بازدید 56549
آمدند ابرویش را درست کنند ...

تغییر نام یک دانشگاه به سلیقه آقایان!

نام دانشگاه باید تغییر می‌کرد، ولی به نظر نمی‌رسد که ساز و کار این امر تدبیر نشده باشد! مگر می‌شود که مسئولین دانشگاهی، تصمیماتی از این دست را که برای دانشجویان، اساتید، مردم منطقه و... اهمیت دارد، رأسا بگیرند و رؤسای بالادستی‌شان هم به جای اصلاح اشتباه ایشان، سلیقه‌ای‌تر کار کرده و علامت‌های سؤال را بیشتر کنند؟!
کد خبر: ۲۳۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۷ 14 April 2012
نمی‌دانیم این چه عادت بدی است که برخی مدیران به آن مبتلا هستند! انگار کسی نیست به ایشان بگوید: آقایان مسئول، اکنون که تصمیم دارید نام جایی را تغییر دهید، دست‌کم از افراد مجموعه هم نظرسنجی کنید. چرا تصمیمی می‌گیرید که نه تنها اعضای مجموعه، احساس خوبی به آن ندارند، بلکه برتری نیز نسبت به پیش نخواهد داشت؟!

به گزارش «تابناک»، ‌از یازدهم بهمن ماه سال گذشته که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه این شورا درباره تغییر نام «دانشگاه تربیت معلم آذربایجان» به «دانشگاه شهید مدنی» را اعلام کرد، زمزمه‌های اعتراض به این تصمیم در منطقه به گوش می‌رسید و تا امروز که جمعی از دانشجویان و اعضای هیأت علمی این مجموعه در تلاش برای ارائه درخواست تجدیدنظر در این مصوبه هستند، هنوز توجیهی برای انتخاب این نام ارائه نشده است.

بنا بر این گزارش، نخستین واکنش رسمی به این تصمیم، هنگامی بود که عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره تغییر نام دانشگاه تربیت معلم آذربایجان به وزیر علوم و رئیس جمهوری تذکر داد.

محمدحسین فرهنگی در این باره گفت: «بنا بر ماده ۱۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این تذکر درباره حذف عبارت «آذربایجان» از عنوان دانشگاه تربیت معلم آذربایجان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزیر و رئیس جمهوری ابلاغ و در جلسه علنی مجلس قرائت شده است».

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: «تجدیدنظر در این کار لازم بوده و نظر بر اینکه در تغییر نام دانشگاه تربیت معلم آذربایجان با هیأت امنای دانشگاه مشورت نشده و همچنین با نظر دانشجویان، دانشگاهیان و بسیاری از مردم شریف استان نیز هماهنگ نیست، تجدیدنظر مناسب است».


این تصویر مربوط به مطلبی است که چند ماه پیش روی سایت دانشگاه تربیت معلم آذربایجان قرار گرفته؛ سایتی که البته در صورت تثبیت نام جدید باید تغییر آدرس بدهد، ولی هنوز هم نام «دانشگاه شهید مدنی» به خود نگرفته؛ به ظاهر شادی خبر داده شده در متن بالا اینقدر هم راست و درست نبوده که هنوز هم به متصدیان سایت سرایت نکرده است!

سخنانی از این دست، در حالی گفته می‌شود ـ و صد البته تنها در حد حرف می‌ماند‌ ـ که نام این دانشگاه زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همیشه محل مناقشه بوده است؛ دانشگاهی که در ۳۵ کیلومتری شهر تبریز واقع شده و تا سال ۱۳۸۰ «دانشگاه تربیت معلم تبریز» نام داشت، ولی بر پایه تغییر سیاست‌های معلم‌پروری در کشور، از پسوند تبریز به نام کلی‌تر و جامع‌تر آذربایجان رسید؛ اما فاصله اندک آن با شهرستان آذرشهر (نزدیک چهار کیلومتر) موجب شده بود که برخی آن را با نام «تربیت معلم آذرشهر» خطاب کنند!

و بدین ترتیب، برگزیدن نام شهید بزرگواری که اهل آذر شهر بود ـ و البته قطعاً در بزرگی شخصیت کم‌نظیر ایشان شکی نیست‌ ـ رقابت جدیدی بین برخی شهرهای مجاور این شهرستان پدید آورد؛ شهرهایی که توقع دارند، حالا که قرار است لقب دانشگاه، تبریز نباشد و مثلا افتخار میزبانی‌اش به یک شهرستان دیگر برسد، چرا نام شهر ایشان در پایان عنوان دانشگاه تربیت معلم نباشد؟

افزون بر این،  حذف پسوند «آذربایجان» از نام این دانشگاه، در حالی رخ می‌دهد که هیچ ضرورتی نداشت و حتی می‌توانست عامل ممیزی خوبی برای جدا کردن این مجموعه از فلان مؤسسه آموزشی با نام شهید مدنی باشد که در یک استان دیگر واقع شده است؛ بماند که حتی مسئولان، نام آذر شهر را در پایان این نام جدید نگنجاندند تا هم به این مهم (قدرت تمییز از روی نام مجموعه) دست بیابند و هم تکلیف همه را یکسره کرده باشند.


نمایی از دانشگاه تربیت معلم آذربایجان که در آغاز شعبه‌ دانشگاه تربیت معلم تهران بوده و تربیت معلم تبریز نام داشته است.
سایت این دانشگاه، علت انتخاب محل مورد مناقشه ساخت این دانشگاه را این گونه توضیح می‌دهد: «انتخاب این زمین‌ها برای ساخت دانشگاه، وسعت زمین و رایگان بودن آن و اینکه محلی قابل دسترسی برای استان‌های همجوار باشد، ذکر شده است».

جالب اینجاست که خشت نخست این تغییر نام را هیأت رییسه خود دانشگاه گذاشته است. به این ترتیب که بدون مشورت با هیأت امنای دانشگاه،‌ سه نام را به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می‌دهند و جالب اینجاست که این شورا هم وجه اشتراک هر سه نام را که‌‌ همان «آذربایجان» است، فاکتورگیری (عملی در ریاضیات برای حذف وجوه اشتراک) کرده و بدین ترتیب، از سه عنوان پیشنهادی «دانشگاه آذربایجان»،‌ «دانشگاه شهید باکری آذربایجان» و «دانشگاه شهید مدنی آذربایجان»، آخری دچار جرح شده و با تخفیف به تصویب می‌رسد؛ بماند که خشت اول و آخر هر دو کج نهاده شده‌اند!

و تلخ اینجاست که در ميان معترضان به این تصمیم، از همه اقشار و افراد به چشم می‌خورد، جز هیأت رئیسه این دانشگاه که متعمدانه در هر سه نام پیشنهادی از یک واژه پر مفهوم برای ناظرین داخلی و خارجی استفاده کرده بودند؛ اما اکنون ظاهرا بدشان نیامده که این تأکیدشان به هیچ انگاشته شده است.

اینجاست که به روال همیشگی، مهمانان چند ساله دانشگاه، بیشتر حرمت میزبانشان را نگه می‌دارند و دانشجویان، برای تجدید نظر در این مصوبه، نامه‌نگاری را سر می‌گیرند؛ نامه‌هایی خطاب به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به رغم همه محدودیت‌هایی که همه‌مان نیک از آن‌ها خبر داریم، ‌امضاهای بسیاری به خود می‌بینند.

و این موضوع سر آغازی دوباره است برای جنجال‌هایی که کمترین هزینه‌اش، بازماندن برخی دانشجویان از دیگر وظایفشان و رنج خاطر دلسوزان از بی‌سلیقگی محض (اگر مسائل امنیتی اذهان کوچک برخی را پیش نکشیم و این تصمیم را چیز دیگری ننامیم!) مسئولان است.

شاید بد نباشد که اگر مسئولان استدلالی برای برگزیدن این نام دارند،  فارغ از اینکه مشورت نخواستن برای انتخاب این نام با هیأت امنای دانشگاه و دانشجویان امروزی و فارغ‌التحصیلان دیروزی این دانشگاه، هیچ توجیهی نخواهد داشت، آن را در اختیارمان گذارند؛ باور کنید که این خواسته زیادی نیست.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۷۶
انتشار یافته: ۱۰۲
زیاد مهم نیست!مهم این است که از نظر سطح علمی توانایی داشته باشد و در ضمن نام مدنی با آذزیایجان اجین است و تبریز و آذر شهر از شهر های زیبای آذربایجان هستند.بهتر است فرا منطقه ای بیاندیشیم و اگر این عمل باعث جذب امکانت بیشیری برای دانشگاه و دانشجویان خواهد شد عیبی ندارد و مبارک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
تو اول بدون عجینو چطور می نویسند بعد نظر بده
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
تابناک من به نظر خسرو منفی دادم ولی این نظری که منتشر کردی چیه " تو اول بدون عجینو چطور می نویسند بعد نظر بده" ؟؟؟؟؟. برات متاسفم تابی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
درست میگن
تعصبات بی ارزش را باید کنار گذاشت
نه اونا کار درستی کردن که بدون هماهنگی این کار را انجام دادن و نه اینگونه موضع گیری ها درسته
اصل را رها کردیم چسبیدیم به فرعیات!!!!
بهتراست اسم شهید مدنی روی مساجد و مدارس دینی گذاشته شود مگر اذربایجان چه ایرادی دارد که میخواهند این کلمه را عوض کنند .مملکت کارهای خیلی ضروری و واجب دارد که باید به انها برسند ومسایل را قاطی وپیچیده نکنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
خوب می گذارند: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. توی دام بیگانه نیافتی آقای باحال.
من علت این را که در این 33 سال چرا بیش از اندازه به نام آذربایجان وتبریز حساس هستند. ؟ مگر این آذربایجان قیام 29 بهمن را انجام نداده اند ؟ مگر این آذربایجان نبود که مقدمات ایجلد نظام جمهوری اسلامی را مهیا کرد و مگر ها دیگر ...؟ حالا چرا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
باز موج سواری یک عده شروع شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
جان من بگو ببینم خودت 1 بار هم کامنت خودتو خوندی؟
دوگانگي ايجاد نكن تابناك! چرا از اسم آذربايجان هراس داريد؟ چرا وقتي اسم پارس و فارس وغيره در هرجا هست خوشحاليد و اسم آذربايجان را برنمي تابيد؟ اگر ته دلتان چيز ديگري نيست چرا اتفاق و همدلي ايجاد نميكنيد. ما همه از ايرانيم و همه در حفظ اتحاد در ايران بزرگ وظيفه داريم،تابناك فكر نكن كه تافته ي جدابافته اي .خواهش ميكنم چاپ كنيد.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
برادر ترک عزیز استان فارس در مرکز است مایل به جنوب و کشوری با نام ان استان نداریم . ...
ح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
اشتباه از نامگذاری اولیه است که یک شرقی ویا غربی بعد آذربایجان نگذاشته که با کشور همجوار اشتباه گرفته نشه ( آخر این کشور ها بتازگی اسم دریا و شاعر و جزیره وهر چیز دیگر مشابه اینرا می دزدند )
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
هم وطن خود لفظ آذربایگان(آذربادگان آتروپادکان)مگر پارسی نیست.سردار آذرباد کسی بود که علیه اسکندر خروج کرد وتنهاجایی از ایران که حاکمیت مقدونی ها را نگذیرفت آذربایجان بود.شمافکر کنم تحت تاثیر پان ترکها هستی که تاریخچه ی جعلی واسه آذربادگان درست کرده اند وبه خورد مردم عزیز آدربادگان و ایران شمالی میدن.ما نباید قوم گرا باشیم پارسی نماینده ی رسمی زبانهای ایرانی است ومابه آن افتخار میکنیم مثلا من خودم کرد هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
معلوم نیست شما خودت میخوای چی بگی. فکر کنم تابناکیها اینجا به صراحت از حذف عبارت آذربایجان انتقاد کرده اند
آقايان و خانمها ! هدف فقط حذف نام آذربايجان است مي خواهند هر اسمي باشد ولي نام آذربايجان نباشد . ظاهرا نام تاريخي و پر افتخار آذربايجان براي برخي ها تحمل پذير نيست !
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
من از اهوازم وعرب زبان هستم و آماده دفاع از حقوق کلیه ی ایرانی ها ومخصوصا برادران آذری هستم هیچ فرقی بین ایرانی ها وجود ندارد
آباد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
شما بهتر است برخی ها را توضیح بدهید چه کسانی هستند که من اصفهانی هم متوجه بشوم که فردا نام اصفهان را عوض نکنند
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
برادر آن چيزي كه ارزش ايجاد مي كند نام بزرگان ديار است . و مقام شهيد از همه اسنها بالاتر است خصوصا شهيد مدني
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
آره واقعاً. بعضیا از اسم آذربایجان می ترسند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
توهم توطئه..
گویا کلا نام دانشگاههای تربیت معلم رو عوض میکنن برای کرج هم تربیت معلم کرج بود که شده دانشگاه خوارزمی!!!
پاسخ ها
دانشجوي قديم دانشگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
تكليف كساني كه فارق التحصيل شدند چيه روزي كه قبول شدند تربيت معلم تبريز بود روزي كه فارق التحصيل شدند تربيت معلم آذربايجان روزي كه مشغول به كار شدند بگن كجا درس خوندن......!!!!!!!!!!!!اگر قرار به حذف تربيت معلم هست چه كار به آذربايجانش دارن
آقایان که هیچ تخصص و عرضه ای ندارند تا یک تغییر مفیدی در جایی ایجاد کند مثلا کتابخانه ای، آبخوری چیزی به مجموعه اضافه کنند. کارشان شده کارهای مسخره ای مثل عوض کردن اسم اینجا و آنجا و ساختن شعار با نام سال و بیانیه دادن از این دست کارهای بی فایده دیگر و اصلا هم متوجه نیستند که این تغییر نام ها چه اجحاف هایی را در حق کسانی می کند که قبلا از آنجا فارغ التحصیل شده اند و حالا دیگر دانشگاهی به آن نام وجود ندارد و کسانی که در حال تحصیل در آن هستند.

کسی که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد تقوی هم ندارد.
پاسخ ها
جواب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
لطفا ذکر کن که جمله آخر از خودت نیست ازجملات شهید بزرگ دکتر چمران است
متاسفم
با این آذربایجان ستیزی ها به کجا می خواهیم برسیم؟!
پاسخ ها
بهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
ظاهرا شما توهم دشمن پنداري داريد!
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
مظلوم نما ی الکی
اخه ما دانشجوهای این دانشگاه چه گناهی کردیم موقعی که اینجا رو انتخاب کردیم اسمش بود تربیت معلم تبریز بعد شد اذربایچان حالا هم میخواد بشه اذرشهر- شما هم الکی از زبون بچه ها مقاله و خبر ندین - ما میخوایم همون تبریز بمونه- خوبه شما دانشگاه تهران قبول شین بعد بفرستنتون پردیس کیش؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
پرفسور ناشناس!!!اسم این داشگاه از سال 80 تربیت معلم آذرشهر بود.یعنی شما 11 سال نتونستی مدرکتو بگیری؟؟؟!!!
لطفا با اسامي باز نكنيد. اگر قرار بر عوض كردن اسامي با حذف برخي از واژه ها باشد " كم مياوريد"!!!!
خب حالا اسمش رابگذارند دانشگاه تربیت معلم شهیدمدنی آذربایجان چه اشکالی داردهم نظرشوراوهم نظرمردم دریکجاجمع شده است
پاسخ ها
آباد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
جدت نگهدارت باشه به این میگویند یک نظر وحدت آفرین و منطقی
کلا آذری های عزیز و دوست داشتنی خیلی حساس هستند وبر خواسته شان پافشاری عجیب و غریبی میکنن. کاش به جلسه 5+1 آذریها رو میفرستادن
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
برادر بزرگوار استاد جان شما... فرق پافشاری و تعصب و نمی دونید!!از این به بعد دانشگاه تهران اسمش بشه شهید طالقانی!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
آی گفتی
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
استاد!!!!
همه مشکلات مملکت حل شد حالا نوبت تغییرنام دانشگاهها رسید. معلوم نیست وزیر علوم چه نقشه ای داره شایدهم میخواد برادر ...
چه قدر تابناك گرفتي كه اين خبر بسيار كم اهميت و دسته چندمي رو به عنوان خبر مهم با عكس گذاشتي؟ كم كم نظرم داره درباره اين سايت عوض ميشه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
قبول دارم آذربایجان انقدر مهم وسرنوشت ساز بوده هست وخواهد بود که نیازی به دلسوزی شما ندارد تابناک عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
مهری جون اگه تو هم اینجا درس میخوندی وبعد 4 سال مدرکت بجای تبریز از اذرشهر صادر میشد اونوخ واسط محم میشد(کیف کردی املا رو)
تابناک بعد چند سال بالاخره یکم دلمو شاد کردی که ان شا, الله علیه آذربایجان نباشی مرسی. اوج لجاجت و بی تدبیری هستش دیروز تغییر نام شهرهای آذربایجان و حالا آرام آرام تغییر نام خود آذربایجان.... امیدوارم به عواقب کاراشون فکر کنن
بهترین نام برای دانشگاه همان نام دانشگاه آذربایجان بود که مورد قبول همه بود
تابناک جان خودتو اذیت نکن دیواری کو تاه تر از آذربایجان تو ایران نیس.........
حداقل میذاشتن شهید مدنی آذربایجان........
این همه دانشگاه داریم که اسم تهران و باید یدک بکشن چرا نیاید اسم آذربایجان نباشه......
چرا مسئولان به عواقب این تصمیمات فکر نمی کنن؟؟؟ چرا با عواطف منطقه بازی می کنن؟؟؟همیشه در آذربایجان باید مردی تنش زا ایجاد شود.....
همه مردم ایران دلیل واقعی این کار را میدانند......
اینکه مناقشه ندارد
مثل دانشگاه فردوسی مشهد
بگذارید: دانشگاه شهید مدنی تبریز (یا آذربایجان)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
خوب دوست عزيز يک عده تو اين مملکت تنش را دوست دارند
دانشجوی آذربایجان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
آنوقت چه کسی جواب مردم محترم آذرشهر را می دهد که دانشگاه در خاک آذرشهر واقع شده و به نام تبریز تمام شده؟
اگر بنا باشد ازنام اشخاص برای دانشگاه استفاده شود فکر می کنم علامه جعفری که از شخصیتهای جهانی شناخته شده بود اولویت داشت . ضمنا" حذف نام آذربایجان از نام دانشگاه که ظاهرا" با اصرار بعضی از اعضای پر نفوذ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده چیزی جز برداشت غلط آنها از آذربایجان و مردم شریف آنها نبوده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
ذوست عزیز چیزی که گفتی خیلی بی ربظ بوذ
ایجاد حساسیت قومی.... مقصر کیه؟
چرا تو این مملکت کلمه آذربایجان اینقدر برا بعضیا ترسناکه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
جوسازی نکن همه جا تغییر دادند، کرج را هم کردند خوارزمی
واقعا بايد تاسف خورد به اين برخوردها و نگاه ها در تغيير نام اماكن
تغییر نامها بعد از انقلاب یکی از مشکلات شد مثل خیلی از کارهای دیگر پختگی لازم را نداشت ولی امور مختلف با گذشت زمان بهبود یافت ولی تغییر نام ظاهرا کماکان ناپخته و بعبارتی کار دست بچه هاست اخیرا در مشهد دیدم نام خیابان آزادی را به آیت ا.. بهجت تغییر داده اند!!!!!!! یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
میخوان به کارها نتوع بدن از روی بیکاری اسم عوض میکنن
یاشاسین آذربایجان
پاسخ ها
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
زنده باد ایران که اذربایجان هم جزوی از وطن عزیزمونه
یاشاسین آذربایجان
نام دانشگاه چند صد ساله و جز اولین دانشگاههای ایران جندی شاپور اهواز است که متاسفانه شده دانشگاه چمران و مسولین هیچگونه همتی برای برگشت نام قدیمی ندارند .
البته بهتر بود می گذاشتند شهید مدنی آذربایجان چون آذربایجان سر ایرانه شماها نگران چی هستید تازه آنهایی که از ایران جداشدند حسرت ایران را می کشند یک سری به باکو لنکران نارداران ایمیشلی جبرائیللی شماخی زنگیلان بزنید بعد بدونید چقدر عاشق ایرانند انشاالله ایالات متحده اسلامی ایران تشکیل خواهد شد
اگرزمين رايگان، از طرف اهالي محترم ممقان باشرط وشروط دراختيار اين دانشگاه قرار ميگرفت نه تنها مشكلي پيش نمي آمدو دانشگاه تربيت معلم ممقان نام ميگرفت. وديگر شهرستانها ديگر هيچ ادعايي نمي توانستد داشته باشند.
یاشاسین آذربایجان زنده باد ایران مرگ بر منافق
خب می تونن بذارن مدنی آذربایجان غربی. کلمه آذربایجان خودش به تنهایی یادآور کشور آذربایجانه که با اهداف تجزیه طلبی مردم ترک زبان کشور مارو تحریک می کنن و از اون ور اینو به پای جمهوری اسلامی می نویسن که سیاست ضدقومیتی داره.
نام دانشگاه نشانگر عظمت ان است
باسلام
منظور همان دانشگاه تربيت معلم ممقان است،كه درشهرستان ممقان واقع شده است؟
اسم دانشكده تربيت معلم سبزواروتهران هم تغييركرده است..
فکر میکنم نام دانشگاه علامه جعفری آذربایجان از همه برازنده تر باشد
خوش به حال شما لااقل چند مدتی تربیت معلم شهرتون به اسم شهر بوده تربیت معلم شهر سنندج از همون اول اسمش تربیت معلم شهید مدرس بود و نه کرد یا کردستان یا سنندج ...
سلام . 1- حکایت ممقان و آذرشهر درست مانند ری و تهران است قدمت ممقان بیشتر ولی رشد آذرشهر بیشتر بوده است. دانشگاه در حوزه استحفاظی ممقان است مردم انتظار دارند اسم از این منطقه باشد شهری که دهها عالم دینی و دانشمند در خود پرورش داده. 2 -قرار بود تنها کلمه تربیت معلم حذف شود ولی ظاهرا" دانشگاه تبریز مخالفت کرده.3- با در نظر گرفتن نظر اکثریت مردم ( نه یک شهر خاص) و برای جلوگیری از اختلافات بیشتر نام متین دانشگاه آذربایجان پیشنهاد میشود.
شهید مدنی شخصیت بزرگی است اما آذربایجان در دل خود هزاران شخصیت را داراست.آذربایجان زنده کننده حماسه سازان و دلیران در تمام تاریخ ایران است خصوصا بعد انقلاب.آذربایجان مهد دانشمندان و علمای نامی و شعرای گرانقدر است.کاش بزرگ فکر کنیم.من اهل اصفهانم. اگه اسم دانشگاه اصفهان رو بگذارن شیخ بهایی حق مطلب در مورد اصفهان انجام شده؟؟؟؟؟؟
متن نامه دانشجویان دانشگاه تربیت معلم آذربایجان به شورای عالی انقلاب فرهنگی همراه با امضاها
http://azarbaijanuniv.blogfa.com/post-110.aspx
دانشگاه تربیت معلم تهران که شد خوارزمی. ما خیلیم حال کردیم آخه قبلش همه فکر می کردن ما معلمیم!!!
هدف حذف نام اذربایجان است درود بر اذربایجانی های قهرمان
امان از این فکرهای مریض و قلب های مریض .
فی قلوبهم مرض
بعد میگن همبستگی ملی.ایجاد وحدت در کشور..وووووو هزاران چیز دیگه
واقا مرام وزیرو عشقه
تربیت معلم تبریز
نام هر شهیدی بزرگواری را میگذراند هیچ مشکلی نیست اما نام آذربایجان عزیز بایستی به هر نحوی شده روی این دانشگاه باقی بماند.
نزدیک منزل ما یک ورزشگاه است که نام قبلیش "مهر" بود الان شده "عماد مغنیه" چرا؟؟؟
مسؤولان یه کارهایی میکنن که آدم یه فکر های دیگه ای میکنه . خب مگه منطقه ما آذربایجان نیست .این دانشگاه هم که وسط دو تا شهر قرار داره . یعنی فقط میشه آذربایجان رو به عنوان پسوند قرار داد . چرا اینقدر حساسیت نشون میدین ؟ خسته شدیم دیگه .
مگر اسم آذربایجان چه گناهی کرده که بخواهند آن را از سر در دانشگاه حذف کنند!!!!!!
بهترين نام "دانشگاه آذربايجان" است. اين تغيير اسم ها به اين صورت حساسيت زيادي ايجاد ميكنه مطمئنا هيچ آذري از اينكه كلمه آذربايجان از آخر اسامي اماكن و مراكز موجود در اين خطه برداشته بشه خوشحال نيست پس چرا مسئولين با بيفكري ميخوان حساسيت ايجاد كنن؟!!!!!
درود بر همه شهدا ؛ خصوصا شهید بزرگوار مدنی ؛ و درود بر

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
تابناک هدفت از این مقاله چیه !!
بازم تفرقه اندازی...
هرچقدر هم مصمم باشید که با مردم اذربایجان دشمنی کنید باز هم موفق نخواهید شد.
اگه نمی ترسی چاپ کن ...
آفتابه لگن هفت دست، شام وناهار هیچ چی!شما بهتره به جای این دعواها سطح علمی دانشگاه رو بالا ببرین.
همین تعصب های کوره که باعث شده...................
این دانشگاه در اراضی بخش ممقان واقع شده است و مردم این شهر انتظار دارند اگر بناست نام آن تغییر یابد چرا به نام آیت الله العظمی مامقانی نامگذاری نگردد؟!!
همین مسئله بظاهر کوچک نارضایتی هایی را بوجود آورده است
اگر خواست بحق مامقانی ها پذیرفته نشود لااقل نامی فرامنطقه ای مثل دانشگاه شهید آیت الله مصطفی خمینی آذربایجان انتخاب گردد
نمی شود برای هر چیزی پشت درهای بسته و بدون لحاظ شرایط منطقه ای تصمیم گیری کرد.
مگه چیه
اسم که مهم نیست
ما هم به شهرمون میگیم پاریس
آقای استاد ما آذری نیستیم ترک هستیم، مهران خان خبر خیلی مهمیه هنوز خیلی مونده درک کنی این خبر یعنی چی فکر می کنین فقط هر چی خبر تو تهرانه مهمه؟ فکر می کنین ایران فقط تهرانه؟ متاسفم برای طرز فکر شما
وقتی نام سعدی حافظ فردوسی و.. از تابلو خیابانهای اهواز پاک میشود دیگر چه انتظاری میتوان داشت و متاسفانه همیشه هم از نام شهدا برای مقاصد خودشان استفاده میکنند
از دانشجویان هیچگونه نظر سنجی نشده است. اصلا دانشجو کیلویی چند؟مگه تو دانشگاه، دانشجو درس میخونه..........
به نظر بنده در هرجا باید به حساسیتهای منطقه توجه داشته باشیم وبه همه با فکرخودش احترام قائل بشویم چرا بعضی از چیزهارا نمی دانیم انجام می دهیم
تغییر نام دانشگاه بدین ترتیب و بدون داشتن پسوند شهر تبریز و یا استان آذربایجان بدون درنظر گرفتن هرگونه انحراف قومی کاری غیرپسندیده است. درحالی که حساسیت های قومی نیز باعث ایجاد شک و شبهه در انتخاب نام درست شده است ولی این چنین تغییر نامی به هیچ وجه مورد تایید دانشجویان و اساتید و حتی کارکنان نیز نمی باشد.
مشکل اصلی دانشجویان و اساتید با نام دانشگاه فقط و فقط در مورد نام تربیت معلم بود که با تمام شدن دوره های دبیری دانشگاه می بایست تغییر نماید، نه اینکه واژه تبریز و یا آذربایجان حذف گردند.
درود بر تابناک
بنده از دانشجویان این دانشگاه هستم
به اطلاع دوستان عزیزمیرسانم تغییر نام این دانشگاه نه تنها هیچ یک از ما دانشجویان و نیز اساتید محترم این دانشگاه را خوشحال نه ساخت بلکه ما را از تلاش های انجام شده برای اصلاح نام دانشگاه به آذربایجان وحذف پیشوند تربیت معلم از نام این دانشگاه دلسرد و متاسف ساخت و اعتراض وانتقاد ما دانشجویان همراه شد که با جواب سرد مسؤلین روبرو شد
چرا دستگاه های دولتی این قدر از نام آذربایجان هراس دارند؟ چرا مگر آذربایجان از ایران نیست؟مگر آذربایجان سر ایران نیست؟چرا با این کار کشور جعلی آذربایجان را گستاخ می سازید؟چرا با این کار پان ترکها را تحریک می کنید؟
لازم به ذکر است این دانشگاه با دارا بودن زمینی به مساحت 12000 هکتار (یکی از دانشگاه های بزرگ ایران از نظر مساحت) و ریل باس اختصاصی از تبریز به دانشگاه و بالعکس و... از پتانسیل ویژه ای جهت پیشرفت برخوردار است
میتوانستند از نام های بهتر برای اصلاح نام دانشگاه استفاده کنند: مثل "خاورمیانه"
چرا کشورمان با این همه ادعا در منطقه نباید دانشگاهی به این نام داشته باشد
بهترین نام نام تربیت معلم آذرشهر است چون این دانشگاه متعلق به مردم آذربایجان است
واعتصموا بحول الله جمعيا و لا تفرقوا
بهتر نيست كه همان نام مركز نربيت معلم تبريز بر آن گذاشته شود، تا اين همه بگو مگو و حاشيه‌هاي انحرافي كه چيزي جز نفاق در پي ندارد، بوجود نيايد؟؟!!!
همه میدونن که روی نام دانشگاه آذربایجان در بین اساتید ودانشجویان دانشگاه اتفاق نظر وجود دارهدر ضمن اگر به جای نام تبریز نام شهر دیگری در آخر نام دانشگاه قرار گیرد این وسط تکلیف دانشجوها چی میشه؟
سایت تابناک عزیز ازنوشته های هرروزت معلومه افکار ضد آذری داری درهرده اذربایجان خبری شد چاپ میکنی!!!!علت رو توضیح بده؟
بسیار متاسفم که عده ای آگاهانه منطقه ای از ایران را بر جای دیگر از کشورعزیزمان بر تر می دانند حال آن که ( همه جای ایران سرای من است) .
میخوان یه کم تغییر ایجاد کنن ، یه روز اسم کوچه ها رو عوض میکنن یه روز خیابونا رو و یه روز دانشگاه ها رو و فراموش میکنن که باید کیفیت امکانات و پیشرفت این مکان ها مهم است نه فقط تغییر اسم هایشان
یایا یه خدا یه خاطر همین برخوردها و تنگ چشمیهاست که مسِِِیله قومیتها متاسفانه دارد عمیق می شوذ .
خیلی از دانشگاهها اسمشان عوض شده این هم یکی از همین صد مورد بیخود بعضیها دچار توهم و بدبینی نشوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی