بازدید 17820
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»:

از تکمیل ظرفیت نیروگاه بوشهر تا قدردانی «نصرالله» از ایران

اعلام تردید «شیمون پرز» درباره برنامه حمله به ایران، رسیدن نیروگاه بوشهر به بالاترین ظرفیت در روزهای آتی، اظهارات دبیرکل اوپک درباره قیمت‌های نفت ایران، مذاکرات رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در لندن و اظهارات «سید حسن نصرالله» در دیدار با «محمدرضا رحیمی»، از جمله مهمترین اخبار مرتبط با ایران در میان مطبوعات امروز جهان است.
کد خبر: ۲۴۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 04 May 2012
اعلام تردید «شیمون پرز» درباره برنامه حمله به ایران، رسیدن نیروگاه بوشهر به بالاترین ظرفیت در روزهای آتی، اظهارات دبیرکل اوپک درباره قیمت‌های نفت ایران، مذاکرات رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در لندن و اظهارات «سید حسن نصرالله» در دیدار با «محمدرضا رحیمی»، از جمله مهمترین اخبار مرتبط با ایران در میان مطبوعات امروز جهان است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه موج احتلاف نظرها میان مقامات رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای ایران، گویا «شیمون پرز»، رئیس این رژیم نیز به صف مخالفان «نتانیاهو» پیوسته است. روزنامه «گلوب اند میل» کانادا، امروز مصاحبه‌ای را با پرز منتشر کرده که وی در آن با ابراز تردید درباره موفقیت آمیز بودن یک حمله احتمالی گفته است، هر کسی که برنامه حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران را دارد، بهتر است دوباره بیندیشد. 


روزنامه «هندوستان تایمز» به نقل از شرکت روسی «روس اتم» خبر داده که نیروگاه هسته‌ای بوشهر از تاریخ 23 می‌(کمتر از بیست روز دیگر) وارد ظرفیت حداکثری خود خواهد شد. این نیروگاه که هم‌اکنون با 75 درصد ظرفیت خود کار می‌کند، از تاریخ یاد شده به ظرفیت 100 درصدی خواهد رسید.

روزنامه «پیپل دیلی» چین نیز همین خبر را منتشر و در آن به تاریخچه‌ای از نیروگاه بوشهر نیز اشاره کرده است.

اظهارات «عبدالله البدری»، دبیر کل «اوپک» در جریان اجلاس روز گذشته این سازمان، یکی از تیترهای «گالف دیلی نیوز» بحرین را به خود اختصاص داده است. البدری در سخنانش در این اجلاس گفته بود، اوپک به شدت تلاش می‌کند تا قیمت‌های نفت را پایین بیاورد.

وی همچنین گفته بود، با توجه به کاهش یافتن صادرات نفت ایران، دیگر کشورهای عضو بیش از میزان برنامه ریزی شده صادر خواهند کرد.

در پی سفر اخیر «یاکوف آمیدور»، رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی به اروپا در رابطه با برنامه هسته ای ایران و مذاکرات پیش روی، روزنامه «هاآرتص» خبر داده که وی با مقامات اروپایی گفت‌وگوهایی انجام داده است.

به گزارش این روزنامه، مقامات انگلیسی به آمیدور اطمینان داده اند که اعضای 1+5 ساده لوح و خام نیستند و این احتمال واقعاً هست که ایران به خواسته‌های غرب درباره برنامه هسته‌ایش واکنش مثبت نشان دهد.

اسناد منتشره از «اسامه بن لادن» توسط آمریکا نیز بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

روزنامه «هافینگتون پست» با اشاره به این اسناد نوشته است که بر پایه آنها، میان القاعده و ایران تنش وجود داشته است.

خبرگزاری «رویترز» نیز با پرداختن به این اسناد، نتیجه گیری مشابهی را بیان کرده است.
روزنامه «دیلی استار» لبنان با اشاره به سفر «محمدرضا رحیمی»، معاون اول رئیس جمهور به لبنان، خبر دیدار وی با «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان را منتشر کرده است.
به گزارش این روزنامه، نصرالله در این دیدار با اشاره به آماده بودن حزب الله برای رویارویی با هر گونه چالش پیش روی، تأکید کرده مقاومت اسلامی در خط مشی و مسیر خود استوار و ثابت قدم است.
وی همچنین از حمایت‌های مستمر ایران از لبنان قدردانی کرده است. 


«بوستون هرالد» با انتشار خبری، از تحویل چهارمین زیردریایی دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای از سوی آلمان به رژیم صهیونیستی خبر داده است.

این روزنامه که خبر یاد شده را به نقل از «آسوشیتد پرس» منتشر کرده، نوشته: هر یک از این زیردریایی‌ها، نیم میلیارد دلار قیمت دارند.

در پایان، برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران نیز موضوعی است که توجه برخی مطبوعات را به خود جلب کرده است.
سایت شبکه خبری «بلومبرگ»، خبرگزی «ترند» آذربایجان و نیز «استار آنلاین» مالزی از این جمله هستند که در مطالبی، به موضوع انتخابات در ایران پرداخته‌اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲
وقتی المان برژیم صهیونیستی زیر دریایی اتمی اهدا میکند چه محلی دارد که در نشست 5+1 شرکت داشته باشد وباید اورا از این نشست کنار بگدلزند .
هر صبح که از خواب بیدار میشم میگم خدایا امروز همه خبرها شاد باش...روزی مردم زیاد باش...جنگ در هیچ کجای دنیا نباش...همه با هم دوست باشن...و.....ولیحیف که اینجوری نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها