بازدید 26965

جدیدترین دستاویز برای اخلال در مذاکرات ایران و غرب

در شرایطی که ارزیابی طرفین مذاکرات هسته‌ای ایران، از نتایج این گفت‌وگوها مثبت بود و امید فراوانی نسبت به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات بغداد نیز می‌رود، رژیم صیهونیستی تلاش دارد با بهانه‌جویی‌های جدید، جلوی چنین توافقی را بگیرد.
کد خبر: ۲۴۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰ 06 May 2012
در شرایطی که ارزیابی طرفین مذاکرات هسته‌ای ایران، از نتایج این گفت‌وگوها مثبت بود و امید فراوانی نسبت به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات بغداد نیز می‌رود، رژیم صیهونیستی تلاش دارد با بهانه‌جویی‌های جدید، جلوی چنین توافقی را بگیرد.

به گزارش «تابناک»، منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی امروز مدعی شده‌اند ایران یک رشته تأسیسات هسته‌ای پنهانی زیر دشت کویر ساخته که می‌خواهد از آنها برای انجام آزمایش‌های سری هسته‌ای بهره گیرد.

پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی، امروز با انتشار خبری مدعی شد، ایران در فاصله اواخر سال 2009 تا اوایل 2012 ساخت زنجیره‌ای جدید از تأسیسات هسته‌ای را در عمق دشت کویر به انجام رسانده که با تونل‌هایی به هم مرتبط هستند.

دبکا فایل با اشاره به سخنان دیروز «یوکیا آمانو» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در این باره که «پارچین» اولویت آژانس را در مذاکره با ایران تشکیل می‌دهد، مدعی شده که آمانو از نکته اصلی غافل شده و سرمایه‌گذاری ایران نه روی پارچین، بلکه بر تأسیسات جدید یاد شده است.

بر پایه این مطلب، ایران عامدانه می‌کوشد در موضوع بازدید بازرسان از آژانس تأخیر بیندازد و از این کار، سه هدف عمده را دنبال می‌کند:

1 ـ ادامه تلاش برای امتیازگیری از دولت اوباما در مذاکرات خصوصی و همچنین از مجموع کشورهای 1+5 در مذاکرات رسمی. ایران توانسته اجازه غنی‌سازی تا سطح 5 درصد را به دست بیاورد و در پی اقناع طرف مقابل به پذیرش غنی سازی 20 درصد است.

2 ـ ایران نمی‌تواند مطمئن باشد که همه آثار آزمایش‌های انفجاری هسته‌ای در پارچین را ـ حتی پس از انتقال تجهیزات به پایگاه مخفی دشت کویر ـ از میان برده است.

3 ـ برای اطمینان یافتن از اینکه بازرسی آژانس از پارچین، آخرین مورد از این دست خواهد بود و تقاضای دیگری برای دیگر مراکز وجود نخواهد داشت.

افزون بر این، بر پایه گزارش دبکا فایل، هدف از سفر «یاکوف آمیدور»، مشاور امنیت ملی نتانیاهو به مسکو، برلین، لندن و پاریس در هفته گذشته این بوده که اعضای 1+5 را متقاعد کند، روی موضوع پارچین توقف نکرده و همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تحت نظارت شدید قرار دهند.

به این ترتیب، ناگفته پیداست که رژیم صهیونیستی در تلاش برای باز نگه داشتن پرونده هسته‌ای ایران و جلوگیری از هر گونه توافق میان ایران و غرب، همه توان خود را به کار بسته و در این راه از طرح هیچ گونه ادعایی فروگذار نیست.

اکنون پرسش اینجاست، چگونه ممکن است ـ آن گونه که همواره مطرح می‌شود ـ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طریق تصاویر ماهواره‌ای، همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را زیر نظر داشته باشد و حتی درباره پارچین به تصاویر همین ماهواره‌ها استناد کند؛ اما از وجود یک پایگاه پنهانی با این همه نقل و انتقالات انجام گرفته، بی‌خبر بوده باشد؟!

چگونه است که منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تا به امروز در این باره سکوت کرده و به یکباره و هنگامی که ایران، هم مذاکره با آژانس و هم مذاکره با 1+5 را پیش روی دارد، وجود چنین پایگاه مهمی را فاش نموده‌اند؟!

بی‌گمان، هدف اصلی رژیم صهیونیستی، انداختن موضوع هسته‌ای ایران بر دور باطلی از مذاکرات بی پایان و بی‌نتیجه است که هر بار با طرح ادعایی و افشای به اصطلاح تأسیساتی جدید، فشار بین‌المللی را بر ایران حفظ کند.

بنابراین، روشن است که موضوع هسته‌ای ایران، آنقدر سود داخلی و بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی داشته و دارد که مقامات این رژیم، اجازه حل آن را ندهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۲۱
تابناک جون من می خوام یه نظر بدم
همان طوری که ما تمام روابطمون رو با اسرائیل تحریم کردیم بیاین اخبارمون رو هم از اسم اسرائیل و ادعاهای کذبشون پاک کنیم اصلاً اسمی از اسرائیل توی اخبارو روزنامه و خبرگزاری هامون نباشه جون من نمی شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
برای سرگرمی شنیدن این اخبار خوبه !
بقول امام اسرائیل همان یک سطل آب بسشه و انشا الله از روی نقشه شسته میشه .
مرگ بر اسرائیل
باید محکم بایستیم تا دشمن با دلت عقب نشینی کند.75 ملیون ایرانی اماده شهادت
پاسخ ها
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
با ذلت مجيد جان نه دلت
کلا تصور اینکه پرونده هسته ای مشکل اصلی ایران با غرب است تصور ساده لوحانه ای می باشد.
اینکه خیلی خوبه بگذاریم برن دشت کویر یا حتی لوت را کاملاً تحت نظر بگیرن. حتی 24 ساعته ما هم هر 3 ماه یکبار برایشان آب و غذا بفرستیم!
یکی نیست به این رژیم غاصب، بگه به تو چه؟؟
کشوری که به اعتراف خودش بیش از 200 کلاهک هسته ای دارد و در جنگ و خونریزی، قتل و غارت فلسطینی ها و لبنانی ها و ... از هیچ کوششی فروگذار نمیکنه و عضو ان پی تی هم نیست، چرا در مورد دیگر کشورها اینطور نظر میده؟؟؟

آیا این موضوع آبروی آزانس و سازمان ملل - بخواند حیاط خلوت های آمریکا- نیست؟؟
خدا کنه ارتباط ایران با غرب با خیر به اتمام برسه و دست کسانی که از تشنج در ایران سوء استفاده میکنن قطع بشه ....
خدایا این کشورهایی نوپایی مثل امارات، اسرائیل، قطر , ... چی از جون مملکت ما میخوان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
بد نیست اینها هم یک بهار عربی و عبری رو تجربه کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
هیچی میخوان به خاک های کشور عزیزمون بپیوندند
(بهانه هاى بنى اسرائيلى ) روشنيدين كه،فكر كنم اگر كه حتى تمام تأسیسات هسته اى پاك شود اين قوم باز بهانه ميارن فكر كنم ،بيايد ماهم به پيروى از حضرت موسى بگوئيم :خدايا عذاب خودت رابرسر اينان نازل كن
این رژیم بیشعور فقط با مداخله میخواهد ایران را به طرف جنگ سوق دهد .باید اگاه باشیم و گول ترفندهای اان رزیم را از جمله تحریک کردن سایر کشور ها بر علیه کشورمان نخوریم
راستی منم شنیدم اسرائیل بمب هیدروژنی داره و یه 10 تا هم کاخ سفید رو نشونه گرفته که گرفته قدرت کامل آمریکا رو تو دستشون بگیرن اینم آمریکا یه بررسی بکنه
نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی .ما نباید هیچ عقب نشینی در مقابل غرب کنیم که این خیانت به خون شهداست.ما باید اعلام کنیم به غنی سازی حتی بادرصد های بالاتر ادامه می دهیم و از ان پی تی هم به خاطر تحریم های غرب خارج می شویم.اما در حوزه داخلی هم باید جراحی اقتصاد هر چه سریعتر انجام شود.قیمت حامل های انرژی باید اضافه شود و یارانه های نقدی باید قطع شوند.کسری بودجه دولت را می توان با بالابردن نرخ مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی جبران کرد و با واردات کالاهای اساسی جلوی تورم را گرفت. اگر مسئولین بگذارند دولت به کار خود ادامه دهد هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
سرگرمی اسرائیل مدتی است کم شده خبر سازی می کند پیشنهاد می شود یک جنگ 33 روزه دیگر را راه اندازی کنند
جالبه ! تا ديروز همه مي گفتن مرگ بر كسي كه با غرب بر سر مساله هسته اي توافق كنه . الان همه مي گن مرگ بر اسراييل كه نمي ذاره با غرب توافق كنيم :))))
اگر همه کارشناسان هسته ای جهات مهملات اسرائیل را باور کنند یعنی هیچ آدمی که با علم امروز آشنا باشد در جهان غرب نیست هم اکنون با ماهواره از معادن زیر زمینی در عمقهای زیاد خبر میدن چطور نتونستند " مواد رادیو اکتیو " را شناسائی کنند باور کردنی نیست اگر اینکار را بکنند شعور و فهم خودشان را زیر سوال برده اند
هر کشوری بدنبال منافع خود میباشد و ارام شدن اریباطات ایران با جهان غرب یقینا به منافع رژیم اشغالگر قدس ضربه میزند. انشاءالله مسئولین ارشد کشورمان بدور از شارلاتان بازیهای دشمنان قسم خورده ما همان راهی را بروند که منافع کشور و ملت قهرمان ایران تامین گردد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی