بازدید 26189
ایران می‌تواند به سیستم‌های مالی آمریکا نفوذ کند

ایران: چهارمین قدرت جهان در جنگ‌های سایبری

«جفری کر» از کار‌شناسان سایبری و یکی از مشاوران سایبری وزارت دفاع آمریکا بر این باور است که هم‌اکنون ایران، می‌تواند در میدان جنگ سایبری، یکی از بازیگران عمده در میدان جهانی باشد. توانایی کنونی ایران در سطحی همچون نفوذ به سیستم‌های مالی ایالات متحده است.
کد خبر: ۲۴۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸ 26 April 2012
منابع امنیتی و اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که ایران هم‌اکنون دارای امکانات و توانمندی‌های فنی و نرم‌افزاری برای مقابله با آمریکا در جنگی سایبری است.

به گزارش «تابناک»، «جفری کر» از کار‌شناسان سایبری و یکی از مشاوران سایبری وزارت دفاع آمریکا بر این باور است که ایران هم‌اکنون می‌تواند در میدان جنگ سایبری، یکی از بازیگران عمده در میدان جهانی باشد. اکنون سه کشور پیشرو در عرصه جنگ سایبری آمریکا، روسیه و چین هستند که با احتساب ایران، شمار کشور‌های عمده در این جنگ سایبری به چهار کشور خواهد رسید.

* اما آیا توانایی سایبری ایران در اندازه‌ای هست که بتواند منافع آمریکا را تهدید کند؟

در اوایل سال جاری میلادی، «جیمز کاپلر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا به اعضای کنگره اعلام کرد که ایران در سال‌های اخیر، توانایی فوق‌العاده‌ای در جنگ‌های سایبری به دست آورده است.

جفری کر که خود نویسنده کتاب اندرون جنگ‌های سایبری است، می‌گوید: ایرانی‌ها تا کنون اراده قدرتمندی از خود برای توسعه این توانایی نشان داده‌اند و این کشور به دانشگاه‌های بسیاری دسترسی دارد که می‌تواند به راحتی، مهندسان مورد نیاز خود در جنگ‌های سایبری را تربیت کند.

کار‌شناسان سایبری آمریکایی بر این باورند، یکی از مهمترین نگرانی‌های آمریکا درباره توانایی‌های سایبری ایران این است که بتواند به سیستم‌های یارانه‌ای آمریکا راه یافته و به نوعی، هدایت آنان را به دست گیرد.

آنان بر این باورند که هم‌‌اکنون مهندسان ایرانی، این توانایی را ندارند، ولی با وجود این، آنان می‌گویند که برای نمونه، ایران با توانایی سایبری خود، می‌تواند به سیستم‌های بانکی آمریکا وارد شده و اطلاعات حساب‌ها را تغییر دهد؛ بنابراین، اگر چنین اتفاقی بیفتد و دستکاری در چنین اطلاعاتی رخ دهد، مقابله با آن بسیار زمان‌بر خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل