بازدید 89380

مردم علی مطهری را بهترین گزینه برای ریاست مجلس می‌دانند

در نظرسنجی «تابناک» که طی 72 ساعت درباره ریاست مجلس برگزار شد، بیش از صد هزار نفر شرکت کردند که مردم در این نظرسنجی علی مطهری را به عنوان گزینه مطلوب خود برگزیدند و حداد عادل نیز آخر شد. جزییات این نظرسنجی برای آگاهی مخاطبان منتشر می‌شود.
کد خبر: ۲۴۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹ 13 May 2012
در حالی که هنوز چندین هفته به تشکیل مجلس نهم باقی مانده، بحث‌ها درباره انتخاب رئیس مجلس آغاز شده و برخی گاه در باغ گیلاس و گاه با استفاده از سفر راهیان نور، قبای ریاست مجلس را بر قامت فرد دلخواهشان می‌دوزند و برخی دیگر، دل بریده از نمایندگان لابی‌گر تهران، ستاره اقبال خود را در میان نمایندگان شهرستانی می‌جویند.

«تابناک» به عنوان یکی از رسانه‌های مجازی فراگیر ایرانیان، طبیعتا به چنین بحث‌هایی بی‌تفاوت نبوده، با انجام یک نظرسنجی، ذائقه مردم ایران را در رابطه با فردی که می‌خواهند رئیس مجلس باشد، سنجید.

بنا بر این گزارش، در میان گزینه‌های نظرسنجی «تابناک»، دو گزینه یعنی آقای حداد عادل، سابقه ریاست بر مجلس هفتم و آقای علی لاریجانی، سابقه ریاست مجلس هشتم را دارا بودند و آقای ابوترابی هم مدت‌ها به عنوان نائب رئیس مجلس حضور پر رنگی داشته‌اند. در این میان، تنها علی مطهری بود که سابقه مدیریت مجلس در قالب رئیس یا عضو هیأت رئیسه را در کارنامه کاری خود نداشت.

در این نظرسنجی ـ که در آن ۱۱۶۱۷۰ نفر شرکت‌ کردند‌ ـ علی مطهری با حدود ۶۰ درصد (نزدیک ۶۹۷۲۴ نفر) به عنوان گزینه نخست مخاطبان برای تصدی ریاست مجلس برگزیده شد.

محمد حسن ابوترابی، نظر ۱۹۹۶۶ نفر از افرادی را که در نظرسنجی شرکت کرده بودند (نزدیک ۱۷ درصد ـ به خود جلب کرد و علی لاریجانی با حدود ۱۴ درصد و ۱۶۸۱۸ نفر در مکان سوم قرار گرفت و در مقام آخر نیز غلامعلی حداد عادل با حدود ۸ درصد، یعنی ۹۶۴۵ رأی را از آن خود کرد.

اما چگونه در میان افرادی که پیشتر سابقه ریاست بر مجلس را داشته‌اند و هنوز هم ادعای ریاست بر مجلس جدید را دارند، مردم به گزینه دیگری که چنین سابقه‌ای ندارد، رأی داده‌اند؟!

پیام انتخاب علی مطهری به عنوان رئیس مجلس توسط مردم چیست؟

علی مطهری تاکنون سابقه مدیریت کلان در مدیریت کشور نداشته و خود وی هم مدعی چنین سابقه‌ای نیست. همچنین هم‌اکنون نه خود وی و نه دوستان و نزدیکانش، بحثی برای ریاست وی در مجلس نهم نداشته‌اند.

اما علی مطهری چه دارد که مردم وی را گزینه مناسبتری برای ریاست مجلس می‌دانند؛ کسی که متولیان رسمی اصولگرایی، با تفسیر شخصی وی را حتی در لیست خود جای ندادند؟!

اما اکنون پرسش این است که چرا مردم همانند این بخش از اصولگرایان نمی‌اندیشند؟ مردم اشتباه می‌کنند یا آنان؟ اصلا مگر علی مطهری چه تفاوتی با دیگران دارد که به تنهایی بیش از سه گزینه دیگر، آرای مخاطبان را از آن خود کرده است؟

 گویا علی مطهری در چهار سال گذشته با این ویژگی ها شناخته شده است:

نخست: علی مطهری از معدود نمایندگانی بود که به شدت از استقلال مجلس در برابر کانون‌های قدرت و البته ثروت بیرون از مجلس دفاع کرد. وی در این سال‌ها با سیاست‌بازی‌های برخی از افراد ـ که با عنوان مصلحت از آن یاد می‌کردند ـ به مقابله برخاست و مصلحت‌های خودساخته و یا جناح ساخته را مصلحت مردم ندانست.

دوم: علی مطهری در مجلس هشتم، مقهور لابی‌گری و جناح بازی نشد و در زمانی که برخی در ماجرای مرتضوی یا فریب خوردند و یا ... و نامه گرفتند و امضا‌هایشان را پس گرفتند، وی تنها کسی بود که امضای خود را پس نگرفت و آنانی نیز که امضای خود را پس گرفتند، اگر ملاحظه‌ای کردند، بعدها انگشت حیرت به دهان ماندند و آنان که معامله‌ای کردند که وضعیتشان مشخص بود.

سوم: علی مطهری اصولگرای اصلاح‌طلب بود. وی در مواردی همچون قانون خانواده و حجاب که دیگر مدعیان اصولگرایی صرف به تماشا نشسته بودند و برای اینکه رأی آینده‌شان کاهش پیدا نکند، سر در جیب سکوت فرو برده بودند، یک تنه در برابر بندهای خلاف شرع آن ایستادگی کرد.

براستی در آن روز‌ها، مدعیان اصولگرایی که نقل قول مدامشان از رهبر معظم انقلاب درباره هر موضوعی، زبانزد عام و خاص است کجا بودند؛ آنانی که از اصولگرایی و جبهه به چفیه‌اش بسنده کرده‌اند؟ البته وی تنها بر ایستادگی بر اصول بسنده نکرد و در مراحل گوناگون و در رویارویی با تخلفات موجود به منش یک اصلاح‌طلب اصیل وارد عمل شد.

چهارم: علی مطهری صداقت در کلام را با صراحت آمیخته بود و به گونه‌ای هم که همه درباره وی اظهار داشتند، وی مانند مرحوم مطهری، آزاده است و عمل به تکلیف می‌کند.

بنا بر این، به نظر می‌رسد، مردم صداقت و صراحت را از تعارفات و مهمانی‌های پشت پرده، بسیار بیشتر می‌پسندند. این در حالی است که نه تنها مخالفان ، بلکه موافقان علی مطهری نیز انتقادات فراوانی به وی دارند و عملکرد های وی به عنوان نماینده ای که عضو کم تحرک ترین کمیسیون مجلس ، یعنی کمیسیون فرهنگی را  قابل نقد و بررسی می دانند . اما آنچه شاید بتوان گفت خصوصیات احصاء شده  برای علی مطهری ، مذکور در واقع از جمله ویژگی هایی است که مردم از رئیس مجلس آینده انتظار دارند.

 عذر خواهی :

با سپاس از 1005 خواننده عزیزی که تا این لحظه ( 20:02) برای این خبر نظر نوشته اند؛ از ایشان و همه خوانندگان بابت منتشر نشدن این نظرات عذر می خواهیم. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱۰۵
انتشار یافته: ۱۲۵
منظورتون از مردم این 1000 نفرند که مخاطب سایتتون هستند؟
اگر به مثبت یا منفی که به پیام ها دادده می شود دقت کنید هیچ وقت به 1000 هم نمیرسند!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
الزاماً همه ی افرادی که از سایت بازدید می کنند، برای خبرها نطر نمی نویسند، و یا حتی به نظرات دیگران رأی نمی دهند. پس این ملاک درستی نیست!
علی-اصفهان
| United States |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
ناشناس محترم اولا 1000 نفر نیستند چون دظرف 2 روز نظر سنجی بیش از 110000 نفر شرکت کردند. برای اثبات مخالفت من با جمله بی پایه و اساس شما علیه نظر سنجی تابنک اگر به منفی ها که به نظرتان داده اند نگاهی بیندازید. متوجه خواهید شد که اکثر مردم مثل شما فکر نمیکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
موافقم چون کلا اینترنت و به طور خاص سایت های خبری در حال حاضر تقریبا در اختیار قشر خاصی از جامعه است . نظر مردم را باید در آرای انتخابات جستجو کرد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
تبریک میگم که رکورد زدی و بیشتر از 1000 تا منفی خوردی!!!!!!!
مهدی-اصفهان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
الان که این نظر را می نویسم با خودم 1118 رای منفی گرفتی که استدلال را نقض می کنه. در ضمن 100000 نفری که در این نطر سنجی شرکت می کنند درسته که ملاک کل جامعه ایران نمیشن ولی از سطح آگاهی و علم بیشتری برخوردارند که نشان دهنده ی رای نخبگان جامعه است
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
آقاي ناشناس اولا 1000 نفر نيست و 116117 نفره دوما تعداد راي منفي خودتم يه نگا بنداز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
من نظر1232 منفی را دادم تا سرت رو مثل کبک تو برف نکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
به نظر من نظر سنجی در حد عالی بود و نظر مردم باید ملاک قراگیرد.ردم که نمیتوانند مستقیم رئسی مجلس انتخاب کنند.ذر سایتهای دیگر نام آقای مطهری در نظرسنجی هایشان نبود و استقبال کم مردم هم نشان داد با نظرسنجی تابناک بیشتر موافق هستند.جناب ناشناس صد هزار نفر شرکت کردند نه، هزار نفر.امیدوارم نمایندگان به خواست اکثریت احترام بگذارند.تابناک جان عالی بودی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
من قبول ندارم که مخاطب تابناک 1000 تاست اما به هر حال طیف خاصی از مردم که با سیاست های خبری تابناک همسو هستند مخاطبش هستند. رای مردم در انتخابات مطهری را در رده ی پنجم ششم گذاشت که این هم لیاقت ایشان را نشون میده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
بازم که صحبت از رای نخبگان و ارزش گذاری این رای دیده میشه!!! واقعا عجیبه که بعد ازاین همه قضایا، باز هم به مردم ضریب می دن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
حالا چون اينجا ديگه تقريبا نميشه تقلب كرد و دليلي هم براي تقلب وجود نداره نظر سنجي رو قبول نداريد
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
منم 2368 تومی بودم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
2441 مین منفی هم نوش جونــــــــــت !!!!!!
ایشان شخصیتی آزاده و مستقل دارد و از اینکه به ایشان رای دادم افتخار میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
فعلا که تابناک میگه رای تو و امثال تو مهم نبوده و نظرظسنجی خودش رو ملاک قرار میده! مردونه سانسور نکن
علي مطهري
زنده باد علي مطهري؛
لايق تر از شما براي رياست بر مجلس كسي نيست و نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
خودش كه چيزي نداره واسه گفتن اگه پدرش نبود كسي خودش هيچي نداشت!!!!!!
این نظر سنجی مرتبط با بینندگان تابناک هست.به کل مردم نچسبانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
شما خودتم که از بینندگان تابناکی؟؟؟؟؟
شب دراز است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
نه خیلی از شبها دراز نیست بعضی ها هم درازن مثل 7 سال گذشته و یک سال مونده
علی مطهری
براى اولين مرتبه در رابطه با اقاى مطهرى باخبر شما هم عقيده هستم.
داری طرفداری بیخود میکنی
کاملا مشخصه که با سیاست خاصی این مطلب رو نوشتید
بیش از حد شلوغش کردید!
علی مطهری در دامن استاد مطهری بزرگ شده و در مجلس نشان داده که در برابر حق ذره ای کوتاه نخواهد آمد و به نظر من خصوصیت بارز یک نماینده مجلس آزادگی او و دستخوش جریانات و گروههای سیاسی نشدن است و این در علی مطهری وجود دارد خدا پدرشو بیامرزه
اگه راست ميگي اين پيام رو بذار:
خاک بر سر علي مطهري و شماها و امثال علي مطهري
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
نحوه و روش ثبت نظرات نشاندهنده شخصیت فرد نگارنده میباشد و همین پاسخ این دوست محترم! نشان میدهد که طرفداران و مخالفین آقای مطهری ، از چه شخصیتهائی هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
بابت ادبتون باید بهتون تبریک گفت "بنده خدا"!
و از سایت ممنون باشید که محلی برای عقده گشایی شما شد!
ParaZit3
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
با این حرف زدنت چیزی جز احمق بودنت ثابت نشد!!تابناک اگه نذاری اینو خیلی بز دلی!
حمید
| United States |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
گرچه گذاشتن چنین نظراتی باطن افراد مخالف راآشکار می کند اما چون جملات بی ادبانه و توهین آمیز دارد باید از سایت برداشته شوند
ضدناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
این علی مطهری چیکار کرده یه عده از دستش بدجوری شکارن؟!!!!ضمنا دوست عزیز تابناک فقط انعکاس داده نکنه منظورت اینهمه انسان باسواد و درکه که در نظرسنجی شرکت کردن؟اگر اینجوریه به اینهمه بنده خدارو چه جوری یه روز میخوای جواب بدی؟
رضا ایرانفدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
علی مطهری خودرا خاکپای ملت میداند . وملت ایران خاک پاک ایران را توتیای چشم و تاج سر خود میداند چرا که این خاک تربت پاک خونین کفنانی از جنس شهیدمطهری است.
پس بیهوده خود را خسته نکن ملت فرق خائن و خادم را میفهمد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
حیف که خودت رو بنده خدا معرفی کردی ا....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
بنده خدا نیستی بنده شیطانی
علی مطهری
با سلام دوست عزیز
1- مردم 116170 نفر نیستند این را مد نظر داشته باشید
2- ممکن است خیلی از مخالفان آقای مطهری در این نظر سنجی شرکت نکرده باشند
3- مواضع آقای مطهری اصول گرای اصلاح طلب در مورد فتنه چه بود؟
4- آقای مطهری با بپا کردن جنجال طرح سوال از رئیس جمهور برای خود رای خرید این را نباید فراموش کرد
پاسخ ها
دبیر آمار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
عزیزم به این کار نمونه گیری گفته می شود و مطمئن باشید مخالفانی همچون شما آقایان دیگر را انتخاب نموده اید .
ناشناس
| Chile |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
جناب ناشناس! نكته‌اي كه در بند چهارم نوشتيد نشان مي‌دهد كه شما هم قبول داريد كه هر كس با آقاي احمدي‌نژاد مخالفت كند بلافاصله مورد محبت و اعتماد مردم قرار مي‌گيرد. در واقع ميزان حقانيت هر كسي بستگي به ميزان مخالفت او با رئيس دولت دارد. فاعتبروا يا اولي الابصار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
ایکاش می شد برای پاسخ ها هم منفی مثبت داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
درسته مردم 116170 نیستند ولی مطمئن باش مردم اونهایی نیستن که شما و همفکران شما فکر می کنن تعریف شما از مردم همان اقلیت موافق شمایند چه درست چه نادرست.
qwerty
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
تا پیش از انتخابات نظر همفکران شما این بود که به دلیل روبرو شدن با رئیس جمهور مردمی! و عدم "فحاشی" به سران فتنه مردم به علی مطهری رأی نخواهند داد(به وبلاگ جناب کوچک زاده مراجعه بفرمایید)، حالا میگید بخاطر رویارویی با رئیس جمهور رای جمع کرده؟
علی مطهری
علی مطهری
متاسفانه نمي گذارند ايشان در رياست مجلس باشند
تابناک می خواهد جو سیاسی کشور را به نفع خود مصادره کنند آیا کل مردم این نظر داده اند یا شما با نظر سنجی که درست کرده ایدواقعا که خجالت
فحاشی ایشان در تریبون مجلس ناشی از لیاقت ایشان است، آفرین بر ایشان !!!
تابناك عزيز حرف دل 70درصد نظر سنجي شدگان را گفتي .اگر اجازه بدهيد بند پنجم را بنده اضافه كنم .
مطهري فرزند مردي است كه روزي طيب وحلال بر سر سفره پدر خورده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
پسر نوح با بدان بنشست و خاندان.....
منظورتتون از مردم نکنه این چند نفرین که تو سایت شما میان نظر میدن گه مطمئنا یه مشتشون ضد انقلاب اون ور آبی و داخلی هستن. شما هم که ماشاالله تو این ماجراها کم نزاشتین.
خاک بر سر مجلسی که علی مطهری بشه رئیس مجلسش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
کاملا موافقم
یه سوال از تابناک
الان که من می نویسم نیم ساعت از انتشار خبر گذشته و 21 کامنت رو منتشر کردید
پس چرا برای بعضی خبرها بعد 1 سال هم کامنتشو منتشر نمی کنید؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
هر موقع نتيجه اي باب ميلمان نبود بلافاصله از برچسب هايي نظير ضد انقلاب و كافر و ملحد و منافق و فتنه گر و انحرافي و .... استفاده مي كنيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
از نظر امثال شما هر کی انتقاد کنه معاند و ضد انقلاب ، اصلا شما کی هستی که انقلاب رو به اسم خودتوون مصادره می کنید، هر بلایی سر کشور می یاد تقصیر امثال شماست که فکر می کنن کشور مال باباشونه و هر کی نظری غیر اونا داشته باشه یا جاهل و گمراه و یا ضد انقلاب و عامل دست استکبار، شماها تحمل مطهری رو ندارید چون تحمل حرف حق رو ندارید، چون می دونید که با منطق نمی تونید حرفهاتوون رو به کرسی بشونید ولی با این حرفها شاید بعضی ها رو منزوی کنید یا ....
همين فقط صراحت وصداقت ودرنظر گرفتن منفعت مردم زنده باد آزادگي
به هیچ عنوان اینترنت بازگو کننده ملت نیست !! این رو در نظر داشته باشید و همواره استفاده کننده گان از اینترنت در یک سن خاص و عقیده خاص هستند و همیشه هم رای ها به سمت افراد جنجالی و مخالف هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
حداقل انسانهايي هستند كه تا حدودي با مسائل آشنائي دارند
okeعلی مطهری
هيچ عاقلي اين نظر را باور نمي كند اگر علي مطهري جايگاه داشت كه دور اول راي مياورد ويادر دور دوم نفر اول ميشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
عزیز من!
مردم تهران همین دو ماه پیش مشخص کردند به مطهری نا خلف چقدر اقبال دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
از اینکه اشتباها به این نظر رای مثبت دادم عذر می خوام
درود بر مطهری او که به حق صدای ملت است
اگه همه نمایندگان مجلس مانند علی مطهری شجاع و بی طرف بودند و فقط به منافع مردم فکر میکردند امروز شاهد اینهمه تخلف و قانونگریزی دولت نبودیم که فقط خدا میداند چه بر سر این مردم میرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
مطهري بيطرف نيست. وكيل السلطنه هاشمي است.
برای اینکه هنوز درد مردم را میفهمد. برای آنکه هنوز آزاده است و حاضر شد صندلی چسبناک مجلس را بخاطر عقائدش کنار بگذارد. برای اینکه هنوز درد مردم را میفهمد. برای اینکه هنوز اهل زد و بند به خاطر منافع خود و این و آن نیست...برای این و برای هزار های دیگر بی الاخص برای اینکه او پرورش یافته دست شهید بزرگوار مطهریست او در بین این جند نفر لایق ترین برای مدیریت قوه مقننه است.
شخصيت شخصي آقاي مطهري صبغه انتقادي _از نوع صادقانه،جدي،كارشناسانه _ دارد وشخصيت اجتماعي ايشان بلحاظ فرزند استاد شهيد آيت الله مطهري بودن كاركرد ايشان را درمجلس بسيار برجسته، اثر گذار وواقعي نموده است. اين دومولفه وخصوصا مولفه دوم (فرزند شهيد مطهري بودن )از ايشان شخصيتي منحصر بفرد ساخته است. روحيه سازنده آقاي مطهري ومواضع اثرگذار ايشان درمجلس هشتم را هركسي غير از ايشان ميداشت توسط آدم هايي كه كوچك بزرگ شده اند سريع نفله مي شد.
به نظرم آنچه باعث شده آقاي مطهري درنظر سنجي از ديگر گزينه ها فاصله معني دار بگيرد همين دو مولفه ايشان است.اما دوگروه موافق رياست آقاي مطهري بر مجلس هستند:
گروه اول : كساني كه آقاي مطهري ونظام را دوست دارند واز سر خيرخواهي ميخواهند وي را برمسند رياست مجلس ببينند بلكه جاني تازه به كالبد كم جان مجلس دميده شود
گروه دوم : كساني كه ميخواهند يك عنصر تاثيرگذارومنتقد جدي ونترس را با شكلات رياست مجلس از پيش روي بردارند .بنابراين اگر مطهري رئيس مجلش شود گروه اول به گروه دوم در رسيدن به اهدافشان كمك شاياني كرده است. البته ناخواسته.
سخن كوتاه كنم: رياست واقعي مجلس باكسي است كه تاثيرش در مجلس بيشتر باشد؛وتاثير آقاي مطهري وقتي بيشترومنحصر بفردتر است كه اتفاقا روي صندلي رياست (ظاهري)ننشيند.اگر آقاي مطهري بر اين مسند ظاهري بنشيند به اقتضاي ذات اين صندلي_ ونه اقتضاي شخصي_ يقينا تاثيرگذاري واقعي اش را از دست خواهد داد ودردناكتر اين كه جايگاه خالي او هيچوقت پر نخواهد شد
علتش اينست كه علي مطهري نسبت به اون سه نفر خيلي راستگو تر و شجاع نر و با ايمان تر و منصفتر و به مردم نزديكتر است
این راهم بگید که علی مطهری درقضیه انتخابات همواره از اصلاح طلبان مظلوم دفاع کرد که واقعا به حق بود اصلا شماتابناک خیال میکنید بینندگان شما از چه طیفی هستند اگه جراتش رو دارید یک نظر سنجی درهمین رابطه بزارید والله و مع الصابرین
اسلام دین صداقت و صراحت است و علی(ع) مظهر آن, ایشان نیز شیعه واقعی امیرالمومنین هستند و کاملا با مسوولیت شیعه بودن اگاه و ملتزم هستند. خداوند چنین افرادی را در مسولین امر زیاد کند.
به اون آقا بگین مشت نمونه خروار است.که ایراد به نظر سنجی کرده
فقط علی مطهری
به این دلیل که ایشان هنوز امتحانش رو پس نداده ، مردم فکر می کنن شاید این خوب باشه ، غافل از ساده لوحی ایشان
پاسخ ها
یکی از مردم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
بقیه پس دادند ولی خوب نبودند
مخالفان ایشان با ادبیات خاصشان نشان میدهند چه شخصیتی دارند. ای کاش فرصتی برای یک نظر سنجی اصولی فراهم میشد.
خداشکر که هنوز افرادی توی این مملکت هستند که بشه بهشون اعتماد کرد
درود بر علی مطهری که پای سفره ی حلال و پاک شهید مطهری رشد یافت
ودرود بر شهید استاد مطهری
کاش به جای مرحوم مطهری می نوشتید شهید مطهری
علي مطهري
زیاد خودتان را گول نزنید و آرا منفی داخل سایت خودتان را به مردم نسبت ندهید. مردم آنهایی هستند که در انتخابات شرکت کردند و رای حودرا در صندوق به افراد مذکور اعلام کردند و در همان تهران هم آقای مطهری نه تنها در مرحله اول انتخاب نشد بلکه در مرحله دوم هم جزو بالای جدولی ها نبود. چطور این ها را مردم نمی دانید ولی مراجعین نظر دهنده در سایت خود را مردم خطاب می کنید. شاید مردم ، کسی که به زعم شما برای ریاست مجلس مناسب تر است را حتی برای نمایندگی خیلی مناسب نمی دانستند لذا به آقای حداد عادل حدود شش برابر آقای مطهری رای دادند. گردانندگان سایت تابناک در اینگونه نظر سنجی می توانند به افکار نظر دهندگان علاقمند به سایتشان بیشتر پی ببرند تا به نظر مردم. اگر این نظر بنده را اعلام نمی کنید لا اقل با دقت بخوانید ووجدان خود را قاضی قراردهید واینگونه وارونه جلوه دادن حقایق را از خود دور کنید زیرا در پیشگاه خداوند همه مسئولیم وباید پاسخ گوی القائات مذکور باشید. والسلام علی من اتبع الهدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
حضرت آقا
اونایی که به اوشون رای دادند تکلیفی بودش
ولی اگه یه نماینده واقعی توی مجلس باشه که به تکلیف خودش به عنوان نماینده عمل کرده باشه علی مطهریه
لطفا چشم و گوشتون رو باز کنید
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
مردم دیگه از تفکرات شما تندروها خسته شدن به خدا خیلی ها نظام رو قبول دارند ولی به خاطر تفکر شما ها و ارباباتون تو انتخابات شرکت نمیکنن مگه آقای لاریجانی یا حداد عادل چه گلی به سر مردم زده اند که باید بهشون رای بدیم یکم چشم هاتون رو بیشتر باز کنید و به اطراف نگاه کنید که چه بلایی داره سر مردم میاد ( لطفا درج شود)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
اتفاقا به کوری جشم شما در مرحله دوم با اینکه به تنهایی و بدون هیچ حامی و تبلیغاتی مقابل دو لیست با هزینه های تبلیغاتی آنچنانی قرار گرفت آقای مطهری جزو بالای جدولی ها بودند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
جمعیت خاموش را فراموش کردی عزیز.بسیاری از مردم به سبب خیلی از مشکلات شخصی و غیر شخصی نتوانسته اند شرکت کنند.ولی تو این نظرسنجی شرکت کرده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
شما کی هستی که تعیین می کنی کی جزء مردم هست و کی جزء مردم نیست؟ و اصلا مگه تو علم غیب داری که میگی اینا توو انتخابات شذکت نکردن؟ امثال شماها انقلاب و کشور رو به نفع خودشون مصادره کردن و به دیگران اجازه حرف زدن نمی دن ! هر جا که به نفعشوونه از دین مایع می ذارن و همه رو جزء لوای ملت می گیرن و هر جا به نفعشوون نیست ملت رو تیکه تیکه می کنن و یه عده رو رهرو راه امام و یه عده رو معاند و ضد انقلاب می دونن، اگه شما می گی مردم به مطهری دور اول رای ندادند به خاطر این بود خیلی دلایل مختلف می تونست داشته باشه، اینکه یه نفر اول شد یا دوم یا ... نفع تواناییهای اون فرد برای یه مسئولیت نیست، بعد از فوت پیامبر هم مردم با ابوبکر بیعت کردن، آیا نفع توانایی های حضرت علی بوده یا اثبات توانایی های ابوبکر، جهل، جو سیاسی ، ناآگاهی، پیروی از نخبگان سیاسی بعضا بی لیاقت و ... زیاد به اول شدن برخی دوستان دل نبند اینا ملاک لیاقت نیست خودتم می دونی
آرای مردم تهران در دور اول و اینکه رای دکتر حداد چقدره و رای علی مطهری و آقای ابوترابی چقدر ملاک بهتری تا نظرسنجی سایت بسیییییییییار صادق تابناک!
اطلاق مردم به راي دهندگان در سايت تابناك-حتي اگر 200 هزار نفر هم باشند صحيح نيست.
ننویسید مردم،بنویسید بینندگان تابناک.مردم در انتخابات، رئیس مجلس را انتخاب کردند.
اين فقط نظر خوانندگان سايت شماست . بايد ديد چند درصد مردم و چه اقشاري از مردم از سايت شما بازديد ميكنند . گول نخوريد
اول اینکه ایا شما این نظر سنجی را رای مردم میدانید؟ کدام مردم قطع یقین با موضع گیری های سه سال اخیر شما نسبت به احمدی نژاد و جذب بخشی از افراد فتنه سبز و حتی ضد انفلاب خارجه نشین به سایتتان و دیگر موارد و همچنین هم رائی علی مطهری با فتنه جویان 88 خوب انتظاری غیر از این هم نباید داشت .
مردم تهران در انتخابات نشان دادند که با مخاطبین سایت شما هم عقیده نیستند و این نظرسنجی اتفاقا رسوا کننده ظاهر فریبی شمابود
با این نظر سنجی نمی توان گفت کل مردم همین نظرشونه
منصف باشید تا مردم شما رو به دید یک خبر گزاری منصف ببینند
این آقا شایستگی نمایندگی مجلس رو نداشت چه برسه به ریاست مجلس
سلام
مطهری مثل مدرس در مجلس است
حيف كه من اين هفته وقت نداشتم و امروز اولين باراست كه به تابناك سر زدم . من و خيلي ها ازاين نظرسنجي خبرنداشتيم واگر آن را تمديد كنيد راي اين بزرگوار دريك هفته به ميليونها خواهدرسيد. تابناك خودش براي همين فرصت محدودي براي نظرسنجي گذاشت چون ميدانست كه استقبال زيادي ميشود. بخدا سوگند كه جناب مطهري شايسته ترين انتخاب است ولي افسوس كه دركشورما انتخاب افرادشايسته چندان معمول نيست.
تابناکی های عزیز سلام
غیر از تحلیل های ارایه شده
الان به این موضوع فکر کنید که مخاطبان تابناک بشتر از کدام قشرند!!!
همفکران علی مطهری که بی بصیرتی متهم است!!!
ميخوام بدونم اين مردمي كه شما ازشون صحبت ميكنين مرحله اول انتخابات چرا آقاي مطهري رو بعنوان اولين نماينده تهران وارد مجلس نكردند؟!
به نظر من تابناک رسانه ای است که با موضعگیریهای بی منطقش کمترین ارزش را در بین مردم دارد و گرنه مردمی که تنها دو نفر از لیست مثلاً صدای ملت را روانه مجلس کردند،هیچوقت حاضر نیستند تابناک را بخوانند و به همین دلیل است که مطهری در نظرسنجی شما برنده است (مثل دهها نظر سنجی مسخره دیگر!!!!!!) می دانم مثل همیشه جرأت تأیید این پیام را ندارید
در مورد جمله
"کسی که متولیان رسمی اصولگرایی، با تفسیر شخصی وی را حتی در لیست خود جای ندادند؟!"
منظورتان از رسمی چیست؟ چرا وقتی مفهومی را نمی‌فهمید دیگران را به اعمال تفسیر شخصی متهم می‌کنید؟!
ایشان بسیار محترمند؛ اما علت این که در لیست‌ها جایی ندارند این است که مفهوم ولایت فقیه را کم فهمیده‌اند یا اصلا نفهمیده‌اند و بالقوه و حتی بالفعل نقطه‌ی امید دشمنان هستند.
این ویژگی مستقل از ویژگی‌های پسندیده‌ای که در ایشان هست، ایشان را از اصلح بودن ساقط می‌کند چرا که شرط لازم نماینده اصلح فهم دقیق از مفهوم ولایت است.
القصه: اخلاق برای آدم ولایت مدار بسیار زیباست اما برای آنکه بعضاً حول محورهای دیگر هم می‌چرخد اساساً موضوعیت ندارد.
یا سلام
اینو شما میگین.منظور از مردم همین ها هستند که مخاطب شمان؟ پس علی مطهری را مردم نمیدانند شما می دانید.ایشان به درد مجلس هم نمیخورد
تابناک خواهشاٌ از این شوخیها نکن بهت شک میکنیم
بعضی از بدخواهان این واقعیت را نمیخواهند قبول کنند که آقای مطهری محبوبیتشان از درصد دکر شده اگر بیشتر نباشه کمتر نیست بخصوص در بین افراد روشنفکر دلسوز نظام و پیام دیگر این نظر سنجی عدم محبوبیت رییس جمهور میباشد
از صدا و سیما مردمی در خواست دارم که این نظر سنجی در سطح کشور انجام دهند تا برای همه مساله روشن شود با تشکر
سلام
من ارزو ميكنم از همين نظرسنجي امكاني فراهم بشود براي اقاي مطهري كه ان شاالله با كانديدا شدن رياست جمهوري ارايي رو بدست بياورند كه در تازيخ انقلاب بي سابقه باشد. ان شاالله
علی مطهری مدرس زمان ماست
خداشاهده بنده به دکتر لاریجانی رای دادم هر چند با بررسی بیشتر و تفکر و تعق بیشتر به این نتیجه رسیدم مطهری گزینه بهتری است .به هر حال رایم بنام لاریجانی ثبت شد.
هميشه بين بد و بدتر يكي رو بايد انتخاب كنيم، جهان سوم يعني اين. من به مطهري رأي دادم ولي نه به خاطر اينكه قبولش دارم فقط به اين خاطر كه احساس كردم به بدي اونا نيست!!!
فقط مطهرى
به نظر من دوره هشتم نماينده هاي مصلحت انديش و ... چنان بي كفايتي كردن كه بايد به آقاي مطهري كه در فشار صد چندان از سوي بقيه نماينده ها بود ايستادگي كرد.
به روباه میگن شاهدت کیه ....
اگه به نتايج انتخابات نگاه كنيد مي بينيد اگه راي گيريتون درست باشه جامع آماريتون درست نيست.
مسلما علی مطهری به تنهایی نمیتواند با همه
مشکلات جامعه بجنگد. گرانی . بیکاری . تورم
مسایل خلاف اخلاق و .... ریشه در تاریخ این
مرز و بوم دارد . متاسفانه سالهاست مردم با
توجه و عنایت به چهره های مشخص توقع دارند
شاید با اعجاز و قدرت مافوق الطبیعه فلان آدم
خوش نام به مدینه فاضله برسند . شاید .
تابناک ممنونم از علی مطهری بسیار کمال تشکر را داریم تا کور شود انکه نتوان دید "بنده خدا"
آقای ناشناس توجه کردین ظرف 2 ساعت بعد از نظر شما بیش از 1000نفر شرکت کردند. پس نظرسنجی سایت کاملا صحیحه
من خودم از طرفدار های پرو پاقرص تابناک ولی تجربه نشون میده که مخاطبان تابناک قشر بسیار خاصی از جامعه را تشکیل میده......و اگر شما به نظر سنجی های قبلی تابناک مراجعه کنید....میبینید که نتایج نظر سنجی هیچ انطباقی با کل آرا مردم نداره
آقایون فقط به مخالفت علی مطهری با دولت نگاه نکنید ایشون درسته که تو نقد دولت طرف مردم رو می گیرن ولی چیزهایی گفتن و تو سر دارن که واقعا شرم آوره مثل تفکراتشون راجع به فرهنگ ایرانی و آریایی و چهارشنبه سوری و ... و یه سری چیزای دیگه که قابل گفتن نیست
آقای تابناک نظرسنجی شما نظر مردم نیست. نظر مردم همونی بود که بیشترین رای را آورد. البته من خودم شخص سومی را قبول دارم ولی یکجانبه گرایی مردوده
تابی، ممنون بابت این نظر سنجی هات. نشانگر خيلی واقعیت هاست.
درود بر علی لاریجانی. ایشان برای ریاست مجلس شایسته‌تر و اصلح‌تر از بقیه است
چون آمارسازي به اصطلاح نظرسنجي در دست مسئولين بي شرف و بي حيثيت سايت تابناك مي باشد.
در انتخابات ریاست جمهوری نیز برخی سایت ها می نوشتند که موسوی 70 در صد آراء را به خود اختصاص داد . اما نتیجه را متن ملت تعیین میکنند نه کاربران اینترنتی . با تشکر
رییس مجلس توسط نمایندگان مردم که توسط خود مردم انتخاب شدن؛ انتخاب می شه و اون رای گیری نشون دهنده رای مردمه. رای گیری شما معیار درستی نداره.
چون مورد تایید علمای قم هستند چون شجاع چون پاچه خوار نیست
اقای تابناک مگه تبلیغات ریاست جمهوری شروع شده؟!!!
درود بر مطهری
اولا که کاربرای اینترنت نماینده همه مردم نیستند!!! و همه میدونن که اکثر کاربرهای اینترنت نظرشون به افراد ضد نزدیکتره!!
مگه نظر مردم هم مهمه؟!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار