیس شد. طرفداران نیمه آبی شهر منچستر پس از سال‌ها در مقابل طرفداران شیاطین سرخ سر بلند کردند و تیمشان را به عنوان تیم اول شهر فریاد زدند.
کد خبر: ۲۴۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۶ 14 May 2012
تیم فوتبال منچسترسیتی در شرایطی که بازنده بازی در وقت‌های معمول بود، در سه دقیقه علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، رویای یونایتد را برای رسیدن به این عنوان نقش بر آب کرد.

به گزارش «تابناک»، هفته پایانی این رقابت‌های دیشب با انجام ده دیدار به پایان رسید که در مهمترین آنها منچستر سیتی صدرنشین موفق شد در یک بازی نفس‌گیر، در حالی که تا دقایق پایانی با نتیجه دو بر یک از حریف خود عقب بود، بازی را با نتیجه سه بر دو به سود خود به پایان رساند و جام قهرمانی را بالای سر برد.

در این دیدار که در ورزشگاه الإتحاد برگزار شد، بازیکنان منچستر سیتی بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۳۹ توسط پابلو زابالتا به گل رسیدند و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم این بازیکنان کوئینز پارک بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۴۸ گل تساوی را به ثمر رساندند. در دقیقه ۵۵ بارتون بازیکن کوئینز پارک با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد، ولی بر خلاف جریان بازی، شاگردان مارک هیوز ده دقیقه بعد گل دوم خودم را توسط مایکی به ثمر رساندند.

در ادامه شاگردان مانچینی سرا پا حمله شدند و در حالی که همگان منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودند، در دقایق ۹۱ و۹۴ دو بار توسط ادین ژکو وسرخیو آگرو به گل رسیدند تا با ۸۹ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به منچستر یونایتد پس از ۴۴ سال جام قهرمانی را بالای سر برند.

هفته پایانی لیگ بر‌تر انگلیس در حالی برگزار شد که همه از منچسترسیتی به عنوان بخت نخست قهرمانی نام می‌بردند. این تیم پیش از دیدار پایانی خود با ۸۶ امتیاز و تفاضل گل ۶۳ صدرنشین لیگ بود. منچستریونایتد نیز هم امتیاز با سیتی و تفاضل گل ۵۵ در رده دوم قرار گرفته بود. سیتی در ورزشگاه خانگی میزبان کوئینز پارک رنجرز بود که خطر سقوط را احساس می‌کرد. یونایتد نیز در خانه ساندرلند میهمان این تیم بود.

وین رونی مهاجم منچستریونایتد در دقیقه ده گل این تیم را به ثمر رساند تا امید یونایتد را به قهرمانی در این فصل افزایش دهد.

تیم فوتبال آرسنال روز یکشنبه در هفته سی و هشتم لیگ بر‌تر انگلیس جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب و تیم بولتون به دسته پایین‌تر سقوط کرد. توپچی‌های لندن در هفته پایانی این فصل لیگ بر‌تر با نتیجه سه بر دو بر وست برومویچ غلبه کردند.

آرسنال با گل‌های یوسی بنایون، آندره سانتوس و لوران کاسیلنی در رده سوم لیگ بر‌تر قرار گرفت. تاتنهام می‌تواند رقبای بزرگ خود را در لیگ قهرمانان اروپا همراهی کند. این تیم با پیروزی دو بر صفر مقابل فولام با گل‌های امانوئل آدبایو (دو) و ژرمین دفو (شصت و سه) چهارم شد. نیوکاسل که منتظر شکست دو تیم لندنی (آرسنال و تاتنهام) بود، مقابل اورتون سه بر یک مغلوب شد و با قرار گرفتن در رده پنجم به لیگ اروپا راه یافت.

صعود تاتنهام و نیوکاسل همچنین به نتیجه بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین چلسی و بایرن مونیخ که نوزدهم ماه می در مونیخ برگزار می‌شود، بستگی دارد. آبی پوشان چلسی که در رده ششم جای دارند، در صورت قهرمانی اروپا، سهمیه فصل آینده را کسب خواهند کرد. در این صورت تاتنهام باید به لیگ اروپا رضایت دهد و نیوکاسل از رقابت‌های اروپایی محروم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، در قعر جدول لیگ انگلیس بر‌تر نیز بولتون همراه با ولورهمپتون و بلکبرن به دسته پایین‌تر سقوط کرد. بولتون با تساوی دو بر دو مقابل استوک سیتی متوقف شد و نتوانست از شکست کویینز پارک رنجرز مقابل منچستر سیتی ( سه بر دو) استفاده کند. کویینز پارک رنجرز با این نتیجه در لیگ بر‌تر ماندنی شد.

نتایج دیگر بازی‌ها

چلسی دو ـ بلکبرن یک
اورتون سه ـ نیوکاسل یک
نوریچ دو ـ استون ویلا صفر
استوک سیتی دو ـ بولتون دو
سوانسی یک ـ لیورپول صفر
تاتنهام دو ـ فولام صفر
وست برومویچ دو ـ آرسنال صفر
ویگان سه ـ ولورهمپتون دو

جدول رده بندی

۱ ـ منچسترسیتی ۸۹ امتیاز (تفاضل گل ۶۴ +)
۲ ـ منچستر یونایتد ۸۹ امتیاز (۵۶ امتیاز+)
۳ ـ آرسنال۶۷ امتیاز
۴ ـ تاتنهام ۶۶ امتیاز
۵ ـ نیوکاسل ۶۵امتیاز
۱۸ ـ بولتون ۳۵ امتیاز
۱۹ ـ بلکبرن ۳۱ امیتاز
۲۰ ـ ولورهمپتون ۲۵ امتیاز
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی