بازدید 7506

احمدی نژاد: سعدی یک انسان کامل بود

احمدی نژاد با ذكر این نكته كه سعدی راه هدایت و راه پیامبر و آل پیامبر را می شناسد و معرفی می كند، اضافه كرد: همه آثار سعدی نشان می دهد كه او و همه بزرگان فرهنگ این سرزمین به حقیقت ناب و چشمه هیات یعنی انسان كامل رسیده و از آن چشمه نوشیده اند.
کد خبر: ۲۳۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۷ 20 April 2012
رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه سعدی شكوفا شد، اوج گرفت و امروز مانند خورشیدی در عالم می درخشد، گفت: محال است كسی بدون عشق و ارتباط با انسان كامل به شكوفایی و درخشندگی برسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت سعدی در شیراز افزود: نگاه، اندیشه، رفتار و گفته های سعدی، الهامات آسمانی است و بدون عنایت پیامبر و انسان كامل محال است كسی این چنین شكوفا شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینكه آثار سعدی و حافظ هر روز تازه تر می شود، اظهار داشت: بیان این شاعران و ادیبان در هر مقطعی نیاز و زبان آن زمان است.

وی اظهار داشت: كسانی كه به این درجه می رسند، مهمترین ماموریت خود را معرفی امام و انسان كامل می دانند.

احمدی نژاد اظهار داشت: سعدی از توحید ، عدل ، داد، شفقت با مردم، دستگیری مسكینان، محبت، خودشناسی و بریدن از همه تعلقات و دست یابیدن به دامن آل رسول (ص) سخن می گوید.

رییس جمهوری گفت: سعدی انسان را به چیزی دعوت می كند كه پیامبر (ص)، امام و خداوند انسان را به آن دعوت می كنند.

احمدی نژاد با ذكر این نكته كه سعدی راه هدایت و راه پیامبر و آل پیامبر را می شناسد و معرفی می كند، اضافه كرد: همه آثار سعدی نشان می دهد كه او و همه بزرگان فرهنگ این سرزمین به حقیقت ناب و چشمه هیات یعنی انسان كامل رسیده و از آن چشمه نوشیده اند.

وی با بیان اینكه چشم و دل بزرگان ادب و فرهنگ این سرزمین باز بوده است، افزود: به همین دلیل زبان آنان در بیان حقایق ناب گشاده بوده و از اینرو است كه آثار شاعران و ادیبان بزرگ ما هر روز نوتر می شود.

رییس جمهوری در توصیف سعدی گفت : پرتو سخن این شاعر بزرگ موجب روشنایی دلها و كلام نافذش موجب نشاط جانها است.

احمدی نژاد خاطر نشان كرد: سعدی نماد ایمان و دلباختگی است و او در قله زیبایی روح و لطافت طبع قرار دارد.

وی، سخنان سعدی را معیار زبان فارسی دانست و افزود: زبردستی در بیان معارف بلند، با فصاحت و بلاغت تمام از جمله ویژگی های سعدی است به نحوی كه سخن و تصنیفات او معیار و اعتبار زبان فارسی و فرهنگ این سرزمین است.

رییس جمهوری با بیان اینكه سعدی با همه آوازه اش برای ما و جامعه بشری ناشناخته است، گفت: نقشه سعدی در پاسداری و صیانت از پیشرفت تعالی فرهنگ و ادب این سرزمین و بشریت ناشناخته مانده و شایسته است حاضران این جمع، فرهیختگان و ادیبان در معرفی وجود سعدی و آثار گرانبار او تلاش كنند.

رییس جمهوری همچنین از همه كسانی كه در برپایی مراسم نكوداشت سعدی تلاش كرده اند قدردانی كرد.

احمدی نژاد همچنین خاطر نشان كرد: بدون تردید سعدی نماد ایمان، دلباختگی، خردمندی و فرهیختگی است؛ او در قلعه زیبایی روح و لطافت طبع قرار دارد.

رییس جمهوری در ادامه توصیف از سعدی گفت: زبردستی در بیان معانی با جذابترین كلمات و عبارات و اشعار از جمله ویژگی های این شاعر است و او عاشق عدل و داد بوده و از غم محرومان و مستضعفان غمگین است.

رییس جمهوری گفت: سعدی حاكم عادل را می ستاید و سفارش می كند كه مراقب آه دل مظلومان و طفلان و زنان باشد و حاكم را به دستگیری محرومان سفارش می كند؛ او بسیار دل رحم و رئوف نسبت به مردم بود و سفارش به خوی انسانی و دادگری می كند.

رییس جمهوری افزود: با بررسی مجموعه غزلیات و آثار این حكیم بزرگ به روشنی می بینیم كه او جرعه ای از شراب عشق نوشیده و سرتاسر كلام او وصل جمال و دلدادگی است و بدون توجه و عنایت انسان كامل كه مظهر جمال و جلال خداست، محال است كسی به این درجه از كمال برسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر