بازدید 2194
آیا شگفتی اتفاق می‌افتد؟

سپاهان به دنبال هت‌تریک قهرمانی

پرونده یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر جمعه با برگزاری دیدارهای هفته پایانی خود بسته می‌شود و تکلیف قهرمانی این رقابت‌ها نیز بسته خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴ 09 May 2012
 پرونده یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر جمعه با برگزاری دیدارهای هفته پایانی خود بسته می‌شود و تکلیف قهرمانی این رقابت‌ها نیز بسته خواهد شد.

به گزارش ایلنا، یازدهمین دوره لیگ بر‌تر فوتبال هم با همه فراز و نشیب‌هایش به ایستگاه پایانی رسید و فوتبال باشگاهی ایران پس از این قرار است برای چند ماه هم که شده رنگ آرامش را به خود بگیرد. با این حال هفته پایانی این رقابت‌ها خود به دنیایی از حساسیت رسیده و سه تیم بالانشین جدول همچنان چشم به راه فرشته خوشبختی هستند تا ببینند روی شانه‌های آن‌ها خواهد نشست یا خیر. سپاهان، تراکتورسازی و استقلال سه تیمی هستند که اتفاقات هفته‌های اخیر دست به دست هم داد تا همچنان امیدوار به قهرمانی باشند هرچند که از این بین شاگردان کرانچار از چند جهت شانس بیشتری دارند. اولا اینکه صدرنشین جدول هستند و باید به مصاف قعرنشین لیگ بروند. ثانیا هم اینکه فاصله سه امتیازی با تیم دوم یعنی تراکتور دارند و تنها با یک تساوی می‌توانند به هدف نهایی خود که‌‌ همان قهرمانی است برسند. هرچند که فوتبال بازی لحظه هاست و تاریخ گویای حوادث بسیار عجیبی در این رشته است.

در زیر نگاهی به هفته سی و چهارم وپایانی لیگ بر‌تر فوتبال داشته‌ایم که می‌خوانید:

فولاد – پرسپولیس، ورزشگاه تختی اهواز
فولاد آخرین جدال لیگ برتری خود در فصل یازدهم را با بد‌ترین پرسپولیس تاریخ انجام می‌دهد. پرسپولیسی که قطعا لیگ یازدهم را به عنوان یک کابوس بزرگ در تاریخ خود ثبت خواهد کرد. این تیم که لیگ یازدهم را با حمید استیلی شروع کرد و در‌‌ همان آغاز با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد با امید به تغییر نتایج و رو به بهبود، به یکباره رو به تغییرات اساسی آورد و در ابتدا رویانیان را جایگزین کاشانی کرد و سپس جناب سردار هم رو به مربی کهنسال ترک‌تبار آورد بلکه بتواند سکوهای ملتهب شده آن روزهای تیمش را به آرامش دعوت کند غافل از اینکه نسخه اشتباهی رویانیان هم دوای درد این تیم نبود و پرسپولیس روز به روز افول کرد و شانس آورد که سقوط نکرد. شاید بیش از هر تیمی امروز این پرسپولیسی‌ها هستند که آرزوی اتمام لیگ یازدهم را دارند. آن‌ها در این هفته باید با فولاد خوزستان آن هم گرمای این شهر دیدار کنند. دیداری که اگر شاگردان دنیزلی باز هم مثل هفته‌های اخیربازنده آن باشند باید تبریکی بزرگ نثار رویانیان و هم کیشانش در این باشگاه بزرگ کرد...!

سپاهان- مس سرچشمه، ورزشگاه فولادشهر
جدال صدر و قعر آنهم در هفته پایانی. جدالی که برای یک تیم حکم مرگ و زندگی را دارد و برای تیم دیگر کاملا بی‌ارزش است. امروز سپاهان محتمل‌ترین گزینه برای قهرمانی در لیگ بر‌تر است. در واقع آنها به دنبال هت‌تریک قهرمانی در جدال لیگ برتری‌ها هستند و در صورت رخداد این اتفاق این تیم یک رکورد جدید را به ثبت خواهد رساند اما در طرف مقابل مس سرچشمه که شاید اشتباهی لیگ برتری شده بود به عنوان اولین تیم مجوز سقوط به لیگ یک را گرفت و بدون شک این بازی ارزش چندانی برای آنها نخواهد داشت هرچند که این تیم ممکن است به یکباره در نقش فرشته خوشبختی تراکتورسازان یا استقلال لقب بگیرد.

تراکتورسازی- ملوان، ورزشگاه یادگار امام
کورسوهای امید تراکتورسازان برای قهرمانی همچنان زنده است. تنها در یک صورت این تیم قهرمان می‌شود. سپاهان ببازد و تراکتورسازی هم با اختلاف گل‌ها ی زیاد ملوان را شکست دهد. آنها شاید بیش از توان تکنیکی و تاکتیکی خود انتظار رخداد اتفاقات ماورایی را برای قهرمانی می‌کشند. این تیم که با قلعه نویی هم اکنون با ۶۳ امتیاز بالا‌تر از استقلال در رده دوم هستند و خیال خود را هم از حضور در لیگ قهرمانان راحت کرده‌اند، شاید به بخش زیادی از خواسته‌های خود رسیده باشند هرچند که قهرمانی آنها در لیگ بر‌تر می‌تواند یک پیروزی بزرگ برای همه ارکان این باشگاه باشد اما در طرف مقابل این بازی ملوان بندر انزلی خیالش از بقا راحت است و این دیدار هم اهمیتی چندانی برای آن‌ها ندارد.

استقلال- نفت تهران، ورزشگاه آزادی
شاید خیلی خوشبینانه باشد اگر استقلال را بخواهیم در جمع گزینه‌های قهرمانی لیگ یازدهم قرار دهیم. هرچند که این تیم با مظلومی قهرمانی جام حذفی را کسب کرده و به نیمی از اهدافش رسیده است. این تیم که هفته‌های پایانی لیگ بر‌تر را تحت تاثیر حاشیه‌های خودساخته از دست داد تا سپاهان و تراکتورسازی را بالای سرش ببیند از آنجایی که فوتبال بازی حادثه‌هاست همچنان امیدوار به قهرمانی است. قهرمانی که اگر اتفاق بیفتد هم مظلومی را برای فصل بیمه خواهد کرد و هم فتح الله‌زاده مدیرعامل این باشگاه را. اما در آن سو نفت تهران پدیده لیگ یازدهم به دنبال آخرین شگفتی خود یعنی کسب سهمیه لیگ قهرمانان است. سهمیه‌ای که برای کسب آن جدالی نفسگیر با صبای قم دارد و باید خوش شانس باشد به این هدف خود برسد.

فجر سپاسی - صبای قم، ورزشگاه حافظیه
اما آخرین دیدار حساس جمعه دیدار فجر و صبای قم است. جدالی که اهمیت واقعی‌اش برای شاگردان ویسی در مسیر کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. این تیم که به همراه نفت تهران دو شگفتی‌ساز لیگ یازدهم رقابتی نزدیک برای آسیایی شدن دارد، بسیار امیدوار است با پیروزی در دیدار مقابل فجر با خیالی آسوده راه آسیا را در پیش بگیرد و منتظر اما و اگرهای بازی نفت و استقلال نباشد.


برنامه کامل هفته سی و چهارم لیگ بر‌تر به شرح زیر است:
جمعه ۲۲ اردیبهشت ۹۱
راه آهن – شاهین، ورزشگاه اکباتان، ساعت ۱۷
داماش گیلان – شهرداری تبریز، ورزشگاه شهید عضدی رشت، ساعت ۱۷
سایپا – نفت آبادان، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت ۱۷
مس کرمان – ذوب آهن، ورزشگاه باهنر کرمان، ساعت ۱۷
فولاد خوزستان – پرسپولیس، ورزشگاه الغدیر اهواز، ساعت ۱۸
سپاهان- مس سرچشمه، ورزشگاه فولادشهر، ساعت ۱۹:۲۰
تراکتورسازی تبریز- ملوان انزلی، ورزشگاه یادگار امام (ره)، ساعت ۱۹:۲۰
فجرسپاسی – صبای قم، ورزشگاه حافظیه شیراز، ساعت ۱۹:۲۰
استقلال- نفت تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۹:۲۰
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی