بازدید 10075
۳
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

از مواضع رقیب «نتانیاهو» تا تحریف دوباره نام «خلیج فارس»

موضع گیری رقیب انتخاباتی «نتانیاهو» در مورد ایران، تضعیف دولت رژیم صهیونیستی در اثر اختلافات درونی، تحریف نام خلیج فارس توسط یک روزنامه ترک، فشار آمریکا بر هند برای همراهی با تحریم ها و بازتاب نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی، از جمله مهمترین مطالب مطبوعات امروز جهان در مورد ایران است.
کد خبر: ۲۴۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 06 May 2012
هرچند یک روز پس از اعلام نتایج دور دوم انتخابات مجلس، هنوز مهمترین اخبار مرتبط با ایران را در مطبوعات جهان، همین موضوع تشکیل می‌دهد، اخبار دیگری در گوشه و کنار در میان تیترها و مطالب رسانه‌های جهانی به چشم می‌خورد.

به گزارش «تابناک»، در این میان، یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه، اظهارات رقیب انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران بود.

«شلی یاچیموویچ» با انتقاد از سیاست های نتانیاهو گفته است: «این یکی از بزرگترین اشتباهات است که موضوع دفاع در مقابل ایران را به بزرگترین مسأله اسرائیل تبدیل کنیم».

البته وی در ادامه همچون بقیه سیاستمداران صهیونیستی مدعی شده است که برنامه هسته‌ای ایران، مسأله همه جهان است؛ اما گفته اینکه رژیم صهونیستی خود را در نوک پیکان این مسأله قرار دهد، اشتباه است.

وی همچنین گفته که بر این باور است، هنوز برای به نتیجه رسیدن دیپلماسی در رابطه با ایران فرصت باقی است.

به جز خبرگزاری «رویترز» که سخنان یاچیموویچ را مفصل منتشر کرده، روزنامه «جروزالم پست» نیز سخنان وی را بازتاب داده است. جالب اینکه رویترز تیتر «نتانیاهو اشتباه می‌کند» را برای مطلب خود برگزیده، ولی جروزالم پست در تیتر خود نوشته، «نخست وزیر نباید موضوع ایران را تنها به یک مسأله اسرائیلی تبدیل کند».

در مطلب دیگری مرتبط با رژیم صهیونیستی، روزنامه «استار آنلاین» مالزی تحلیلی را منتشر کرده که در آن به بررسی اختلافات داخلی سران این رژیم درباره موضع‌گیری مناسب در مقابل ایران پرداخته است.

در این مطلب با اشاره به موضع‌گیری‌های تند برخی مقامات پیشین رژیم صهیونیستی در مقابل نتانیاهو، این نتیجه‌گیری مطرح شده که چنین اختلافاتی، نتانیاهو را در درون به شکست خواهد کشاند.

تیتر برگزیده برای این مطلب نیز در نوع خود جالب توجه است: «آیا گلوله خودی می‌تواند نتانیاهو را در برابر ایران از پای دربیاورد؟».


«ساندی زمان»، نسخه روزهای یکشنبه روزنامه «تودی زمان»، امروز مطلبی را در مورد مناقشات اخیر رخ داده درباره جزایر ایرانی منتشر نموده و در آن بیان کرده که ترکیه از افزایش تنش در منطقه به واسطه این موضوع نگران است. این روزنامه مدعی شده مسائل اخیر پیش آمده درباره جزایر، باید با گفت‌وگو حل و فصل شود؛ اما نکته جالب اینکه خط جانبدارانه و یکسونگر این روزنامه حتی از تیتری که برگزیده نیز پیداست. در تیتر برگزیده برای این مطلب، به جای نام «خلیج فارس» از نام مجعول «خلیج» استفاده شده است.


اما همان گونه که اشاره شد، اخبار مربوط به دور دوم انتخابات مجلس، همچنان در صدر مطالب مطبوعات بین‌المللی درباره ایران بوده و خط خبری و تحلیلی، همچون روز گذشته، بر دو قطبی بودن فضای انتخابات و پیروزی مخالفان دولت بر طرفداران آن مبتنی است.

«ترند»، «فاکس نیوز»، «عرب نیوز»، «سی.بی.اس»، «ایونینگ هرالد»، «گلوبال پست» و «بی.بی.سی» از جمله گروه وسیع رسانه‌هایی هستند که امروز اخبار مربوط به نتایج انتخابات مجلس را پوشش داده اند.

و در پایان، روزنامه «واشنگتن پست» خبری درباره سفر «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا به هند منتشر کرده که قرار است امروز انجام شود. این روزنامه به نقل از یکی از دیپلمات‌های همراه کلینتون خبر داده که موضوع فشار بر هند برای کاهش واردات نفت از ایران، در صدر برنامه‌های سفر کلینتون قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳
از اساتید جغرافیای سیاسی و سیاستمداران وطن پرست ایران عاجزانه خواهش می کنم در ارتباط با جعل نام خلیج همیشه پارس اقدام عملی صورت بدهند. این یک صحنه کارزار جدی است و کوچکترین عقب نشینی به ضرر نسل های آینده تمام خواهد شد. اطمینان داشته باشید چه ایرانیان داخل و چه ایرانیان خارج از کشور حتی انهایی که با نظام ما مشکل دارند پشت سر دیپلماتهای ما خواهند ایستاد و از حیثیت ما دفاع خواهند کرد. خود را در گوشه رینگ قرار دادن فقط باعث پر رو شدن بیشتر کشورهای تازه تاسیس خلیج پارس نسبت به ایران خواهد شد. خواهش می کنم مسئولین سیاست خارجی به این مطالبه عمومی پاسخ دهند
سلام
واقعا مي بايست از خبرگزاري فهيم تابناك تقدير به عمل آورد . خبرگزاري تابناك با نهايت دلسوزي براي كشور ، رهبر و ميهن ، تمام قد از نام شايسته خليج فارس حمايت مي كند و جاي بسي خوشحالي است كه خبرگزاري پرمخاطبي همچون تابناك اهم اخبار خود را به اين موضوع اختصاص مي دهد . درود بر تابناك و درود بر ايران / رسانه هاي ديگر ياد بگيرند .
این بار اول ترک ها نیست اونا اصولا اینقدر تاریخ جعل شده خوندن خودشون باورشون شده تازه به خلیج فارس ما میگن بصره کورفز یعنی دریای بصره ............حالا ما مردم هی بریم ترکیه و دوستان هم هی باج بدن تا اینا پر رو تر بشن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل