بازدید 58601
۵

تصویب اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری

امروز در کمیسیون تلفیق مجلس، بخش‌های مهمی از بودجه سال 91 کل کشور به تصویب رسید. بنا بر قانونی که کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، احتمالا مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از تیر ماه اجرا و مبلغ چهارده هزار تومان به یارانه کنونی افراد افزوده خواهد شد، البته به یک شرط؛ شرطی که به هر حال، زندگی عده‌ای از مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
کد خبر: ۲۴۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸ 07 May 2012
امروز بخش‌های مهمی از بودجه سال 91 کشور، در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسید.

به گزارش «تابناک»، دکتر امیدوار رضایی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه، با بیان این خبر درباره جزییات آن گفت: به دولت اجازه داده شد، بخش دوم هدفمندی یارانه‌ها را در سال 91 آغاز کند؛ اما برای اجرای درست آن و نیز کم کردن از مشکلات ناشی از این طرح برای اقشاری از مردم تدابیری اندیشیده شد و به تصویب رسید.

بنابراین، یارانه نقدی از 40 هزار میلیارد تومان به 48 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که بنا بر قانون باید بر پایه میزان درآمد بین دهک‌ها تقسیم شود.

این عضو هیأت رییسه مجلس هشتم افزود: همچنین در اجرای بند «ب» ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه برای درمان رایگان بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی، مبلغ شش هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت. این اعتبار، افزون بر آن مبلغی است که در بودجه سال‌های 90 و 91 برای بخش سلامت به این وزارت خانه داده شده و نزدیک شانزده هزار میلیارد تومان است.

دکتر رضایی در ادامه گفت: بر پایه این مصوبه، پرداخت مردم برای هزینه‌های سلامت، کاهش می‌یابد؛ از جمله، بخش عمده هزینه درمان بیماران صعب العلاج و همه هزینه کسانی که توان پرداخت فرانشیز و مبالغ نقدی بیمارستانی را ندارند، از این محل تأمین می‌شود.

وی در پایان گفت: مبلغ دو هزار میلیارد تومان هم برای اجرای درست قانون بیمه بیکاران در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار گرفت.

با این فرض که احتمالا فاز دوم از تیر ماه اجرایی شود و طبق برنامه ریزی قبلی دولت حدود 10 میلیون نفر هم از فاز دوم مستثنی شوند، حداکثر یارانه نقدی که می توان به 63 میلیون ایرانی طی 9 ماه باقی مانده سال به عنوان مابه التفاوت فاز اول و دوم پرداخت کرد، 14 هزار تومان می شود و مبلغ 28 هزار تومانی که دولت پاسفند سال گذشته به حسابها واریز کرده است، برای دوماه محاسبه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵۲
انتشار یافته: ۵
بسه تورا به ان خدا كمرمون شكستيد تا كي ديگه بايد جون بكنيم همون نقطه صفر بمونيم
بد بخت شدیم رفت
مشکل اصلی در مورد میزان درآمد واقعی دهک هاست . متأسفانه میزان درآمد بر اساس گزارشاتخود اظهاری است و فقط قشر حقوق بگیر است که میزان درآمدش مشخص است و در عین حال میزان هزینه هایش مجهول.در این روزگار نا جوانمردی میلیاردر هایی وجود دارند که نه به انگیزه دریافت یارانه بلکه به انگیزه فرار از مالیات درامدهای خود را مخفی می کنند.از طرف دیگر این کار باعث می شود که برخی از مردم پس انداز اندک خود را از ترس قطع یارانه ها از بانک ها خارج کنند.
خدا به داد برسه
نامردی هست اگه به کسی یارانه خودش و افراد تحت تکفلش را به هر بهانه ای ندهند. این میشود همان مصرف بیشتر انرژی توسی بعضی از اشخاص و عدم استفاده بعضی دیگر - پس لزومی جهت اجرای یازانه نقدی نبود و مثل قبل بدون تعادل بود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل