بازدید 4840

آیةالله جوادی: ایران نیازی به بمب اتم ندارد

وی با بیان اینکه نظم کشور و حمایت از مرز و بوم آن بر عهده نیروهای نظامی است اظهار داشت: ایران اسلامی بر اساس آنچه اسلام به او آموخته آغازگر جنگ نبوده است و تجربه هم این را نشان می دهد و امام؛ رهبری، مسئولان و مردم نیز بر این عقیده هستند که ما به هیچ وجه هم قصد حمله نداریم و انرژی هسته ای ما هم علمی،صلح آمیز و دفاعی است.
کد خبر: ۲۳۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۲ 17 April 2012
یکی از مراجع تقلید شیعیان تاکید کرد: ایران آنقدر قدرت دارد که بدون اتم از خود دفاع کند لذا انرژی هسته‌ای ما کاری علمی و صلح آمیز است.

به گزارش مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی، بعد از ظهر سه شنبه در دیدار جمعی از پرسنل ارتش قم و فرماندهان ارتش قم در سخنانی با اشاره به ویژگی ارتش دینی اضافه کرد: فرق ارتش دینی با غیردینی در این است که ارتش دینی می‌داند با مردن نمی‌پوسد بلکه از پوست بیرون می آید.

وی ادامه داد: در مکتب انبیا ما انسانها مسافر هستیم و مسافر نیاز به ره توشه دارد؛ انبیا آمده اند تا به ما بفهمانند که ما با مردن از بین نمی رویم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ارتش غیردینی تصور می‌کند با مردن می‌پوسد به همین دلیل این دنیا را پایان همه چیز می‌داند بنابراین برای او کشتن میلیون ها انسان و جنگ افروزی کاری ندارد و فرقی نمی کند.

وی با اشاره به جنایات رخ داده در دو جنگ جهانی اول و دوم تصریح کرد: در این دو جنگ، هزاران نفر کشته شدند زیرا طرفین جنگ خیال می کردند مرگ پایان راه است و بی باکانه دست به کشتار و جنایت می زدند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به راز ماندگاری و جاودانگی امام حسین(ع) اضافه کرد: اگر در برخی جنگها 72 هزار نفر و بلکه 72 میلیون نفر کشته شوند اما در تاریخ نامی از آنها نمانده و نمی ماند، اما در عاشورا 72 نفر کشته شدند و نامشان امروز شرق و غرب عالم را فراگرفته است.

وی یادآور شد: آنچه کشور را نگه می دارد سه اصل جهان بینی، جهاندانی و جهان آرایی است، قرآن هم در کنار آنچه که برای جهاد و تلاش علمی و فرهنگی فرموده برای تلاش نظامی نیز مطرح کرده  است.

این مرجع تقلید گفت: تعبیر قرآن هم در عرصه فقهی و هم در عرصه نظامی، آماده بودن برای دفاع و جهاد است لذا گاهی انسان با ورود به عرصه فرهنگی و حوزه و دانشگاه به دفاع می پردازد و گاهی با رفتن  در نیروهای نظامی.

وی با بیان اینکه نظم کشور و حمایت از مرز و بوم آن بر عهده نیروهای نظامی است اظهار داشت: ایران اسلامی بر اساس آنچه اسلام به او آموخته آغازگر جنگ نبوده است و تجربه هم این را نشان می دهد و امام؛ رهبری، مسئولان و مردم نیز بر این عقیده هستند که ما به هیچ وجه هم قصد حمله نداریم و انرژی هسته ای ما هم علمی،صلح آمیز و دفاعی است.

آیت الله جوادی با اشاره به جنگ صدام علیه کویت و آمریکا علیه عراق در جنگ موسوم به نفت افزود: در جنگ با کویت اگرچه کویت مظلوم بود اما ماجور نبود در این جنگ از ایران هم خواستند تا گلوله ای شلیک کند اما نکرد و در جنگ نفت نیز باز از ما درخواست کردند اما ما حمله ای را شروع نکردیم با اینکه صدام هشت سال علیه ما جنگ به راه انداخته بود و این است آموزه های دین اسلام و این دین ماندنی است.

وی تاکید کرد: ارتش ایران اسلامی ثابت کرد هرگز مهاجم نیست و به دستور کسی گلوله نمی زند؛ و همین عامل هم موجب فخر نظام اسلامی ماست و در تاریخ ماندگار شده است.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه ایران به لطف الهی آنقدر قدرت دارد که بدون اتم از خود دفاع کند اظهار داشت:  ما صاحب مکتبی هستیم که فروش سلاح‌های تهاجمی به کافر را ممنوع می داند اما همین دین می فرماید وقتی دو کافر با هم در حال جنگ هستند سلاحهای دفاعی را به هر دو طرف بفروشید تا هر دو از خود دفاع کنند و انسانهای کمتری کشته شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار