بازدید 29429
وقتی همه چیز سیاسی است؛

آب گرفتگی مترو هم سیاسی بود، هست و خواهد بود

در کشور سیاست‌زده‌ای که ترک دیوار هم مجادلات سیاسی کش‌داری را به دنبال دارد، سیل چند روز پیش تهران، فرصت خوبی به خیلی‌ها داد تا دوباره موج‌سواری خود را آغاز کنند.
کد خبر: ۲۳۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸ 19 April 2012
«کشور سیاست‌زده»، کشوری است که هر گونه کنش و واکنشی در آن در سپهر سیاست تحلیل و از هر حرکتی ـ چه ارادی چه غیر ارادی ـ در راستای سیاسی بهره‌وری می‌شود؛ حتی اگر این حرکت، بارش سیل‌آسای یک روز بهاری در پایتخت تهران باشد.

به گزارش «تابناک»، نگاهی به تیترها و مقالات یکی، دو روز گذشته، صف‌آرایی شدید دولت و شهرداری را در برابر یکدیگر نشان می‌دهد. انگار همه منتظر بودند در تهران سیل جاری شود تا بتوانند بار دیگر از یکی از مشکلات مردم برای سرکوب دیگری بهره گیرند. البته هنوز هم شعله‌های جنگ خاموش نشده و توپخانه‌ها، همدیگر را بمباران می‌کنند؛ چنان که ایازی، سخنگوی شهرداری تهران، روز گذشته گفت: رودخانه «میانرود» بیرون از شهر تهران است و اگر شهرداری می‌خواست، می‌توانست از زیر بار مسئولیت این سیلاب، به دلیل آن که مسئولیت رودخانه‌ها با دولت است، شانه خالی کند، ولی این کار را نکرد و فارغ از اینکه مسئولیت این کار با چه دستگاهی است، رسیدگی به بحران پدید آمده را وظیفه خود دانست و اگر نبود مدیریت جهاد گونه شهرداری تهران، سیلاب اخیر پیامد نگران کننده‌ای برای شهر تهران در بر داشت. (روزنامه همشهری ـ پنجشنبه 31 فروردین 1391 ـ صفحه 3).



از سوی دیگر، دولت هم از فرصت بهره جسته و شهرداری را متهم به سوء‌مدیریت کرده است؛ چنان که محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استانداری تهران، روز گذشته در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: روز پنجشنبه، شکایت استانداری از شهرداری تهران درباره سوءمدیریت و حیف و میل کردن بیت‌المال به دست دادستان می‌رسد که در این زمینه، شهرداری نیز به شکایت دولت واکنش نشان داد.
حال اگر بخواهید این بازی را دنبال کنید، به شما توصیه می‌کنم، روزنامه‌های منتسب به هر دو جریان را در این روزها بخوانید که آکنده از این خط و نشان‌هاست.




اما یکی، دو نکته مغفول دوستان این است؛ هرچند سیل تهران، آن هم هنگامی که کم کم فعالیت محفلی انتخابات ریاست جمهوری دوستان گرم شده، این فرصت را در اختیار آنان گذارد تا رقیب خود را منکوب کنند و بعد با چهره‌ای قهرمانانه در کنار رودخانه مترو عکس یادگاری بگیرند، ولی واقعیت این است که کسی به فکر حل بنیادی مشکلاتی از این دست در تهران نیست! هم‌اکنون همه می‌خواهند خود را قهرمان قایقرانی بر موج مهار سیل تهران بدانند، ولی در هیچ یک از این مصاحبه‌ها و جبهه‌گیری‌ها، سخنی از چاره‌اندیشی برای جلوگیری از بروز دوباره این رخداد به میان نمی‌آید!

نکته دوم هم این که مدت‌هاست در کشور ما، صندلی شهرداری تهران، هم خود سیاسی است و هم پلی است برای ترقی سیاسی. این است که نگاه به عملکرد شهردار هم بیش از هر چیزی سیاسی است و مقصر اصلی در این زمینه، خود شهرداران پای‌ـ تختند که مسئولیتی اجتماعی را به مقامی سیاسی تبدیل کرده اند؛ بنابراین، هنگامی که به عملکردشان نگاه سیاسی می‌شود، نباید چندان برآشفته شوند، چر که گفته‌اند: «خود کرده را تدبیر نیست»!

اینها همه در حالی است که در هر کجای دنیا، به وقت چنین رویدادی، همه دست به دست یکدیگر داده تا با چاره‌اندیشی، از بروز دوباره آن جلوگیری کنند، ولی در کشور سیاست‌زده ما، همه در کمین وقوع رخدادی هستند تا رقیب و جناح مقابل خود را زمین بزنند و بعد چهره  خادمان فداکار ملت را به خود بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸۲
انتشار یافته: ۲۶
موافقم با ديدگاهت
توی بوشهر که با یه نم نم، خیابون ها رو آب می گیره
من یک سوال دارم.
مگه شهرداری زیر مجموعه وزارت کشور نیست؟ وزارت کشور هم که جز دولت. پس دیگه این کشمکشها بین شهرداری و دولت برای چیه؟ انگار که دوتا نهاد جدا هستند!!!!!!!
تا قبل از سیلاب اخیر در تهران دولت مدعی ساخت مترو بود ولی حالا که آب به داخل مترو نفوذ کرده شهرداری مقصر است...!
این نیز بگذرد ولی خواهشا پس از این به مردم توهین نکنید.
دیگ به دیگ میگه روت سیاس
استاندار تهران بهتر بود در مورد عملیات آبخیزداری مورد نیاز در ارتفاعات تهران و کم کاری و بی توجهی خودشان عذرخواهی می کرد به جای عقده گشایی و حسادت ناشی از عملکرد قابل قبول شهردار تهران
آقا سیل رو بی خیال، یکی بگه چطور میشه در صندوق دولت یک دلار نباشه (به قول احمدی نژاد در مجلس) ولی بعدا اعلام کنه دولت تا 2 یا 3 سال هم میتونه بدون فروش یک بشکه نفت ایران رو مدیریت کنه؟
روزنامه شهردار را در هفت سال گذشته ورق بزنید و ببینی بازی را کی شروع کرد.
حق ملت شریف ایران همین است
جون مادرت ببین وضع به کجا رسیده دولتی ها میان میگن که بعضیا بیت و المال رو حیف ومیل کردن.
خدا وکیلی کاری ندارم دولتی ها به جای اینکه بیان کمک شهرداری کنن تا مشکل سریع تر حل بشه پا رو پا انداختن و در دفترشون نشستن و نگاه کردن.
من شخصا دست تک تک کارکنان شهرداری،از شهردار گرفته تا رفتگر را میبوسم و از زحمات بسیاری که این چند روزه کشیدن تشکر ویژه میکنم به دولتی ها هم میگم که با این کاراشون روز به روز وضعشون پیش مردم بدتر میشه.
مرسی تابناک اگه تو نبودی نمی دونم کی می خواست حرف دل خیلی ها رو بزنی.ممنون
ایرانی ها آدم های نازی هستند. خوب درسته
باسلام باطلاع میرساند که رودخانهمیان روددرداخل تهران است نه خارج تهران وازفلکه دوم صادقیه شروع میشود تارودخانه کن
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
عزیز من اینکه سرچشمه اش از داخل تهرانه که ملاک نیست، ببین از کجا نشت پیدا کرده (در ضمن نوک بینی ات رو نگاه نکن، فلکه دوم صادقیه کوه و ارتفاع نداره که یهو یه رودخونه شروع بشه!!)، شما از فلکه دوم به بعدش رو دیدی نه همه اش رو.
صيرفي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
رودخانه از كوهپايه ها شكل ميگيره نه از فلكه دوم صادقيه !
لطفاً اطلاع رساني كنيد !!!
چه عجب بعد از مدت ها یک مقاله ی خوب و متناسب با شرایط جامعه تو این سایت دیدیم! باز هم جای امیدواری داره.
در این قحط الرجال ، آب سیاست از سر همه گذشته و داشتن یک نگاه جامع ، بالاسری و خدمت گذارانه از طرف مسئولین حتی دیگر در رویای مردم هم نمی آید. بجای اینکه تفکر در حوزه های خدمت گذاری ، فنی و عمیق باشد ، متاسفانه در حوزه های سیاسی عمیق شده . خدایی این مشکل دیگه از خود شبه رجال های ماست . آمریکا و غرب هم دخالتی نداشتند . دست آخر اینکه به ندرت مترو سوار می شم اما از دیدن عکس های تخریبش حسابی حالم گرفت .
اینان همه شیفتگان خدمتند نه تشنگان قدرت اگه یه نفر پیدا بشه این جمله قصار رو تفسیر کنه نصف مشکلات مملکت حلللللله.
خجالت داره تتابناک!
اگه کسی تو این مساله متهم باشه، خودت نفر اولی!
اصلا تقصیر فتنه و جریان انحرافی بوده! خلاص!
ببینم این سنگ اندازی های دولت خصوصا" معاون فنی و عمرانی استانداری تهران به ضرر کیست مردم و ساکنان شهر تهران یا شهردار صدها هزار شهروند و میلیونها تومان پول بیت المال هر برود که چی استانداری بتواند به اغراض سیاسی اش برسد شهردار بدبخت که از صبح تا شب به همراه تمامی مسئولین و پرسنل با حضور میدانی و سر حادثه به رفع معضل همت گماشته بودند حال چه سیاسی باشه چه فی سبیل الله بالاخره جلوی ضرر و زیان را داشت می گرفت شما هم اگر عرضه داشتید کمک می کردید نه این که بهانه می آوردید. یا موبایل خود را خاموش کنید.
سياسيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي
تابناک جان، خواهشاً تو دیگه جو نده. همه می دونن چه خبره. به جای این کارا دنبال پیدا کردن اصل قضیه باش. 4 روزه دارن آب میکشن هنوز تموم نشده!
به نظرم بعد ار گذشت 7 سال از آغاز مدیریت فالباف بر شهرداری تهران هیچ گونه عذری از ایشان و تیم همراه پذیرفته نیست...

با دو ساعت بارش این گونه شود وای به حال...

مدیریت شهر فقط آسفالت و رنگ کردن و چراغانی نیست
من دست دولت را می بوسم که نشست تو دفترش و شهرداری رو انداخت جلو واسه کنترل سیل و بعد شهرداری رو متهم کرد. آفرین بر این دولت خدمتگزار.
وقتی فوتبال هم سیاسیه و مسئولین برای رساندن پیامهای سیاسی به اونجا میرن و شما هم حمایت می کنید چرا که نه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار