بازدید 159277
نشریه اسرائیلی مدعی شد:

شش نکته مطرح در نامه اوباما به مقام معظم رهبری

یک روز پس از اعلام این خبر که رجب طیب اردوغان در سفر اخیر خود به ایران، حامل نامه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری بوده است، مفاد این نامه امروز از سوی محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فاش شد.
کد خبر: ۲۳۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸ 07 April 2012
یک روز پس از اعلام این خبر که «رجب طیب اردوغان» در سفر اخیر خود به ایران، حامل نامه «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری بوده است، مفاد این نامه امروز از سوی محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فاش شد.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی، امروز با انتشار مطلبی مدعی شد، نامه اوباما مشتمل بر شش نکته مهم بوده است.

به گزارش این پایگاه، هنوز پاسخی از سوی ایران به این نامه داده نشده است.

بر اساس این گزارش، نکات نامبرده عبارتند از:

1 ـ تهران باید با ورود به مذاکرات نشان دهد که به طور جدی و واقعی، آماده توافق بر سر برنامه هسته‌ایش است.

2 ـ وجود دیدگاه منفی [نسبت به مذاکره با آمریکا] در طرف ایرانی، موجب شده اوباما تلفیقی از گفت‌وگوی پشت پرده و مذاکره دیپلماتیک رسمی را درباره ایران به کار ببرد. اوباما از اردوغان خواسته به رهبر ایران اطلاع دهد که در صورت موافقت ایران، رؤسای جمهور روسیه و چین نیز با در پیش گرفتن این رویه موافق خواهند بود.

3 ـ هر گونه مصالحه‌، نیازمند این است که ایران توقف ـ و نه از میان بردن ـ همه جنبه‌های برنامه هسته‌ای خود را تا زمان رسیدن به یک توافق بپذیرد. نباید هیچ پروژه جدیدی آغاز شده و گسترش فعالیت‌ها باید متوقف شود؛ برای نمونه، سانتریفیوژهای فعال در «فردو» نباید توسعه پیدا کنند، تحقیق درباره سلاح هسته‌ای و ساخت مدل‌ها نباید انجام گیرد و ارتقای اورانیوم با غنای 5/3 درصد به غنای 20 درصد باید متوقف شود.

4 ـ اوباما از اردوغان خواسته یک پیام خصوصی را به رهبر ایران انتقال دهد: اینکه وی به شدت تحت تأثیر سخنان رهبر ایران درباره عدم استفاده ایران از سلاح هسته‌ای قرار گرفته است.

همچنین درباره بخش دیگری از سخنان ایشان که در حرم امام رضا (ع) ایراد شده بود و طی آن رهبر انقلاب بر این نکته تأکید کرده بودند که اگر آمریکایی‌ها گمان می‌کنند، می‌توانند با تهدیدات ملت ایران را نابود کنند، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند، اوباما پاسخ داده که نه وی و نه آمریکا، به هیچ وجه چنین قصدی ندارند.

5 ـ تهران باید لحن ضدآمریکایی موجود در سخنرانی‌ها و نشریات را تغییر داده و از خطاب کردن آمریکا با عنوان دشمن و شیطان بزرگ خودداری کند. در این رابطه، اوباما خواسته لحن سیاستمداران و رسانه‌های ایران درباره آمریکا به یک لحن مثبت تغییر پیدا کند.

6 ـ از اردوغان خواسته شده تا استراتژی رئیس‌جمهور آمریکا را در راستای برقراری ارتباطی نزدیک میان تغییر در سیاست خارجی آمریکا در مورد ایران و برنامه هسته‌ایش از یک طرف و بحران سوریه از سوی دیگر برای طرف ایرانی توضیح دهد. این امر می‌تواند در رهیافت اوباما برای جلوگیری از مداخله نظامی در سوریه به وی کمک کند. اوباما بر این باور است که ائتلافی متشکل از واشنگتن، مسکو، پکن، تهران و سازمان ملل برای حل بحران سوریه، می‌تواند به همان نسبت در حل مناقشات بر سر برنامه هسته‌ای ایران نیز موفق باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰۰۷
انتشار یافته: ۴۵
جناب پرزیدنت من میترسم خدایی نکرده شما سردیتون بکنه این همه امتیاز بدیم این همه عقب نشینی بکنیم که چی بشه ؟ در عوضش چی به ما میرسه ؟! اگر بنا بر شرط و شروط گذاشتنه ما هم شرط داریم .
کاش همه سیاستهای آمریکا دست اوباما باشه. این آقا به گدایی افتاده شاید ایران برا دور بعدی انتخابات این کشور کاری بهش نداشته باشه. ولی افسوس که اوباما دروغگویی بیش نیست و دستش قبل از هر اقدامی برا همه رو شده است.
دیگه چی میخواین کشور رو دو دستی بدیم به شما
چقدر پرو
لحن امریکایی ها کمی بهتر شده ولی فقط دو نکته دارد که جای تردید میگذارد یکی اینکه نمیدانم این وسط ترکیه چه کاره است؟ دوم اینکه چرا ما باید کارهای صلح آمیزمان را تا نیل به یک توافق تعلیق کنیم؟
برادر من نه تنها او باما بلکه همه اونای که فکر می کنن آره میشه سیاست آمریکا به نفع ما با شه همگی اشتباه می کنن
می دونی فقط توبه گرگ مرگه
والسلام
زهی خیال باطل.دشمن همیشه از غوغاسالاری و نشان دادن هیمنه ی دورغین بدنبال مطامع و اهداف سیاسی خود می باشد. این 6 بند مطرح شده منفع غرب را به دنبال دارد نه ایران را و این استراتژی ره به جایی برای آمریکاه نخواهد برد.
درودوسلام برجمهوری اسلامی ایران ورهبرشریف وبزرگوارعزیز بند3بسیارچرت وپرت است وبازهم نشان دهندخوی پلید واستکباری دولت فاسدامریکااست وبند5نیز دولت فاسدامریکا بایداول مواضع ورفتارش راتغییردهد تامسله 5 محقق شود
اوباما از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
اگر قرار بود برنامه هسته ای را متوقف کنیم که این قدر به خودمان فشار و سختی نمی دادیم
یک ضرب المثل است که می گوید
"ماهی به دنبدش رسیده است"
اوباما چیز دیگه ای نمیخواد اگه میخواد تعارف نکنه خلاصه
انوقت ببخشيد در مقابل اين همه امتياز كه ايران ميدهد چي دريافت ميكند حتما يه خروس قندي
همیشه و در همه حال باید از همه فرصتها با درایت کامل استفاده کرد...
اوباما غلط كرده كه گفته بايد . فكر كرده ايران مانند عربستان و تركيه و قطر نوكرش هستن كه دستور ميده بايد ......نميدونه كه الان او بايد نوكري ايران رو بكنه و بله قربان گوي ايران باشه . بت قول ميدم تا 2 سالي 3 سال آينده امريكا و اسرائيل هردو متلاشي ميشن
اوباما غلط کرده هیچ غلطی نمی توانند بکنن اینها به دنبال خوار کردن ایران هستند که با هوشیاری رهبر و ملت خودشان خوار میشوند
خوشم اومد که دارند سر عقل میاند و قولدوری نمیکنند
به نظر بنده نگراني آمريكا از كشورعزيزمان طبيعي است چراكه دست يابي كشورمان به دانش هسته باعث كاهش قدرت آنها ميشود و زماني كه ذخاير انرژي آنها تمام شد ملتمسانه دست به دامن خواهند شد اما اگر ما به دانش هسته اي دست پيدا نكنيم تا آخر به ما زور خواهند گفت
در مورد نکته چهارم، آمریکائیها آلان 33 سال است که ما را تحریم کرده اند و اخیرا هم که با تحریم فروش نفت ما به ما عملا اعلام جنگ کرده اند، لذا هر گونه مذاکره مستقیم با شیطان بزرگ به نوعی تسلیم شدن ما را نشان میدهد.
خب آخه ما که بدمون نمیاد به اونا نگیم شیطان بزرگ.به شرطی که شیطنت های بزرگ نکنن.شاید اون موقع بهشون گفتم شیطان کوچک.؛)
بفرموده امام رحمه الله :امريكا هيچ غلطي نميتواند بكند
اونوقت آمریکا برا ما چه کاری انجام بده
بند 5 خیلی مسخره است!! قسمت اصلی تبلیغ همه کاندیدهای رییس جمهوری شون ضدیت با ایرانه!!
اینکه همه اش یک طرفه است پس حق ما چه میشه
مخالفم مخالفم.....................
يانكي هاي وحشي 100 ساله دنيا را چاپيدن و عامل قتل و گمراهي صدها ميليون انسان شده اند اونوقت حالا كه كشوري شيعه و پاك مثل ايران جلشون وايساده و فهميدن كه تمام دنياي كثيف استكبار را داره محدود ميكنه هي نامه مينويسند. اي بي شرفهاي كافر شيطان صفت
من به شخصه افتخار ميكنم كه بگم مرگ بر شيطان بزرگ امريكاي جنايت پيشه
خدا اراده كرده كه حق و باطل در رويارويي نهايي به كار باطل براي هميشه خاتمه دهند و انها را تا ابد در جهنم بندازند و ما مقدمه سازان ان نبرد جهاني هستيم
به ايشون بفرماييد دوباره بررسي كنند چيزي رو از قلم ننداخته باشن يه وقتي
اينكه رهبر فرزانه انقلاب مي گويند فعلا مذاكره با آمريكا منتفي به خاطر همين خوي استكباري در گفتار و رفتار آنهاست.
آنها به مذاكره براي اينكه بگويند از ما چه مي خواهند و وظيفه ما چيست نگاه مي كنند
آنها به ايران اجازه نمي دهند تا نگراني هايش را نيز به آنها اثبات كند
1- چرا بلوكه شدن اموال ايران؟
2- چرا هر روز يك دسيسه رسانه اي؟
3-چرا اقدامات عملي تجاوزگرايانه؟
4-چرا ترورها و حمايت و سازماندهي آنها؟
5-چرا هر روز تهديد نظامي؟
6- چرا تحريم هاي اقتصادي؟
7- چرا جاسوسي با هواپيماها و ماهواره ها؟
8- چرا دست درازي به آبهاي سرزميني؟
9- چرا قطعنامه هاي ناعادلانه شوراي امنيت؟
10- چرا پناه دادن به تروريست هاي منافقين؟
11- چرا ساخت هر روزه پايگاهي نظامي در يك سمت ديگر ما؟
12- چرا ...... و چرا..... و چرا....
با سلام اگر چینی نامه ای با چنین متنی صحت داشته باشد میتوان از متن نامه دو نتیجه گرفت 1- مذاکره مستقیم در حال حاضر بهترین را حل مابین ایران و امریکاست حتی اگر به صورت نمادین در یکی از دو کشور برگزار شود دلایل ان خیلی روشن اولا نان تیرگی روابط ایران و امریکا را در حال حاضر خیلی از کشورها مثل روسیه چین کشورهای خاورمیانه و عربی و حتی سوء استفاده کنندگانی مثل ترکیه و اسرائیل دراند میخورند ..... دوم زمان اینکه امتیاز از امریکا بگیریم در بحثهایی مانند تحریم هااقتصادی و نفتی و هسته ای و همچنین مسائل دیگر همین حالاست .
2- بهترین فرصت برای خریدن وقت و به چالش کشاندن تصمیمات غرب و کشورهای خاورمیانه است چون ما فرصتی تا تحریم های نفتی نداریم و گزینه اوباما در مقابل افراطی های صهیونیست و یا رئیس جمهورهای آینده امریکا مناسب به نظر میاد البته احترام متقابل و شکستن دیوار بی اعتمادی میتونه اصل مذاکرات باشد .
به نظر ميرسد هنوز از خواب بيدار نشده اند. يكي به اين آقايان بگويد جهان در حال بيداري است بهتر است يه ذره تغيير را بپذيريد.اين كسي كه بايد لحنش را عوض كند دولت امريكا است و البته نه فقط با ايران بلكه بها تمام دنيا بايد لحنش را عوض كند . به زودي امريكا از هم خواهد باشيد اين دور نيست. پس بهتر است بيشتر از اين تلاش نكنند.
نکته مهمتری که در یادداشت قبلی فراموش کردم این بود به نظرم در حال حاضر بهترین زمان برای امتیاز گیری از آمریکا و غربیهاست چرا خیلی از کشورها در این موضوع در تمام دنیا از روابط ما به نفع خودشون استفاده میکنند و ما میتونیم با این کار روابط انها را با امریکا به چالش بکشیم و از ان استفاده کنیم مسئله دیگه قراردادن غرب در یک چالش خیلی مهم این که غربیها در صورت مذاکره ما با امریکا یا باید با ما و امریکا همراه بشند یا در مقابل قرار بگیرند به نظرم چرا اوباما همین ایشان توانست در مقابل افراطیون غرب و امریکا و صهیونیست و فشارشون برای اذیت کردن ایران و جنگ با ما مقاومت بکنه و نامه نگاری میکنه نشون دهنده نگاه خوبی میتونه باشه .
دروغ ميگن وگرنه چرا نا و هواپيما بر اينترپرايز را فرستادن به خليج فارس؟ امريكائي ها تا وقتي دستشون به دست يهودي هاست با ايران روراست نمي شوند
قدر آقامون رو بدونیم. بخدا دشمنای ایران و اسلام مثل گرگ تو کمین نشستند تا تیکه پارمون کنند. بخدا قدر رهبرمون رو بدونید.
ايران فريب اين نامه ها را نخورده و نخواهد خورد اينها برايشان هدف راي اوردن در انتخابات است وگرنه بخون ملت ايران تشنه هستند. ساده لوح ها فريب خواهند خورد . آمريكا در نهايت ضعف و استيصال است بايد تقاص 200سال جنايات خود را بدهد.
آمريكا براي نشان دادن حسن نيت خود بايد حمايت خود از رژيم جعلي صهيونيستي را خاتمه دهد و دست از همه شيطنت هايش عليه جمهوري اسلامي بردارد.
يك بام و دو هوا كه نمي شود . از يك طرف تحريم شديد و با تمام قوا عليه ملت ايران را رهبري و هدايت مي كند و از طرف ديگر در پوست ميش مي رود و اين چنين پيامهاي دوگانه اي را صادر مي كند .
اين نامه بيشتر شبيه نامه سران رژيم صهيونيستي است تا مقامات دولت آمريکا!
خدا نکند که ایرانی یک روز دربرابر آمریکا کوتاه بیاید .(مگر ملت بمیرد علی تنها بماند) ما مردن باعزت را بر صلح باشیطان بزرگ ترجیح می دهیم هرکس می ترسد منافعش درخطر باشد برود . برود دنبال کارش بلیط یکطرفه اش آماده است
آخه چطور ممکنه امریکا ایران را در لیست سیاه قرار بده ایران لحنش را نرم کنه امریکا اینهمه بدی به ما بکنه بعد بگیم نه امریکا خوبه ما نمی خواهیم بگیم امریکا بده رفتار خود امریکا اینو میگه رورو برم نگویید امریکا شیطان بزرگه این که همینطوری نمیشه تو یک قدم واقعی بردار انوقت ما هم به همان شکل عمل کنیم ولی تو مارو می کشی بعد میگی بگید من ادم خوبیم بااین رفتار ما هم بگیم هیچکس باور نمی کنه البته قدم واقعی نه ادابازی و حیله گری
اوباما غلط کرده این سیاستها دیگه کهنه شده ازطرفی تحریم پشت تحریم از طرفی التماس به طرف متقابل!!!!!
بزك نمير بهار مياد
اين چه شرايطي است كه اوباما وضع كرده
واقعا بايد خجالت بكشند اينها
فكر ميكنن كه قيم تمام دنيا هستن؟!
اينش خون آدمو به جوش مياره
ابر قدرتي خوب باش! دليل نميشه همه جا سبز بشي و بنام انسانيت و كرامت انساني و حقوق و بشر و از اين حرفا با مظلوم كشي و حقه بازي دنبال مطامع خودت باشي. ملت ايران هوشيارن و با ياري خدا و ... دست همه ظالمان رو خواهد شد.
و يدالله فوق ايديهم
اوباما غلط میکند که با ایران گفتگو کند اونهم با گذاشتن پیش شرط
به این ها بگویید بقول مادر بزرگم دوهزار بده آش بهمین خیال باش
بیچاره بدبخت به چه فلاکتی افتاده ببین اولدورم پولدورم کردناش کجا و این حرفا کجا!!!؟
نه جانم اینم نفسای اخرشه.
بکش که عمریت نمانده است.
در پاسخ به آمریکا،پیرو امر رهبریم،نه یک گام پیش و نه یک گام پس.
سلام خیلی روشن است که امریکا به غلط کردن افتاده است و این تفسیر حرف اقا است که فرمودند:دیگر در چنته انها تیری باقی نمانده است
یا مهدی ادرکنی
اوباما و اربابان پشت پرده اون غلط كردن و در خواب ببينن ما سر سوزني عقب بشينيم! به فرموده آقا ما در بدر و خيبريم! اينو بدونن كه نسل جوان ايراني هنوز هم از جون دل منتظر حكم آقا است تا در صورت اشاره آقا كيان دشمن را براي هميشه در هم بپيچه! اين جماعت شيطان انسي بدونن كه ما ايرانيان تابع حكم قرآنيم كه به فرموده حق تعالی وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ (بقره 193)
راستی عجب دغل کاریه واقعا که دست روباه پیرم از پشت بسته.
مرگ بر امریکا. هیچ غلطی نمی تونه بکنه . این نکات نشون داد که رهبر با بصیرتی که داره می دونه چیکار میکنه ما باید پیرو رهبر همه جان و مال و ناموسمون رو بدیم تا همه امریکایی ها از بین برن مرگ بر امریکا ایشاله با اقتدار کامل در سال کار و تولید و سرمایه اسلامی می ریم به جنگ امریکا و بازهم مثل 33 سال قبل که زدیم تو دهن امریکا بازم مشت محکمی میزنیم بر دهان امریکا
دوستی رسم و رسوم خودشه داره. دشمنی هم رسم و رسوم خودشو داره. امیدوارم به عنوان یک ملت قوی رسم و رسوم هر دو را بدونیم. و به دنبال منافع ملی خودمون باشیم.
متاسفانه اکثر خوانندگان تابناک سیاسی نیستن احساسی جواب می دهند. اگر می خواهیم کشور را بسازیم و عربها را دور بزنیم باید مذاکره کنیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان