بازدید 30167

آیا این تنها سینماست که در معرض فساد است؟

بار دیگر پرونده فساد در سینمای ایران، با اظهارات یک بازیگر زن گشوده شد. آنان بر این باورند که فساد در سینمای ایران موج می‌زند؛ اظهاراتی که هنوز با واکنش مسئولین فرهنگی و سینمایی کشورمان روبه‌رو نشده و منتقدان همچنان جولان می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶ 10 April 2012
چندی است، دوباره بحث‌ها پیرامون موضوع فساد در سینما در فضای رسانه‌ای کشور اوج گرفته و این بار، نه فرج الله سلحشور که یک بازیگر خانم از فساد سینما سخن می‌گوید.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه در سال گذشته فرج الله سلحشور با ادبیات نامناسب، بازیگران سینما را در کشورمان فاسد خواند، واکنش‌های بازیگران و نهاد صنفی سینما را به دنبال داشت.

اما اکنون یک بازیگر پر کار سال‌های دور، به مسأله فساد در سینما پرداخته است و حال آن که روزی نیست خبری در این باره منتشر نشود. به هر حال، آنچنان که می‌گویند، احتمالا سرّ دلبران در حدیث دیگران گفتن، خوش‌تر آید و اگر سخنان سلحشور، نمی‌تواند سینما را به فساد متهم کند، شاید پرداختن به آن از نگاه دیگران کاراتر باشد.

در خانواده سینما، انسان‌های شریف و آبرومندی هستند که خواه یا ناخواه اتهام فساد به آن نیز می‌چسبد و از آن ناراحت می‌شوند.

اما بی‌گمان باید گفت که سینما، عاری از فساد نیست، همچنان که هر صنف دیگر نیز پاک از فساد نیست، ولی این معقول نیست و البته کسی نمی‌گوید، مثلا کارمندان دولت یا اصناف دیگر فاسدند، به بهانه اینکه مصادیقی از فساد ـ حتی محرز شده هم ـ‌ در میان آن گروه بوده باشد.

در این روز‌های جامعه ایرانی، تریبون به دست آوردن و یک صنف را فاسد خواندن با استناد به چند مورد، کار چندان سختی نیست و تنها کافی است اراده‌ای شود؛ بنابراین، چنین اتهامی به سرعت و زبان به زبان خواهد چرخید.

اما آیا راهکار مبارزه با فساد در هر صنف از جمله سینما، عمومی کردن آن در تریبون‌های گوناگون و عمومی است؟ آیا این کار مشکل را حل خواهد کرد؟ آیا شاهد آوردن برای یک ادعا، آن هم یک نفر، درستی ادعای اتهام زنندگان را تقویت خواهد کرد؟ اگر این گونه است، آن گروه عظیمی که چنین ادعایی را رد می‌کنند، چه می‌شود؟ آیا این کار سختی است که در یک محیط اداری، فردی را پیدا کنی که همکارش را به فساد متهم کند؟

اکنون می‌پرسیم: آیا این تنها سینماست که در معرض فساد است؟

آیا سینمای ما فاسد است و آیا این تنها سینماست که فساد در آن ممکن است و احیانا آیا فساد در سینما، تنها همان فساد اخلاقی است که سلحشور و اینک بازیگری مهجور به آن اشاره می‌کند؟ و اینکه چرا کسی با فاسدان یا آنهایی که فضا را فاسد می‌خوانند، برخورد نمی‌‌شود؟

روشن است که امکان دارد فساد در هر صنفی باشد. چه کسی می‌تواند بگوید در اصناف دیگر هیچ فسادی نبوده و در آنها زد و بند نیست و همه بر پایه شایسته سالاری به جایگاه کنونی خود رسیده‌اند؟

اما احتمالا چون اصناف دیگر سلحشوری ندارد که از بالا تا پایین آن را به فساد محکوم کند، چنین چیزی رخ نمی‌دهد. سخن این نیست که پس چون فساد در دیگر اصناف دیده می‌شود، از آنها بگذریم، بلکه نکته اینجاست که در سینما هم مانند همه اصناف، ممکن است روابطی غیر از روند عادلانه و منطقی باشد، ولی پرداختن ویژه و هجمه همه جانبه تنها به سینما، کمی غیر معمول و از سر ناراستی به نظر می‌رسد و چاره درد نیست!

نکته دیگر آن که بر خلاف ذهنیت یک بعدی متهم کنندگان فساد موجود در سینما مانند هر صنف دیگر، تنها بحث مسائل اخلاقی نیست. فساد موجود می‌تواند سرقت‌های ادبی، فساد مالی، تبانی‌های پشت پرده، زد و بند و بسیاری مسائل دیگر باشد؛ اما  برخی  قصد القای این موضوع را دارند که همواره رویدادهای آنچنانی در سینما رخ می‌دهد. حالا اگر در اخبار بشنویم که مثلا فلان دندانپزشک از بیمارانش سوءاستفاده می‌کرده، می‌توان همه جامعه پزشکی را به فساد متهم کرد و همین طور بقیه اصناف را؟!

نکته دیگر این که به هر حال، برخی از خانواده سینمای ایران به کمک رسانه‌هایی که دارند، سینما را به فساد متهم می‌کنند؛ اما هیچ مقام رسمی در این باره موضع نگرفته است.

این روزها جواد شمقدری، مشغول نامه نگاری به گونتر گراس و فرج الله سلحشور است و وزیر تنها در دفاع از سینما پس از ماجرای گشت ارشاد به گفتن اینکه سینمای مبتذل در ایران نداریم، بسنده کرد؛ پس ای بسا، شاید در این گیرودار، دیگرانی یافت شوند که عده‌ای دیگر را به صفاتی زشت متهم کنند و این بازی (دومینو) زشت غیر اخلاقی همچنان ادامه داشته باشد.

امروز همه ما بر یک کشتی سواریم. سینمایی در دنیا داریم که با نشان دادن یک زن مسلمان متشرع مذهبی که هزاران مشکل مالی دارد، اما زیر بار دورغ نمی‌رود و قسم دروغ نمی‌خورد، اسکار جهانی می‌گیرد؛ امروز سینمایی داریم که ناب‌ترین لحظات روحانی زندگی بشر را به تصویر می‌کشد؛ سینمایی که الگوی فیلم‌سازی در میان کشور‌های اسلامی شده است.

بنابراین، این پرده‌دری‌ها، آبرو ریختن‌ها و حرمت‌شکنی‌ها، به بهانه وجود برخی انسان‌های ناموجه، یک صنف و یک هویت اجتماعی را زیر سؤال می‌برد و زحمات آنان را نادیده می‌گیرد.
پس دست‌کم به احترام آبروی افراد هم که شده، اندکی آهسته‌تر و خردمندانه تر رفتار کنیم.
این مهم نیست که برای اثبات گفته خود، به هر وسیله چنگ زنیم و هر کسی را ابزار خود کنیم، بلکه مهم این است که اگر اشتباه کردیم، تواضع کرده و عذرخواهی کنیم و برگردیم.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱۲
انتشار یافته: ۵۹
به شتر میگن گردنت کجه ، میگه آخه کجام درسته که اینم درست باشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
ربطی نداره. کجی گردن شتر عیان هست، اما فساد در جامعه و در اقشار متعددی عیان نیست. دروغ، غیبت، بدبینی، بیش از فساد اخلاقی هست و عیان هست.
مسئله طلاق را در بین بازیگران سینما دنبال کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
به توچه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
فقط بازیگران که طلاق میگیرن ؟چرا حرف الکی میزنی آخه؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
فساد مخصوص قشر خاصی نیست
تقریباً از همه قشرها مفسد داریم!
بعضی از فسادها باعث آسیب به دیگران می شود و علاوه بر خود شخص بار منفی برای جامعه دارد
در این حالت باید به فکر چاره برای آن باشیم آن هم به دلیل اینکه حقوق دیگران ضایع نشود

اما اگر بیایم و در زندگی شخصی دیگران فضولی کنیم و مثلاً بگوییم شما چرا ... و چرا ....
این دیگر فضولی است و دخالت در زندگی خصوصی مردم
دمت گرم تابناک
سینما اگه فاسده فقط به خودشون مربوطه , چون که هیچ ضررس واسه هیچکس نداره , اما فاسدهای اقتصادی پول مردم رو میدزدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
واقعا فکر می کنی برای جامعه ضرر نداره ؟!
$$$
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
اکثر بازیگرای سینما امروزه الگوی جوانان ما شدند چی به خودشون ربط داره که هر جوری بخوان بگردن و هرکاری بخوان بکنن
سید
| Saudi Arabia |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
وقتی اینها میشن الگوی بعضی از جوانان خوب یا بد بودنشون تاثیر میزاره.
اینقدر ساده فکر نکنید فقط مساله انسانها که پولشان نیست که هر اشکالی که پیش میاد بعضی ها فقط به اقتصاد بر میگردونند
میترا محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
سینما یه آموزشگاهه. ما از فیلمهایی که می بینیم خواه یا ناخواه الگوبرداری می کنیم. به نظر تو چطور میشه با عوامل ناپاک فیلمی که دارای تاثیر خوب و مفید باشه ساخت؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
خیلی احمقانست که یگیم اگه فساد دارن به خودشون مربوته چون اونا هم از مردمن تازه به صورت خاص تر
فساد ؟ چی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
اولاً باید سعی کنیم جوانان رو جوری بار بیاریم که از هر کسی به راحتی الگو نگیرن و فقط نکات مثبت رو الگوگیری کنند و هر چیزی رو به راحتی قبول نکنن و ظاهر بین نباشند

دوماً به فرض همه ی بازیگران ایرانی مفسد!!!
بازیگران دیگری توی جهان وجود ندارند؟
شما اگر جلوی محبوب شدن بازیگران ایرانی رو بگیرید آنگاه
بازیگران خارجی می شوند الگو!
شما فکر کن الگو گرفتن از بازیگران ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پس باید ریشه رو حل کرد
باید جوانان ما جوری بار بیایند که ظاهر بین نباشند

دوماً چرا زوم کردیم روی بازیگران سینما !
اگر به خواهیم به صنف های دیگر نگاه کنیم نمی شود
هنرمندان باید فرهنگ ساز باشند
الان به این قشر هنرمندان باید گفت فرهنگ سازان بی فرهنگ .
یادمان باشد که پیامبر اکرم (ص ) در مورد رطب چه کرد : رطب خورده منع رطب چون کند .
حالا این فرهنگسازان ما اگر در پشت پرده فاسد باشند آیا فیلمهایی که می سازند و در آن مردم را به حجاب ، عفاف ، نماز ، روزه و ... تشویق می کنند آیا تاثیر خواهد داشت .
خواهشمند است که در سایت قرار دهید
تابناک عزیز بهتره خودمونو گول نزنیم.کافیه فقط حجاب بازیگران خانم را ورانداز کنی تا ببینی کرم پنیر از خود پنیر هست یا نیست.منکر ادمهای خوب درین حرفه نیستم منتها همه میدونیم که ارتیست های سینمایی به خیلی از ارزش های دینی نه تنها پایبند نیستند که حتی اعتقادی هم ندارن.زت زیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
اگر اعتقاد ندارند پس نباید هم پیابند باشند. ولی اینطور هم نیست خیلهایشان بد نیستند.
این نگاه که ما باید سینما را بیشتر مورد بازخواست قرار دهیم کار کاملا درست و بجایی است چرا که سینما یکی از نقاط حساس وتاثیرگذار کشور است ،خیلی از جوانان ما از هنرپیشه های سینما الگو می گیرند فساد در سینما باعث فساد در جامعه می شود چرا که سینما بر جامعه تاثیر زیادی گذاشته است در کل هنر و جامعه هنری خیلی تاثیرگذارند پس چرا نباید دغدغه ی اصلاح آن را داشت...این که برخی می گویند در جاهای دیگر هم فساد هست دچار مغالطه شده اند وقیاسشات مع الفارق است...مطالب احمقانه ی شما را خواندم ،خیلی ساده لوحانه نوشته بودید "آیا ای تنها سینماست که فاسد است؟"!بعید می دانم که نظر من رو نشون بدید ولی به هر حال حرف من این است که شما احمقانه به قضیه نگاه کرده اید و هیچ تاملی نداشته اید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
حرف دلمو زدی...
مثال عینی این خبر:
یه بنده خدا : میگن فلانی دزده...
تحلیلگران پرطمطراق تابناک: آیا فقط فلانی دزد است آیا باید دستگیر شود؟
چه ربطی داره عزیز...
میترا محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
من هم با وجودی که عاشق تابناکم و بهترین سایت خبریه که دیدم اما از این مطلب خوشم نیومد. مغرضانه و جانبدارانه است. فساد تو سینما هم یه مشکله که باید بهش رسیدگی کرد. اگر خود شما عاشق بازیگری بودید و تمام شرایطش رو هم داشتید اما برای بازی توی یه نقش به عنوان اولین کارتون باید مال و آبروتون رو میدادید با همین لحن در مورد فساد تو سینما مطلب می نوشتید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
تو که درست نگاه کردی بفرما، کدامشان فاسد اخلاقی هست. هیچ کدام را نمیتوانی نام ببری مگر اونها که به خارج کشور رفتن. امثال تو که بدبین هستید از هر چیز دیگری هم که بد باشه الگو میگیرید. مثل لقمان نیستی که از بی ادبان ادب یاد بگیری.
فکر کنم تا آخر در سینما رو تخته نکنید آروم نمی شینید.
چی از جون سینما می خواهید.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
لطفا فرار به جلو نکنید شما می خواهید جامعه را سر دو راهی قرار دهید یا سینمای فاسد و یا بی سینما بودن . اما همانطور که امام گفت ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم
با سلام
به نظر من فساد با ادبيات خاص سينما ايران آميخته شده و اينقدر به مسائل غير اخلاقي به صورت مستقيم و غير مستقيم اشاره شده كه ديدن آن با خانواده اصلاً مطلوب نيست (يعني بچه ها و نوجوانان).
خيلي كار سختي نيست علم خيلي بالائي هم نميخواهد كسي كه كمي تحليل محتوا بداند و فقط به متن و ديالوگ مستقيم هم توجه كند كافي است تا عمق اين فساد را درك نمايد.
دمت گرم
اون کسی که متن این خبر رو نوشته معلومه یا بویی از دین واقعی نبرده و یا اینکه ...
امروزه اسم اکثر بازیگرای زن ایرانی رو که تو اینترنت سرچ کنی عکسهایی از اونا می بینی که با حجاب نامناسب هستند. نگفتم همشون چون شاید یکی هم پیدا بشه که با حجاب باشه هرجند من تا حالا سراغ ندارم. البته منظور از فساد به اون معنی که در امریکا هست، نیست ولی همینش هم برای جامعه ی ما بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
اگه نگاه کنی حجابشون در حد عرف جامعه اس.
یکی در نبود پول وفقر دست به فساد میزند ولی درنوع دیگه علت پول وثروت فراوان باعث ایجاد فساد میشود از علتهای آخرزمان بودن هست.
افرین نقد مفیدی بود
جایگاه سینمارابادیگراصناف مقایسه نکنیداگریک بازیگرکه باکل جامعه مواجه است فاسدباشدچه برسرمردم خواهدآمد
يه بار سينما را تعطيل كنيد تا خيال خودتون و مدم رو راحت كنيد
چرا سینما را تعطیل کنند فاسد ها را اخراج کنند کار درست میشه بزرگای سینما مثل آقای کشاورز وتارخ ومظفری ورشیدی وخیلی ها از این وضع نارحت هستند از ارشاد می خواهیم که سینما را هم منشوری کند بازیگران مربیان جامعه هستند باید نظارت شوند
سلام

به نظر من هم کرم از ریشه درخته اگه یه نگاه به بازیگهای زن سینما بندازین میبینین که وجود فساد زیاد هم چیز غیر طبیعی نیست کم کم همشون دارن شکل هم میشن از بس رو صورتشون عملهای مشابه انجام میدن از عمل دماغ گرفته تا کاشتن گونه و ...... نوع پوشش لباس و نحوه آرایش هم که روی بازیگران هالیوودی رو سفید کردن خب با این اوصاف اگه منطقی باشیم میبینیم که خود بازیگرا هم کم مقصر نیستن خودشون آمار میدن بعد میان مظلوم نمایی که سینما چه شده و چه شده خب عزیز من تو اگه خودتو شکل عروسک نکنی و ......... کی جرآت میکنه پیشنهادهای بی شرمانه بده حتمآ یه کدهایی گرفته که پیشنهاد میده پس برین خودتون رو اصلاح کنین بعد بیاین مظلوم نمایی
باسلام باید عرض کنم که در تمام کشور ها این مسئله وجود دارد وسینما یک صنعت است نه... ما باید این صنعت را حفظ کنیم حا لا اگر برخی از سینما دوستان سینما را این گونه تفسیر وبا شتاب زدگی عمل میکنند بلی مسائلی هم شاید پیش بیاید سعی کنیم حرمتها را حفظ کنیم با یک دیگر کلانجار نرویم تعامل داشته باشیم بلی بعضی از فیلمها قابلیت پخش را ندارد که به لطف دوستان در ارشاد اکران شد زحماتی که دوستان بنده دردهه 60 سینما را صنعت وار نگه داشتند هدر ندهیم و یک دل باشیم انشاء الله.
فکر کنم تابناک داره با این حرف فساد موجود در سینما رو توجیح میکنه.
یادمه چند سال پیش یه سریال توی ماه رمضان پخش شد که در اون یه بازیگر معروف نقش مذهبی خیلی تاثیر گذاری بازی می کرد ولی بعدها در مورد این آدم حرفهائی شنیدم که اصلا باورم نشد!
حالا ما دمه خروس قبول کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟
ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت اید الناس-فساد ظاهر و اشکار شد در بر و بحر به خاطر کسب دست مردم
سينما به خاطر شرايطي كه داره خواهي نخواهي دچار لغزش ميشود و نمي توان ادعا كرد كه بدون فساد ميشود اين يك ادعاي واهي است و هيچگاه دنبال صحت و سلامت اين حوزه نباشيد. تكنولوژي دست ساخت غرب كه باعث ميشود براي جذب مخاطب بيشتر از هنرپيشگان داراي ظاهر نيكو چه مرد و چه زن استفاده كند و مانند ويترين هركس ديد دلش ميخواهد با آنها دوست شود حال چه برسه به تهيه كننده و كارگردان و ... كه حقوق آنها را پرداخت و شهرت انها را تضمين ميكند. بنابراين هركه علاقه به اين حوزه دارد بايد منتظر عواقب آن هم باشد. كاركردن تا نيمه هاي شب و لوكيشن هاي مختلف و دور از خانواده با چاشني ماجراجويي و جاه طلبي شهرت ثروت و بسياري از فاكتورهايي كه پرهيز از آنها اجتناب ناپذير است. پس زياد ادعاي پاكي و انتظار محيطي پاكيزه نباشيد چون هركسي قيمت خودش را داره
کلا سینما محل رشد فساد اخلاقی هست
به ایران کار ندارم اگه تو هر کشوری هم رو که نگاه کنید فساد اخلاقی سینمای اون کشور از سطح فساد جامعه به مراتب بالاتر هست
« اگر يك سينماى اخلاقى باشد و علمى باشد، چه كسى جلويش را مى‏گيرد؟ اما وقتى كه ما مى‏بينيم كه مملكت ما از سينمايش گرفته تا مدرسه‏اش استعمارى است؛ يعنى از خارج آوردند اينها را براى ما، تحفه هايى است كه از آنجا آوردند براى فاسد كردن نسل جوان ما، همه چيزش را، اگر مسجد هم يكوقت اينطور شد، ما درِ آن را مى‏بنديم. اگر مسجدى شد كه اين مسجد دعوتش دعوت فاسد شد، پيغمبر اكرم خراب كرد «مسجد ضِرار» را، مسجدى كه درست كرده بودند در مقابل پيغمبر، و تبليغات مى‏كردند بر ضد اخلاق و بر ضد امثال ذلك؛ پيغمبر داد خرابش كردند. اگر مسجدى باشد كه مسجد ضِرار باشد، مسجدى باشد كه نتوانيم آن مسجد را اصلاحش كنيم، مسجدش [را] هم خراب مى‏كنيم؛ نه اينكه سينمايش را. اينكه ما با سينما مخالفيم، با اين نحو سينمايى كه اينها دارند مخالفيم؛ نه با سينما اصلش باشيم. ما چى مخالفيم؟ چه كار داريم ما با سينما؟ اگر اخلاقى باشد، اگر آزادى باشد، اگر براى تربيت جوانهاى ما باشد، خوب اين هم يك راه تربيت است...»
صحيفه امام، ج‏4، ص: 35

اما سينمايى كه براى فساد اخلاق جوانهاى ماست، و اگر چند روز جوانهاى ما در اين سينماهايى كه در اين عصرْ متعارَف بود و در زمان شاه متعارف است، اگر چند وقت يك جوان برود در آنجا فاسد بيرون مى‏آيد، ديگر به درد نمى‏خورد...»
صحيفه امام، ج‏5، ص: 263
یه ذره عقل هم کافیه که بدونین سینما از خیلی جاها حساس تره و یه ذره فسادش هم خیلی خیلی زیاد تره چون تاثیرش زیادتره . سینما را نباید با جاهای دیگه مقایسه کرد.
جالب اینجاست که همینجا فسادش از بقیه جاها خیلی خیلی بیشتره. حالا تابناک شده کاسه داغتر از آش داره سینما را تطهیر میکنه .
البته من مثل آقای سلحشور نیستم که همه سینما را فاسد ببینم اما بالاخره فساد تو سینما زیاده و اثرش هم تو جامعه بیشتره!!!!!!!!
متاسفم برای تابناک با این مقاله های آبکی که صرفا برای جلب نظر بعضیها مینویسه
اشتباه کوچک آدمهای بزرگ , خیلی بزرگه !!!
من فكر ميكنم كه فساد در همه صنوف به هر حال كم و بيش وجود داره .اما اگر به جاي رابطه ضابطه حاكم بود و افراد متخصص در همين سينما سكاندار بودن خوب مطمئنن ميشد اميدوار بود كه فساد كمتري حاكم باشه چيزي كه تو صحبتهاي همون خانم بازيگر هم نمود داشت مثلا اگر خانمي درخواست بازي در فيلمي رو داره و تهيه كننده چيز ديگه اي ازش ميخواد.اگر همون خانم به تخصص خودش ايمان داشته باشه و بدونه كه به حدي رسيده كه ليافت بازي در يك فيلم رو داره به خواسته اون شخص جواب نخواهد داد
سینما بذاته فسادآوره ، حالا چه سینمای ایران باشه چه سینمای هالیوود
گفتن اينکه سينما فاسد است، حرف بي منطق و بي معنائيست. چند واسطه يا افراد درجه سوم وچهارم کار توليد ممکن است توقع ناشايستي از يک بازيگر زن داشته باشد ولي اين به معناي فساد درسينما يا سينماي فاسد نيست . اين اتفاقي است که ميتواند در يک بانک يا شرکت هواپيمائي يا حتي در يک دانشگاه بيافتد، به صرف آن که شما نمي توانيد صنعت بانکداري يا حمل و نقل هوائي يا دانشگاه هارا فاسد بناميد.
فبول دارم که در سینما آدمهای مومنی هم دارند کار میکنندولی
آیا شما میتوانید اولا اهالی سنما را که افرادش الگوهای جامعه هستند را با اصناف دیگر مقایسه کنید و ثانیا کجای سینمای ما مردمی هست!آیا سینمایی که اکثر فیلمهایش را در مناطق بالای شهر تهران فیلم برداری میکنندو بیشتر تجمل گرایی را دارند تبلیغ میکنند میتواند سینمای مطلوب اکثر ایرانیانی باشد که در زیر خط فقر زندگی میکنند.حافظ میفرماید:
عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
آیه قرآن میفرماید:
یا ایها الذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون
ای کسانی که ایمان آورده اید چرا چیزی میگویید که به آن عمل نمیکنید
آیا بهتر نیست به جای آنکه بیاییم از یک عده فاسد دفاع کنیم بیاییم آنها را مجازات کنیم تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
خیلی چیزها که تعطیله .. زحمت بکشید سینما و فوتبال و بقیه مانده ها را هم تعطیل کنید تا درست بشه .. ولی مشکل با تعطیل کردن درست نمیشه ، مشکل اون جاهائیه که نباید تعطیل بشه و کاسبیش به این جاها برسه..
غالبا"هرشغلی که پول زیادی ردوبدل میشه فسادهم داره ازجمله سینما وفوتبال
تابناک جان منظورت چیه ؟ چون جامعه هم فاسده پس دیگه کاری به سینما نداشته باشیم . یا چون سینمای فاسد معلول جامعه فاسده باید ابتدا جامعه را درمان کرد و آنگاه به سراغ سینما رفت .
آنهائي كه دم از اصلاح ميزنند خوبست اول ساعتي در خويشتن بينديشتد.
اثر فساد یک بازیگر اثر بیشتری در عادی سازی فساد در جامعه دارد
سلام تابناک جان
مطالب خوب شما را خواندم
و کاملا و کاملا و کاملا با شما موافقم که "آیا فقط فساد در سینما هست؟"
اما از شما سوالی دارم

من و تمامی ملت شریف ایران، به این امر اذعان داریم که قطعا و قطعا خوبی های زیادی در سینما و بین بازیگران عزیزمان وجود دارد اما سوال اینجاست که
مگر نه این است که این قشر نه تنها در معرض دید همه، بلکه زیر ذره بین چشمهای ملت اند؟ و مگر نه این است که الگویی برای نوجوانان و جوانان این مرز و بوم اند؟

حرف شما کاملا صحیح است. در بین تمامی اصناف، می توان فساد را دید. اما دو نکته وجود دارد:
اول- به عنوان مثال فساد بین کارمندان. طبیعی است که چون کارمندان در معرض دید نیستند، فسادشان هم دیده و علنی نمی شود
دوم- چرا وقتی می گویند: " سینما، فاسد است" اهالی پاک سینما، به خود می گیرند؟
من تمام انتقادات به فساد سینما را خوانده ام
در اکثر آن ها، گفته شده که "برخی" این گونه اند
مگر زمانی که کاریکاتور کشیدند که فرد وقتی وارد دانشگاه می شود، آدم است و وقتی بیرون می اید، "درازگوش"؛ ما دانشجوها همه به خود گرفتیم و ناراحت شدیم؟؟
نه

باز هم تکرار می کنم
به نظر من، مطرح شدن بحث فساد سینما( که بحث امروز هم نیست) چرا نباید مطرح شود؟ وقتی این قشر، زیر ذره بین نگاه نوجوانان و جوانان اند و الگوی آنها، آیا نباید "بهترین" باشند؟
به نظر من طرح بحث فساد، به بهبود و رشد سینما کمک می کند
و اهالی عزیز و پاک سینما هم بدانند که ما، مردم، فهم و شعور داریم
و می فهمیم که اگر می گویند "فساد.." این امر قطعا دامنگیر همه نیست
باور داشته باشند که ما تشخیص می دهیم که پاک ها چه کسانی اند و برایشان عزت و احترام قائلیم
از زحمات تمامی هنرمندان پاک و عزیز کشورمان صمیمانه تشکر می کنم
خانه سینما رو که بستین لابد میخواین خود سینما رو هم ببندین
میگت وقتی که میخوای کسی رو بپیچی اول خبرشو ببچون
حالا حکایت شما هم اینه
نقد بسیار ضعیفی بود با دلایل غیر منطقی. مگر ما به اهل هنر بخصوص هنر تصویری نمیگوییم فرهنگ ساز؟ پس از این قشر انتظار میرود فساد در ان کمتر باشد و بودن فساد در دیگر اقشار جامعه دلیل نمیشود برای توجیه. در ضمن شما یک بازیگر دارای حجاب متوسط معرفی کنید ببینید می توانید یک نفر که اصول اولیه اسلام را رعایت کند پیدا کنید. و حالا پارتی بازی و لابی بماند. این سینما واقعا فاسد هست
واقعا به این که نوشتید ایمان دارید؟آیا فرق بین سینما و دیگر اصناف برای شما روشن نیست یا خود را به ...زدید.مسئله سینما بخاطر الگو بودن و خاصیت فرهنگ سازیش همون مثل پیشنماز و .....
اخه مگه چیزی از سینما گذاشته اند که حالا بخواهیم بگیم فساد هم توش هست
واقعا از این سایت انتظار نداشتم،متاسفم از اینکه چنین تحلیل ضعیفی ارائه شده.
افراط و تفریط مسئله این است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار