بازدید 4115
يك كارشناس بخش معدن:

تسهيلات بانكي به معدنكاران نرسيد

بانك‌ها عنوان مي‌كنند كه به دليل پرداخت بيش از حد تسهيلات در سال گذشته، در ابتداي سال جاري با كمبود منابع روبرو شده و در حال حاضر قادر به پرداخت تسهيلات نيستند. اين وضعيت در حالي است كه حداقل در سال گذشته معدن‌كاران مي‌توانستند براي رفع نياز‌هاي حياتي خود تسهيلات با ارقام پايين را از سيستم بانكي دريافت كنند.
کد خبر: ۲۴۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴ 25 April 2012
يك كارشناس بخش معدن از مشكل نقدينگي معادن و صنايع معدني به دليل خودداري بانك‌ها از ارائه‌ تسهيلات بانكي در سال جديد خبر داد.

هوشنگ احمد‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: از اواخر سال گذشته بانك‌ها ارائه‌ تسهيلات بانكي به توليد‌كنندگان را به شدت محدود كردند.

وي با بيان اين‌كه توليد‌كنندگان در سال جاري نيز موفق به دريافت تسهيلات بانكي نشده‌اند، خاطرنشان كرد: در مراجعه معدنكاران به بانك‌ها براي دريافت تسهيلات آن‌ها ارائه‌ تسهيلات را به تير ماه موكول كرده‌اند.

وي ادامه داد: بانك‌ها عنوان مي‌كنند كه به دليل پرداخت بيش از حد تسهيلات در سال گذشته، در ابتداي سال جاري با كمبود منابع روبرو شده و در حال حاضر قادر به پرداخت تسهيلات نيستند. اين وضعيت در حالي است كه حداقل در سال گذشته معدن‌كاران مي‌توانستند براي رفع نياز‌هاي حياتي خود تسهيلات با ارقام پايين را از سيستم بانكي دريافت كنند.

احمد‌پور با بيان اين‌كه بخش اعظم نقدينگي واحد‌هاي معدني وابسته به تسهيلات بانكي است، تصريح كرد: عدم ارائه تسهيلات موجب شده تا بسياري از واحد‌هاي معدني با مشكل كمبود نقدينگي مواجه شوند كه اين موضوع مشكلات بسياري را به دنبال دارد.

اين كارشناس بخش معدن اظهار كرد: با توجه به آن‌كه سيستم بانكي پرداخت تسهيلات به تمام توليد‌كنندگان را محدود كرده است، بسياري از مشتريان واحد‌هاي معدني نيز به دليل عدم دريافت تسهيلات موفق به پرداخت مطالبات معدنكاران نشده‌اند. از آن سو معدنكاران نيز با توجه به دريافت نكردن مطالبات خود از مشتريان در پرداخت‌ها دچار مشكل شده و به‌ويژه از نقدينگي لازم براي تامين ماشين‌آلات و تجهيزات معدني مورد نياز برخوردار نيستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر