بازدید 14511

احمد منصوری، ناصر انقلاب بود

مخلص بود و بی‌آلایش و عزت و سربلندی‌اش را در گمنامی می‌دانست. اهل ریا و تظاهر نبود. به جز خدا با هیچ کس معامله نکرد. راه روشن شهیدان را پیمود و سرانجام در اوج گمنامی و سرافرازانه به دیدار دوستان شهیدش دست یافت.
کد خبر: ۲۴۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱ 06 May 2012

خبر‌هایی که حاکی از درگذشت و فوت عزیزان است، همواره تأسف انگیز است و اگر آن عزیز سفر کرده برادری باشد که از جوانی در راه انقلاب و افکار و اندیشه‌های امام خمینی به عنوان رهبر نهضت اسلامی تلاش و جانفشانی کرده باشد، بسیار سخت‌تر خواهد بود و حکایت درگذشت ناگهانی سردار حاج احمد منصوری از این دست اخبار است.

نوجوان بود که با اندیشه امام آشنا شد و جوان و بالنده‌تر که شد، خود را وقف ایمان به راهی کرد که عزت اسلام و امت اسلامی را در پی داشت. سلول‌های نمور و شکنجه‌های سخت و وحشتنناک، نتوانست او را از صراط مستقیم خط امامش روح الله جدا کند، بلکه در پیمودن این راه مصمم‌تر کرد. او در پس هر شکنجه‌ای به صبح پیروزی امیدوار‌تر می‌شد و پس از شهادت هر برادر همدل و هم‌بند خویش فجر انقلاب را نزدیک‌تر می‌دید.

به گزارش «تابناک» سردار سرتیپ دوم پاسدار مرحوم احمد منصوری فرزند ماشاءالله متولد سال 1326 فعالیت سیاسی خویش را از سال 1341 و همزمان با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و در زمانی که محصل دبیرستانی بوده است آغاز کرده و در سال 1344 به دلیل عضویت در گروه ملل اسلامی دستگیر و به چهار سال حبس محکوم می‌شود.
 
وی پس از سه سال و پنج ماه از زندان آزاد شده و به همکاری با گروه‌های مسلح اسلامی مانند گروه حزب الله ادامه می‌دهد تا این که در سال 1352 به مدت هفده روز بازداشت می‌‌شود.

مرحوم احمد منصوری در سال 1342 به عضویت انجمن اسلامی دانش آموزان تهران درآمده و در سال‌های 51 و 52 در مساجد و منازل به تدریس دروس عربی و فعالیت‌های سیاسی می‌پردازد.

این یادگار دوران دفاع مقدس در سال 1354 بار دیگر بازداشت شده و به یازده سال زندان محکوم می‌‌شود تا این که با اوج‌گیری مبارزات مردم علیه رژيم ستم شاهی در آبان ماه 1357 از زندان آزاد می‌شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بلافاصله به عضویت کمیته انقلاب اسلام درآمده و مسئولیت کمیته صنایع نظامی پارچین را بر عهده می‌گیرد و سپس در دهم مرداد ماه 1358 وارد سپاه شود.

وی در دوره خدمت خود در سپاه در سنگرهای زیر به ایفای نقش و مسئولیت پرداخت: مربی عقیدتی پادگان امام علی (ع)، مسئول آموزش عقیدتی ـ سیاسی پادگان امام حسین (ع)، مسئول آموزش عقیدتی ـ سیاسی سپاه تهران، جانشین آموزش معاونت عقیدتی ـ سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سرپرست عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، مسئول طرح و برنامه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، مسئول معاونت مستقل آموزش ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جانشین تأیید صلاحیت ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، مرحوم سردار منصوری در سال 1383 به عنوان مدیر نمونه در ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزیده می‌شود.

ایشان از خانواده‌ای مؤمن، صالح و مبارز بوده که عمر خویش را صرف مبارزه در راه انقلاب و ارزش‌های اسلامی کرده‌اند. از ويژگی‌های بارز آن مرحوم، تعهد و ولایت‌مداری، صفا، صمیمیت، صداقت، تواضع، تقوا، تدین، اخلاص و ساده زیستی بود.

سردار احمد منصوری پس از دوران بازنشستگی نیز به همکاری خود با سپاه در زمینه آموزش و مربی‌گری ادامه داده و در مجموعه اداره آموزش شورای محترم نگهبان نیز به خدمت اشتغال داشتند.

مخلص بود و بی‌آلایش و عزت و سربلندی‌اش را در گمنامی می‌دانست. اهل ریا و تظاهر نبود. جز خدا با هیچ کس معامله نکرد. راه روشن شهیدان را پیمود و سرانجام در اوج گمنامی و سرافرازانه به دیدار دوستان شهیدش دست یافت. او همواره پیشگاه مردانی بود که از هستی خویش در راه اسلام و انقلاب اسلامی می‌گذشتند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام تسلیت خویش این گونه از او یاد کرده است:

مبارز پیشکسوت و یار دیرین انقلاب، پاسدار اسلام، سردار احمد منصوری، پس از عمری مجاهدت در راه خدا به جمع یاران شهیدش پیوست و دوستان خود را در سوگش داغدار نمود.

همه کسانی که احمد منصوری را از نزدیک می‌شناختند، گواهند که او بحق نمونه انسانِ مومن، متقی، مخلص، فهیم و فداکار بود.

سردار احمد منصوری، خاطرات خویش از دوران مبارزه‌اش با رژیم پهلوی را در کتابی با نام خاطرات احمد منصوری که توسط مهدی جاودانی مقدم در سال ۱۳۸۹ توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده،  بازگو کرده است که مطالب بکر و خواندنی دارد.

مراسم‌ یادبود و بزرگداشت سردار احمد منصوری، دوشنبه ۱۸. ۲. 91 از ساعت ۱۷ تا 18:30 عصر و همچنین جمعه ۲۲. ۲. ۹۱ از ساعت ۱۷ تا 18:30 در مسجد جامع قلهک برگزار خواهد شد.

تابناک ضمن تسلیت درگذشت این سردار عزیز و آرزوی علو درجه برای آن سردار فداکار، برای بازماندگانش از خداوند متعال صبر و اجر خواستار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۱
یاد و خاطره کلیه شهدان هشت سال دفاع مقدس گرامی باد.
خدا رحمت کند
خدایش بیامرزد، من توی خاطرات عزت شاهی باهاش آشنا شدم، شخصیت جالبی داشت
یادش گرامی باد
زینت تاریخ ما گمنام هاست
خدايش رحمت كند شخصيتي آرام متين با وقار و أميد واري اشت
اینشاء الله که بتوانیم ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم و در روز قیامت شرمنده انها نشویم. برای شادی روح این بزرگوار صلوات بر محمد و آل محمد
از بزرگان اخلاص وعمل بود همچون شیخ رجبعلی خیاط خدا بیامرزدش
انشا الله حضرت علی(ع) شفیعش گردد
خدا رحمتش کنه
من تا روزهای اخیر با ایشان کار کردم خیلی بزرگ و متواضع بودند هیچ وقت از گذشته درخشان خود برایمان نگفتند.
روحش شاد وراهش پررهروباد
لااقل چند تصوير از ايشان مي گذاشتيد
يك انسان نمونه وواقعا بى ريا بود من در تشييع ايشان شركت داشتم واين موضوع را به واقع با تمام وجود حس كردم
خداوند رحمت كند ايشان را ، واقعاً جاي چنين افرادي تو جامعه ما به سختي پر مي شوداميدوارم راه ايشان سرمشقي براي همه ما باشد.
خداوند روحش را بر سرو وسالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدا..الحسین (ع) و72 تن از یاران با وفایش روشن منور گرداند . انشاء الله
من المومنين رجال صدقوا ............
خداوند با صاحب اسمش محشورش كنه و توفيقي بده كه ما شرمنده اين عزيزان نشيم و راهشونو ادامه بديم
چند سالی با آن مرحوم کار کردم خدایش او را رحمت کند بسیار آرام و با وقار بود به متانت او غبطه می خوردم به خانواده داغدارش و دوستانش تسلیت می گویم
انالله و انا اليه راجعون
من المومنين رجال صدقوا ما عاهدالله عليه فمنهم من قضي نحيه و منهم من ينتظر و ما بدلو تبديلا...(قرآن كريم)خدايش رحمت و با شهدا و صديقين محشورش كند...
درود و صلوات خدا بر پيامبر خاتم و شهيدان و پويندگان راه حق
بسمه تعالی
با صلوات بر محمد وآل محمد ودرودو سلام بر امام وشهدای اسلام وتمامی ایثارگران انقلاب اسلامی بویژه سردار بسیجی احمد منصوری
ضمن عرض تسلیت برای شادی روح پاکش 14 صلوات هدیه مینمائیم
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
نهضت جهانی صلوات
نعمت بهشت و همراهی اولیاء الله نصیبش بشود.
خدا رحمتش کنه. مردی به تمام معنا متواضع و واقعا پاسدار انقلاب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی