بازدید 8988

مطهری: اگر رای نیاورم، باید بررسی شود

کد خبر: ۲۴۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵ 04 May 2012
دو تن از نمایندگان کنونی تهران و نامزدهای انتخابات مجلس نهم، با حضور در حسینیه ارشاد آرای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش خبر آنلاین، علي مطهري پس از ارائه راي خود گفت: من قاعدتا راي مي‌آورم. اگر راي نياورم بايد بررسي شود. وي در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين‌كه آيا با نظر برخي مبني بر اين‌كه اگر روحانيت به رياست مجلس بازگردد، ‌مجلس اقتدار خود را بازمي‌يابد،‌ موافقيد يا نه؟، گفت: معتقدم روحاني بودن يا نبودن تاثيري در اقتدار مجلس ندارد و بيشتر به شخصيت فرد مربوط مي‌شود. وي افزود: آقاي حداد عادل را مناسب نمي‌دانم؛ چراكه در دور قبل نيز تاثيري در مجلس نداشتند، ابتدا آقاي لاريجاني و پس از ايشان آقاي مصباحي مقدم را مناسب مي‌دانم.

مطهري همچنين در پاسخ به سوال ديگري در مورد استيضاح وزير كار گفت:‌ قرار است روز يكشنبه 17 ارديبهشت ماه درباره استيضاح وزير كار تصميم‌گيري شود. بعد از بررسي بودجه براي استيضاح ايشان فرصت وجود دارد.

محمدرضا باهنر هم در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آقاي مطهري بر اين باور است كه شما و آقاي حدادعادل از كساني بوديد كه تمايل به حضور ايشان در ليست جبهه متحد نداشتيد، اظهار كرد: نظر من اين نبود، نشست جبهه متحد كاملا دموكراتيك بود و من موافق حضور ايشان در ليست جبهه متحد بودم اما راي نياورد.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد اين‌كه به نظر شما جبهه متحد در انتخابات مجلس نهم پيروز شده است يا جبهه پايداري گفت: ‌جبهه متحد در همان دور اول پيروز شد و تركيب نمايندگان اين دو جناح سه به يك بود، فاصله راي جبهه متحد نسبت به پايداري زياد بود، اما نتيجه انتخابات تهران بسيار مهم و تاثيرگذار است.

نايب رئيس مجلس در پاسخ به سوال ديگري در مورد تعامل دولت و مجلس آينده گفت: ما دولت را در كارهاي مثبت حمايت مي‌كنيم و اگر نقد داشته باشيم مطرح مي‌كنيم. اين‌كه مجلس نهم در مجموع تابع دولت باشد اين طور نخواهد بود. تعداد كساني كه از دولت تبعيت كامل دارند از تعداد انگشتان دست بيشتر نيستند. عموما مجلس‌ها طرفدار دولت‌اند.

وي با بيان اين‌كه «جبهه پايداري را نمي‌خواهيم طرفدار دولت بناميم» گفت: هرچه احمدي‌نژاد كم انتقادتر عمل كند مطمئنا قوي‌تر خواهد شد.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد اين‌كه احتمال طرح دوباره بحث استيضاح وزير كار وجود دارد يا نه ؟ گفت: مجلس از پس فردا قانون بودجه 91 را در صحن علني دنبال مي‌كند و با اين وجود فرصتي براي طرح استيضاح نيست.

باهنر در مورد رياست مجلس نهم نيز گفت:‌ تركيب هيات رييسه و رييس مجلس را نمايندگان مجلس نهم تعيين مي‌كنند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی