بازدید 10421

واکنش شهرداری به شکایت استانداری تهران

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مدیریت رودخانه‌ها با دولت است خسارت را باید دولت بپردازد یا شهرداری گفت: اجازه بدهید دوستان شکایت کنند و مراجع رسیدگی وقتی موضوعی را بررسی می‌کنند خواهند دید که حق با کیست.
کد خبر: ۲۳۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷ 18 April 2012
سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه ظرف چند ساعت آینده آب از ایستگاه متروی حبیب‌الله و استاد معین خارج می‌شود، گفت: تأکید می‌کنم که مدیریت رودخانه طبق قانون با دولت است.

به گزارش فارس سید‌محمد هادی ایازی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی چند روز اخیر که منجر به بروز مشکلاتی در خط 4 مترو شده است گفت: در ارتباط با بارندگی باید به دو موضوع جمع‌آوری آب‌‌های سطحی و فاضلاب شهری توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی 478 کیلومتر کانال، تونل و لوله‌گذاری شده است گفت: باید 222 کیلومتر دیگر کانال‌کشی انجام شود تا بتوانیم در هنگام بارش اقدامات اساسی انجام دهیم.

ایازی به شکسته‌شدن دیواره رودخانه میان‌رود اشاره کرد و گفت: در پی آن آب وارد ایستگاه در حال احداث مترو اکباتان شد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه 4 قطار در مسیر در حال سرویس‌دهی بودند، گفت: در کمترین زمان ممکن مسافران را از ایستگاه خارج کردیم.

ایازی با بیان اینکه رودخانه میانرود خارج از شهر است و حجم قابل توجهی آب در آن قرار دارد.

ایازی با تاکید بر این موضوع که مدیریت رودخانه‌ها با دولت است گفت: اما با این وجود در تلاشیم تا مشکل را برطرف کنیم و خوشبختانه تاکنون جلوی مسیر ورودی آب گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال استحکام دیواره کانال میانرود هستیم گفت: آب را از ایستگاه آزادی خارج کرده و ظرف چند ساعت آینده از ایستگاه استاد معین و حبیب‌الله نیز خارج می‌شود.

به گفته ایازی اواخر هفته آینده خط 4 مترو آمده سرویس‌دهی است.

وی با بیان اینکه مترو در این زمینه به صورت پدافند غیرعامل عمل کرده است گفت: فکر کنید اگر این حجم آب به سمت شهرک اکباتان جاری می‌شد چه خسارتی به شهر وارد می‌شد ولی مترو آب را مهار کرد.

سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که دیواره کانال میان‌رود به دلیل بالا بودن دبی‌آب شکسته شده است، گفت: بالغ بر 10 هزار نفر پرسنل در حال فعالیت هستند و امکانات زیادی به محل حادثه بردیم.

ایازی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه باید چه اقداماتی شود تا با هر بارش مشکلات این گونه در شهر ایجاد نشود گفت: تهران به عنوان دشت پایه‌کوهی‌است قاعدتاً چنین بارندگی‌هایی می‌تواند به آن اسیب وارد کند.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه تکمیل کانال جمع‌آوری آب‌‌های سطحی یکی از اقدامات است، گفت: راه دوم رودخانه‌هایی است که در بیرون شهر قرار دارد و مسیر انتقال این گونه آب‌ها هستند.

وی با بیان اینکه مدیریت این رودخانه‌ها با دولت است گفت: آنها نیز باید مسائل و مشکلات را برطرف کنند.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: البته یک نکته را نیز باید بگویم که معمولا طوفان‌ها و بارندگی‌های شدید در شهرهای توسعه یافته مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

ایازی به شکسته‌شدن تعدادی از درختان در پی باد شدید دیروز تهران اشاره کرد و گفت: باد درختان را شکسته است و شهرداری باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن درختان را جمع‌آوری کند تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی در خصوص همکاری برخی دستگاه‌ها مانند شرکت نفت، سازمان آب و فاضلاب در قضیه اخیر اشاره کرد و گفت: برخی افراد نیز به جای کمک‌کردن فقط مصاحبه‌ کرده‌اند و ما از آنها گله‌مندیم.

ایازی با تاکید بر این موضوع که برابر قانون مدیریت رودخانه‌ها به عهده دولت است گفت: شهرداری احساس وظیفه کرد و برای اینکه شهروندان دچار مشکل نشوند وارد عمل شد.

سخنگوی شهرداری تهران به مصاحبه‌ای که یکی از مسئولین دولتی در خصوص قضیه اخیر انجام داده بود اشاره کرد و گفت: اگر لازم باشد و بحث حقوقی باشد این کار را انجام می‌دهیم.

وی تأکید دوباره کرد که برابر اصل 45 قانون اساسی و بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مصوب 1362 مدیریت رودخانه‌ها برعهده دولت است.

ایازی در خصوص خسارت وارده به مترو در جریان اخیر گفت: خسارت وجود دارد نه هزاران میلیارد احتمالا میلیارد را بر مبنای تورمی که پیش‌بینی شده محاسبه کرده‌اند.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه مدیریت رودخانه‌ها با دولت است خسارت را باید دولت بپردازد یا شهرداری گفت: اجازه بدهید دوستان شکایت کنند و مراجع رسیدگی وقتی موضوعی را بررسی می‌کنند خواهند دید که حق با کیست.

وی بیان کرد: خسارت وارده در مقابل هزاران میلیاردی که اعلام کرده‌اند جزئی‌است. برآورد دقیق نکرده‌ایم اما حتما بعد از برآورد  اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

ایازی با بیان اینکه در شب حادثه به مسئولین  اطلاع‌رسانی کرده‌ایم اطلاع رسانی هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی در این زمینه با مسئولان انجام داده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه مهدی چمران رئیس شورای شهر اعلام کرده که ساخت و ساز‌های مترو تا دیوار کانال میان‌رود آمده و همین امر باعث خطر‌آفرینی شده است، گفت: ایستگاه مترو فاصله زیادی با این نقطه دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه در ساعت اولیه بحران شاید برخی امکانات وجود نداشته باشد گفت: اما در تلاشیم تا مشکلات برطرف شود.

ایازی همچنین با بیان اینکه اولویت مطالعه ما در حوادث غیرمترقبه زلزله بوده است گفت: البته این بدان معنا نیست که در خصوص سیل مطالعه‌ای نشده باشد اما باید جدی‌تر به آن پرداخته شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قرار بود 4.5 کیلومتر مترو ظرف به زودی افتتاح شود گفت: این موضوع باعث تعویق شده و بعد از رفع مشکل بهره‌برداری آغاز می‌شود.

ایازی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه میراث فرهنگی اعلام کرده برج میلاد به دلیل عملیات‌های عمرانی هنوز به ثبت ملی نرسیده است، گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد سوابق مکاتبات برای ثبت‌ ملی وجود دارد ولی وقتی گفته می‌شود ثبت‌ملی چیست اعلام می‌کنند هیچ عملیاتی نباید انجام شود.

وی ادامه داد: در برج‌های دیگر جهان وقتی ثبت ملی انجام می‌شود آنها می‌توانند بعد از آن نیز اقداماتی انجام دهند هنوز برج میلاد فاز دوم آن انجام نشده است و اعلام می‌کنند نباید دیگر بعد از ثبت فعالیت عمرانی انجام شود.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: وقتی موضوعاتی این چنینی را مطرح می‌کنند یک نوع بی اخلاقی است. مستندات و مکاتبات در زمینه ثبت ملی برج میلاد وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار