بازدید 59797
حاشیه‌ای بر دادگاه اخیر:

چگونه پای رزمنده کربلای پنج به فساد میلیاردی باز می‌شود؟

هر گونه نگاه کنی دردناک است؛ هم فساد اقتصادی درد دارد و هم اینکه دقیقا در سالگرد صدور فرمان مبارزه با فساد اقتصادی، متهم در دادگاه بگوید: «من بچه کربلای ۵ بودم و در سال ۶۲ میدان مین باز می‌کردم. از کجا می‌دانستم یک روز با دادگاه فساد روبه‌رو می‌شوم؟» گویا رزمنده ماجرای فساد نمی‌دانسته چه می‌کند، ولی بد نیست بپرسیم: چگونه باید می‌دانسته و اصلا هیبت کدام قانون و نهاد در مبارزه با فساد را دیده است؟!
کد خبر: ۲۴۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰ 30 April 2012
دقیقا یازده سال از روزی می‌گذرد که رهبر انقلاب در فرمانی به رؤسای قوا، پیگیری جدی‌تر مبارزه با مفاسد اقتصادی را خواستار شدند. حال ببینید دقیقا یازده سال پس از آن روز به کجا رسیده‌ایم؟

به گزارش «تابناک»، هشتمین جلسه رسیدگی به فساد عظیم بانکی در حالی برگزار شد که سخنان یکی از متهمین پرونده، ضرورت واکاوی شیوه مبارزه با مفاسد اقتصادی را گوشزد می‌کند.



جای تأسف و البته تأمل است، چگونه فردی که به ادعای خود، روزی جانش را کف دستش گرفته و برای این کشور پا در میدان مین گذاشته، روضه‌خوان ابا عبدالله (ع) بوده و قیافه‌ای حزب‌اللهی داشته، امروز به اتهام مشارکت در فساد اقتصادی در دادگاه حاضر شده است؟!

اینجاست که باید باور کنیم من و شمایی که امروز داد مبارزه با مفاسد می‌زنیم، چه بسا پس از چند بار چرخیدن چرخ روزگار، بخشی از فساد و مفاسد باشیم.

ورود به بحث مبارزه با مفاسد، می‌تواند از زوایای گوناگونی باشد؛ مثلا اینکه بدانیم انواع فساد کدام است؟ رابطه فساد با قدرت و نفوذ سیاسی چگونه است و یا اینکه مثلا چرا یک جامعه نسبت به بروز مفاسد بی‌تفاوت می‌شود و اصلا برای مبارزه جدی با مفاسد چه باید کرد؟

شاید این بار بد نباشد، به فساد اقتصادی از زاویه رابطه بین نظام اداری، سیاسی کشور، کارگزاران این نظام و قوانین مبارزه با فساد نگریسته شود، چرا که احتمالا این نگاه می‌تواند تا اندازه‌ای به این پرسش پاسخ دهد که چرا در این یازده سال، مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشرفتی نکرده است؟

وقتی یک حزب‌اللهی جبهه‌ای به فساد کشیده می‌شود، باید پرسید که آیا افراد سیستم را به فساد می‌کشند یا اینکه مناسبات و قوانین نادرست حاکم بر سیستم اداری، اقتصادی است که فرد را به دامان فساد می‌اندازد؟

پرونده‌هایی چون پرونده اختلاس بانک صادرات، پرونده شهرام جزایری، پرونده سلطان شکر، پرونده المکاسب، پرونده فرودگاه پیام، پرونده گمرکات و پرونده اخیر ماهیتا تفاوت چندانی ندارند. در همه آنها، عده‌ای سودجو با پیوند خوردن به قدرت سیاسی، راه خود را برای به دست آوردن ثروت نامشروع باز کردند و متأسفانه در پایان هیچ کدام از آنها نیز نگاه سیستمی به چرایی بروز فساد صورت نگرفت؛ مشکلات قوانین بانکی ـ که بستر اختلاس در بانک صادرات را فراهم آورد ـ هرگز اصلاح نشد تا فساد ۳۰۰۰ میلیارد تومانی بروز کرد؛ پرونده فرودگاه پیام پیش آمد، ولی قوانین گمرکی اصلاح نشد تا ماجرای گمرک مهرآباد پیش بیاید؛ شهرام جزایری به نمایندگان مجلس و مقامات دولتی چسبید و فساد کرد، ولی کسی به وصل شدن نمایندگان مجلس به کانون‌های قدرت و ثروت توجه نکرد تا اینکه هم‌اکنون خبر می‌رسد که ده نفر از نمایندگان مجلس و برخی مقامات ارشد دولتی در فساد اخیر نقش داشته‌اند!

هنوز مقامات دولتی، ندیده و گاهی هم دیده! توصیه‌نامه امضا می‌کنند و نمایندگان مجلس در سایت شخصی خود، آدرس محلی برای نام‌نویسی برای کار در فلان کارخانه شهر را می‌دهند؛ گویی این مفسده‌آمیز نیست که دولتی‌ها و مجلسی‌ها، امتیاز اقتصادی تقسیم کنند!

ماجرای فروش سؤالات دانشگاه آزاد و فروش مدرک دانشگاه هاوایی و آزمون دستیاری پیش آمد، ولی ریشه‌یابی نشد و هم‌اکنون آزمون وکالت به مشکل می‌خورد و برخی دانشگاه‌ها در مصاحبه دکترا، هر کسی را بخواهند برمی‌گزینند.

خلاصه آن که بارها فساد در شهرداری‌ها بروز کرد، ریشه‌یابی نکردیم؛ نه تنها هنوز فساد در شهرداری‌ها باقی است، بلکه شورا‌ها که خود ده سال است مشکل جدیدی در فسادزایی شده‌اند. اصلا کسی حواسش هست که شوراهای شهرهای کوچک چه می‌کنند؟ شهر بزرگ هم؟

این همه سال آزمون‌های استخدامی با حاشیه مواجه شدند و می‌شوند؛ چرا؟

این همه مثال آورده شد تا این پرسش جدی پرسیده شود که در این یازده سال، برای مبارزه با مفاسد چه قانونی نوشته و چه نهادی ایجاد شد؟ مسأله دقیقا همین جاست.

مقایسه کنید و ببینید ما در قیاس با دیگر کشور‌ها، چه میزان قانون ضد فساد داریم؛ قانون ضد رشوه، قانون مبارزه با اخاذی، قانون مبارزه با پارتی‌بازی و ...؟ دیگران همه این قوانین را دارند و ما تقریبا هیچ. نهادهای مناسب هم نداریم. شیر بی‌یال و دم و اشکم به چه کار می‌آید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۹۲
انتشار یافته: ۶۹
از کجا معلوم تو جبهه هم ...
نمی دونم صحت داره یا نه، شنیدم در بعضی ممالک مترقی هر شخصی که پولی به حسابش ریخته میشه باید منشاء آن مشخص باشه اگه دلیل قانع کننده ای برای واریزی نباشه مشمول قوانین پولشویی میشه حالا چه اهل جبهه و جنگ باشه یا نباشه ، ولی در ایران فرض کنید همین حالا تابناک لطف کنه 10 میلیارد به حسابم بریزه هیچ نهاد نظارتی نمی پرسه این پول رو از کجا آوردم، میگی نه؟ شماره حساب بدم امتحان کنیم ؟
قرآن که کتاب ذکر وحکمت است در آیات مختلفی پاسخ شما را میدهد در مورد فساد اقتصادی رزمنده وافرادی بسیار نظیر ایشان که به همین فساد مبتلا هستند ولی دادگاهی برایشان تشکیل نشده است زیرا فساد ایشان عریان نیست وجبه های تملق وریا بر تن نموده اند وتا نخ نما نشود کسی آنها را نمیشناسد.ذات اقدس اله در قرآن میفرماید: من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا آنها که صادقانه زیستند وبا شهادت یا شهادت گونه رفتند وگروهی هم که در این مسیر هستند انتظار میکشند وهیچ تغییر وتبدیلی در صدق وصفای ایشان ایجاد نشده است.ولی امثال این بسیجی سابق ما بدلوا تبدیلا را به تبدیل وتحولی دنیاگونه بدل نموده اند.
رزمنده بودن دليل بر پاكي و صداقت نيست...اگر چه درصد خيلي بالايي از رزمندگان مصداق عيني خلوص نيت هستند...اما هركس ريش گذاشت...يقه بست...دو روز جبهه و جانبازي داشت كه پيغمبر نيست
گل گفتی!
بابا حالا برای میزش یا حقوقش یا خدایی ناکرده قربت الی الله رفته جنگیده . معصوم نیست که اینقدر بزرگش میکنید رزمنده و بسیجی دوران دفاع مقدس چنین و چنان است و شد. اگه پاک و مطهر بود پیش شیرودی ها و هزاران گمنام دیگه آرمیده بود! پس اونجوری هم که شما می گید نیست
پاسخ ساده است زیرا تا زمانی که دولتی ها در اقتصاد دخالت کنند و تا زمانی که امور مربوط از طریق روابط انجام می شود پس فساد برقرار خواهد بود.
با سلام:
این جمله از متن بالا:
وقتی که یک حزب‌اللهی جبهه‌ای به فساد کشیده می‌شود،
بهتر بود نوشته شود:
وقتی که یک حزب اللهی جبهه ای متهم به فساد می شود.
با تشکر
خواهش می کنم این مطلب را سانسور نکنید. آیا می دانید نسبت افرادی که در پروژه های بزرگ با پاکدستی کار می کنند نسبت به افرادی که به رشوه و زیرمیزی عادت کرده و حق خودشون می دانند چقدره؟ آیا فکر می کنید این آقایی که شما پیدا کردید یک استثنا است که پیدا کردید؟ یا اصلا فکر می کنید فساد مالی اخیر تنها فساد بزرگ این مملکت است؟ سرمان را زیر برف نکین. یاعلی
نه عزیز من، دلیلش اینه:
پول، قدرت، پست و مقام! مقاومت کردن در برابر اینها از صدتا کربلای پنج و جنگ جهانی هم سخت تره.
خیلی تند رفتی حاجی
تا حدودی باهات موافقم اما دلیل به این نمیشه که به قشری که دیروز اگر نبودند ما هم نبودیم به خاطر یکی دوتا نمونه که نتونستند ریسمان نفسشون را محکم نگه دارند همه را محکوم کنیم
مهم نیست!
این نشان می دهد دینداری ما از پایه دچار مشکل است.دنبال عوامل دیگر نگردید.
تا حالا به ظاهرش توجه میشده!الان باطنش یه ذره َکار شده
متاسفانه ، طمع زیاد ؛ و مشغول شدن به زر و زیور و تجملات دنیوی و غافل ماندن از یاد خدا ؛ پای رزمنده کربلای 5 را به فساد میلیاردی باز کرد .
به خدا قسم کارگران جلو این آقا گریه می کردن و طلب حقوقشان را داشتند ولی همین آقا به مدیرانش سکه کادو میدادو می خندیدو می گفت خصوصی شده امیر منصور از کجا بیاره به شما حقوق بده . ای ... تو بسیجی کربلا 5 بودی و انقدر ظلم کردی مگر ابن ملجم ادعای مسلمانی نمیکرد . مگر یاران پیامبر و علی ادعای مسلمانی نداشتن که این همه جفا در حق مسلمین کردن . بسجی کربلا 5 . مگر کوفیان مسلمان نبودن که با علی دشمنی کردن و خیانت به امام حسین و اسلام کردن یادت هست وقتی ماشین 80 میلیونی گرفتی قهر کردی که حق تو بیشتر از اینهاست بسجی کوی دانشگاه و فتنه 88 چرا آبروی بسج را میبری خدا به فریادت برسد به قول قدیمیها آن وقت که جیک جیک مستونت بود یاد زمستونت نبود سفرهای خارجی را یادت رفته . دلار خرج کردنتها رو یادت رفته بگذریم ای امام زمان خودت حق ما کارگرها را از اینها بگیر انشااله
بد نیست سری به دادگاها بیاندازید و آمار کلاهبرداری ها و مهم تر از آن کلاهبرداران را اگر توانستید بگیرید .
متوجه می شوید در صد بالای کلاهبرداران متاسفانه سابقه حضور در جبهه را داشته و یا ادعای آن را داشته اند.
متاسفانه تا حالا دو نفری که کلاه من را برداشته اند ظاهری حزب الهی داشته و هر دونفر ادعای رزمنده بودن هم داشتند.
الله و اعلم.
چرا از ارتباط بانک ملت با قضیه اختلاس کسی چیزی نمی نویسد.

مرد باش و مطلب را نشان بدن
اگر خوب ریشه یابی شود و حقیقت بیان شود خواهیم دید که متاسفانه فساد مالی فراوان است و اکثرا نیز مربوط به وابستگان قدرت سیاسی و جبهه ای هاست که خودرا مالک این کشور میدانند و کشور را ارث پدر خود میدانند
خیلی ممنون از گزارشتون وظیفه اصلی هر رسانه ای ریشه یابی و پیگیری این مسائل بدون مقصر قلمداد کردن شخص یا اشخاص خاصیه امیدوارم با ایجاد شفافیت در تمام امور خصوصاً اقتصادی کلیه فساد ها ریشه کن شه
دقیقا مشکل ما وجود رابطه بجای ضابطه ست
در کشورهای دیگه اینقدر رشوه جرم سنگینی هست که کسی به خودش جرات گرفتن یا دادن رشوه به هردلیلی رو نداره
در کشور ما تا نباشه کار انجام نمیشه
نمونش یکی از گمرکات اسم نمیرم قسمت تایپش ۱ هفته عمدا خراب کرده بودن و بهشونم میگفتی جواب میدادن مگه من چقدر حق ق میگیرم!! در حالی در کشورای دیگه هر کس با هر حقوقی سهی میکنه کارشو به بهترین نحو انجام بده، و بعدشم طلب چیزیو نمیکنه، خودمونیم همین پمپ بنزین محاله مسئولش براتون بی چشم داشت بنزین بزنه یا آخرش کم میزنه رند میکنه به بالا .. در حالی این مسائل در هیچ کشوری وجود نداره، کجای دنیا شما اینهمه شغل کاذب میبینید؟ اینهمه دست فروش؟ کجای دنیا سر خیابون دلار میفروشن؟ ما خودمون عادت کردیم و دیگرانم عادت میدیم! مشکل اینجاست!
همه اینها به خاطر نبودن سیستمه ، باید معیارهای ارزیابی شما اصلاح بشه. چه فرقی میکنه کی باشه؟ هر کس بی حساب اختیار داده بشه امکان همه چیز هست! ملاکها از قیافه و سابقه احتمالا مثبت بودن شخص و غیره باید عوض بشه. در ضمن الان خیلی از ضد ارزشها ارزش شدن که باید پرسید چه کسانی عهده دار این موضوعات هستن! شما که مدیرهاتون رو انتصاب می کنید خوب باید از مدیرهای جامعه هم سئول بشه که چقدر مسئول بودن!
اینجاست که امام عزیز فرمود:ملاک هویت افراد وضعیت کنونی و فعلی آنهاست
باید اعدام بشه ! ربطی نداره. کربلا ۵ بوده دستش درد نکنه. دلیل نمی شه بیت المال و حق مردم رو بخوره و دزدی کنه.
ببخشيد اگر كسي ديوار خانه كسي بالا رفت مي تواند در دادگاه بگويد كلانتري محل كي هيبت خود را به من نشان داد؟!
وقتي 350 ميليون رشوه مي گرفتند يادشان نبود روضه خوان امام حسين هستند و ...
روزنامه ها چشمان مسئولین و مردم هستند تا زمانیکه اونا نتوانند اطلاع رسانی کنند وضع به همین صورت خواهد بود.
جانا سخن از زبان ما میگویی.
اینارو گفتیو دلمو آتیش زدی
با افتخار اعلام میکنم که بسیجی کربلای 5 و 8 و خیلی عملیاتهای سالهای دفاع مقدس بودم و الان هم طلبکار هیچکس نیستم چون بفرمان امامم و حفظ سرزمینم و همه آرمانهای ارزشی مردم بزرگ ایران به جبهه رفته ام وسالها دیده ام :سرهایی که به قناصه دشمن بوسه زدن و هنوز اندیشه زلال همون بروبچه های جنگو به همه دنیا نمیدم اما عصبانی میشم که ........ ازمال و حیثیت این مردم هزینه کرده و خودشو بسیجی میدونه بسیجی واقعی سرسپرده حقه نه شیطان
امام فرمودند تا مهذب نشده اید مسئولیت برای شما خطرناک است .
اگه تو كشورمون واقعا قانون اسلام اجرا مي شد و خلاف كار چه وزير باشد چه وكيل باشد، به سزاي اعمالش مي رسيد، اين همه اختلاس و چپاول اموال بيت المال نداشتيم.
چرا در كشورهاي چين و كره به خاطر فساد اقتصادي فرد را اعدام مي كنند، ولي در كشور ما چند جلسه دادگاه تشكيل ميشه، آخرش هم ...!!!
مرحبا
بیچاره لابد فکر میکرده این هم جزو همان بذل و بخششهایی است که از جیب مردم به امثال ایشان پرداخت می شود .
سلام:
1-ما جبهه ای زیاد داریم که با اندک درآمدی روزگار را با شرافتمندی سپری میکنند.جبهه ای اجرش با خداست.
2-آیا از خودمان پرسیده ایم ایشان که تبحری جز روضه خوانی وبرخ کشیدن روزگاران جنگ را ندارد / باکدام ترازو سنجیده شده که این سمت را گرفته؟
3-از این گونه بی تدبیری ها زیاد داریم /در گزارش دیروزتان آمده بود که دادستان گله کرده بود که یک جوان برای یکی دو میلیون تومان وام هزار کار باید بکند و امثال این هموطن میلیارد ها بگیرند و بدهند آنهم باشرکتهای کاغذی من که خجالت میکشم نمیدانم کسی دیگر هم شرمنده شده؟
4-تابناک گرامی ملاک انتخاب افراد را باید عوض کرد و از همه مهمتر اگر قسط اسلامی جاری شود از این موارد بندرت خواهیم داشت تاکید میکنم جاری شدن قسط اسلامی.شایدرویائی باشد.
درپناه حق.
اینا فکر میکنن رفتن جنگ حالا حق دارن به خاطر سختی هایی که کشیدن هر کاری بکنن
سلام
به نظر من مشكل سيستم است. سيستم فساد مي آورد. كيه كه بتونه خودش رو در مقابل ميليارد ها پول نگه داره. حال رزمنده كربلاي 5 باشه يا شهرلم جزايري. وقتي قوه قضاييه و قواي نظارتي و قوانين كافي وجود نداره همه همين ميشه. با قسم حضرت عباس كه نميشه مملكت رو گردوند
باید مثل چین تمامی مفسدین اقتصادی را در هر رده ای اعدام کرد !
وقتی فقط به ظاهر افراد توجه شود همینه دیگه.!خیلی ها با همین نقابها دارند از اب گل الود ماهی میگیرند.
دردناک نیست...
از آن اتفاق هایی است که واژه ای برای وصفش پیدا نمیشود...
خدا آخر و عاقبت همه ما را بخیر کند
جانا سخن از از زبان ما می گویی .
خدا شهید همت را بیامرزد که سرنوشت سه گروه را پس از اتمام جنگ پیشبینی کرده بود....
مگر هر کسی به رزم و جبهه رفته باشد فاسد نمیشود؟ چه تضمینی دارید؟ اگر فرد برای سربازی رفته باشد و اجبار بوده و سر از کربلای 5 دراورده باشد چه تضمینی است 100 درصد جان بر کف و سایر باشد؟
واقعا زیبا و معنادار بود متنتون. مرسی
کاش خدایا ...........
کاش ...........
تيتر نوشته هايت خوب است

چگونه پای رزمنده کربلای پنج به فساد میلیاردی باز می‌شود؟

درست است هر فردي ميتواند به راه كج كشيده شود
بر داشت شما بوي نوشته ها و گفته هاي غرب را مي دهد. بهتر مي توانستيد بنويسيد

مگر ما روحانيون در سطح آيت الله نداشتيم مگر ما وزيراني در راس مملكت نداشتيم كه گروهكي و منافق شدند و به كشور هاي غربي پناهنده شدند

در نتيجه قبلا چكاره بودند را رها كنيد
بسيجي بود . رزمنده بود . تخريب چي بود . فرمانده بود . .............

اگر كسي گناهي و جرمي مرتكب بشه بر اثر راه هايي است كه خودش پيموده

اين افراد ها بايد به اعمال كارهايي كه داده اند برسند
اين درد دل ميليونها هموطنه كه در نهايت موجب بي اعتمادى به مسئولىن وسر خوردگي وبىانگىزگى جوانان شده لطفا در اين مورد بىشتر بنويسيد،متشكرم. دبير بازنشسته،
فردی که ، روزی جانش را کف دستش گرفته و برای این کشور پا در میدان مین گذاشته، روضه‌خوان ابا عبدالله (ع) بوده و قیافه‌ای حزب‌اللهی داشته،خرج ندارد؟دل ندارد؟
منطق داشته باشید
ما كه قبل از جنگ،سر زمين كار ميكردم با تراكتور بعد از جنگ رفتيم سر همو زمين بي تراكتور،حاجي جان شايد باورت نشه مو حتي دفترچه خدمات درماني هم نداروم،قصه نخور تابناك جان بسيجي ها هم آفت ميخورن انشالله شرايط جور بشه يك سمپاشي اساسي بكنيم
شرمت باد که اینگونه خون شهدا و همرزمانت را پایمال میکنی.
درشهرما عضوشوراپارک دولترااپارتمان می سازدوعضودیگردلالی میکلد
تابی بعضی از مطالبت انصافا از درد دل مردم نشات گرفته.مردم خییییلی درد نا نوشته دارن
رزمنده بودن به هر دلیلی دلیلی بر دزدی نمیشود.
خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه
یه روزی با خودم می گفتم اگر هر کسی از ما میکروفونی ملی و سرمایه ای در حد خزانه در دسترسش بود چقدر می تونست خودشو کنترل کنه؟
بالاخره هر کسی یه قیمتی داره،
اما تویی که جبهه رفته ای گناه تو از کسی مثل خاوری بیشتره، حالا مثلا گفتی که چی؟ بی آبروییتو با جانبازا و اونایی که حتی کسی نمی دونه شیمیایین تقسیم کنی؟
با سلام خدمت اين نوسنده دلسوز
بايد به اين ليست فساد بالا ليست فساد مهندسان ناظر در ساختمان ها نيز و.... اضافه كرد كه چگونه به بهانه هاي واهي رشوه مي گيرند و ساختمان هاي پوشالي را با رشوه هاي كلان تأييد مي كنند و جان هزاران نفر را به خطر مي اندازند ظاهرا توي اين مملكت خدا و قيامت تقوا فراموش شده!!!
حاجی گرینف ها کم نیستند
جانا سخن از زبان ما میگویی...................آآآآآآآآآآآآآآآآآآه ه ه ه ه
این از این رفتگر که نه ادعائی دارد و نه کربلای پنجی را دیده و آنهم از افرادی که در کربلای 5 و جبهه بودند ولی خودشان را گم کرده اند و حتی در اختلاسهای میلیاردی دست داشتند و یا افرادی دیگری مانند دوست و همرزم سابق سالهای جبهه من که برادر شهید هم هست، ولی از اعتماد دوستی و جبهه ای بین ما سوء استفاده نمود و سه سال پیش علیرغم نون و نمکی که با هم خورده بودیم و جالب اینکه همان سالها هم به حج رفت و قبلا کربلا هم رفته بود، این رزمنده سابق 15 میلیون تومان تنها از من کلاهبرداری کرد!!
من دست این رفته گر بی ادعا را می بوسم . خدا شاهد است که وقتی این مطالب بالا را خواندم اشک در چشمانم حلقه زد. از اینکه از این فرد توسط شهرداری تهران تقدیر می شود ، خوشحال شدم و متشکرم.
یاد فیلم اخراجی ها افتادم !!!!
يك سوزن هم بخ خودتان بزنيد. نقش شما رسانه ها در پيشگيري و مبارزه با فساد چقدر است؟ چقدر از همين رسانه ها وابسته با مراكز فساد هستند؟ آنهايي هم كه وابستگي ندارند در پررنگ كردن و پيگيري مصاديق فساد بسيار ضعيف عمل مي كنند.
انسان موجودی است ممکن الخطا و در همه دوران زندگی احتمال برگشت از اصول برای او وجود دارد .شاید یکی از مواردی که برای گزینش افراد استفاده میشود تقوی و سوابق خوب قبلی باشد ولی کافی نیست و نمونه بالا یکی از این قبیل باشد و این طرز فکر غلط است/
باید سیستم ایجاد کرد به نحوی که قانون برای همه چه مردم عادی و چه وزیر و وکیل یکی باشد و قانونمداری حکمفرما باشد و پارتی بازی و اسطه گری نباشد.مطئن باشید مملکت درست خواهد شد.
من رزمنده متاسفم خدا عاقبتمون را ختم بخير نمايد تا مال دنيا فريبمون نده
بايد راهكارهايي پيش بيني واعمال شود كه ازفساد ورشوه دهي و رشوه گيري پيشگيري شود
من این آقا رو کاملا می شناسم و 4 سال با ایشون کار کردم. ایشون مدیر من بودند و هیچ وقت یک قرون حلال و حروم نکردند. خدا ازتون نگذره که با آبروی آدما بازی می کنید و با وجود اینکه جرم ایشون ثابت نشده اینجوری چشمتون رو می بندید و می نویسید.
کجایند مردان بی ادعا؟؟؟؟
این است فرق بین جهاد اصغر و جهاد اکبر. والعاقبه للمتقین .
پيشنهاد ميود آن رفتگري كه كيف يك ميلياردتواني راپيدا كرد وبه صاحبش برگرداند دردادگاه ايشان حضور پيداكند وعلت اين اقدام ايشان به اطلاع متهمان رسانده شود
رزمنده وغیر رزمنده ندارد نظارت و قانون که نباشد امکان الودگی همه هست.
نکته همینه. همیشه هممون تو جو فحش دادن به اینو اونیم و هیچ وقت فکر نمیکنیم که ساختار ها و قوانین رو باید برای مبارزه با فساد اصلاح کرد.
نگاهي به مذاكرات و دفاعيات جلسه هشتم نشان ميدهد كه اين شخص به اعتبار مدتي حضور دردفاع در زمان نوجواني براي خود حق ويژه اي نسبت به ساير مردم قائل بوده و به اتكاي آن خود را مجاز ميداند كه از موضع برتر با ديگران و حتي با قاضي و دادستان برخورد كند. اين روحيه در تعدادي از كساني كه سابقه خدمتي داشته اند نيز ديده ميشود. تجليل از مبارزان دفاع مقدس وظيفه همه مردم و مسؤلين است اما از سوي ديگر دفاع از كشور در زمان تجاوز دشمن نيز وظيفه تمام مردم است و اگر كسي به اين وظيفه عمل كرد نبايستي بابت آن از مردم طلب پست و مقام و امتياز ويژه بكند. به لانه يك مرغ هم كه حمله كنند به حكم غريزه تا پاي جان از لانه اش دفاع ميكند، اين وظيفه شناسي كه نبايد مايه طلبكاري از ديگران بشود. همه بايد به جبهه دفاع كمك ميكردند و هركه ميدانسته و ميتوانسته و نكرده مستحق نكوهش است ولي آنكس كه كرده به وظيفه عمل كرده و البته مستحق تشويق تا الگويي براي نسل جديد و تقويت روحيه سلحشوري و وظيفه شناسي در آنان شود ونه ايجاد حق انحصاري براي تصدي مناصب و تسلط بر مال و جان مردم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار