بازدید 17045
۹
دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایران اعلام کرده آماده ازسرگیری گفت‌وگو با آژانس است

چند روز پس از برگزاری مذاکرات حساس هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در استانبول، دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز خبر داده‌اند جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری مذاکرات با آژانس اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر: ۲۳۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۰ 19 April 2012
چند روز پس از برگزاری مذاکرات حساس هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در استانبول، دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز خبر داده‌اند جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری مذاکرات با آژانس اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش «تابناک»، دیپلمات‌های غربی گفته‌اند، ایران با دادن نامه ای به مقامات آژانس، این موضوع را به آنان اعلام کرده است.

«رویترز» ضمن بیان این خبر نوشت: «علی اصغر سلطانیه»، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این نامه را روز سه شنبه به مقامات عالی‌رتبه آژانس تسلیم کرده و در آن آمده که ایران «آماده از سرگیری مذاکرات است».

با این حال، این دیپلمات‌ها مدعی شده‌اند در این نامه از امکان دادن اجازه بازدید از «پارچین» به بازرسان آژانس سخنی به میان نیامده است.

بنا بر این گزارش، موضوع دسترسی به مجتمع نظامی پارچین در شرق تهران، بهانه‌ای بود که بازرسان آژانس در دیدار گذشته خود از ایران ـ که نزدیک دو ماه پیش انجام گرفت‌ ـ با استناد به آن ادعا کردند، مذاکرات با ایران موفقیت‌‌آمیز نبوده است. آنان ادعا می‌کنند ایران در پارچین آزمایش‌های پنهانی اتمی انجام داده است.

با این حال، مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند، بحث آزمایش مخفی در میان نیست و عدم اجازه دسترسی در سفر گذشته بازرسان، تنها به این دلیل بوده که این موضوع در برنامه پیشین این بازرسان مطرح نشده بود.

هرچند با طرح موضوع مذاکره با آژانس، باز هم بحث‌های «پارچینی» توسط غربی‌ها آغاز شده، خود این کار از سوی ایران، به عنوان نشانه‌ای از جدی بودن کشورمان در فرایند رسیدن به توافق واقعی با غرب بر سر موضوع هسته‌ای به شمار می‌رود.

در حقیقت، این موضوع نشان می‌دهد ایران در عزم خود برای حل مسائل موجود پایبند است و اکنون نوبت غربی‌هاست که با نشان دادن حسن نیت خود، با هدف رسیدن به توافق گامی به سوی ایران بردارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۹
توروخداكاري بكنيداينقدربه مردم فشارنياد.ماكه تاسيسات ساخت بمب هسته اي نداريم .آنكه حسابش پاك است ازمحاسبه چه باك است .بذاريدبيان وببينن .والله مردم گناه دارند.من خيلي هارامي شناسم به نون شب محتاجند
نوش دارو پس از مرگ سهراب.حالا که دیگه به این وضعیت رسیدیم ادامه بدین.اصلا بمب اتم بسازید.آبی که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب
هنوز تو خیلی‌ از چیزا خود کفا نشدیم اجازه بدید خود کفا بشیم بد بشینید با ۵+۱ مذاکره کنید، اینجوری می‌تونیم بی‌ نیاز از اونا باشیم ،
به نظر بنده ایران از ادامه نتیجه بخش این مذاکرات نا امید شده و از این رو باز میخواهد پیش دستی کرده واز موضع قدرت سخن بگوید و زود تر قال قضیه را بکند.چون انجام بعضی از شرایط اژانس غیر ممکن است مثلا" تعلیق کامل غنی سازی.
به نظر من سه دسته نمیخوان روابط ایران با آمریکا بهبود پیدا کنه : 1- انگلیسیها ، 2- صهیونیستها ، 3- کشورهای عربی جنوب خلیج همیشه فارس
افرین به این میگویند دیپلوماسی گام به گام .
غربی ها حقه بازند گول آنها را نخورید . تمام بازرسان آژانس جاسوس غرب هستند.
خیلی خوبه. امیدوارم این روند مثبت، با پاسخ مثبت غربیها همراه بشه و هرچه سریعتر اوضاع آروم بشه.
اگر ایران با همین جدیت برای اعتماد سازی حرکت کند مطمئنا کشورهای دیگر جلو افکار عمومی دنیا کم می آورند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی