بازدید 129614

واکنش نماينده ولی فقیه در سپاه به اظهار نظر اخیر هاشمي رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی به بیان خاطره‌ای پرداخت. وی گفت: در نامه‌ای که در آخرین سال‌های زندگی امام (ره) نوشته بودم، به ایشان گفتم بالاخره سبكي كه الان داريم كه با آمريكا نه حرف بزنيم و نه رابطه داشته باشيم، دوامی ندارد. آمريكا قدرت برتر دنياست. مگر از دید ما اروپا با آمريكا، چين با آمريكا و روسيه با آمريكا چه تفاوتي دارند؟ اگر با آنها مذاكره داريم، چرا با آمريكا مذاكره نكنيم؟
کد خبر: ۲۳۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵ 05 April 2012
در چند روز اخیر، فضای سیاسی ایران، تحت تأثیر انتشار گفت‌وگوی یک نشریه با آیت الله هاشمی رفسنجانی، قرار گرفته است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فصلنامه مطالعات بین‌المللی، دیدگاه‌های جدیدی را در قالب بیان یک خاطره درباره مذاکره ایران و آمریکا مطرح کرده بود.

به گزارش «تابناک»، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در واکنش به این سخنان گفت: افرادی كه در گذشته، جایگاهی داشتند و مردم از آنها انتظاراتی دارند، نباید وارد مسائلی شوند كه زمینه طمع ورزی دشمنان را فراهم كند.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، با اشاره به اظهارات ‌هاشمی رفسنجانی درباره رابطه با آمریكا به فارس گفت: اینگونه اظهارات، پیام‌هایی است كه از درون به بیرون فرستاده می‌شود و هیچ گونه سازگاری با انسجام ملی و اقتدار داخلی ندارد.

وی ادامه داد: اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شایبه اختلاف نظر بین مسئولان نظام را در میان دشمنان تقویت خواهد كرد و این در حالی است كه اختلاف نظرهای موجود، بسیار جزیی است و همه خدمتگزاران نظام در راستای آرمان‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب کار می‌كنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینكه اظهارات‌ هاشمی به سود دشمنان نظام پایان می‌یابد، گفت: افرادی كه در گذشته جایگاهی داشتند و مردم از آنها انتظاراتی دارند، نباید وارد مسائلی شوند كه زمینه طمع ورزی دشمنان را فراهم كند.

حجت الاسلام سعیدی درباره علت برقرار نکردن رابطه ایران با آمریكا، اظهار داشت: بر پایه مبانی و دیدگاه‌های عمیق حضرت امام خمینی(ره) تا هنگامی كه خوی استكباری در آمریكا وجود داشته باشد، به هیچ عنوان امكان گفت‌وگو و سازش با آمریكا نخواهد بود.

وی با بیان اینكه آمریكا به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: از‌ هاشمی بعید است كه با وجود خط مشی‌ها و دیدگاه‌های اساسی كه برقراری رابطه با شیطان بزرگ را نفی می‌كنند، اینگونه اظهارات بی پایه را درباره برقراری رابطه با آمریكا مطرح كند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با اشاره به اینكه نظام اسلامی نیز با مبنای چنین اظهاراتی مخالف است، تأكید كرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال مذاكره‌ای هم‌راستا و از موضع قدرت با دولت آمریكاست.

حجت‌الاسلام سعیدی به دولتمردان آمریكا، توصیه كرد: آمریكایی‌ها باید ایران مستقل و قدرتمند هسته ای را به رسمیت بشناسند، چرا كه جمهوری اسلامی ایران، هرگز با وجود روحیه سلطه گری آمریكایی‌ها با آنان وارد مذاكره نخواهد شد.

وی تصریح كرد: استقلالی كه ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون سیاسی ـ اقتصادی و بین‌المللی به دست آورده، ناشی از ایستادگی در برابر آمریكاست.

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان كرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هیچ راهی برای حفظ انقلاب، جز ایستادگی در برابر آمریكا نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل