بازدید 42754

چه کسی نیسان را از ایران بیرون می‌برد؟

بهار 91 که از راه رسید، دو سه ماهی بود که قیمت خودرو روی بدش را بیشتر به مشتریان ایرانی نشان می‌داد. پس از اوج گرفتن بهای ارز در زمستان گذشته، قیمت خودرو هم سرکشی بیشتری از خود نشان داد و گویا قرار است، مشکلات خودروسازان بیشتر هم بشود.
کد خبر: ۲۴۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲ 28 April 2012

فشارهای سیاسی، شرکای خارجی خودروسازان ایرانی را یکی‌ یکی از بازار ایران می‌راند. این بار نوبت نیسان شده است؛ چه کسی پشت داستان خروج احتمالی نیسان از ایران است؟

به گزارش «تابناک»، در سال ۱۳۸۱ پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری دوو با کرمان خودرو به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این شرکت به دنبال همکاری با فولکس واگن، شرکت کره‌ای هیوندای و چینی‌ها رفت.

بنا بر این گزارش، بهار امسال، محدودیت‌های اعمالی غرب بر خودروسازان ایرانی فزونی گرفت. شرکت جنرال موتورز، شریک پژوی فرانسه از تعلیق فرستادن قطعات و همکاری پژو با شریک ایرانی آن خبر داد.

بر پایه بیانیه جنرال موتورز، پژو حتی پیش از شراکت با جنرال موتورز نیز تحریم‌های ضد ایران را با تعلیق فرستادن محموله قطعات آغاز کرده بود.

در این باره باید گفت، دولت ایالات متحده مالک 32 درصد سهام جنرال موتورز است و این شرکت هم به نوبه خود 7 درصد از سهام پژو را در اختیار دارد. پژو هم اعلام کرده که تنها 1.5 درصد از درآمد جهانی این شرکت از معامله با ایران خودرو به دست می‌آید؛ احتمالا تولیدکنندگان ایرانی به دنبال قطعه‌سازان هندی و چینی خواهند رفت که با نام تجاری پژو قطعه تولید می‌کنند.

ساختمان مرکزی جنرال موتورز در دیترویت



پیش از آن هم خبرهایی از خروج تویوتا، کیا، هیوندای از ایران اعلام شده بود. آخرین خبر، خروج نیسان از بازار ایران است. به این ترتیب تولید یا فروش خودروهایی نظیر تیانا، رونیز، ماکسیما، قشقایی، پیک آپ و مورانو متوقف خواهد شد.

اما چه کسی خروج نیسان از ایران را پیگیری می‌کند؟

در آغاز ماه آوریل، شهرداری نیویورک از خودرویی با نام «تاکسی فردا» رونمایی کرد؛ یک تاکسی تولید نیسان که به طور ویژه  برای غلبه بر چالش‌های خیابان‌های منهتن طراحی شده؛ ارزش قرارداد یک میلیارد دلار است.



در این باره، معاونان یهودی وزارت خزانه‌داری برای محکم‌تر شدن تحریم‌های ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند. در شهر نیویورک هم، سر و کله یک یهودی طرفدار اسرائیل و دشمن ایران پیدا می‌شود؛ بیل دی بلاسیو که احتمالا جانشین بلومبرگ، میلیاردر یهودی و شهردار کنونی نیویورک خواهد شد.

وی پیشتر عضو شورای شهر و مدیر کمپین تبلیغاتی خانم کلینتون در انتخابات سنا در سال 2000 بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۱
انتشار یافته: ۱۶
به نظر من ما هم باید این کارخانه ها را تحریم کنیم تا طبق سخن رهبر عزیزمون از کالای ایرانی استفاده کنیم.مثل سمند تیباودنا.من با حرف آخر شما هم خییلی حال کردم ای هم وطنا بیایید هوای هم دیگه رو نگه داریم حتی اگه به قیمت جونمون تموم بشه.عین کشور های دیگه پشت دولتمون واستیم تا پیشرفت کنیم حتی اگه یه کم سخت باشهه
من کار به حاشیه ندارم فقط میدانم خودرو گران شده چه داخلی و چه خارجی و هیچ کس هم جدی پیگیر نیست
همین
برای من یک چیز جالبه !
ثروتمندان غربی و صهیونیست , بر سر مسائل مانند عقیده و آرزوهای خودشون کوتاه نمیان !! همواره هم به نوعی فکر بزرگ کردن کشور خودشون هستن .. در حالی که شاید ایمان درستی هم نداشته باشن و حتی شاید تصورات اشتباه و خطرناک هم داشته باشن و گاهی خودشون هم میدونن که اشتباه هستند !

چرا در ایران , ثروتمندان , آرزویی جز بیشتر کردن پول خودشون و خرید و فروش ویلا ندارن ؟
فرازی از نهج البلاغه، امام علی (ع) خطاب به مردم کوفه،
" بخدا قسم روزی را می بینم که اینان بر شما مسلط شوند، آنها در دفاع از باطل خود متحد هستند و شما در حق خود متفرق اید..."
البته ما مردم کوفه نیستیم و انشاالله که هیچ وقت اجازه تسلط باطل بر حق رو نخواهیم داد ولی قدری درنگ باید...
خروج خودرو سازان خارجی اتفاق خیلی بدی نیست
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
این برای وقتی است که صنعت خودروسازی خودکفا و پویایی داشته باشیم!

برای نمونه، پرتیراژترین ماشین های امروز ما (پراید و انواع پژو) نمونه های قدیمی خارجی هستند!
کی به مردم جواب میده. مسئولین محترم، واقع بین باشید.
ای کاش یکی این نیسان وانت غیر استاندارد را بیرون ببرد والا ما راضی هستیم .
بابا ما پرایدو داریم بی خیال!
اولا چه خوب؛ دیگه امثال رونیز و ... جلوی ما پرایدسوارها رژه نمیرن. دوم فروش سایپا و ایران خودرو بهتر میشه و ببخشید اشتغال زایی بیشتر میشه. سوما چرا شایعه پراکنی میکنی تحریم هیچ اثر نمیزاره.
شرکتهای خصوصی کوچکی در اروپا و آمریکا هستند که میتوانند ما را از کمپانی های بزرگ بی نیاز کنند ساخت موتور های ملی و ساخت بدنه های تیبا و دنا با کمک این شرکت ها بوده است . شرکت های دیگری نیز وجود دارند که میتوانند ما را در بازار یابی و مدیریت کارخانه و ... کمک کنند
هر چقدر كه ايران در زمينه هاي علمي ديگه مثل پزشكي، فيزيك، هوا فضا و ... پيشرفت داشته اما در زمينه خودروسازي توفيق چنداني نداشته و بيشتر مونتاژ كاره تا خودروساز و چنانچه خودرويي رو ارائه كنه خيلي دلچسب و زيبا و با كيفيت نيست و نمي تونه با خودروهاي سطح متوسط خارجيش هم رقابت كنه... سوال من اينه ما كه اين همه نخبه و جوان خوش فكر توي كشور داريم چرا حاضر نيستيم يا نتونستيم و يا توفيق چنداني در زمينه ساخت و طراحي خودروهاي شيك و با كيفيت نداشتيم.. آيا وقتش نرسيده كه نگاهمون رو تغيير بديم و كمي هم به توسعه و كيفيت تمركز كنيم نه صرفاً سود... ما از نظر فكر و ذوق هيچ چيزي از كره ايها و چيني ها و ... كم نداريم اگه واقعاً بخوايم.
دودش به چشم مصرف کننده میره!
روابط تجاری جدید شرکتهای خوررو سازی با شرکتهای آمریکا نباید در تحت تاثیر قراردادهای قبلی قرار بگیرد چوت شرکت آمریکایی شرایط شرکت را بررسی کرده و باآن قرارداد همکاری بسته اند از این شرکتها نیسان و دوو و پژو میشه در دادگاههای بین الملی شکایت کردو غرامت گرفت
من یک دانشجو ارشد متاهل هستم.
اول زندگیم هست.
هم کار می کنم هم درس می خونم.
تو این حدود یکسالی که ازدواج کردم از نظر مادی سختی کم نبوده.
اما می خوام با تمام این شرایط به عنوان یه جوون مسلمون ایرانی بگم که تا آخرش ایستادم.
این مبارزه رو باید تا آخرین توانمون ادامه بدیم
خدا با ماست
ومکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین...
کیفیت و خدمات خوب بدن - خداییش پیکان سوار می شیم . این عروسک های بزک دوزک کرده خارجی رو هم می دیم اوراقی . اگه امنیت و کیفیت و خدماتش خوب باشه ، خب آدم ماشین داخلی سوار می شه . ماشین خارجی سوار شدن پرستیژش خوبه اما مثل پوشیدن لباس عاریه ای می مونه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی