بازدید 19810
رژیم صهیونیستی:

«اسد» باید برود تا ایران تضعیف شود

همزمان با برگزاری کنفرانس «دوستان سوریه» در پاریس که با توافق بر سر فشار بیشتر بر دولت سوریه همراه بود، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی طی سخنانی از هدف اصلی این تشدید فشارها پرده برداشت.
کد خبر: ۲۳۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵ 20 April 2012
همزمان با برگزاری کنفرانس «دوستان سوریه» در پاریس که با توافق بر سر فشار بیشتر بر دولت سوریه همراه بود، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی طی سخنانی از هدف اصلی این تشدید فشارها پرده برداشت..

به گزارش «تابناک»، این نخستین بار است که یک مقام بلندپایه غربی یا اسرائیلی، موضوع سقوط اسد را مستقیم به نفوذ منطقه‌ای ایران ارتباط می‌دهد.

باراک که در مصاحبه ای با «کریستین امانپور»، خبرنگار «سی.‌ان.‌ان» سخن می‌گفت، اظهار داشت: سقوط اسد، رخدادی «بسیار مثبت» است و افزود: این امر نفوذ ایران را در منطقه کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: در صورتی که اسد سقوط کند، واسطه‌های ضداسرائیلی ایران در لبنان و غزه آسیب خواهند دید.

وی در این رابطه گفت: «سقوط اسد ضربه‌ای جدی به ایران خواهد بود... این امر واقعه ای بسیار مثبت است».

وی همچنین افزود: کشورهای جهان به اندازه کافی برای برانداختن اسد تلاش نمی‌کنند.
این برای نخستین بار است که مقامی در این سطح، به ارتباط مستقیم موضوع سوریه و ایران اعتراف می‌کند. کشورهای غربی همواره ادعا کرده‌اند فشار آنها بر اسد، تنها برای تحقق دمکراسی و رعایت حقوق بشر در سوریه است.

در همین راستا، همزمان با سخنان باراک، کنفرانس «دوستان سوریه» در پاریس در حال برگزاری بود و طی آن کشورهای غربی بر سر افزایش فشارها بر دولت سوریه به توافق رسیدند.

بنا به گزارش «دویچه وله» آلمان، در این کنفرانس، کشورهای عضو با طرح این ادعا که اسد به تعهدات خود درباره برقراری آتش‌بس با نیروهای مخالف پایبند نیست، خواهان در پیش گرفتن اقداماتی جدید در مقابل دولت سوریه شدند.

در این رابطه، «هیلاری کلینتون»، وزیر امور خارجه آمریکا خواهان آن شد که شورای امنیت در چهارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل، سوریه را تحت اقدامات تحریمی شدید قرار دهد.

وی همچنین اظهار داشت: در صورتی که کشورهای عضو به این نتیجه برسند که یکی از اعضا صلح را به خطر انداخته، می‌توانند کارهایی در حد اقدام نظامی کنند.

همچنین «آلن ژوپه»، وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: در صورتی که طرح صلح «کوفی عنان» با شکست روبه‌رو شود، غرب باید خود را برای «گزینه‌های دیگر» آماده کند.
 
قرار دادن این موضوع در کنار سخنان وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، می‌تواند نشان دهنده اهداف واقعی غرب از تداوم فشارها بر دولت سوریه باشد.

افزون بر این، غرب با دیدی یکجانبه، همواره مسئولیت نقض آتش بس را متوجه نیروهای دولتی کرده، در حالی که نیروهای مخالف نیز پیش از این با رد درخواست دولت، از دادن تضمین برای پایان دادن به اقدامات نظامی سر باز زده بودند.

دولت اسد اعلام کرده با طرح صلح شش ماده‌ای کوفی عنان موافق و اجرای آن را در کشور آغاز کرده است. در همین راستا، شماری از ناظران بین‌المللی به سوریه فرستاده شده‌اند و البته قرار است در روزهای آینده، این میزان افزایش پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۰
انتشار یافته: ۲۲
غربی ها بدانند ایران اگر اراده کند می تواند هرکاری که میخواهد بکند. فقط کافیست اراده کنیم.
اي خاك بر سر اسراييل كه اينقدر از خدا فاصله گرفته و شيطان را مرجع خود قرار داده است خدا لعنت كند اين قوم خبيث را كه اينقدر به نامردي ترور ميكند و ميان ملتها اختلاف مي اندازد
خسته نباشه اینو که خودمون میدونستیم
اسرئیل و آمریکا و فرانسه رو یکجا ؛ از روی کره زمین ؛ محو میکنیم .
جناب تابناک این شگفت انگیز نیست قبل ازدیگران حدود یک سال پیش مایعنی من معلم بازنشسته تمام ماجراهای بهارعربی وحتی اسد راپیش بینی کرده بودیم شماهاوامثال شماهاکه دولتی هستی حالا متوجه میشوی میخواهی بقیه بهارعربی وغیرعربی دیگری که درآینده پیش خواهد آمد برایتان تحلیل کنیم
قدرت ایران ؛ متکی به فرزندان رشید این آب و خاک میباشد . و اسد در میزان این قدرت ، جایگاهی ندارد .
اسد ؛ جایگاهی در میزان قدرت ایران ندارد .
قدرت ایران متکی به عوامل داخلی است و روسیه و چین و اسد و هوگو چاوز ؛ هیچ نقشی در افزایش توانمندی نظامی ایران ندارند .
tanha chizi ke bahs nemishe, khoode mardoome suriye hast
مرگ بر اسراییل
نمیدونم اینا آشپزشون رو عوض کردن جند وقت که توهم بافی میکنن و چرت میگن نمیدونم
آشپزه در غذاشون چی میریزی شایدم جاسوس باشه بعید نیست
اسرائیل باید حذف شود
حالا بشینن بعضیا هی بی بی سی فارسی نگاه کن
هــــــــــــــــــــــــــــــــی بی بی سی فارسی نگاه کنن :دی
همه جهان بدانند
ما تا آخر ایستاده ایم
تابناک هم باید برود!
اولا که انشاءالله بشار اسد نمی رود و ان کسی که میرود خود تویی و ثانیا ایران تضعیف ناپذیر است.
ما تا ظهور هستیمو تا آخرین قطره خون از ایران دفاع می کنیم یا حق
دوستان به نظر شما اسرائيل ميتونه به اين هدفش برسه؟به نظر من كه نميتونه
این آرزو را باید صهیونیستها بگور ببرند
ببین جوجه باراک تو مال این حرفا نیستی‌. در ضمن خیلی‌ هم ریز دیده میشی‌.
از یکی دو ماه قبل موضع گیری ها از سمت ایران به سمت سوریه چرخیده. فکر کنم با سبک سنگین کردن دسدن اون یکی راحت تره. روسیه هم که همه چیو به پول میفروشه. میت رامنی هم که احتمالا رئیس جمهور بعدیه. با همه اینها احتمالا تا 10-12 ماه دیگه یک جنگ تو سوریه داریم.
به عنوان یک کارشناس در مسئله اسرائیل و صهیونیسم سیاسی ، روند جنگ افروزی های اسرائیل در منطقه خاورمیانه ، به زودی گریبان این رژیم را خواهد گرفت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس