بازدید 13536

توقف فروش نفت کوره ایران به امارات

"نیک مرینوس " یکی از پیمانکارانی که در فجیره کار می کند ، گفت: واردات سوخت از ایران غیر ممکن شده است. 2 از ماه پيش تا كنون وضعیت به همین صورت بوده است.
کد خبر: ۲۴۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹ 02 May 2012
تصمیم ایران برای قطع صادرات نفت کوره خود به جای امارات ، موجب افزایش قیمت سوخت کشتی ها در بندر فجیره شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اماراتی نشنال ؛ مقامات آگاه اعلام كردند ، ایران مقصد صادراتی مقادیر قابل توجهی از نفت کوره تولیدی خود را از بندر فجیره امارات به مقصد سنگاپور تغییر داده است.

براساس اين گزارش ، بندر فجیره امارات که در دریای عمان قرار دارد ، مکانی مناسب برای پهلوگیری و سوخت گیری مجدد کشتی هایی است که بین اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام در رفت و آمدند . این بندر در طی سالیان گذشته به یکی از پر تردد ترین پایانه های سوخت گیری مجدد دریایی جهان تبدیل شده است.

"نیک مرینوس " یکی از پیمانکارانی که در فجیره کار می کند ، گفت:  واردات سوخت از ایران غیر ممکن شده است. 2 از ماه پيش تا كنون وضعیت به همین صورت بوده است.

بر اساس این گزارش ، " ابولفضل رستمی" یکی از مسئولان شرکت ملی نفت ایران گفت : سنگاپور خود را به عنوان یک بازار بهتر برای صادرات محصول تولید ایران ثابت کرده است . ما مشتری های خوبی در آنجا داریم.

لازم به ذكر است ، نفت کوره تولید ایران یکی از با کیفیت ترین نفت های کوره جهان با نسبت کم سولفور است که مراکز خرده فروشی سوخت معمولا پیش از فروش، آن را با نفت کوره بی کیفیت ترکیب می کنند . کاهش صادرات نفت کوره ایران به فجیره، موجب افزایش قیمت سوخت در این بندر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۰
ایول
از اقدامات اينچنيني نسبت به كشورهاي منافق متشكريم
آیا نمیشه یک مرکز سوخت گيری برای کشتی ها در آبهای خودمان ايجاد کنيم که منافع آن به خودمان برگردد؟؟
یک گام مثبت! در برابر کشورهایی همچون امارات نرمش جوابگو نیست، باید با زبان سیاست تهاجمی برخورد کرد. امارات را ایرانی امارات کرد، الانم وقت این رسیده که یک گوشمالی حسابی بهشون داد. نتیجه هم فقط به امارات بر نمیگرده، کشورهای کوچیک خلیج فارس هم حساب کار دستشون میاد!
درودوسلام برجمهوری اسلامی ایران
چه عجب یک حرکت کوچکی در مقابل اماراتی ها دیدیم!
حرف اصلی در اینجاست که چرا شرکت ملی نفت خود یک پایانه سوخت گیری در بندر عباس ایجاد نمیکند تا از این راه مقادی بسیار قابل توجهی سود عاید خودمان بشود؟ چرا سنگاپوریها استفاده اش را ببرند مگر ملت ایران باید تبدیل به ماشین چاپ پول برای بقیه باشد؟ تجربه فجیره ثابت کرده است که hگر مکان مناسبی برای سوخت گیری در منطقه خلیج فارس باشد کشتیها در همین خلیج فارس سوخت گیری میکنند.
چه عجب بالاخره اقدامي انجام شد؟! البته ممكنه اشتباه شده باشه!
آفرین درود بر شما لطفا یک تظاهرات خیابانی هم فراخوان بدین. این ماجرا باید برای همیشه تمام بشه
واقعا جای سپاس داره
همین درسته امیدوارم ادامه داشته باشه
این اولین اقدام است، بجنبید تا دیر نشده اقدامات بعدی را هم شروع کنید.
آیا ایران نمی تواند در سواحل سومالی یک انبار فروش مواد نفتی دایر کند، تا هم اهالی آنجا مشغول به کار شوند و دزدی دریایی کمتر شود و اگر بشود با ایران کاری نداشته باشند، و هم ایران می تواند برای خود طرفدارانی پیدا کند.
باز هم دولتمردان بهتر از ما می دانند و ما فقط پیشنهاد می دهیم.
اگر قطع دستان واسطه امارات به شکل آگاهانه صورت گرفته بسیار جای تقدیر دارد .به امید روزی که ابر قدرت اقتصادی منطقه باشیم و همه برای سرمایه گذاری در ایران سرودست بشکنند که این به معنای تضمین امنیت ماست نه فرار سرمایه از درون به بیرون.
بهتراست با تکمیل بعضی از بنادر و یا احداث اسکله درجزایر تنب وابوموسی نفت مستقیما به کشتی ها فروخته شود
چقدرخوب
از اين اقدام شركت نفت و بخصوص از آقاي رستمي تشكر مي نمائيم. به اميد حال گيري هاي بيشتر از شيخ نشين هاي خليج هميشه فارس...
آفرین
چرا مشابه بندر فجیره رو در چابهار خودمون ایجاد نمیشه که کشتی مجبور نشن برای سوخت گیری این همه راه رو تا اونجا نرن؟
كليه روابط تجاري با اين امير نشينها بايد قطع گردد وسرمايه هاي دولتي وخصوصي ايرانيان از اين كشور بيرون بياييد تا بعد ببينيم باز هم ميتوانند براي ماشاخ شوند يا نه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی