بازدید 65447
ممنوعیت استفاده از دروازه‌بان خارجی برای حمایت از تولید ملی:

آقایان خودتان را گرفته‌اید یا مردم را؟

مسئولان گفته‌اند در سال تولید ملی، ورود دروازه‌بان خارجی به کشور را منع کرده‌اند تا از تولیدات داخل استفاده کنند. شعار راهبردی برای ارتقای اقتصاد و استقلال کشور کجا و این راهبرد را این گونه با کج فهمی تفسیر کردن کجا؟!
کد خبر: ۲۴۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰ 05 May 2012
به گفته برخي از كارشناسان، اجراي قانون منع حضور دروازه‌بان‌هاي خارجي در ليگ برتر، نه تنها باعث رشد و بروز استعدادهاي دروازه‌بان‌هاي ايراني شده، بلكه موجب افزايش كاذب قيمت دروازه‌بان‌هاي داخلي بوده است.

به گزارش «تابناک»، غلامرضا بهروان، سرپرست كميته مسابقات فدراسيون فوتبال با اعلام يكسان شدن آيين‌نامه نقل و انتقالات در مسابقات ليگ برتر و دسته اول، تأكيد كرد در فصل ۹۲ ـ ۹۱ فوتبال ايران، حضور دروازه‌بانان خارجى علاوه بر مسابقات ليگ برتر در رقابت‌هاى ليگ دسته اول نيز ممنوع خواهد بود.

محروميت حضور دروازه‌بانان خارجى در ليگ برتر، تنها باعث شد كه امسال قيمت دروازه‌بانان ايرانى در فصل نقل و انتقالات بالا برود. بايد بپذیریم كه در سال‌هاى اخير، شمار دروازه‌بانان مستعد ما در ليگ داخلى كاهش چشمگيرى داشته است، ولی وجود دروازه‌بانان خارجى باعث مى‌شد كه رقابت جالبى میان دروازه‌بانان ايرانى پدید آید و در واقع مى‌توان گفت در دراز مدت، باعث پيشرفت سطح دروازه‌بانان ما مى‌شد.

در ضمن با بالا رفتن قيمت دروازه‌بانان ايرانى، ناخودآگاه قیمت بازیکنان هم بالا می‌رود و... .

بهروان سرپرست سازمان لیگ گفت: استناد به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به نام سال «تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی»، سبب شد فدراسیون فوتبال، حضور دروازه‌بان خارجی را نه تنها در لیگ برتر بلکه در لیگ دسته اول هم منع کند.

حال پرسش این است، آیا تنها حضور دروازه‌‌بان خارجی است که خطری برای تولید ملی به شمار می‌رود و مدافع،‌ هافبک و مهاجم خارجی از این قاعده مستثنی هستند؟

پرسش مهمتر این که آیا پیام مقام معظم رهبری که مسائل کلان کشور را در برمی گیرد، می‌توان به فوتبال‌ ـ که نیازمند استفاده از دانش روز جهان است‌ ـ تعمیم داد؟ به قول رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، چرا باید سطح این فرمایش‌ها را تا این سطح پایین آورد؟

چقدر می‌توان این تصمیم را فوتبالی دانست؟ آیا حضور نداشتن خارجی‌ها در فوتبال لیگ ما و فوتبال پر از مسأله، ما را دچار افت نمی‌کند؟ آیا قیمت دروازه‌بانان داخلی به صورت کاذب بالاتر نمی‌رود؟

يكى از دلايل اصلى پيشرفت ليگ‌هاى اروپايى، حضور بازيكنان خارجى در آن ليگ است. نمى‌دانم دليل اصلى اين محروميت چيست؛ اما گمان نمى‌كنم اين قانون باعث پيشرفت دروازه‌بانان ما شود.

در ليگ برتر دیدیم که متأسفانه اکنون دروازه‌بانان آماده و كافى در ايران نداریم. دروازه‌بانان خارجى را مى‌توانستيم با هزينه كم و كيفيت بالا به تيم‌هاى حاضر در ليگ برتر بياوريم، ولی اکنون مجبوريم دروازه‌بان داخلى جذب كنيم كه حتى سطح آنها از دروازه‌بان خارجى پايين تر است. به هر حال اميدوارم اين محروميت را در نخستين فرصت لغو كنند، زيرا گمان مى‌كنم هنوز به خودكفايى دروازه بان نرسيديم.

پرویز مظلومی اوایل فصل گفته بود: اکنون با محدودیت دروازه‌بانان کارآمد در فوتبال ایران روبه‌رو هستیم که همین، موجب افزایش حقوق و دستمزد آنان شده است.

وی ادامه داد: هنگامی که بازیکنان، دستمزد دروازه‌بانان را می‌بینند، آنان نیز خواهان افزایش مبلغ قراردادهای خود هستند که این موضوع، سقف قراردادهای بازیکنان را بالا برده است.

به گفته برخي از كارشناسان، اجراي قانون منع حضور دروازه بان‌هاي خارجي در ليگ برتر نه تنها باعث رشد و بروز استعدادهاي دروازه‌بان‌هاي ايراني شده، بلكه افزايش كاذب قيمت دروازه‌بان‌هاي داخلي بوده است.

تيم‌هاي ليگ برتر نزديك به ده ميليارد هزينه مي‌كنند اما اگر دروازه‌بان ششدانگ و خوب نداشته باشند، سرمايه‌گذاري‌شان در ليگ به هدر مي‌رود.

برای آگاهی آیا می‌دانید چند دروازه‌بان مطرح لیگ در امارات سرمایه‌گذاری هنگفت کرده‌اند؟ آیا این مسأله شعار سال «تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی» را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد‌؟

دوستان به جای الگوبرداری از کشورهای عربی، از کشورهای صاحب سبک فوتبال الگو بگیریم، وگرنه همچنان پسرفت فوتبال ایران ادامه می‌یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۵
انتشار یافته: ۶۱
مال بیت المال ملت مظلوم ایران کجاها خرج میشه؟! تازه جناب غصه میخوره که چرا پای خارجیها ریخته نمیشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
ایول
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
این بیت المال هم شده ابزار دست یه عده! کدوم بیت المال؟! کار می کنی پول می گیری! یارانه هم که بت میدن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
در کل راست میگی، اما خوب قانون خنده داریه
شاهرخ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
اول اینکه مال بیت المال غلطه
دوم بیت المال الان همینجوریش داره صرف سفرهای خارجی همین دوستان فوتبالیست میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
آقا شاهرخ تو عالی هستی. واقعاً همچی تصوری از رقم بودجه و بیت المال داری؟
دولت سالی 100 میلیارد از جیب مردم بدبخت خرج پرسپولیس و استقلال بیغیرت میکند . حقوق یک لیسانس ماهی 400 تومان است تازه اگر کار پیدا کند .حال آنکه میتواند با این پول اشتغال زایی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
طبق قانون هدف مندی سودش میره توی جیب کی؟ مردم پس اجرلش میکنیم
نادر
| United States |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
حسن آقا . انشالله روزی قسمت بشه تشریف ببری و ببینی ملت برزیل در چه زاغه هائی زندگی میکنند ولی هرگز چیزی رو با هم قاطی نمیکنند . اقای پله سلطان فوتبال که مدتی هم وزیر ورزش شد زندگی افسانه ای دارد . کره شمالی وار فکر نکنیم . شما هم میتوانی بجای شغل فعلی ورزش را انتخاب یکردی . حدود 12 سال قبل اردبیل بودم و کارگر مغازه آپاراتی بادی حسین رضازاده کار میکرد . وزنه ای برداشت کهمن و شما نمیتوانیم . شماهم کمی فکر کن شاید بهتر بتونی فکر کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
100میلیارد؟
یا عدد نمی شناسی یا...! ضمن ان که همه ی تیم های ایرانی از بیت المال می خورند نه فقط این دو تیم. اگر بازیکنان و سطح قرار داد ها را بنگریم، دو تیم تراکتور سازی و سپاهان هزینه ی بیشتری از پرسپولیس و استقلال می کنند. ان هم از جیب مردم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
خار تيمهاي غيرتمند شهرستاني چون تراكتور و سپاهان خيلي ها رو سوزونده فقط تو نيستي
شاهرخ در ج نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
اقا نادر اشتباه محض میکنی ،لیگ ایران همش رابطه است ،بازیکنا از روی لیاقت به این ثروت نرسیدن
ناشناس
| - |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
با نظر شاهرخ درج نادر خیلی خیلی موافقم.
این قوانین من درآوردی هم لطمه به فوتبال میزند وهم بیانگر بی کفایتی بعضی ها در قانونگذاری است. وقتی مربی؛ فروارد؛ هافبک و دفاع خارجی در فوتبال ما وجود دارند عدم وجود دروازه بان خارجی چه صیغه ایست...!؟
از فدراسیون روابطی و ...چه توقعی دارید...بر سر ..
دروازه بان باید کیفیت داشته باشه. مگه نمیبینین که با افزایش تعرفه واردات، کیفیت خودرو داخل افزایش !!!یافت، حالا هم با ممنوعیت ورود دروازه بان خارجی، حتما کیفیت دوازه بان ایرانی افزایش می یابد. شک نکنید!!!
اصلاح کن بابا!

به گفته برخي از كارشناسان اجراي قانون منع حضور دروازه بان هاي خارجي در ليگ برتر نه تنها باعث رشد و بروز استعدادهاي دروازه بان هاي ايراني " نشده " بلكه موجب افزايش كاذب قيمت دروازه بان هاي داخلي بوده است.
با منع ورود دروازه بانان خارجي، دروازه بانان داخلي با خيال راحت و بدون اينكه رقيب سرسختي داشته باشند، با دريافت بيشترين دستمزد نيازي هم به تلاش بيشتر براي ارتقاي سطح كيفي كار خود نمي‌بينند. اين موضوع كاملاً روشن است و جاي تعجب دارد كه آقايان موضوع را برعكس مي‌بينند.
دروازه بان..تولید ملی
واقعا که نوبرید
تابناك جان اگر تفسير اين آقايان را از سال ... مي خوانديد چه مي گفتيد ؟
مهم اینه که من و شما سرگرم باشیم که هستیم. حالا یا با توپ بازی یا قانون بازی !
آیا مسئولان از خودشان نمیپرسند که ورود دروازه بان خارجی باعث عدم پیشرفت دروازه بان داخلی میشود یا عدم وجود امکانات مناسب در تیم های پایه؟ این تولید به اصطلاح ملی با چه امکاناتی پرورش میابد؟ اینجاست که صورت مسئله به این راحتی پاک میشود. در ثانی آیا این قانون مسخره باعث افزایش قیمت و بازارگرمی نمیشود؟ مثلا دروازه بان هایی که بهترین های دنیا هستند در لیگ کشورشان دروازه بان خارجی وجود ندارد؟ واقعا همه چیزمان به هم میاید!
ما اگه نه تیم دولتی نه دروازه بان تیم دولتی و نه فوتبال دواتی ، چه کسی را باید ببینیم؟
مگه ما دروازه بان خارجی هم داریم ؟!!!
یعنی داریم ؟!!!
داریم همچین چیزی ؟!!!
مگه می شه !!!!
وا ....
چرادرورزش کشور مسئولین وقانونگذاران نظارتی ندارند یایک قانون مدون وجود ندارد که باعث دل سردی دانشجویان وقهرمانان ملی می باشد قرارداد یک فوتبالیست هزینه یک تیم مدال اور است دراین خصوص مطالب زیادوجود دارد از رسانهاخواهش می کنم برسی کند متوجه میشوند هزینه بیشر ورزشکاران حرفه ای توسط خانواده آنان تامین مشود واقعا" متاسفیم .
مطمئنا ..یه رانتی در میونه و گرنه خودشون رو بی جهت سکه یه پول نمی کردن
با سلام از زمان منع داشتن دروازه بان خارجی برای تیمهای لیگ برتر چقدر در تربیت دروازه بان خوب موفق بوده ایم؟
اونوقت میرن از قبرس میارن!
آقای بهروان شما اگر مرد هستید جای دیگه دنبال تولید داخلی باشید- دستمزد فوتبالیستهای بی غیرت رو کم کنید
کارگران بد بخت نساجی مازندران ما ههاست که حقوق نگرفتن وامروز جاوی فرمانداری با خانواده شان تجمع کردند تا که شايد فرجی حاصل شود . . جامعه ما بحث میکند که دروازه بان خارجی وارد بکند يانه. واقعا که شرم آورست ؟؟!!.
این قوانین من در اوردی تنها به نفع جیب دلالان و به ضرر بیت المال و مردم مستضعفی است که کودکانشان در حسرت یک توپ فوتبال یا یک زمین مناسب ورزشی به سر میبرند
دروازبان خارجي ممنوع
ولي استفاده از كفش و پوشاك خارجي در زمين بازي و تبليغ محصولات خارجي در زمين بازي آزاد است!!!!!!!!!!1
فقط بلدن هر چیزی رو به هجو بکشن..
واقعا که اینها فقط از ضن یار میشن و از درون اسرار رو جستجو نمیکنن...
دوستان عزیز چه دل خوشی داریدکجامدیریت هادرست است که حلاتو ورزش خوب باشه ببینید چه برنامه ریزی برای پرکردن جیب خودشان کردن؟
اينجاني حاضرم كارخانه براي توليد دروازه بان راه اندازي كنم كه واردات دروازه بان از خارج به كلي قطع بشه فقط به خاطر توليد ملي......
این آقایون ظاهرا اون بودجه 24 هزار / میلیون دلاری رو نمی ببنید که برای واردات کالای خارجی تصویب شده واقعا جای تاسف داره که این همه مسئولین این ملت رو به تمسخر گرفتن میگن " کسی که خواب باشه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد "
اصلا چی شد ؟؟؟ دروازبان میخوایم تولید کنیم ؟؟؟ داستان علی دایی و تویوتا چی شد ؟؟؟
آقا فکرشو بکنید اگه یک سوم پولی که مهدی رحمتی تو این سه سال گرفت رو خرج امنیت دانشمندان هسته ای می کردند الان این سرمایه ها رو از دست نداده بودیم
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
دمت گرم
ناشناس
| - |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
دانشمند می خوایم چکار، فوتبالیستها رو بچسب!
استفاده از ظرفیتهای شایسته سالاری در بخشهای کلان مدیریتی کشور که تا زیر مجموعه ها امتداد می یابد بسیار پر بازده تر و مفید تر از تفسیر به رای کردن شعاری امور است .
تمام این تصمیمات برای ضربه زدن به پرسپولیس است. این ها را از آقای عزیز محمدی بپرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
بابا پرسپولیس که با خارجی بی خارجی 4 تا 4 تا میخوره کـــــــــــــــــــــــــــــــــه :)))))
ناشناس
| - |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
نکه پرسپولیس نوبر کرده واسه همین می خوان بهش ضربه بزنند.
دوست عزیز فقط استقلا و پرسپولیس از بیت المال نمی گیرند. تمام تیم های ایرانی (بجز بخش خصوصی) از بیت المال تغذیه می کنند. آن هم بسیار بیشتر از سرخابی ها.
سپاهان، ذوب آهن، تیم تازه به لیگ برتر آمده ی تراکتور سازی و ...
راهبرد تعیین شده توسط مقام رهبری بایستی توسط مدیران و کارشناسان تبدیل به برنامه های اجرائی و هدف های کمی شود، در این چارچوب ها تکلیف ورزش و چگونگی سرمایه گذاری در آن و تکلیف فوتبال حرفه ای نیز خود به خود بر مبنای خط مشی ها و متدولوژی های طراحی شده توسط مجریان تعیین می شود،کمیته مسابقات بی جا کرده اند وارد این مقوله شده اند این مقوله اقتصادی-اجتماعی است. البته بایستی نگران بود که در کشور ما چه کسانی می خواهند این راهبرد را به برنامه اجرائی تبدیل کنند!
پاسخ ها
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
بهمن جان کدوم راهبرد,یعنی اینهمه تحصیل کرده اقتصاد عقلشون به این نمیرسید؟
ضمنا سال قبل که جهاد اقتصادی بو دیدی چه افتضاحی ببار اومد,شد جهاد اختلاسی
آیا تنها حضور دروازه‌‌بان خارجی است که خطری برای تولید ملی به شمار می‌رود و مدافع،‌ هافبک و مهاجم خارجی از این قاعده مستثنی هستند به گفته برخي از كارشناسان، اجراي قانون منع حضور دروازه بان‌هاي خارجي در ليگ برتر نه تنها باعث رشد و بروز استعدادهاي دروازه‌بان‌هاي ايراني شده، بلكه افزايش كاذب قيمت دروازه‌بان‌هاي داخلي بوده است.
این نمونه بارز این ضرب المثل منه که میگه:موش تو سوراخ نمیره از یه گل بهار نمی شه مشت نمونه خرواره
یاشاسین اذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
چه ربطی داشت این وسط؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
یاشاسین آذربایجان همه جا معنی و ربط داره هیـــــــــس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
لوس
واقعا فوتبال ما با چنین منطق و تفکری مدیریت میشود ؟!
من با اصل این ممنوعیت کاری ندارم
آنچه موجب شگفتی است منطق و استدلال آن است
این بهروان همون گزارشگره هست؟ علی دایی یه مصاحبه داشت توی تلویزیون که میگفت به جای اینکه فقط تو لیگ دسته یک دروازبان خارجی رو ممنوع کنن، واسه اینکه دروازبانهای داخلی رشد کنن و در لیگ برتر بتونن دروازبانی کنن، برعکس عمل کردن و حالا به اصطلاح خواستن اشتباهشون رو جبران کنن...
به اميد جشن ايراني در المپيك لندن
اگه به فکر تولید ملی هستین بجای خرج های هنگفت و الکی توی فوتبال این خرج ها رو تو صنعت و دانشگاه بکنین اونوقته که تولید ملی رقم میخوره.
گندشو درآوردن
معلوم نيست اينا چي فكر مي كنن
احمقانه ترين قانون دنياس
گندشو درآوردن
معلوم نيست اينا چي فكر مي كنن
احمقانه ترين قانون دنياس
كفاشيان خيال كره دو ميدانيه كه گفته خارجي نه!
شما به بزرگواريتون ببخشيد.
آقایان امیدتان را از دست ندید درست میشه ولی زمانش فعلا معلوم نیست به فکر سلامتی خود وخانواده تان باشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار