بازدید 27990
نگاهی به سرزمین‌های اشغال شده به دست امارات

کشورهای خلیج‌فارس خوب می‌دانند «اشغالگر» واقعی کیست!

در روزهای اخیر، اظهارات و اقدامات ضدایرانی شیخ‌نشین امارات که همراهی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز در پی داشته، به یکی از اخبار مورد توجه رسانه‌ها تبدیل شده است، حال آن که بر خلاف ادعاهای مطرح، این خود شیخ‌نشین امارات است که سابقه اشغالگری دارد و این سابقه بر دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس نیز پوشیده نیست.
کد خبر: ۲۳۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷ 19 April 2012
در روزهای اخیر، اظهارات و اقدامات ضدایرانی شیخ‌نشین امارات که همراهی دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز در پی داشته، به یکی از اخبار مورد توجه رسانه‌ها تبدیل شده است، حال آن که بر خلاف ادعاهای مطرح، این خود شیخ‌نشین امارات است که سابقه اشغالگری دارد و این سابقه بر دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس نیز پوشیده نیست.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، امارات متحده عربی هر از چند گاهی با هدف فشار آوردن بر جمهوری اسلامی ایران و یا تحت‌الشعاع قرار دادن یک خبر مهم منطقه‌ای یا جهانی، ادعای سخیف خود، مبنی بر غیر ایرانی بودن جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و أبوموسی را مطرح می‌کند.

این ادعا در حالی است که هر فردی می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با کمترین تلاش، سری به کتب تاریخی نیم قرن گذشته بزند، تا ببیند که حتی اعراب در کتب آن زمان خود، افزون بر اینکه این سه جزیره را ایرانی می‌دانستند، نام خلیج فارس را نیز به شکل درست آن می‌نوشتند.

بنا بر این گزارش، انتشار دست‌نوشته‌ای از «جمال عبدالناصر»، رهبر ملی‌‌گرای جهان عرب که در آن نام خلیج فارس را نوشته است نیز دلیلی دیگر برای اثبات این مدعاست.

اما نکته مهم این است که امارات متحده عربی در حالی ادعای خود را مطرح می‌کند، که خودش از چند دهه پیش، بخش چشمگیری از سرزمین کشور عمان را اشغال کرده و تا به امروز هم حاضر نیست آن را به این کشور پس بدهد.

بنابراین، اختلاف مسقط با أبوظبی بر سر این منطقه اشغال شده توسط امارات، همواره موضوع بحث و شکاف میان عمان و امارات متحده عربی بوده و روابط این دو کشور را نسبتاً تیره نگه داشته است.

در این گزارش آمده است، شبه‌جزیره «مسَندَم» که توسط امارات اشغال شده، استانی است در بخش شمالی کشور عمان که یک نوار ساحلی از خاک امارات متحده عربی به مسافت ۷۰ کیلومتر، این استان را از خاک عمان جدا ساخته ‌است. مساحت شبه‌جزیره مسندم نزدیک ۱۵ هزار کیلومتر مربع است. این استان چهره‌ای کوهستانی دارد و ارتفاع کوه‌های شبه‌جزیره مسَندَم از سطح دریا ۱۸۰۰ تا ۲۳۰۰ متر است.



بیشتر مساحت شبه‌جزیره مسندم کوهستانی بوده و بخش کوچکی از آن هموار است و یک نوار باریک و تنگ ساحلی تشکیل داده ‌است که با متمایل شدن به سمت امارت رأس‌الخیمه بر پهنایی آن افرزوده می‌شود.

در همین حال، سال گذشته، سازمان اطلاعات و امنیت عمان از بازداشت یک باند جاسوسی اماراتی در عمان خبر داد که انتشار آن خبر نیز بر تیره‌تر شدن روابط دو کشور افزود.

اکنون جا دارد به مقامات امارات متحده عربی و به ویژه وزیر خارجه این کشور گوشزد کنیم که به جای مطرح کردن ادعای واهی خود درباره جزایر ایرانی و خلیج فارس، زمین‌های عمانی را به صاحبان اصلی‌اش بازگردانند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۴
انتشار یافته: ۱۹
دمت گرم تابناك
خوب تو اين زمينه فعاليت ميكني
باز هم افشاگري كن
با سلام
با توجه به اینکه بحرین در گذشته نه چندان دور و در زمان شاه خائن با دسیسه های پشتر پرده انگلیس، از ایران جدا شد و با توجه به اینکه محمدرضا شاه اصلا نماینده واقعی مردم ایران نبوده که در مورد خاک ایران اظهار نظر کنه، جا دارد مسولان ایرانی ادعای برگرداندن بحرین رو به ایران در محافل بین المللی مطرح کنند.
محمدرضا شاه در آن زمان با قبول همه پرسی از مردم بحرین در مورد تعیین تکلیف این جزیره، موافقت کرد در حالیکه هیچ همه پرسی در آنجا انجام نگرفت و فقط به صحبت های چند خانواده یا فرد بسنده شد. ثانیا اگر محمدرضا شاه اصولا به بحث خواست مردم اعتقاد داشت که اول باید از مردم ایران در مورد سلطنتش همه پرسی برگزار میکرد. اصولا مردم شاه رو نمایندگی خودشون قبول نداشتند و این رو با انقلاب بزرگ ایران نشون دادند. بنابرای جا دارد ایران این موضوع را پیگیری کند. تا به بقیه شیخ نشین ها هم بفهماند اصولا کشوری که خودش در سال 1350 تشکیل شده چطور ادعای اشغال ابوموسی رو مطرح میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
درود بر تو ، باید تمام اراضی که از ایران جدا شده را در زمان مناسب برگرداند و به خاک کشور عزیزمان اضافه کرد
دست مریزاد...
تابناک بهت تبریک میگم که توی سکوت سیاستمدارای خواب زدمون صدای رسای ملت ایران شدی
در حالی که در مسیر حساس مذاکرات هسته ای هستیم دامن زدن به تنش شرکت در بازی دشمنان است. یه نظر من نیازی به اثبات آن چه که مسلم میباشد نیست و بهتره تمرکز خود را بر حل مسایل هسته ای از دست ندهیم.یادمان باشد ارتجاع عرب و اسراییل ناراضیان اصلی پیشرفت مذاکرت استانبول بودند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
اما من فکر میکنم با حل این مسئله کوچک به دشمن غربی میفهمونیم که کشور ما در یک زمان میتونه تمام مشکلات ملی و بین المللی خودشو حل کنه. پس باید هرچه سریع تر یک هیئت مسئول حل این موضوع بشه و سریع تکلیف خودمونو با این عربهای اون طرف آبی حل کنیم.
در ضمن. لطفاً لفظ عرب ها مصورت مطلق صحیح نیست چون غرب نشینان کشور عزیزمان نیز عرب زبان هستند که خودم به تنهایی فدای قدمهای تک تکشان که با جان و دل از مرزهای ملی کشور حمایت میکنند.
بابا ول کن تابناک جواب ابلهان خاموشیست.
لطفا تورهاي مسافرتي به هر سه جزيره ايراني داير شود تا هميشه جزاير پر از ايرانيها باشد مطمئن هستم كه جاذبه هاي گردشگري آنجا دست كمي از كيش و قشم و گناوه و ... ندارد و اينطور هم هموطنانمان در اين جزاير دلگرمي و درآمد بيشتري خواهند داشت هم بقيه مردم با اين جزاير الفت بيشتري ميگيرند و ...
ما هم بریم سر قضیه اشغال سزمین های عمان توسط امارات ادعای میانجی گری کنیم
چرا اين را مطرح نمي كنيد كه امارات بايد يكي از استانهاي ايران باشد
چرا دیپلماسی؟ وزارت امور خارجه امریکا هم حمایت کرده از طرح دعوی امارت. به نظر شما کی دیگه باید ارتش ناوگان دریایی خودش رو به محدوده جزیره ابوموسی و خلیج همیشه پارس بفرسته؟ با هیچ کشور و هیچ مجمع جهانی نباید مذاکره بشه. مذاکره یعنی اینکه اونها حقی دارن و ما برای ضایع نشدن حق اونها حاضر به گفتگو شدیم. تا آخرین قطره خون در برابر این اعراب تازه به دوران رسیده و هر متجاوزی به خاک ایران خواهیم ایستاد
ظاهرا این مسئولین اماراتی - نه مردم نجیب آن - کمی که درآمد نفتی شان بالا رفته حسابی تاریخ خودشان و تاریخ منطقه را فراموش کرده اند و مثل بچه ای می مانند که حالا که از پدر جدا شده دائما به فکر کندن پول و مال بیشتری از جیب پدر است. فراموش می کنند که زمانی که با توافق ایران و با فشار استعمار انگلیس کشوری به نام امارات تاسیس می شد آنها خوشحال بودند که بالاخره استقلال یافته اند حالا مدعی بخش هائی از خاک دیگر ایران هم هستند. اگر ابوموسی را بگیرند پس فردا داعیه بندرعباس را احتمالا خواهند کرد که مثلا روزی اجدادشان برای بردن آب به آن سفر می کردند. پول نفت و تکیه بر قدرت پوشالی آمریکا عقل رهبران امارات را برده است و تا کار دست خودشان نداده اند باید کسی آنها را از خواب بیدار کند. در بازی فیل ها اگر مورچه وارد شود احتمالا فقط لگد خواهد شد.
یکی نیست این گستاخی امارات راجواب بده .
خدا را شکر که یک مرد با اراده پولادین همچون محسن رضایی مشخص شد تا توی دهان این یاوه گویان بزند
هرچه در مقابل تجاوزگر، کوتاه بیایید آنها بلند تر و جسوتر میشوند. هرچه عقب نشینی کند آنها پیشروی میکند.
تجاوز به یک کشور صرفاً نماد فیزیکی و جنگ مستقیم و سنتی را در برنمیگیرد و یاوه سرایی و ایجاد تنش در اذهان ملی و بین المللی نیز از نمادهای نوین تجاوز و جنگ است. به این تازه به دوران رسیده های اماراتی بفهمانید که ایرانی از دل تاریخ چندهزارساله آمده و همیشه اقتدارش را داشته و به لطف خدا خواهد داشت.
خدا پشت و پناهتان باد ای غیورمردان ایرانی...
من به نمایندگی از دانشجویان هنر دانشگاه زابل از سفر جناب ریس جمهور ومواضع با صلابت جناب آقای محسن رضایی حمایت میکنیم.وبه کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس در مورد مواضع بی فکرانه شان با آخرین درجه هشدار،اخطار میدهیم که فکر احمقانه نکنند.چو ایران نباشد تن من نباد.... زنده باد ایران .جانمان فدای رهبر.
یاوه گویی اماراتی ها و حمایت های کشورهای های عربی حاشیه خلیج فارس از آن , به دلیل حسادت هایشان به پیشرفت های فنی و تکنولوژیکی کشور عزیزمان ایران است و برتری ایران برای آنها از گذشته های دور (با نگاه به منابع تاریخی) قابل تحمل نبوده و نیست. لذا می بایست دوستی با آنها را محدود کرده و طوری برنامه ریزی نماییم تا از انتقال سرمایه های اقتصادی به کشورهای مذکور و انتقال توریسم و زائر به کشورهایشان تا حد امکان پرهیز کنیم.
واقعا باید از سایت فارسی و عربی تابناک تقدیر کرد که با این جدیت این موضوع به این مهمی رو پیگیری میکنه و راه درستش هم همینه که در خصوص این جور مسائل با قدرت وارد شد. ممنون هموطن ایرانی.
متشکرم تابناک این مقاله خیلی خوبی است. باز هم با کمک کارشناسان و اهل فن مستندات بیشتری ارائه کن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان