بازدید 52747
ضرورت پیش‌بینی واکنش مناسب سیاسی ورزشی در برابر اماراتی‌ها

برنامه‌ اماراتی‌ها برای توهین به ایرانیان در بازی استقلال و الجزیره

بنا بر اطلاعات رسیده از امارات، این شیخ‌نشین کوچک خلیج فارس در تدارک یک برنامه تبلیغی ضد تمامیت ارضی ایران در هنگام پخش زنده تلویزیونی بازی فوتبال چهارشنبه این هفته استقلال با الجزیره در امارات است که در این باره یادآوری چند نکته به مسئولان ضروری است.
کد خبر: ۲۳۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴ 17 April 2012
بنا بر اطلاعات رسیده از امارات، این شیخ‌نشین کوچک خلیج فارس در تدارک یک برنامه تبلیغی ضد تمامیت ارضی ایران در هنگام پخش زنده تلویزیونی بازی فوتبال چهارشنبه این هفته «استقلال» با «الجزیره» در امارات است که در این باره یادآوری چند نکته به مسئولان ضروری است.

به گزارش «تابناک»، این برنامه‌ریزی پس از بازدید غرورآفرین رییس‌جمهور از جزیره ابوموسی انجام گرفته است و برای همین، بار دیگر ادعاهای گستاخانه علیه تمامیت ارضی ایران در جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک را به دنبال داشته است؛ بنابراین، جا دارد که مسئولان سیاسی و ورزشی ایرانی در رویارویی با این موضوع، سیاست درخوری را در پیش‌ گیرد.

بنا بر این گزارش، مسئولان اماراتی در یکی از بازی‌های گذشته لیگ قهرمانان آسیا میان تیم‌های سپاهان ایران و العین امارات، با نصب پارچه‌نوشته بزرگی در جلوی دوربین‌های پرشمار پخش زنده تلویزیونی، چندین بار نام جعلی را برای خلیج‌فارس در برابر میلیون‌ها بیننده تلویزیونی به نمایش گذاشتند که متأسفانه این توهین آشکار به هویت ملی ایرانیان در آن هنگام، با بی تفاوتی توجیه‌ناپذیر مسئولان ایرانی سیاسی و ورزشی ایرانی حاضر در ورزشگاه روبه‌رو شد.

این در حالی بود که در کمتر از یک روز پس از این ماجرا، ناظر عرب بازی ذوب آهن و الاتحاد عربستان به بهانه کاربرد نام تاریخی و رسمی خلیج فارس توسط تماشاگران میهن پرست ایرانی، بازی را متوقف کرد که این کار، با وجود بی‌توجهی غیر مسئولانه گزارشگر ایرانی بازی، با واکنش شدید تماشاگران ایرانی و تکرار شعار «عرب باید بدونه خلیج فارس میمونه» روبه‌رو شد.

ذکر این مهم لازم است که در هفته‌های اخیر، توهین‌های همه‌جانبه کشور‌های عربی به هویت و ملیت ایرانی و نام خلیج فارس و جزایر سه‌گانه، شدت بسیاری یافته است، حال آن که متأسفانه، مسئولان ایرانی، گویا به دلیل برخی منافع اقتصادی، سیاست سکوت و واکنش نرم در پیش گرفته‌اند.
این در حالی است که افکار عمومی ملت ایران در پی اظهارات تجاوزگرانه مقام‌های اماراتی علیه حضور رییس‌جمهور در جزیره ایرانی ابوموسی، همچنان خواستار واکنش شدید دستگاه‌های مسئول در این مهم هستند.

در این میان، یادآوری چند نکته اهمیت دارد:

1 ـ آیا در مدارا و سعه صدر بیش از اندازه نسبت به حرمت‌شکنان کشورهای جنوب خلیج فارس، تنها سیاست لزوم رابطه تجاری با امارات مورد نظر است؟ آیا در این شهر ایرانی تبعیدگاه زندانیان ایرانی دوره کریم‌خان ـ که تا دهه نود میلادی، بیابانی بی آب و علف بوده و تنها و تنها سیاست‌های نظام ما، سبب رونق و شکوفایی آن شده ـ باید همچنان شاهد توهین به تاریخ و هویت ملی باشیم و دم فرو بندیم؟

دستگاه سیاست خارجه ایران ـ که داعیه مبارزه با استکبار جهانی به سرپرستی آمریکای جهانخوار را دارد ـ چرا در برابر گستاخی‌های نوکران دست چندم آمریکا (اعراب خوش‌گذران تن‌پرور) این گونه ضعیف و منفعل رفتار می‌کند؟

بزرگترین پرسش ملت ایران این است: آیا چندین میلیارد گردش سرمایه ایرانی در دوبی، ارزش این را دارد که هر روز و به راه‌های گوناگون از سوی مسئولان اماراتی، شاهد حرمت‌شکنی به هویت ایرانی خلیج فارس ـ که همچون ناموس ملی ایرانیان تلقی می‌شود ـ باشیم؟

2 ـ مسئولان ایرانی به چه بهایی حاضرند، روابط ایران ـ امارات را همچنان پایدار نگاه دارند؟ آیا گاه آن نرسیده که در پاسخ به یاوه‌سرایی‌های وزیر خارجه امارات و دیگر مقامات این کشور و اقدامات دشمنانه سیاسی، ورزشی کشور‌های عربی در چشمداشت به تمامیت ارضی ایران، در سطح روابط با امارات تجدیدنظر شود تا درس عبرتی برای این شیخ‌نشین کوچک و دیگر متحدان عرب آن باشد؟

آیا هنگام آن نرسیده که میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری و ده‌ها هزار شرکت ایرانی از کشور متخاصم امارات بیرون آورده شده و به مناطق ایرانی چون چابهار، قشم و کیش منتقل شود؟
بی‌گمان، ملت ایران از بازنگری دستگاه سیاست خارجی در سطح روابط با امارات قاطعانه حمایت خواهد کرد.

همچنین نباید از نظر دور داشت که مسئولیت مقامات دیپلماتیک و ورزشی و رفاه حاصل از آن، ثمره خون صد‌ها هزار شهید میهن‌دوست به خون خفته‌ای است که اجساد پاک هزاران نفر آنان، هنوز در اعماق آب‌های اروندرود و خلیج فارس باقی و خانواده‌های داغدار آنان، همچنان در حسرت دیدار اجساد پاکشان هستند.

ایرانیان هرگز فراموش نکرده‌اند که دولت امارات به دلیل حمایت‌های مالی، تجاری و پشتیبانی میلیاردی از صدام حسین در جنگ تحمیلی علیه ایران در کشتار صد‌ها هزار ایرانی سهیم بوده و برای دادن حقوق ملت ایران، باید بازخواست و محاکمه بین‌المللی شود و به مردم ایران غرامت دهد.

3 ـ گویا در برابر اقدامات هماهنگ کشور‌های عربی علیه تمامیت سرزمینی ایران با هماهنگی بین مسئولان سیاسی و ورزشی همزمان با رفع محدودیت‌های رفت‌و‌آمد ملت ایران به جزایر سه‌گانه ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک برای اقامت و سرمایه‌گذاری در این بخش ابدی از خاک پاک ایران، فدراسیون فوتبال هر ساله یک تورنمنت جهانی در این جزایر همیشه ایرانی به نام خلیج همیشه فارس برگزار کند تا به همراه تحکیم و تثبیت هر چه بیشتر حاکمیت ملی ایران بر خلیج همیشه فارس و جزایر و کرانه‌های آن، تیر دشمنان قسم خورده تاریخی ایرانیان بر سنگ بخورد.

4 ـ بی گمان نقش و وظیفه حساس و کلیدی مسئولان سیاسی و ورزشی ایرانی حاضر در ورزشگاه امارات، این خواهد بود که با هشیاری کامل، در صورت عملی شدن برنامه‌های تبلیغی ضد تمامیت ارضی ایران در میدان، دستور توقف بازی را به بازیکنان صادر کنند و به ناظر بازی یادآوری شود که ادامه بازی، بسته به رفع تبلیغات ضد ایرانی و توهین نژادی و سیاسی اماراتی‌ها خواهد بود، زیرا دخالت نکردن سیاست در ورزش، امری است که بارها فیفا بر رعایت آن از سوی اعضا تأکید کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱۶
انتشار یافته: ۵۱
امارات هم خودش چی فرض کرده!!!!؟ گرفتن و پاکسازیش از این ... کلا 2 ساعت طول می کشه ، پس خواهشا ور ور زیادی نکنن . کاری نکنن سال دیگ جزو استان های ایران باشن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
مجید 6 ساله از ایران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
کار شیر بجائی رسیده که جوجه تیغی براش رجز میخونه فردوسی عرب (ملخ خور)را بجائی رسیده است کار که تاج کیانی کند آرزو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
به اميد روزي كه در نقشه ي ايران استاني به نام امارات را ببينيم
ایرانیان مقیم امارات تکلیف خود را میدانند.
پیشنهاد می کنم روی پیراهن بازیکنان تیم استقلال فردا نقشه جنوب ایران با خلیج فارس و جزایر را با رنگ آبی و سبز و امارات رو با رنگ سیاه چاپ بشه
اگه دست به این اقدامات بزنند ایران می تواند به فیفا شکایت کند و طبق قوانین بین المللی از داور بازی بخواهند که بازی را متوقف کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
آره. داور و فیفا هم حتما قید چمدانهای اماراتی را میزنند و طرف ما را می گیرند!
دو کلمه حرف حساب همینه.. توقف بازی ..و ادامه بازی درصورت رفع تبلیغات سیاسی.
خداقل از رفتن توریست های ایرانی به شیخک نشین امارات جلوگیری بعمل آید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
koja berim?
باید از مسئولین محترم با جدیت تمام خواسته شود تا یک تظاهرات پر شور علیه اقدامات بی شرمانه آنان تدارک دیده شود.
زياد احساساتي نشويد لطفا. تصميم احساسي و از روي خشم معمولا اشتباه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
بله بايد با صبر و حوصله جوري جواب اينا رو داد خيلي طول بكشه
با تشكر ازنظر مجيدبدم نمياد يه استاني انطرف اب هم داشته باشيم
پاسخ ها
ابراهیم بلوکی
| United States |
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
Me too
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
در واقع الان هم داريم فقط ذكرش نمي كنيم
باید بازی تحریم میشد
امارات با پول ايران امارات شده... اين بازي بايد تحريم مي شد.
با تشکر از بازدید آقای احمدی نژاد از آن بخش از میهن خواستم پیشنهاد بدهم که ایران رسما ادعای مالکیت بر امارات را بر اساس نقشه های باز مانده از دوران باستان بدهد و دیگر اینکه هر چه سریع تر نام عربی جزیره ابو موسی را با نام ایرانی تغییر دهید. کسانی که در برابر اعراب می ایستند حمایت ملت ایران را خواهند داشت
باید حقشان را کف دستشان بگذاریم
تحریم بازی فایده ای نداره. باید این مشکل توسط رجال مملکت حل بشه
پاسخ ها
ح
| United States |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
چی میگی اونوقت چطوری برن به دیدن بچه هایشان که آنجا خانه دارند
مورچه چیه کله پاچش چی باشه -یکی نیست بگه کشور فوتی توهم داخل آدم
اسم جزيره بو موسو و از ريشه فارسه(ويكي پديا) كه بر اثر استفاده زياد به ابو موسي تغيير كرده.
ضمنا از رييس جمهور ايران خواهش ميكنم كه به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل دعاهاي خود را به زبان شيرين پارسي بخوانند تا سيلي محكمي باشه به صورت كساني مثل معاون امورخارجه عراق كه ميگفت شما در سازمان ملل از زبان ما استفاده ميكني
پاسخ ها
افشین
| United States |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
منفی دام فقط چون مگه معاون امورخارجه عراق دروغ گفته؟
lpln
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
زبون عربي مال اونا نيست . عراق كلا مال ما بوده . وزير خارجه ي عراق چيزي از خودش نداره حالا زبون درازي مي كنه و خيال مي كنه زبون عربي مال اونهاست
میگه شرکت های ایرانی از امارات بیان بیرون برن کیش و قشم و...

اصلا میدو نی تحریم چیه تابناک؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
تحریم که خوبه ! فرصته ! راست میگه تابناک ! هرکی بهمون زور بگه این عربا دیگه باید خفه شن...
لطفا در عکس مربوط به تیتر خبر اندازه ی لوگوی دو باشگاه را هم اندازه کنید. اینجوری یه خورده لوگوی باشگاه استقلال کوچیک تر از لوگوی باشگاه اماراتیه.
فردا استقلال 11بازيكن نيست بايستي 11 سرباز باشد. 11 حسين فهميده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
ای جااااااااااااااان!!!!!!!!!
بهتره ايران نامه نگاري هاي خود را با اي اف سي انجام داده و به خاطر لغو بازي تيم ملي اين ديدار باشگاهي را به مكاني ديگر انتقال دهد.
نمیشه ایران به عنوان اعتراض بازی رو تحریم کنه و شرکت نکنه؟
نویسنده ی متن مثل اینکه فراموش کرده ایران از لحاظ اقتصادی به امارات وابسته شده نه بالعکس !
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
با سلام زیاد بها ندهیم (وقت خودرا زیاد صرف نکنیم )تنش زدایی کنین
به امید پیروزی و کم شدن روی تمامه عربها.
عرب بدونه خلیج فارس می مونه
اول باید ایرانی های ساکن امارات دست به کار بشند تا بعد نوبت ما بشه
بابا ما تفریح دوبی را نخواستیم,قطع کنید رابطه رو خلاص...
از تابناک خواهش دارم که ساخت بندر بزرگ قشم وپل رابط این جزیره به بندرعباس را پیگیری کند چراکه باساخت این پروژه عملا عمارات ازرونق می افتد
امارات ور ور اضافی نکند وگرنه پس از اینکه یکی از استنهای ایران شدن نمیزاریم بهشون یارانه بدن
به نظر من ایران باید با آمریکا و..... آشتی بکنه و حال این عربهای ملخ خور را بگیره
واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد ...!
این اماراتیها از خوردن کنار ایران به اینجا رسیدن چرا جلو خوردنشون را نمیگیرید
به نظر من استقلال که حذفه حد اقل توی این بازی بیاد غیرتی از خودش نشون بده و اگه توهینی شد بیاد بیرون
نیکی که از حد بگذره ابله خیال بد کند
از عرب جماعت بی معرفت تر خودش هستند ولی متاسفاً ...
عرب را به جايي رسيده ست كار ...
ایران دیوار صوتی را بر فراز دبی بشکندتا این امیر نشین به خاک بیفتد--بیرون کشیدن سرمایه ها به کیش و قشم وآبادان راه مبارزه است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی