بازدید 2299

اجرای فاز دوم هدفمندی نیاز به مجوز مجلس دارد

کد خبر: ۲۳۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹ 18 April 2012
گفته می شود احمدی نژاد امشب در گفتگوی تلویزیونی با مردم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را اعلام خواهد کرد. این در حالی است که هنوز وضعیت بودجه سال 91 مشخص نشده است. همچنین طبق مصوبه مجلس قرار بود اجرای فاز دوم هدفمندی تا اول تیر ماه 91 به تاخیر بیفتد.

محمدرضا خباز عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «آغاز فاز دوم هدفمندکردن یارانه ها نیاز به مجوز جدید دارد. بدین معنا که باید میزان آن را قانون گذار در بودجه سال 1391 معین کند.»

وی ادامه داد: «البته دولت می تواند بر مبنای قانون فعلی هم عمل کند یعنی حامل های انرژی را فقط در حد 20 ئرصد افزایش دهد و بیش از آن اجازه ندارد.»

نماینده مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: «یعنی دو راه برای آغاز فاز دوم هدفمندی وجود دارد. یا اینکه دولت صبر کند تا مبلغ را قانون گذار تعیین کند آن وقت تقسیم آن بر عهده دولت است؛ یا اینکه در حد همان 20 درصد حامل های انرژی را افزایش دهد که مجوز این موضوع را دارد.»

وی در پایان تاکید کرد: «اگر فاز دوم در حد 20 درصد باشد ایرادی ندارد اما اگر بیشتر باشد غیرقانونی است.»

همچنین موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در گفتگو با فرارو گفت: «دولت یک مجوز برای افزایش20 درصدی را از سال گذشته دارد و امسال هم که هنوز مجلس تصمیمی نگرفته است.»

نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: «دولت پیشنهاد 135 هزار میلیارد تومانی را داده و همه فرایندها را هم آزاد اعلام کرده است. ولی مجلس هنوز این موضوع را تصویب نکرده است. بنابراین احتمالا دولت می خواهد همان افزایش 20 درصدی را اعمال کند.»

وی افزود: «دولت در سال 90 یک مجوز 20 درصد داشت که آن مجوز را اجرا نکرده است. می توانست آن 20 درصد را اجرا کند. اکنون طبق مصوبه مجلس دولت باید برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سه ماه ابتدایی سال 91 طبق سه ماه آخر سال 90 عمل کند و این یعنی وضعیت موجود که قاعدتا نباید افزایشی صورت بگیرد و فکر می کنم همان 20 درصد هم منتفی باشد.»

وی در پایان گفت: «فعلا دولت قانون خاصی را ندارد و باید دید آقای رئیس جمهور می خواهد چه چیزی را اعلام کند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی