بازدید 41928

اتحادیه اروپا: زمان و مکان مذاکره با ایران قطعی شده است

در پایان روزی که گمانه‌زنی‌ها و اظهارنظرهای ضدونقیض درباره زمان و مکان دقیق مذاکرات ایران و گروه 1+5، فضای رسانه‌ای جهانی را تشکیل داده بود، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از قطعی شدن زمان و مکان مذاکرات خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۸ 08 April 2012
در پایان روزی که گمانه‌زنی‌ها و اظهارنظرهای ضدونقیض درباره زمان و مکان دقیق مذاکرات ایران و گروه 1+5، فضای رسانه‌ای جهانی را تشکیل داده بود، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از قطعی شدن زمان و مکان مذاکرات خبر داد.

به گزارش «تابناک»، سخنگوی کاترین اشتون، امروز در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد مذاکرات میان ایران و 1+5 روز چهاردهم آوریل (26 فروردین) در استانبول برگزار خواهد شد.

خبرگزاری «رویترز» با بیان این خبر به نقل از سخنگوی اشتون نوشت: «ما توافق کرده‌ایم که مذاکرات را چهاردهم آوریل در استانبول برگزار کنیم».

وی ادامه داده است: «ما امیدواریم دور نخست مذاکرات به ایجاد فضایی مساعد برای پیشرفت محسوس منجر شود. ما قطعا در پی یک فرایند پایدار و ادامه‌دار هستیم».

این خبر در حالی بیان می‌شود که پیش از این، اعلام شده بود به احتمال زیاد، مذاکرات در تاریخ سیزدهم آوریل (25 فروردین) برگزار خواهد شد و مکان قطعی برگزاری این مذاکرات نیز هنوز مشخص نیست.

بنا بر این گزارش، ظهر امروز، خبری مبنی بر تعیین قطعی استانبول به عنوان میزبان مذاکرات منتشر شد، ولی این خبر با پاسخ مقامات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، مبنی بر عدم تعیین قطعی این شهر به عنوان میزبان روبه‌رو شد.

با این حال، اعلام این خبر رسما از سوی اتحادیه اروپا، می‌تواند نشانه ای از قطعی شدن این موضوع باشد.

پیش از این مکان‌های دیگری از جمله بغداد، بیروت، دمشق و آستانه به عنوان گزینه‌هایی برای برگزاری مذاکرات از سوی ایران مطرح شده بودند و حتی پیشنهاد برگزاری مذاکرات در بغداد، به طور رسمی به دولت عراق ارائه شده بود.

به هر حال، با وجود تأیید اتحادیه اروپا، هنوز بیانیه‌ای از سوی دستگاه ذیربط کشورمان در این باره منتشر نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۷
انتشار یافته: ۳۱
همش باید از اجنبی حقیقت رو بشنویم
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
چرا دوباره استانبول؟؟؟
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
مذاکره با قبول پیش شرط از سوی غرب، کاملا شکست خورده است.
به نظر من با تلفن تصويري مذاكره كنند ،،، زحمت رفت و آمد هم نداره
بعد از آن همه هتاکی اردوغان راضی به مذاکره در استانبول شدند؟
واقعا باعث تاسف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
سلام رفیق:
حالا خدا کنه که این مذاکره یک نتیجه ای بده و از تحریم ها کم بشه والا حسابی تحقیر شدیم
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
بابا اونا که عذرخواهی نمودن
محسن مطلق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
گویا ما عادت کردیم به کشورهای مفت خوری امثال ترکیه باج بدیم فرق نمی کنه ترکیه یا عراق ووو... بدون شک یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات مداخله و زیادی خواهی همین کشورهای ثالث است
من نمي دونم مكان يك مذاكره چقدر اهميت داره بابا مگه ميخواهيد بريد پيك نيك برين سر اصل مطلب
ما گفتیم یه بار دستگاه دیپلماسی کشورمون قاطعیت نشون داده و بخاطر رفتار های دوگانه ترکیه ترکیه رو واسه مذاکره کنار گذاشته اما انگار این اقتدار داشتن های سیاسی به ما نیومده اخرشم شد همون ترکیه
دیدیم که بالاخره حرف ترکیه به کرسی نشست
کابل بهتر بود ها
حالا مكانش مهم نيست اميدوارم بتونن نتيجه مثبت بگيرن تا مشكلات ملت حل بشه
بازهم تکرار مکررات.غربی ها حرف تازه بزنید .
ایران نباید کوتاه بیاد.ما به اندازه کافی غنی هستیم.
پاسخ ها
سياوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
غني هستيم ولي كو بهره وري.
کسی که میترسه تهدید میکنه اگر نمیترسیدند مرد عمل بودند.ترس هم برادر مرگه.پس غربی ها همتونو خدا بیامرزه که جرات عمل ندارید.
هزار تا از این مذاکرات هم برگذار بشه حتی تو کره ماه باز هم کاسه همان است و آش هم همان. ایران و آمریکا دشمن 30 ساله هستند پس این مسخره بازی ها فقط برای سرگرم کردن مردم هست و نه بیشتر. حاضرم با همه ی خوانندگان نظرم شرط ببندم اگر این مذاکرات هم برگزار بشه و 2 طرف به هیچ نتیجه ایی نرسند باز هم آمریکا محال است به ایران حمله نظامی بکند.
با عرض سلام و خسته نباشید

اینکه 1+5 در هر مذاکره و به احتمال قوی در مذاکره ی پیش رو شرط و شروط میگذارند که برای مثال ایران غنی سازی را متوفق کند یا اینکه در کشور ثالث غنی سازی را تا %20 ادامه انجام دهد خودشان از قبل میدانند که ایران اسلامی پاسخش به پیشنهاد 1+5 منفی است اما مسئله مطلب دیگری است و آن این است که 1+5 از زبان اسرائیل غاصب سخن میگویند یا شرط و شروط میگذارند و همزمان در پشت درب های بسته از ایران اسلامی میخواهند که دست از اسلام متعرض خود بردارد و افشاگر ظالمین و چپاولگران در دنیا و یا بویژه در منطقه نباشد و حال اگرچه ایران اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد حداقل به وجود اسرائیل کاری نداشته باشد که اگر ایران اسلامی چنین کند آنوقت یک نیروگاه هسته ای سهل است ایران اسلامی میتواند صدها نیروگاه هسته ای داشته باشد و کلا مذاکرات به پایان میرسد و السلام پس مسئله نجات اسرائیل است نه نیروگاه هسته ای ایران اسلامی و این شرط و شروط ها کلا وقت تلف کردن و مطالبی سرکاری است !؟ طفلکی خانم اشتن که خودش پاسخ ایران را از قبل میداند و کاری از دستش ساخته نیست!؟

امان از دست این دنیای وانفسا. خدایا فرج امام زمان و ظهور این وجود گرامی را همراه با سلامتی اش برسان . انشاالله
از اول هم باید ایکار رو میگکردید
این همه شاخ و شونه برای اردوغان کشیدید آخرش هم به استانبول راضی شدین؟
متاسفم با اون حرفهای تر کیه و کاهش بیست درصدی نفت صادراتی کشورمان به تر کیه باز ما رفتیم استا نبول مذاکره کردیم
کابل بهترین مکان بود با ما هم همزبان هستند.
اصلا چرا اینجا و اونجا ایران ، همینجا
بابا ما ایرانیها اگر نخوایم گوش کنیم تو کاخ سفیدم نشسته باشیم باز گوش نمیکنیم چون با حرف زور مخالفیم چه فرقی میکنه ترکیه باشه یا مثلث برمودا
مکان مهم نیست نتیجه مذاکرات مهم است انشالله ایران پیروز از مذاکره درآید
به نظر من مكان مذاكره اصلا مهم نيست بلكه نتيجه مذاكره مهمه اينشالله به نتيجه خوب برسيم تا بيشتر از اين از دنيا عقب نيفتيم
به نظرم در اين زمان،‌ مكان بحث مذاكره مهمتر از موضوع ها و سناريو سازي هاي غرب در جلسه پيش رو نيست . الان گوش تركيه كمي كشيده شده است و به نظرم الان تمام كارشناسان موضوع بايد درباره محتوي هم انديشي و پيش انديشي كنند . و در فاز دوم مكان مذاكره را به كشوري ديگر انتقال دهند .
پس چی شد اقتدارمون؟؟؟؟؟؟؟
با سلام به نظر بنده مکان مذاکرات تاثیر چندانی در مذاکرات نداره و موضوع مذاکره و توافق و عدم توافقات مطرح است در ضمن ترکیه همسایه ما است و طبیعی است که موضوع ایران برای انها مهم باشه در روزگاری که تمام دوستان منطقه ای رو از دست دادیم از دست دادن ترکیه تو این شرایط تحریم کار خطر ناکیه از ماست که بر ماست
عزت ملی مون منو کشته ! با اون همه بدو بیران اردوغان ،سلانه سلانه میریم استانبول !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل