بازدید 28399
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

سندسازی اماراتی‌ها برای جزایر سه‌گانه ایرانی

سندسازی شیخ نشین امارات درباره جزایر ایرانی، ساخت سپر موشکی در کرانه باختری توسط آمریکا، واکنش رژیم صهیونیستی به توافق جدید اقتصادی ایران و چین، ادعای مطبوعات اسرائیلی درباره حمله به ایران و توهین یک روزنامه آمریکایی به اعتقادات شیعی ایرانیان، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان در رابطه با ایران است.
کد خبر: ۲۴۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 11 May 2012
‌‌
سندسازی شیخ‌نشین امارات درباره جزایر ایرانی، ساخت سپر موشکی در کرانه باختری توسط آمریکا، واکنش رژیم صهیونیستی به توافق جدید اقتصادی ایران و چین، ادعای مطبوعات اسرائیلی درباره حمله به ایران و توهین یک روزنامه آمریکایی به اعتقادات شیعی ایرانیان، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان در رابطه با ایران است.

به گزارش «تابناک»، ادعاهای شیخ نشین امارات درباره جزایر سه گانه پایانی ندارد و این ادعاها، نه تنها هر روز در شکل و لباسی جدید عرضه می‌شود، بلکه خریداری برای آن ها پیدا شود.

در آخرین مورد از این دست، روزنامه «خلیج تایمز» امارات خبر داده که قرار است، «عبدالوهاب عبدل»، رئیس دادگستری امارات به همراه «عبدالخالق عبدالله»، از اساتید علوم سیاسی شیخ نشین امارات، روز 28 می، نشستی را با نام «چشم‌انداز حقوقی و سیاسی اشغال سه جزیره اماراتی از سوی ایران» برگزار کرده و در آن از چند سند تاریخی درباره حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه رونمایی کنند!


البته با توجه به سابقه اندک تشکیل شیخ‌نشین امارات، این روزنامه تصریح نکرده منظورش از «تاریخ» دقیقاً چیست و این «اسناد تاریخی» برای چه دوره‌ای است!

در خبری دیگر در همین باره، روزنامه «خلیج تایمز» به همراه چند روزنامه عربی دیگر از جمله «گالف تودی»، «نشنال» و «امارات 24»، از حمایت دوباره عربستان سعودی از ادعای امارات بر جزایر سه گانه ایرانی خبر داده‌اند.

بنا بر این اخبار، معاون وزیر خارجه عربستان در جریان یک سخنرانی در اجلاس عدم تعهد بر حمایت قاطع کشورش از موضع امارات تأکید کرده و خواستار آن شده که ایران یا با گفت‌وگو و یا از راه دادگاه بین‌المللی داوری، به حل مسائل فیمابین بپردازد.

اظهارات وزیر خارجه عربستان، یکی از نشانه‌های تلاش کشورهای عربی برای بین‌المللی کردن موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی است.

روزنامه «حریت» ترکیه به نقل از «آسوشیتد پرس» خبر داده که کمیته خدمات تسلیحاتی مجلس نمایندگان آمریکا، از ساخت یک سپر دفاع موشکی برای کرانه باختری حمایت کرده است. این اعلام حمایت که تحت نفوذ جمهوری خواهان انجام گرفته، بر خلاف نظرات وزارت دفاع آمریکا مبنی بر هزینه‌بر بودن چنین پروژه‌ای و مخالفت دمکرات‌ها با ایجاد آن بوده است.

پس از بازتاب بین‌المللی خبر محکومیت کاریکاتوریست اراکی به 25 ضربه شلاق به دلیل کشیدن کاریکاتور نماینده این شهر، خبر محکومیت این کار از سوی چندین سایت خبری ایرانی نیز در رسانه‌های خارجی منتشر شد.

پایگاه اینترنتی «رادیو اروپای آزاد» از این جمله است که به همراه نقل اصل خبر، موضع‌گیری سایت‌های ایرانی را نیز منتشر کرده است.

اما گویا در حوزه اقتصاد، توافق جدید ایران با چین و هند درباره صادرات نفت خام، چندان به مذاق غرب و رژیم صهیونیستی خوش نیامده است.

به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، «دنی آیالون»، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از چین خواسته تا در سیاستش درباره ایران بازنگری کند. این سخنان پس از آن گفته می‌شود که خبر توافق ایران و چین برای پرداخت بهای نفت خام به «یوان»، در میان رسانه‌های جهان بازتاب پیدا کرد.

سایت شبکه خبری «راشا تودی» نیز در خبری مرتبط، گزارش داده که میزان خرید نفت ترکیه از ایران در ماه مارس جاری، بیش از یک میلیون تن بوده است.

بر پایه این گزارش، این میزان که بالاترین رقم از ژوئیه سال گذشته تاکنون به شمار می‌رود، «حفره بزرگی» را در تحریم‌های نفتی غرب علیه ایران پدید آورده است.


روزنامه «دیلی استار» لبنان نیز به نقل از «رویترز» گزارش داد، شرکت بازرگانی دولتی ایران، دست‌کم پنجاه هزار تن شکر برزیلی را برای تحویل در ماه ژوئیه جاری خریداری کرده است.

به گفته برخی بازرگانان، ایران از کاهش بهای شکر در هفته جاری ـ که به کمترین میزان در بیست ماه اخیر رسیده ـ سود برده و حجم مورد نیاز شکر خود را خریداری کرده است.

روزنامه «تایمز اسرائیل»، در روزهای گذشته و پس از تشکیل دولت ائتلافی جدید در رژیم صهیونیستی، یک جریان خبری را آغاز کرده که پایه آن، ادعای نزدیک بودن حمله این رژیم به ایران است.

این روزنامه در همین راستا، امروز اقدام به انتشار یک تحلیل و یک خبر کرده است. تحلیلگر این روزنامه امروز در مطلبی مدعی شده رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر و پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به ایران حمله خواهد کرد.


افزون بر این، همین روزنامه با انتشار یک خبر و در تلاشی آشکار برای موجه نشان دادن تحلیل خود، مدعی شده مقامات آمریکایی از احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران، پیش از برگزاری انتخابات آمریکا نگرانند و در روزهای گذشته، نشست‌هایی را در این باره برگزار کرده‌اند.

روزنامه «هافینگتون پست» نیز امروز در مطلبی به قلم یک تحلیلگر ترکیه ای، مدعی شده ایران به دنبال رسیدن به سطح غنی‌سازی مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای است و از این کار دو هدف عمده را دنبال می‌کند که عبارتند از «بازدارندگی» و «تهاجم».

اما این مطلب تنها به بیان این دو دلیل بسنده نکرده و ضمن توهین آشکار به اعتقادات شیعی ایرانیان، مدعی شده است، هرچند استفاده از سلاح هسته‌ای، می‌تواند به معنای نابود شدن خود ایران نیز باشد، اعتقاد به امام غایبی به نام «مهدی»، موجب می‌شود نابود کردن دنیا برای ایرانیان بی اهمیت جلوه کند!

سرانجام روزنامه روسی «پراودا» در مطلبی مفصل به بررسی پیوندهای نظامی و استراتژیک جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی پرداخته و بیان کرده که فعالیت‌های این دو، علیه ایران جهت گیری شده است.

این روزنامه می‌نویسد: آذربایجان تنها شریک قابل اتکای منطقه‌ای برای اسرائیل است که از سوی دولت‌های عرب احاطه شده و در نتیجه، تل آویو به تقویت بیش از پیش شراکت استراتژیک با آذربایجان ادامه خواهد داد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۲۷
چرا از مسئولین ما هیچ نوع واکنشی نسبت به این موضوع انجام نمیگیرد . تا کی دست روی دست گذاشتند و دارن حتاکی دولت امارات را گوش می کنند .
با سلام، اولا امارات كوچكتر ازاينه كه برامون مشكل درست كنه . دوما اين حرفا مال اون آمريكاييها و انگليسيهاي كثيفييه كه اونجا هستن و اين يعني اگه عرعر اونارو رو قطع كنيم واق واق اينا هم قطع ميشه و ما خوب ميدونيم مشكل از كجاست. سوما چرا دنيا فكر ميكنه ما دنبال سلاح اتمي هستيم . سلاحي كه فجايع بعد از استفاده اون غير قابل كنترله. دنيا بهتره بدونه اگه قرار باشه سلاحي داشته باشيم بازدارنده است و يه چيزيو ميسازيم كه عينشو هيچ كسي نساخته باشه و هر چيزيو هر كجا كه باشه از كار بندازيم ويا بلاي جون خودشون كنيم. از دشمنان ايران ميخواهيم مغز و غيرت ايراني رو با هيچ كجاي عالم مقايسه نكنن. چهارما ، و از همه مهمتر اينكه خويشتن داري و تحمل مارو ، ضعف و ناتواني قلمداد نكنن، كه اگه كنند غلط بزرگي كردند. وسلام
یه روزنامه باید تاسیس بشه به نام خلیج فارس ! هم انگلیسی چاپ بشه هم فارسی , یه فکری هم راجع به جزیره ها بکنید .
این امارات شوخی نمی کنه ها!
داره ذزه ذزه میاد جلو ... داره پیش میاد , نذارید اخرین لحظه که یا خیلی دیره یا خیلی خیلی سخت بشه !!!!
مردم الان منتظر جواب مسئولان هستند
خرد و کلان و ریزو درشت , پولدار بی پول ... همه وهمه
خدا روسیاهتون کنه همسایه های ایران مطابق تاریخ همیشه به این شکل بودند و هستندمگر زمانی که دولت های ما قوی بودند
این هم خوب است چون اگر درصدی غیرت ومردانگی در وجودشان باشد شاید بفهمند که حضور این افراد اشغال گر در خاک امارات به خاطر وجود کثیف پیر استعما بریتانیا بوده که بعلت بی کفایتی زمامداران وقت ایران اینها به نوایی رسیده حال مدعی هم هستند
بگین اینها زیادی حرفی نزنند پایش بیفتد تمام ان چیزها که ساخته اند با حاک یک سان می کنیم اینهااین قدر نادان هستندکه یک ملت بزرگ با فرهنگ و با تمدن چند سالها را ول می کنند می چسبند به اسراییل غاصب که ناموس وشرف و انسانیت راپایمال کرده وتازه دستش برسد امارات را با خاک یکسان میکند همینقدر که از ایران می ترسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
این مردم پاش بیافته هیچ کاری نمیکنن !!! هیچ کاری!! باز هم برای خرید و تجارت و تفریح میروند دبی !! اگه قرار بود کاری بکنن تا حالا کرده بودن !!! والا ! حقیقت تلخه خیلی هم تلخه
تهدید اسرائیل و کشورهای عربی مثل پارس کردن سگ ولگرد است که با بردن دست به زمین برای برداشتن سنگ«نه برای زدن سنگ» سگ فرار را بر قرار ترجیح می دهد.
هر چند قلبا دوست ندارم همسايگان از ما بترسند ولي متاسفانه گويا تبليغات كار خودش را كرده و كشورهاي عربي همسايه
براي جلوگيري از پيشرفت ايران در عرصه اقتصادي و امنيتي دست به هر كاري مي زنند در صورتي كه بايد انها هم به جاي پايين كشيدن ايران خودشان را قوي كنند ولي چو ن اين ظرفيت را در خود نمي بينند نااميد شده ودست به دامن كشورهاي غرب براي
مبارزه با ايران شده اند اصل مالكيت جزاير براي انها مطرح نيست چون مي دانند ناشدنيه ولي حسادت لجاجت انها ودشمني ديگران باعث مي شودهر روز حرفي بزنند كه
باعث رنجش ما شود
سلام. اگر اسرائيل و امريكا ميتونستن به ايران حمله كنند لحظه اي درنگ نمي كردند،همونطور كه به عراق وافغانستان حمله كردن. پس مطمئن باشيد كه نمي تونن چنين غلطي بكنن. البته ما كه از شهادت نمي ترسيم بلكه اونها هستن كه از آخرتشون ومردن مي ترسن و دل وجيگر ندارن. زنده باد ايران اسلامي
به زودی معلوم خواهد شد که تاریخ چیست و قدرتمند کیست. ای اماراتی ها و شیوخ مفسد منطقه :خودتان با دست خودتان دارید گورتان را می کنید. شما هرچه نوکری آمریکا را بکنید از محمد رضا پهلوی سر سپرده تر نخواهید بود، دیدید که حتی امریکا هم او را به کشورش راه نداد. سرنوشت امثال شاه ایران و سادات و عبد الله صالح و مبارک و . . . را آویزه گوشتان کنید.
این بچه پر رو (امارات) ظاهرا خیلی داره پا رو از گلیمش درازتر میکنه ...فکر میکنم به یک گوشمالی خوب نظامی احتیاج دارن.
اسراييل يك غده سرطاني است و در هيچ زماني آسايش ندارد و اين غده را همه دنيا مي شناسد كه هرجا شكست بخورد مكارانه از در ديگري وارد مي شود مردم كشورش هم از اين غده بستوه امده است
چرا یه گوشمالی درست وحسابی به امارات نمیدین؟؟؟؟؟
کشورمون شده بمب خبر!!!
امارات و سعودی غلط می کنند . آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . اسراییل هم به دلیل لگد هایی که خورده واق واق می کند . ترکیه و جمهوری آذربایجان هم فعلا ملیجک غرب شده اند که ملت هایشان به زودی جوابشان را می دهند . به یاری خدا مردم ایران محکم ایستاده اند و مشت های آ هنینشان آماده است .
بفرمایید دلار سازی سند های مجعول برای جزایر تاریخی خلیج فارس.
جمهوری باکو و کشورهای حاشیه خلیج فارس میدانند که جزئی از ایران بوده اند منتها با سیاست فرار به جلو و تفکر تجاوز دست پیش را گرفتند که پس نیافتند...به قول خودشان ایران را به مرگ بگیرند که به تب راضی شود بطوری که چیزهایی را که دارد به فکر باشد که از دست ندهد تا اینکه بعدا به فکر بازپسگیری سرزمینهای از دست رفته نیافتد!!
مطبوعات ما باید این موضوع را موشکافی ورسانه ای کنند که تحریک امارات وعربستان وآذربایجان و... توسط صهیونیستها نشان ازضعف وترس آنان ازمقابله رویاروومستقیم باماداردچرا که اگر میتوانست خودش غلطی کند دست به دامان دیگران نمیشد ومسئولین ماهم باید این پیام صریح رابه صهیونیستها اعلام کنند که فرقی ندارد شروع کننده جنگ علیه ایران چه کسی باشدهرنیرویی به ما حمله کند ما اسرائئل رامسبب آن دانسته وباخاک یکسان میکنیم وحتی اگر اسراییل به سوریه وحزب الله هم دست درازی کند مادستانش راقطع خواهیم کرد
باید مسئولین نام یکی از خطوط هوایی معتبر کشور رو persian gulf Airline بزارن تا به تمام کشورها بره وگرنه مردو خیلی از کشورهای دیگه بعد از مدتی اسم خلیج فارس رو فراموش میکنند، حتی اگه تو سازمانهای بین المللی اسم خلیج فارس رو معتبر بدونن.
مابایدحواسمان راجمع کنیم.دشمن دارد بااستفاده ازایادی دست نشانده اش درمنطقه بازهم معرکه رااطراف ایران اسلامی شلوغ میکند.شیوخ عرب دست نشانده های آمریکاهستندوآمریکادرهر فرصت جهت اجرای سیاست هایش یکی ازآنها را بکارمیگیرد.امروزهم نوبت امارات شده ومستمسک هم ادعایی واهی نسبت به جزایرایرانی.
سگی که زیاد پارس میکنه گاز نمیگیره! میخاد بگه من هستم
اگه قراره مذاکره بشه اول در مورد بحرین می شینیم مذاکره می کنیم.
این اهمال و پشت هم اندازی از مسوولین نظام ما اصلا جای توجیه نداره...
مگه تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس یک زمانی مال ایران نبوذه؟
خوب ما هم به مراجع بین المللی شکایت کنیم که امارات عربی مال ایرانه...کویت مال ایرانه...از قدیم گفتن جواب های هوی...
مثل بچه های بی معرفت مادری مهربان به نام ایران .
اینها همه از شدت ضعف و ذلت در حال پنجه کشیدن به روی ایرانند ولی شیر بازهم شیره.
مسئولین محترم مملکت این روزها بهوش باشند نمی توان گفت امارات کشور کوچکیه و کاری نکرد(البته من هم اون رو عددی نمی بینم)ولی الان باید زمان رو سنجید و متناسب با اون اقدام کرد قوانین حقوق بین الملل را در نظر گرفت اینها میخواهند ماجرا را بین المللی کنند و اونوقت آمریکا و غرب ناجیان یک مظلوم بهانه به دستشون بیافته حالا امارات هرچی که هست ما باید با زیرکی قدم برداریم این عربهای وابسته به نفت میلیون ها دلار خرج میکنند و از غربیها خط می گیرند خواهش میکنم روی شرف و حیثیت و غیرت و تاریخ و اب و خاکمون با تدبیر و تامل و هوشمندی زیاد اقدام کنیم اینها را باید در این زمانه به شیوه امروز مهار کرد وگرنه اونا از خداشونه ما یه لشکر کشی و جنگی راه بیاندازیم که همه جا جار بزنند و مظلوم نمایی کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار