بازدید 12918
رهبر معظم انقلاب در جمع ناشران تأكيد كردند:

باید موانع توليد و نشر كتاب به ويژه گرانی كاغذ برطرف شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، توليد كاغذ در كشور را از جمله توليدات امتداد دار خواندند و خاطرنشان كردند: مهمترين توليد ملی، توليد امتداد دار است و با برطرف شدن مشكلات كارخانه‌های كاغذ، قطعاً راه برای كتاب‌خوانی بيشتر و ارزان شدن بهای كتاب، باز می‌شود.
کد خبر: ۲۴۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲ 06 May 2012
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (یكشنبه) دو ساعت و نیم از بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب بازديد كردند.

به گزارش «تابناک» در اين ديدار كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز حضور داشت، مسئولان غرفه‌ها، توضيحات لازم را درباره كتاب‌های ارائه شده، بيان كردند و رهبر انقلاب اسلامی در جريان تازه‌های نشر قرار گرفتند.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع شماری از ناشران حاضر در نمايشگاه بين‌المللی كتاب با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از نمايشگاه كتاب تأكيد كردند: بايد به گونه ای برنامه ريزی شود كه فضای كتاب‌خوانی در كشور توسعه و تعميق پيدا كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: بايد با يك برنامه ريزی دقيق و تعيين اهداف مرحله‌ای، هر ساله و همگام با برگزاری نمايشگاه كتاب و افزايش جمعيت بازديد كننده، در فضای كتا‌بخوانی كشور نيز پيشرفت چشمگيری پدید آيد.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ايشان با تأكيد بر لزوم ارزيابی محتوايی هر ساله نمايشگاه كتاب به وسيله افرادی كارشناس و صاحب صلاحيت، افزودند: اين ارزيابی نشان خواهد داد كه آيا هر دوره نمايشگاه كتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره پیش، تغيير و رشد داشته است يا خير.

رهبر انقلاب اسلامی، برطرف كردن برخی موانع توليد و نشر كتاب را يادآور شدند و تأكيد كردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بايد با كمك دولت، اين موانع به ويژه موضوع گرانی كاغذ را برطرف كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای توليد كاغذ در كشور را از جمله توليدات امتداددار خواندند و خاطرنشان كردند: مهمترين توليد ملی، توليد امتداددار است و با برطرف شدن مشكلات كارخانه‌های كاغذ، قطعاً راه برای كتاب‌خوانی بيشتر و ارزان شدن قيمت كتاب، باز می‌شود.

ايشان همچنين با تأكيد بر اينكه موضوع ترجمه، جاده‌ای يك‌طرفه نيست افزودند: دولت بايد زمينه‌ای فراهم كند تا توليدات خوب كتاب در كشور از جمله در بخش‌های مذهبی، تاريخی، ادبيات و علوم، به زبان‌های گوناگون، ترجمه شود و در معرض ديد جهانيان قرار گيرند.

رهبر انقلاب اسلامی در پايان، موضوع ويراستاری و درست بودن متون كتاب‌ها از لحاظ دستور زبان فارسی و كتاب آرايی و شكل ظاهری كتاب‌ها را مهم خواندند و خاطرنشان كردند: يكی از كارهای ضروری در چرخه توليد و عرضه كتاب، ساماندهی توزيع و ايجاد فروشگاه‌های زنجيره‌ای كتاب است.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، شماری از ناشران در سخنانی به بيان ديدگاه‌های خود در موضوعات گوناگون كتاب و كتاب‌خوانی پرداختند.

همچنین پيشنهاد راه‌اندازی شورای عالی كتاب و راديو كتاب، تأسيس فروشگاه‌های بزرگ زنجيره ای كتاب، شفاف نبودن قوانين مميزی كتاب، مشكلات مربوط به سيستم پخش كتاب، لزوم تبليغ و ترويج مناسب و گسترده كتاب، موضوع گرانی كاغذ و تأثير آن بر بهای كتاب و ضرورت توجه جدی‌تر به مقوله توليد كتاب‌های كودك و نوجوان در كشور، از جمله مسائلی بودند كه ناشران در سخنان خود به آنها اشاره كردند.










تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار