بازدید 38874
تصاویری مستند از دروغ‌گویی و جعل؛

مشتری مداری گوگل برای همسایگان آن ور آبی!

گویا برای پر مخاطب‌ترین سایت اینترنتی جهان اصلا مهم نیست که حقیقت ماجرا چیست و مدیران این غول مشهور نیز حاضرند، اخلاق حرفه‌ای را به راحتی زیر پا گذاشته و به سمتی اقتدا کنند که سودشان اقتضا می‌کند؛ اینجاست که نقشه‌هایش را برای ما با «خلیج فارس» نمایش می‌دهد و برای کاربر عرب زبان از نام جعلی استفاده می‌کند!
کد خبر: ۲۳۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴ 03 April 2012
تا می‌گویی جستجوی اینترنتی، پاسخ "گوگل" به سمتت پرت می‌شود؛ نخستین سایت پر مخاطب اینترنتی جهان که با مجموعه محصولات متنوعش، بسیاری از کاربران دنیای مجازی را مسحور خود کرده است؛ اما‌ گاه شیطنت‌هایی نیز دارد؛ شیطنت‌هایی که البته می‌توانند بسیار آزار دهنده هم باشند!

به گزارش «تابناک»، واکنش‌های گسترده هم‌وطنانمان به استفاده از نام جعلی به جای «خلیج فارس» بار‌ها سوژه داغ بحث‌ها و محافل گوناگون بوده است؛ اعتراضاتی که‌ گاه به عذرخواهی انجامیده و ‌گاه نیز متأسفانه حریف ثروت شیخ‌های آن ور آبی نشده و قصه آب و هاون را تداعی کرده است؛ اعتراضاتی که البته جنس مردمی دارد و در برهه‌هایی کوتاه به برخی مسئولین نیز سرایت کرده، ولی بیشتر با دور خوردن توسط خودی‌ها و غیر خودی‌ها روبه رو شده و عقیم مانده است.

در تازه‌ترین اقدام از این دست، غول اینترنتی گوگل به سیاستی روی آورده تا هر دو طرف این غائله را از خود راضی نگه دارد؛ به این ترتیب که اگر هنگام استفاده از نرم‌افزار گوگل ارت (Google Earth یا نقشه سه بعدی زمین) زبان برنامه را از فارسی به عربی برگردانید، با کمال تعجب درخواهید یافت که خلیج همیشه فارس با نام جعلی نمایش داده می‌شود!






نکته جالبی که اینجا جلب توجه می‌کند، این است که مدیران این سایت مرجع نقشه‌های جهان، با استناد به کدام اسناد نسبت به نامگذاری مناطق گوناگون، اقدام می‌کنند؟ آیا غیر از این است که در همه نقشه‌های تاریخی، نام این دریا را خلیج فارش ثبت کرده‌اند؟ و آیا نمی‌توان این موضوع را در دادگاه‌های جهانی ثابت کرد؟
ماجرا هنگامی جالبتر می‌شود که زبان برنامه را به انگلیسی برگردانیم؛ اینجاست که طراحان این نرم‌افزار ـ احتمالا تحت تأثیر دلارهای شیخ‌نشین‌های جنوبی این دریا ـ به ظاهر دچار نوعی سردرگمی عجیب شده‌اند و احتمالا به این نیت که هر دو طرف را راضی کنند (!)، هم از نام واقعی بهره جسته‌ و هم اسم جعلی را گنجانده‌اند و به این ترتیب، یک دریا داریم که دو نام دارد و احتمالا نیاز به مرزبندی داشته باشد!


کاربران گوگل ارت (به زبان انگلیسی)، این پهنه دریایی را با دو نام می‌بینند!

این در حالی است که با مراجعه به زبان نقشه در صفحه اصلی سایت گوگل (Google/Map)، متوجه عمق سردرگمی مدیران این سایت جهانی خواهیم شد؛ جایی که همه دریا‌ها اسم دارند، جز خلیج فارس!




و کاربران نقشه گوگل با پهنه دریایی گسترده‌ای روبه‌رو می‌شوند که نامی بر خود نمی‌بیند!

با این تفاسیر، شاید بد نباشد که جدی‌تر از پیش، بر حقوق کشورمان تأکید داشته باشیم و از مسئولان بخواهیم به این موضوع واکنش رسمی نشان دهند و شورای عالی فضای مجازی نیز موضوعاتی از این دست را در دستور کار خود گذارند.


این هم تعریف گوگل از مسأله: کی بود، کی بود ... ؟!

به نظر شما، دلیل این کار عجیب گوگل چیست؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۶۴
انتشار یافته: ۲۸۴
واقعا متاسفم. اگه یکم سواد داشتی و از الگوریتم های جستجو گوگل خبر داشتی می دونستی که علت این کار چیه.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شما بگو تا ما آشنا بشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بنده برای حضرت عالی متاسفم که الگوریتم های جستجوی گوگل !! را بهانه ای می کنید برای نبود حس وطن پرستیتان !
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
دوست عزيز براي تو متاسفم تا كي بايد چوب ندانم كاري هاي خود رو بخوريم؟
مرصاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
الگوریتم رو بی خیال آلان با چند کلیک ساده کل گوگل ارث رو فیلتر میکنن تا شاید صورت مسئله رو پاک کنند بعدش از اخبار سراسری میگن..... گوگل از این کار ایران بسیار عصبانی شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
دلیلش مقتدر نبودن ایران است و بس. شعارها هم در مورد اول بودن و برتر بودن ایران در همه چیز، فقط مصرف داخلی دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
گوگل خیلی وقته ایران و تحریم کرده.حتی اجازه دانلود یه اپلیکیشن برای گوشی های آندروئیدی رو به ما نمیده !!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بگو حالم خوب نیست نگو سواد دارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
علیرضا خیلی از مرحله پرتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آخه چه ربطی داره؟ :D
دانیال
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
دوست من جستجوی گوگل برای مناطق جغرافیایی بهینه شده . درست
ولی این دلیل نمیشه که اسم یک منطقه رو عوض کنند !
برای مثال ایا وقتی با زبان فارسی در حال مشاهاده نقشه هستید اسراییل رو رژیم نشون میده ؟
کمی فکر=زندگی بهتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
دوستان عزیز وطن پرست! چرا یک مقدار اندکی در خصوص از دست دادن بخش بزرگی از دریای خزر و بخشین آن در مقابل ... به روسیه غیرت تان به جوش نمی آید؟
نکنه دریای بالا کشور با پایین آن فرق میکند؟ یا شاید طرف مقابل فرق میکند؟ یا شاید چیز دیگری فرق میکند؟ یا شاید....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
راستی وقتی رئیس جمهور مردمی و محبوب زیر تابلو خلیج عربی عکس میگیره ما و شما چرا اینقدر جوش میزنیم؟ یعنی از ایشان بیشتر میفهمیم ؟ یا وطن پرست تر یم؟!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
راستش من با آقا عليرضا موافقم
منتها خودش اگه توضيح هم ميداد مخالف كمتري پيدا ميكرد
گوگل كلا نرم فزار هاش كد آزاد هستند يعني بخش هاي مختلف آن وسط پيشنهاد خود كاربران نوشته و اجرا مي شود مثلا در بخش گوگل ترنسليت اگه يادتون باشه مردم به هم ايميل ميزدن كه در ترجمه نام خليج عربي به عربي و ديگر زبان ها نام خليج فارس را بنويسند. و الان هم خليج فارس ترجمه ميشه
توي اينجا هم همينطور اگه كاربران اون محوطه رو خليج فارس معرفي كنند گوگل هم مينويسه خليج فارس اگه خليج عربي معرفي كنند گوگل هم مينويسه خليج عربي همين.
بهادر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
علیرضا همون شما یاد گرفتی کافیه اگر میشد 100 امتیاز منفی به کامنتت میدادم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ببینید اگر گوگل این طرو عمل می کنه باید به حال خودمون تاسف بخوریم نه از کار گوگل ایراد بگیریم ما توی کشورمون آنقدر چیز های مهم تر وجود داره که بهش اهمیت نمی دهند تا برسه به این موضوعی که شما گفتید مشکل از خودماست ما باید از همه نظر خودمان را درست کنیم که طی این چند سال همین طور عقب تر رفتیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
میبینم که غیر ایرانی ها سواد الگوریتمی شما رو به چالش کشیده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آقای علی رضا دوستانه می گم
شما بهتره اصلا نظر ندید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
من نمی دانم آقای کردستانی در گوگل چه کار می کند ؟
وقتی از علم و فناوری عقب بیافتیم همین میشه دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
خوب چه ربطی داشت؟ میشه بگی تغییر نام خلیج فارس به خلیج ع ر ب ی چه ربطی به علم و فناوری داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بله میشه یگم، وقتی نرم افزار ها و سخت افزار ها زیر دست نظام سلطه باشه این مشکلات هم پیش میاد اگر ما یک مرجع حالادر هر زمینه ای داشتیم که تمام جهان از اون استفاده می کردند می تونسیم حرف هایمان را کم کم القا کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
بابا تو خیلی اینده نگری!!!!!!!!!
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
احسن پس چرا هممون در جا میزنیم یا علی بگیمو کارو شروع کنیم و اینقدر به هم نپریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شما الان ربطش رو گفتی؟ این داستانی رو که شما گفتی من به جای علم و فتاوری با آبگوشت هم میتونم برات بگم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
یعنی منظورت اینه که اعراب حاشیه جنوبی خلیج فارس خیلی در فن آوری پیشرفته اند که تونستن خلیج عربی رو به بیننده ها قالب کنن ؟

عزیز من از خواب بیدار شو و بفهم دو و برت چه خبره
علی
| Austria |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ببخشید داداش! خودت می گی نظام سلطه پس ارتباطش با عقب موندگی ما از علم و فن آوری کجاست؟
دلیشو برو از مقاماتی بپرس که اصلا عین خیالشون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
البته همیشه فقط از عزت صحبت میکنند
داش میتی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اتفاقا مشکل همینه که مسئولین فقط عین خیالشونه نه بیشتر!
اینجا تا ابد ایران و خلیج هم تا ابد خلیج فارس کور بشه هر کی نمیتونه ببینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
جوجه را آخر پاییز میشمارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بر اساس تاییدها چند نفری کور شدند
درياي مكران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
نا اميد نيستم
ولي اينم مثل درياي مكران (درياي سيستان)ميشه كه الان همه پذيرفتيم كه اسمش درياي عمان باشه
از ماست كه بر ماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
دریای مکران (دریای عمان) چه ارتباطی به دریای سیستان (دریاچه هامون) داره؟
حالا خلیج فارس باشه یا عرب ؛ چه تاثیری روی سفره ما داره ؟ برو بابا دلت خوشه
پاسخ ها
فرشاد لاهیجی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
واقعا متاسفم. چه جانفشانی ها در همه اعصار برای این اسم ها و ایران انجام شده و اینک یک هموطن چنین نظری دارد.برای خودم متاسفم
ناشناس
| China |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اگه یه اشکالی بوجود میومد و تو می شدی رییس جمهور ایران ,فکر کنم با چهار تا چلو مرغ ,مساحت ایران ,مساحت ایران اندازه شهر خودتون بو
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
همیشه ستون پنجم همان منافق دنبال نون است و کاری به بیرون سفره نداره
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شما اینجا چیکار میکنی؟! برو سر همون سفره خارجت بشین بپا از شکم عقب نیفتی
آرمین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
متاسفم که همه چیز را ازدریچه سفره می بینی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شرم آوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
خارج نيست بابا وي پي ان داره.
هدیه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شرم به اون نون خوردنی که در ازاش آدم سرنوشت کشورش رو به هیچ تلقی کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
خب از شما انتظاری بیش از این هم نیست........
کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
تعجب میکنم که خودت خجالت نکشیدی نظرت رو اعلام کنی!!!!!!! یعنی همه ایران فدای شکم تو؟!!!!!!!!!! تازه داره دستگیرم میشه که چرا از امپراطوری هخامنشیان رسیدیم به این گربه بی یال و دم و اشکم!!!!!!
ناشناس
| Lithuania |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
حالا که رییس جمهورت من نشدم و دیگری شد خیلی خوش بحالی....!
بوبز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اسمش را هر چی می خوان بذارن، مهم اینه که کی داره بیشترین بهره برداری را از مواهب این دریا می کنه، ما یا عربها؟؟؟ نفت، ترانزیت، شیلات، عرصه نظامی و ...
علي علويان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
ويابه اندازه مساحت سفره اش!...
يادتان باشدبراي شكارپرنده شكمو آب ودان بهترين تله است...
کل آثار باستانی ما در کشور در حال نابود شدن هستند، اون وقت شما به فکر این هستید که چه اسمی روی آب های مشترک گذاشته بشه ؟!
تمدن تون فقط همینه !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
نام خلیج فارس هم جزو تاریخ ماست مگر حتما باید یک بنای باستانی باشه تا جزو تاریخ به حساب بیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
راست ميگه ... اگه خليج فارس وسط ايران بود تا حالا يا خشك شده بود يا در حال خشك شدن بود !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
یه سوال! چرا ما ایرانیها همیشه همه چی رو با هم قاطی می کنیم؟!
به نظر من اصلا نباید دولت محترم از این حقوق ملت ایران بگذرد و هر طور که هست مسئله باید در فضای مجازی حل شود دیگه با این شوخی نداریم .آقای تابناک لطفا مسئله رو پیگیری کن
در مورد ویکی پدیا هم وقتی به زبان عربی می روید، نوشته شده خلیج ع ر ب ی
بسیار عالی و نکته سنجانه و البته ناراحت کننده بود
بي خيالي مسئولين محترم ما تنها دليل است
اگر از اول قاطعانه موضع گيري كرده بودند از اين مسائل نداشتيم
كه متاسفانه فقط به خليج فارس ختم نميشه
وقتي ابن سينا رو عرب مي كنن و ما ساكتيم
وقتي مولانا رو تركيه مصادره مي كته و ما بازم ساكتيم
چه توقعي از دنيا داريد
مسئولين ما به جز حرف زدن هيچ كار ديگه اي بلد نيستن
مرام بزار چاپش كن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
زرتشت رو هم بنویس و تاجیکستان.
دلیل می خوای؟
بی عرضگی ...
پاسخ ها
Ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
merrrcy Amin ... inao migan nazare hesabi
قوه قضائيه خيلى جدى از شركت گوگل شكايت نمايد. آن هم با يك وكيل كاركشته بين المللي.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
قوه ی قضاییه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
مگه ما دادگاه بین المللی صادق هم داریم که بهش شکایت کنیم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
... 20 ساله که میخواهند علیه شرکتهای غربی صادر کننده مواد شیمیایی به عراق در زمان جنگ شکایت کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
از این چیزا مگه داریم !!!
در دنبا خیلی حاضرن برای دلار نفتی کشورهای عربی خود را هم بفروشن چه برسد به این خلیج مظلوم پارس
فارس يا عرب...خوب که چي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پس فردا که اسم کشورمون رو هم عوض کردند بهت میگم حالا خوب که چی
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آره فارس یا عرب... خوب که چی؟
همین تو ایران خودمون کلی از نام مناطق غیر فارسی رو فارسی کردن کسی چیزی نگفته و گفته ها رو نشنیدند حالا انتظار دارید خارجی ها صدای شما رو بشنوند.
البته شخص سومی که نه فارس است نه عرب برای اینکه نرم افزارش بین المللی بشه میخواهد که همه رو راضی نگه داره. به ما میگه خلیج فارس به عربها میگه خلیج عربی، البته کار خیلی زشتی میکنه و از اخلاق حرفه ای به دوره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
هیچی ببم جان! این مطلب هیچ ربطی به سیب زمینی ها نداره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
خوب بازم خوب که چی؟
اصلا دلیلش در خود نام گوگل مشخصه ، گول میزنه گوگل..

گول گوگل رو نخوریم یه وقتی..
دوست گل بی سوادم! گوگل ارث بر اساس نظر کاربران اطلاعات نقاط جغرافیایی را تنظیم می کند. معمولا این اطلاعات به صورت مستقیم از کاربران ثبت می شود و یا براساس رایج ترین پاسخ ها ارزیابی و ثبت می شود. شما خیالت راحت باشه حتما کلی ادم اظهارات مختلف داشته اند که میانگین آن ها ثبت شده است
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
باسواد اون عکسهاست که کاربران میزارن برنامه را خودشون مینویسن . بیخود نیست آمریکا هنوز هن و هونی داره از داشتن ایرانیهایی چون شماها دلش خوشه
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
بنظرت اگه من بیام اسم امریکا رو تو گوگل کنم ایران بازم همینجوری دست نخورده باقی میمونه؟
بزنید فیلترش کنید این سایت و این برنامه مذبذب رو!
همونطور که معلوم نیست به چه دلیل panoramio رو مردم عکسهاشون میذاشتن تا توی گوگل ارت نمایش داده بشه فیلتر کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تو همین پانورامیو تعداد زیادی عکس با عنوان خلیج فارس توی خلیج فارس و حتی سواحل عربی توسط بچه های ایرانی گذاشته شده که هر کس موسش رو به اون عکسها نزدیک کنه عنوان خلیج فارس ظاهر میشه که الان برای کاربران ایرانی به دلیل فیلتر مقامات دلسوز قابل دسترس نیست واقعا جای تاسف داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اگه بزنن فیلترش کنن اسم خلیج درست میشه!!!
فقط فیلتر کردن و سانسور بلدید؟اینه کار فرهنگیتون؟
مرگ بر گوگل D:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
کاش کمی از عقلمون هم استفاده می کردیم.
Ali
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
Akhe ba Marg ke chizi dorost nemishe...dooste man!
یونس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
چیه هر اتفاقی میافته مرگ،مرگ راه میندازین
دلیلش ندانم کاری مسئولین وزارت خارجه است
پاسخ ها
ممل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
مسئولین وزارت خارجه که کارشان اهدای هدیه است نه دیپلماسی
بی خیال بابا اه
انقدر مشکل داریم که...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
فقط خواستی یه نظر بدی ها
حالا این مشکلا چه مشکلی با مشکل های شما داره؟
زنده باد خلیج همیشه فارس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اسمو عوض نکن خلیج فارس هستش
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
خلیج فارس نه
دریای پارس
هم خلیج عربیه و هم فارس
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شما هم اسمشو عوض نکنید لطفا . خلیج پارس.
میدونی چرا بهش میگید فارس؟ چون عربی پ نداره. پس بگید خلیج پارس.
سهیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ببخشید ولی عربی ف نداره
برو بابا خدا پدرت را بیامرزه.
وقتی رئیس جمهورمون زیر پرچم خلیج عربی میشینه مذاکره می کنه با اعراب، از گوگل چه انتظاری میره....
برو بابا جان...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عبارت پشت سر رئیس جمهور "دول الخلیج العربیه" بود و چون کلمه خلیج مذکر هست ، "ة" تانیثی که بر سر "العربیة" آمده با توجه به مذکر بودن لفظ "الخلیج"نمی تواند صفت آن باشد و مربوط به کلمه دول هست
تا حالا صد بار این نکته ساده دستوری عنوان شده ولی هر دفعه یه عده میان عنوان میکنن رئیس جمهور زیر پرچم خلیج عربی نشسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
خوب آقای ناشناس همین جمله عربی رو معنی کن تا خودت هم بعضی نکات ساده دستوری رو متوجه بشی!!!
لابد فارسی رو حذف به قرینه ... کردن دیگه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
ترجمه آقای قاسمی و خیلی های دیگر : دولت های خلیج عربی
ترجمه درست : "دولت های عربی خلیج"
حالا من چه نکات ساده دستوری رو باید متوجه بشم؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
امثال تو هرگز متوجه نمی شن که این خلیج نیست و خلیج فارسه. گفتن خلیج هم جعل تاریخه .... خان
حسین
| United States |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عزیز من مهم اینه که اسم تحریف شده
خلیج عربی با خلیج فرق نداره
اگه رئیس جمهور محترم شما به این موضوع واکنش نشان میداد الان لا اقل این اتهامات متوجه ایشون نبود
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
حق با شماست. ترجمه درست اون عبارت کشورهای عرب خلیج هست. ولی بفرمایید از کی تا حالا نام خلیج فارس شده خلیج؟ نکنه قراره بگیم نه حرف شما و نه حرف ما. و به حذف صفت فارسی راضی بشیم؟!
داش میتی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تای تثنیه مشکل اخلاقی نداشته حذف شده ؟!؟!؟!؟
عمو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
کدوم یکی از مقامات ما به خلیج تنها گفتن اعتراض کردن؟ وقتی اشتباهی که از روی بی سوادی مرتکب میشین معلوم میشه سعی نکنین ماست مالیش کنین اونم به این شکل افتضاح
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
همین رییس جمهور محترم که جند سری سفرهای استانی داشتن و مدعی هستند به همه ایران سر میزنند یکبار هم شده یک سفر به جزایر سه گانه داشته باشن؟
سفری که فوقش یک روز از وقت گرانقدر ایشون رو میگره ولی پیامهای خیلی بزرگی داره
معلوم است سر گوگل در آخور کشورکهای عربی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
نخیر . معلوم است سر ما لای برف است
دلیلش را نمیدانم ولی آنها و کیفیت خود فکر میکنند و روی هیچ چیز تعصب ندارند.

و این رمز موفقیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
دزدی های اطلاعاتی گوگل که شهره ی عام و خاص شده. ولی از همه جالب تر اون قضیه مربوط به google view street بود که وقتی ماشینشون تو خیابون برای فیلم برداری راه میرفت اطلاعات شبکه مردم رو هم میدزدید ، یعنی حتی به دزدیدن اطلاعات فضای سایبر هم اکتفا نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
دوست عزیز اطلاعات شبکه رو نمیدزدید !!!! بلکه فقط شماره آدرس فیزیکی شبکه( MAC ) رو با مختصات جغرافیایی ذخیره میکرد! حالا این به چه درد میخوره ؟
شما که دارید تو خیابون میرید و به هر دلیلی به GPS دسترسی ندارید فقط کافیه لیست شبکه های وایرلس دوروورتون رو برای گوگل ارسال کنید. گوگل هم از بانکش میگه که این شبکه ها تو کجا هستند و در نتیجه موقعیت جغرافیایی شما معلوم میشه! ایده بسیار جالبی هست و بسیار کمک کننده. تو ایران هم جواب میده. بسیار هم کار گشاست.


اگه اطلاعات ندارید نظر ندید!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آقایی فکر می کنی خیلی با سوادی
اولا هیچ وقت به علم خودت مقرور نشو
دوما چجوری میشه شماره ادرس فیزیکی شبکه ای که بهش کانکت نیستی رو بدست بیاری؟
اگر هم من اشتباه کنم و شدنی باشه کاری نیست که یک کاربری عادی بخواد بکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ما بی سواد ولی مغرور درسته نه مقرور!
دلیلش فقط پول هست همینو بس
کار عجیب نیست . عرب ها دوست دارند آن را "عربی" بخوانند که شخصا اعتقاد دارم از کمبود اعتماد به نفس ایشان است وگرنه اینکه یونانی ها این دریا را چه می خوانده اند و به صورت تاریخ درآمده چیزی از اعراب کم نمی کند.
همین موضوع در مورد دریای خزر هم وجود دارد که تمام دنیا آن را به اسم Caspian Sea می شناسد که در اصل دریای قزوین است و خود ایرانی ها به اسم اقوام غیر ایرانی همیشه مهاجم به خاک ایران یعنی خزری ها !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
البته مورخین عرب قرن های اولیه اسلامی به دریای مازندران "بحر قزوین" گفتند.
قادري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
براي "بحر قزوين " سند سازي هم مرقوم فرموده اند؟
خليج ع ربي با درياي مازندران هردو يك تحريف هستند. اسم درياي شمال ايران درياي خزر است و بس.
لطفا به تاريخ اسلاممان احترام قائل بشويم. اگر دوست نداريد اسم خليجتون را عوض كنند شما هم اسامي ديگر را عوض نكنيد.
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
کاسپین از کلمه کاسپیانا گرفته شده که نام باستانی قوم تالش(کادوس) در ناحیه شمالی آن و در حاشیه غربی دریای خزر میباشد و در ایرانی بودن این قومیت هیچ شکی نیست.
ر.ک به تاریخ تالش,علی عبدلی
سلام آخر مجبورمون میکنن تا تنگه هرموز را ببندیم یا با گرفتن عوارض سنگین برای عبور نفتکشهاشون تا بفهمن صاحب خونه کیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
احسنت.
این کار گوگل چندان هم عجیب نیست. در راستای ادبیات احترام به نظر کاربرانش این نام را هم ذکر کردند. عده ای مخالفند عده ای موافق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
یعنی اگر کاربرانش رای بدن که من و تو ... هستیم اون هم باید اسم کشورمون رو به ... تغییر بده؟!!
الان روشنفکری کردی یا داناییت رو نشون دادی؟1
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
موضوع این هست که نام واقعی این دریا با توجه به اسناد چی هست نه اینکه چون یه عده از یک چیزی خوششون نمیاد به اسم احترام به کاربران واقعیت رو تحریف کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
البته اگه شما نظر ندین کسی نمی گه ....
حالا اگه کاربران نظر بدن استرالیا هم جزو قاره آسیا محسوب بشه، گوگل اینکارو میکنه؟!
ﺧﻠﯿﺞ ﺍﺳﻼﻡ
ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﺳﻤﻪ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
دو کلام هم از ..........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آره درست ميگي نه اينكه اسم نداره! بايد بگرديم يه اسم براش پيدا كنيم.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
به خاطر خندوندنم بهت مثبت میدم
ﺧﻠﯿﺞ ﺍﺳﻼﻡ
جالب بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عرب یا فارس یا ترک مهم نیست اسلام مهمه
بی مزه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
انگار بعضی مغزها رو چربی گرفته...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
حالت خوبه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شما رو به اسلام و پیغمبر قسم مردم رو بیشتر از این از دین گریزان نکنید با این طرح ها و ابتکارات من در آوری!
ابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
خلیج رضا بزاریم چطوره؟ به افتخار ایده ی بزرگتون اسم اقیانوس آرام رو هم میزاریم اقیانوس رضا ایناشون. :دی
ای کاش اینقدر اعتبار داشتیم که دنیا هم به حق ما تن می داد .
بی قیدی و عدم حساسیت ایران و بی تعصبی نسبت به خاک مون تبعات بدتری هم خواهد داشت
چی کار کنه وقتی توافقی روی نام خلیج بین کشورهای مربوطه نیست ؟ شما جای گوگل بودید چه کار می کردید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
من اگه جای گوگل بودم واقعیت رو که در همه اسناد تاریخی موجود هست رو به عنوان نام این خلیج "خلیج فارس" قرار میدادم
فرشاد لاهیجی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
دوست عزیز مگه بقالیه . در تمام متون سازمان ملل و به اعتبار سازمان ملل این خلیج همیشه فارس هست.مثلا ما با عربستان سعودی مشکل داریم و بگیم عربستان اسلامی و گوگل هم چون توافقی نمی بینه بر خلاف اعتبار سازمان ملل بنویسه بعضی ها میگویند عربستان اسلامی و بعضی ها میگویند عربستان سعودی!!!!؟؟؟؟
آرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بله اگه شما با عربستان سعودی مشکل داشتید و فقط شما بگید عربستان اسلامی و بقیه دنیا بگند عربستان سعودی , حق نداره بنویسه ولی اگه 50% بگند عربستان اسلامی و 50% بگند عربستان سعودی, باید بنویسه بعضیا میگند اسلامی و بعضیا سعودی.
مگه این همه اسم های تاریخی طی مرور زمان عوض نشدن ؟
http://en.wikipedia.org/wiki/Geographical_renaming
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بيچاره گوگل واقعاً از حرف مردم گيج شده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
بیچاره ایران عزیز که گرفتار مردم بی رگ و تعصبی مثل شما شده! در متون جغرافیایی ملاک عمل چیست؟ نظر مردم یا اسناد؟! در مورد خلیج فارس یا ... هم امثال شماها میگن 50،50 در صورتیکه 75میلیون ایرانی هست در مقابل 20، 30 میلیون عرب! بقیه مردم دنیا هم اصلا براشون مهم نیست فقط نگاه میکنن تو نقشه ها و اسناد به چه نامی نوشته شده. البته این در حالی است که بخاطر سیاستهای گل و بلبلانه دولت ایران کشورهای مقتدر از سر لج و تنبیه ایران و نه برای پول این بازی رو سر ما درآورده اند.
به نظر من دلیل این کار سیاست خارجی قوی ما در برابر اعراب هست...!!!!
به نظر من دو حالت بیشتر نداره

1- یا واقعا این کار یک سناریو جدیده تا با کنار هم قرار دادن هر دو نام و یا عدم نمایش نام خلیج فارس بتونن به آرامی ابتدا نام اصلی رو حذف و به آرامی نام جعلی و مجهول رو جایگذاری کنند .

2- یا واقعا خودشون هم موندن که کدوم طرف رو داشته باشن و سر یه دوراهی پول و حقیقت تاریخی موندن که بازم این می تونه یه سناریو جدید ام اینبار نه از گوگل از طرف افراد دیگه باشه

به نظر من بازهم باید به عدم نام خلیج فارس یا استفاده از نام جعلی کنار نام خلیج فارس اعتراض کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
چرا انقدر دنبال سناریو می گردیم . علنا همه چیزمون نابود کردن . فکر کنم بمب هم بریزن خیلی هامیگن: این ها همه سناریو ....
دلیلش معلوم است که نه سیخ بسوزد و نه کباب البته من خودم شنیدم نیروی دریایی آمریکا گفاه باید بگید خلیج عربی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
به کی گفته؟ کجا گفته؟
من خودم شنیدم که فلانی گفته که نشد مدرک.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ناشناس جان به نظر تو نیرو دریایی آمریکا دوست داره چی بگه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
راستش رو بگو برده بودنت توی کشتی برای چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
گفت یا نگفت؟
گفت یا نگفت؟
گفت یا نگفت؟!!!
گفته........!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
کجا گفته آخه؟ کی گفته؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
کیـــــــــــــــــــــــــه!!!!
از ماست که بر ماست عربام برا ما ادم می شن وقتی ما فرصتا را به اونا میدیم و در مسیر اونا حرکت می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
عربها آدمن.هر کی بی ادبی کنه از آدمیت دور شده
واقعیت
اخه خلیجی که پر از عربه چرا باید خلیج فارس باشه قدیما همه در خاک ایران بودنند خلیج پارسی بود ولی الان که همش کشورهای عربی هستند پس همان خلیج عربی درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چه جالب ! مثلا قاره ای که پر از چینی هست را هم به جای اسیا بگیم قاره چین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
همش کشورهای عربی؟
حاشیه جنوبی ایران را خلیج فارس فرا گرفته .ایران جزیره های زیادی در این خلیج دارد. بزرگترین خشکی موجود بر روی این خلیج (قشم) متعلق به ایران است. چی میگی برای خودت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آقای ناشناس... شما فامیلیتون چیه ؟ بگو شاید قبلا یه چیزی بوده ولی الان باید عوضش کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
حرف حق رو گفتی دمت گرم
بابا اینکه چیزی نیست ما خودمون استاد جعل اسمیم کافیه یه نگاه به نقشه های کشور خودمون بندازید ببینید دوران پهلوی چقدر از اسمای شهر ها و روستا ها و کوه ونمی دونم دریاچه و رودخانه و ... عوض شده
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
دوست عزیز شما یک نگاه به نقشه عثمانی که دو موزه ترکیه نگهداری میشه نگاه بندازی میبنی که هیچکدوم از اسمها تغییر نکرده.نقشه ای با قدمت بیشتر از 200 سال
عجب!
بزار عربا به همین خوش باشند بابا حداقل تو گوگل ارت یه خلیج داشته باشند(تابناک چرا نظراتمو تایید نمیکنی؟!)
آخه اینم سوال داره......پول عزیزم ...دلار-پوند-یورو.
حلال مشکلات....رو سنگ بذاری سنگ آب میشه
عربها(تازیان) هیچگاه دوست ما نبوده اند و نخواهند بود و بهترین راه برای مقابله با آنها کوشش و تلاش در جهت پیشرفت هر چه بیشتر ایران است.افزون بر این تا هنگامی که منافع ملی الویت چندم سیاستمداران ما هست این قضیه وجود خواهد داشت.
تقصیر خودمونه که به عرب ها رو دادیم.عرب ها هم پول دارند و با دادن پول میتوانند حتی در برنامه فارسی هم نام خلیج فارس را به خلیج عربی تغییر دهند
من کاری با تاریخچه این دریا و اینکه چه اسمی داشته ندارم ولی انصافا خلیج عربی بیشتر بهش میخوره چون تمام بیشتر کشورهای حاشیه خلیج که عرب هستند: بحرین و قطر و امارات و عربستان و کویت... از بالا هم در نظر بگیریم تمام استانها و شهرهای عرب زبان ایران کنار این دریا هستند مثل هرمزگان و بوشهر و خوزستان...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
درسته که در جنوب عرب داریم که تاج سر من یکی هستن ولی تویی که نمیدونی بوشهری ها عرب نیستن لطفا نظر علمی نده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
قربون دهن هرچی آدم فهیم و باشعور،
فرشاد لاهیجی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
خدایا من دارم از این همه منطق و انصاف سرگیجه میگیرم. دیگه خیال دنیا راحت شد.اصلا چه کاری به تاریخچه و اصالت تاریخی اسامی داریم.اصلا چه معنی میده بگیم خلیج مکزیک وقتی بیشترین همسایه این خلیج امریکا هست و پول و قدرت و زورش هم بیشتره ...پس زنده باد خلیج امریکا . یا چه معنی میده بگیم اقیانوس هند وقتی بیشترین همسایگانش عربها و افریقای ها و استرالیا هستن ..از این به بعد میگیم اقیانوس استرالیا که خیلی از هند گدا بهتره ...یا وقتی مالزی و سنگاپور و تایلند خوشگل هستن چرا باید بگیم خلیج بنگال .من پیشنهاد میکنم بگیم خلیج تایلند خیلی هم با کلاس تره ......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تو واقعا بیسوادی بمانند خود عربها.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عزيز من اگر همه كشورهايي كه اسم بردي رو هم بگذاري به اندازه يك استان ايران نمي شوند تازه برادران عرب زبان هم در استانهايي كه نام بردي در اقليت هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آقای لاهیجی . صد تا مثبت داری بخدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
جناب ناشناس! شما اصلا بهتره کاری با هیچی نداشته باشی... شما بخوابی کلا برای خودت هم بهتره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
لطفاً به کسی توهین نکنید مثلاً مصری ها که عربی صحبت می کنند عرب هستند نه عزیزان عربی یک گویش است مثل فارسی که قومیت های زیادی با این زبان صحبت می کنند جالبه بدونید که منی که در بوشهر زندگی می کنم از جمعیت 190 هزاری این شهر بین 4 تا 5 هزار نفر عرب زبان وجود دارد که همین عزیزان کینه خیلی بدی با عربهای آنطرف خلیج دارند
برای ما عجیب ولی برای آنها حساب شده و ...
be nazare man da;ilesh hamon titri hast ke zadin, ke khub aslan kare dorosti nakardan chon haghighat in nist
پاسخ ها
mohsen
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تنهايي به اين نتيجه رسيدي؟
arash
| United Kingdom |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
looooooooool koli be nazare khodam ba in harfet khandidam , rast migiyaaaaa. invare donya koli khandindimon
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
من که کلی خندیدم
کار گوگل در دنیای امروز طبیعی هست. گوگل یک شرکت خیریه نیست. یک شرکت کاملا تجاری هست و قطعا مثل هر شرکت دیگه ای به فکر منافع خودش هست. کشوری که ارزش خودش و مردمش رو در عرصه ی بین المللی کوچیک کنه قطعا برای یک شرکت تجاری نباید ارزشی داشته باشه. اگر گوگل هنوز هم گوشه چشمی به کاربرای ایرانی داره یکی حضور مدیران ایرانی و دیگر هم برنامه ریزی بلند مدت و احتمالاتی هست که برای آینده در نظر می گیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
با این سفسطه بازی ها نمی تونید این حرکت گوگل رو توجیح کنید حالا هرچه قدر میخواد شرکت بزرگی باشه
گوگل بزرگتر از این حرفاس که بشینه برای چنین مسائل کوچیکی وقت بذاره و نقشه بچینه!
ضمنا نام قدیم معیار نیست، نام رایج الان معیار است. آیا گوگل باید تهران را طهران بنویسد؟ آیا باید مشهد را طوس بنویسد؟ آیا آذربایجان را باید آتروپاتیکان یا آذرآبادگان یا ... بنویسد؟
نام رایج این خلیج هم مثل حقیقت نوشته شده در عکس آخر، در زبان فارسی «خلیج فارس» است و در کشورهای عرب زبان (و به تبع آن در فرهنگ عربی امروزه) «الخلیج ا.ل.ع.ر.ب.ی» است (چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم) که گوگل هم دقیقا همین را منعکس کرده است.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بابا چقدر به ذهنت فشار آوردي كه اين همه ايده ازش تراوش كرده ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تو اصلاً مدرسه رفتي؟ فرق كوچيك و بزرگو ميدوني ؟ خليج فارس با اونهمه اهميت استراتيژيك كه داره چيز كوچيكيه؟ و گوگل اونقدر بزرگه كه نميتونه در مورد اسم اين دريا وقت بزاره؟
قادري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اين ناشناس داره از واقعيتي كه جلو چشمتونه صحبت مي كنه!
شما و نويسنده محترم داره شما را به پي نخود سياه مي فرسته!
چشماتونو وا كنيد خب. كاري نمي شه كرد، مشكل اينه كه اين گوگل خيلي مهم شده است وگرنه چه از دست شما برميآيد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شما رگ غیرتت خشکیده؟! ترکیده؟! یا از اول هم نداشتی؟! بله جناب فیلسوف! اگه مصطلح بشه حرف شما درسته ولی همه حرف ما اینه نباید بزاریم مصطلح بشه. نباید بیش از پیش رای به حقارت ایران و ایرانی بدیم.
آمریکا و اروپا هم اگه به اندازه شما حس میهن پرستی و هم وطن پرستی داشتند هنوزم داشتند گوشت تن همدیگه رو می خوردند!
سلام
به نظرم باید یه نمایشگاه از آثار موجود درباره نام خلیج فارس اولا برای خود ایرانی ها و بعد برای اروپایی ها برگزار کنیم. به نظرم نیازی نیست که به عرب ها اصرار کنیم که این خلیج فارسه
خب حالا خلیج عربی چی شد مال اونا شد؟حالا که مال ماست استفاده اش برامون چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
خلیج بین المللیه مال ما نیست مال اونها هم نیست
همون عنوانی که انتخاب کردید خیلی شایسته است. مشتری مداری.
البته انتظاری بیشتر ازین هم نیست. بالاخره هرکس به فکرخودش است مشکل ما ایرانیها اینه که انتظار داریم اونها به فکر خودشون نباشن و به فکر ما باشن .
ما اعتبار جهانی مان را از دست دادیم. دیگر کشوری بزرگ نیستیم از دید خارجیها. حتی خیلی از مردم دنیا نمیدانند ایران کجاست. چه برسد به...........
گوگل هم فهمیده سران کشور ایران با عرب جماعت کنار میاد
چیز جدیدی نیست . حدودا یک سال ونیم پیش اینطوری شد
حالم از این نکبت ناسیونالیسم به هم میخورد، آقایان ، عزیزان هموطنان، متمدنان، هم کیشان زور که نیست عربهای حاشیه خلیج فارس دوست دارن بهش بگن "خلیج عربی" من نمیدونم چه طرز فکر و حس نژادپرستی مسخره ایه که خیلیا دارن
عزیز من کار ندارم تاریخ چی بوده یا شرایظ چیه فقظ اینو قلباً باور دارم که کاملاٌ به اعراب حاشیه خلیج فارس حق بدم که این پهنه آبی رو هر چی که دلشون میخوات اسم ببرن و به ما هیچ ربظی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
دمت گرم میخواستم همین رو بگم، آنها بگن عربی ما هم میگیم فارسی
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شما چطور حالت از نکبت ناسیونالیسم ایرانی بهم می خوره، ولی از ناسیونالیسم عربی حالت بهم نمی خوره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
مثل اينكه شما اين قضيه رو هنوزم نگرفتي! آخه اگه من دلم بخواد شما رو "بيفرهنگ" اسم ببرم ، دليلي نداره كه تابناك اون بالا بجاي اسم شما بنويسه " بيفرهنگ".
آقا بیخیال شورای مجازی بشید لطفا. (و سایر ارگان های نظارتی!)
یک وقت میبینی فردا Google Maps و Google Earth و ... هیتلر میشن...
اول انقلاب یکی از حاج اقاها که نماینده مجلس بود گفت :اسمش را بگذاریم خلیج اسلامی تا همه راضی شوند. خلیج عربی هم تز حسنین هیکل مشاور تبلیغاتی جمال عبدالناصر است که چند سال پیش دعوتش کردند ایران وکلی هدیه از جیب ملت بهش دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اولا جمال عبدالناصر آدم بدی نبود ((البته بعضی جاها لنگ میزد)) دوما قبل از جمال عبد الناصر این اینگلیسی ها بودن که از اسم خلیج ع ر ب ی استفاده کردن
تازه از خواب پاشدی تابی?
خیلی وقته.
در ضمن ما دریایی عربی داشتیم!نداشتیم که!الان یه قسمتیو زده دریای عربی
با سلام و عرض ادب به همه ايراني هاي سرافراز
هميشه خليج فارس و خليج هميشگي فارس
http://persianorarabiangulf.com/
مرگ بر گوگل
پول
با دست خودمون آثار باستانی مون رو خراب می کنیم خوب قید اینو هم بزنید دیگه خیال همه رو راحت کنید
اینم بگید فوتوشاپه دیگه خودتونو راحت کنید
اگر بخواهیم خلیج فارس باشد پس باید به اروندرود شط العرب و به تهران طهران و به مشهد طوس بگوییم. مگه نه؟
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
استاد خلط مبحثیا! اونو بیگانه تغییر داده، اینا رو خودمون! اروندم عراقی ها شط می خوانند که کسی باهش مشکل نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
اروند اسم رسمی و بین المللیش شط العربه ولی ما تو ایران می گیم اروند.این مگه یه بام و دو هوا نیست؟
google you are very crazy.and spy for mosad and us.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
THANK YOU VERY MUCH.
جوابیه گوگل به نظر فوق.
واقعا جای تعجب داره که سایتی مثل تابناک با این همه سابقه این حرف رو بزنه
دارم یواش یواش به بیسواد بودن ادمین های تابناک پی میبرم
این مسئله که مسئله تازه ای نیست
و الگوریتم گوگل بر همین اساسه
لازم شد که کمی قبل از درج مطلب و منحرف کردن افکار مردم ایران زمین مطالعه داشته باشید
از ماست که بر ماست
اون روشنفکر نماها!موضوع نام فارس نیست!
اگه بخوان تنگه هرمز بذارن تنگه عبدالاصغر بازم به هر آدم فرهنگ ایرانی دوستی بر میخوره
از ماست که بر ماست
واقعا برای بعضی دوستان کوته فکری که دم از علم و الگورریتم های جستجوی گوگل میزنن متاسفم که چنین حرفهای بی شرمانه ای میزنن ، همین مونده که این عرب های و غربی های بی ریشه که تاریخشون به اندازه گرد و خاک تخت جمشید نیست بیان به ما ایرانی ها بی حرمتی کنن و فرهنگمونو به مسخره بگیرن و نام خلیج فارس که از برای همه آشکار است را اینچنین تحریف کنند همین کارا را میکنین که اینا جرات پیدا میکنن متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
گیرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تو را چه حاصل؟
خب ترجمه که میشه کاربر همون زبان نامو وارد میکنه، واسه همینه این اتفاق افتاده!
دقیقا ویکی پدیا هم همینطوره!
البته در مورد انگلیسیش باید بگم که اینطور به نظر میاد که اونا واقعا دچار سردرگمی شدن!
ما اگه میتونیم توی دادگاه بین المللی اثبات کنیم که خلیج فارس درسته باید حتما این کارو بکنیم و از نهادهای بین المللی استفاده بکنیم، نه اینکه این قضیرو بکنیم سوژه ی ملی و استفاده و تبلیغات سیاسی ازش بکنیم!
چون يونانيها گفتند فارسي دليلي نداره كه همه بگند عربها هم دلشون مي خواد عربي بگند مگه حرف يونانيها وحي هستش اصلا ايرانيها هم با خودشون مشكل دارند هم با همسايهاشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تو كي اومدي ايران ؟
به نظر من وقتی 60-70% ساکنین اطراف خلیج عرب هستن باید خلیج عرب باشه نه فارس/اونایی هم که دنبال عزت و احترام میگردن برن بحرین و قرار دهای ترکمنچای و ... رو پس بگیرن/ باید قبول کرد فارس یه ملت و ربطی به عرب و کرد و بلوچ و اذری و ترکمن نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تنهايي آمار گرفتي؟
یونس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
چشمم روشن فکر نمی کردم تو ایران هم کسی باشه که بخاد خلیج ع ر ب ی باشه ولی .....
امیر
| Malaysia |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
نظر شما درباره تغییر نام اقیانوس هند چیه؟
مثل اینکه کوگل دوست داره دوباره هک شک
اقا ولی در کل
مرگ بر امریکا
چرا به خلیج عربی بگیم خلیج فارس اونا همش اودلار خرج می کنن برنامه دارن ما چی با عربها مشکل داریم با ترکه مشکل داریم با کل دونیا مشکل داریم با آدم فضایی ها مشکل داریم
اونها که همه جای دنیا رسانه دارن تو مدیا نفوذ کردن بیشتر سایتها دیگه خلیج عرب رو قبول داره ما خواب بودیم خیلی وقته خلیج عربی شده
وقتی بزبان انگلیسی یه کشور رو سرچ میکنی (مثلاً iraq) و نقشه منطقه رو میده، هیچ اسمی برای خلیج فارس نمیذاره نه فارس نه عربی! ولی اسم خلیج عمان (دریای عمان) رو گذاشته!
یه نکته: تا حالا کسی به طول ساحل کل بلوچستان با دریای عمان نگاه کرده؟ و اون رو با ساحل کشور عمان با این دریای مقایسه کرده؟ تا قبل حضور بریتانیا نامش مکران بود که یعنی همون بلوچستان. اولین بار هم نام خلیج فارس رو بریتانیا به خلیج بریتانیا تغییر داد. ولی با همه ی اینا می خوام یه چیزی بگم و اون اینکه درسته که نام دریا خیلی خیلی مهمه ولی این رو یادمون باشه که نام این دو دریا هر چی باشه، سیاست های کلانش رو نظام جمهوری اسلامی تعیین می کنه! وسلام.
هر چقدر پول بدی همانقدر آش میخوری
اینو می گن قدرت سیاسی مسئولین
به نظر من اين موضوع حتي ارزش جنگيدن رو هم داره، تا ديگه كسي جرات نكنه از اين غلط ها بكنه كه تا سمت ميراث ملي ما بياد ، چيزي كه اين روزها تركيه و آذربايجان و تاجيكستان هم دنبالش هستن
یه گوشزد به دوستمون که گفته بود "دول الخلیج العربیه" یعنی "دولتهای عربی خلیج". اولا که معنی درست این عبارت "دولتهای خلیج عربی" است نه "دولتهای عربی خلیج" و بعدش هم اینکه فرض کنیم که حرف شما درست باشه یعنی "دولتهای عربی خلیج" باشه، دو تا سئوال پیش میاد یکی همون که دوستمون گفته بود منظور از خلیج کدوم خلیج است مگر این خلیج اسم نداره؟ و دوم اینکه بفرمایید رئیس جمهور ما در نشست "دولتهای عربی خلیج" چکار میکنه؟ یعنی طبق فرمایش شما ما هم جز "دولتهای عربی خلیج" هستیم لابد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اون دوستتون بنده هستم. طبق اون قوائدی که عرض کردم ترجمه شما اشتباه هست، در حالی که نشستن رئیس جمهور زیر کلمه "خلیج" رو اشکال دار میدونم ولی همین رئیس جمهور وقتی امیر قطر از اسم خلیج استفاده کرد بهش گفت این خلیج فقط یک اسم داره و اون هم "خلیج فارس" هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
صبح بخير!
دعوت شده بودند خب
ناظر بودند خب
دست و صورتتو شستي بابا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
من عربم .شما عربی بلد نیستی چرا نظر اشتباه میدی؟العربیه به دول برمی گرده که هر دوشون مونثن ولی خلیج مذکره
از یارانه این ماه چه خبر؟
اصلا همه دنیا بگن خلیج فارس مهم اینه که عربها بهش میگن خلیج عربی حالا ما هی زور الکی بزنیم که چی بشه؟
هر کس به طریقی دل ما می شکند!!!!
به نظر من که فقط نمیخواد مشتری هاشو از دست بده
خواهشا یه سری به سایت شبکه بی بی سی هم بزنید دقیقا در اخبار عربی از کلمه خلیج عربی و در اخبار فارسی از کلمه خلیج فارسی استفاده میکنه ودر موازات اون شبکه صدای ام ر یک ا هم همینتور در شبکه فارسی خلیج فارس در شبکه الحره که برای کشورهای عربی پخش میشه خلیج عربی .متاسفم برای بعضی ها که این شبکه های موزی وتفرقه افکن رو شبکه های مستقل خطاب مبکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
موذي ، نه موزي
rezvan
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
حالا چه فرقی میکنه موذی یا موزی جناب معلم .مهم این هست که این رسانه ها با عقل ومغر مردم ما دارن بازی میکنن وچهره ای حق به جانب از خودشون به نمایش میزارن
اب که سربالا برود.قورباغه هم...................
گوگل یعنی سیا. انتظار دارید بیاید طرف ایران را بگیرد؟
جدایی از اسم خلیج عربی یا فارسی مهم اینکه نفت و گاز زیرش فعلا همگی عربیه!!!
یکی از قسم های راست و رایج در فرهنگ ما ایرانی ها قسم ناموس است
ناموس ما ایران است /خلیج فارس است/اروند است و....
ما ملتی ناموس پرستیم اجازه ندهیم به حریم ان ذست انذازی شود.
آقا الان پاسارگاد دست خودمونه و به نام خودمون چه گلی به سرش زدیم؟
البته من هرگز نسبت به این کار عربا عقب نمیکشم ولی میگم بابا
به خدا دنیا به کوروش میباله
قرآن ازش به خوبی نام برده(به استناد برخی مراجع)
اونوقت قبرش داره هر روز خرابتر میشه آقا یه آسفالت
هر روز یه خبره سرافرازانه!!
کاش کوروش زنده بود...
راستی چقدر بعضیا ضعیفن که فقط میکن مرگ بر..
اره مرگ بر همه ی دنیا . ما خوبیم
منم ترکم و از اینکه اینقدر به این خلیج حساس هستید هم خوشحالم. ولی وقی ما گفتیم چرا اسامی دریاچه ارومیه را از ترکی به فارسی تغییر دادید اسم ما را گذاشتند جدایی طلب.
کاش انسان ها بتوانند خودشان را جای دیگران قرار دهند.
من نمی دونم چه معنی داره اینهمه دیدگاه های بیخردانه و ضد ایرانی منتشر بشه پای این لینک؟ من شخصا" در بین کسانی که با آنها در تعامل هستم یک نفر نمیشناسم که به ملیت خود بی اعتنا باشد و در مورد هویت تاریخی کشورم لااقل در مقام حرف به دفاع بر نخیزد، حال این نظر دهندگان کیستند و از کجایند؟بغض گلو میفشارد...همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
بهتر از کمی بیشتر تامل کنی بدانی کجا باید بغض گلویت بفشارد.
لطفا وقتی نظر میدین به همدیگه توهین نکنین.....!!!
سایت خودشونه هر چی میخوان بنویسن.تازه اون یه شرکت خصوصیه وقتی دولتش امرکنه اونا چاره ای ندارن چرا بیخودی با هم دعوا می کنین ضمنا از یکی ازبنیان گذاران گوگل ایرانیه
تازه فهمیدی داداش؟ تو ویکیپدیا هم سرچ کن. فارسی و عربی! ببین چی نوشته.
من که فکر نمی کنم مدیران شرکت گوگل اینقدر وقت بذارن رو این جور چیز ها و تازه دچار سردرگمی هم بشن.
انهایی که ادعای طرفداری از ایران و وطن می کنند کجا هستند/؟ مگر خوابند ؟ فقط می توانند بگویند چرا به ... کمک می کنید... خوب اینجا هم کاری کنید...البته اگر راست می گید
مسئله اینجاست که چون این مورد نام خلیج فارس و اون سه جزیره ایرانی مورد اختلاف بین ایران و کشورهای عربی مخالف ایران هست اینقدر حساس شده.
چرا وقتی دو دستی دریای خزر رو تقدیم روسها کردند اینهمه جنجال به پا نشد.
چرا وقتی توی تخت جمشید روی ستونها یادگاری نوشته میشه کسی برخورد نمیکنه و فقط حرف میزنند.
چون انها عرب هستند و انصافا خیلی از ما پیشرفت بهتری داشتند باید باهاشون بجنگیم ولی تمدن و آثار باستانی به فنا رفت مشکلی نیست.
بعضی وقتها میگم ای کاش کشورهای استعمار گر تمام آثار باستانی ایران رو به غارت میبردند شاید سالم میموند و شاید تو کتابها ازش مینوشتند و شاید راحت تر میتونستیم ببینیمشون
بر اساس همون اسناد تاریخی که دوستان می فرمایند اسم این دریا "پرشن گلف" یعنی " دریای پارس " است . وقتی که عرب ها اسم این دریا رو از " پارس" به "فارس" تغییر دادن یعنی تمام عربی ! حالا چه بگن " خلیج عربی" چه بگن " خلیج فارس" در هر دوصورت اسم و صفت و ... عربی هستند ...
همين امروز و فرداست که تبديل بشه به "خليج چيني" بره پي کارش.
تو ایران هم اسم بعضی جاها را از ترکی و ترکمنی به فارسی تبدیل میکنند. اینو به کی باید بگیم. قضیه سوزن و جوالدوز ... میدونم چاپش نمیکنین. ولی حساسیت همه جا هست. میخواستم کمی فکر ...
این کار گوگل ناشی از بی لیاقتی ماست
اما اینو می دونم که بهترین موتور جستجو برای مطالب و مقالات علمی گوگل است به امید روزی که تک تک مردم این خاک و بوم به عشق ایران فعالیت کنند
به نظر من وقتی یه سری هموطن و همزبون اینجوری به هر شکلی نمیتونن نظرات همدیگر رو تحمل کنند و به هم به هر شکل ممکن توهین میکنن یه سری اعراب حاشیه خلیج خیلی راحتتر میتونن ما رو زیر سوال ببرن در ضمن هر کدوم از این دوستان که انقدر از گوگل متنفر شدن ببینن آیا میتونن از خدمات رایگان و متنوع گوگل استفاده نکنند . اگر تونستند بکنند.من نمیدونم این چه ابزار استعمار و جاسوسیه که همه با علاقه دارن ازش استفاده میکنن کنارشم بهش بدو بیراه میگن
پ ن پ توقع داشتی ما راحت بنشینیم و اونوقت گوگل بیاد شمشیر برداره و از حق قانونی و ملی ما برای پاس داشتم نام اصلی خلیج همیشه فارس دفاع کنه. چه حرفها میزنی ها!!
بابا مثل بچه ها دعوا نکنید! اسمشو بذارید خلیج صلح! با هم دوست باشید
نام ها مهم نیستند انسانیت مهم است
ما باید با رفتارهای خودمون نشون بدیم که یک انسان هستیم همین
ببینم اگر به جای نام خلیج فارس یا خلیج عربی بگزارند خلیج خدا خوبه یا خلیج انسان؟!!
به هرحال آدم باید انسان باشه تا بتونه زندگی بکنه و از رندگیش لذت ببره این اسامی بهانه ایست برای ایجاد اختلاف بین انسانها
احترام به حقوق انسانی همدیگر از این حرفها مهم تر است
وزارت امورخارجه درهرلحظه وهرزمان شیطنتهای تحریک آمیزرامیبایست بموقع به سازمانهای قانونی بین المللی رسماگزارش وپیگیرنتیجه باشدوبه مردم خودنیزاقدامات مثبت خودراگزارش نماید
ميخواين اسمشو بذارين خليج اسلامي كه هر دو طرف راضي باشن!
اينجا كه ميرسه خوب همه ملي ميشن!!
واله ما که خودمون توی ایرانیم گیج شدیم از این همه تغییر نام ها وای به اون بندگان خدا. در ثانی شما که اینقدر رگ غیرتتون برای یه اسم باد می کنه آیا برای استخراج منابع زیر سطحی این منطقه هم اینقدر کنجکاو هستید و واکنشی به این همه برداشت یک جانبه از حوضه های نفتی و گازی مشترک هم نشان می دهید؟؟!!
فارغ از همه اشکالاتی که به دولت وارده و جای دفاع نداره متاسفانه عده ای هستند که شدیدا مقابله میکنند با دولتمردان وقتی اسم ایران را با غلظت به زبان میارند (هر چند ممکنه این قضیه ایران گرائی فقط برای جلب حمایت ایرانیهای متعصب به نام ایران باشه و اعتقاد قلبی دولتیها هم نباشه) ما داخل ایران نام ایران را باید با احتیاط بکار ببرییم که سایر مسلمانها (که اکثریت آنها عرب هستند) حس نکنند ما نژادمان را تبلیغ میکنیم آنوقت از گوگل انتظار داریم منافعشو در کشورهای عربی به خطر بیاندازه؟ کمی انصاف هم بد نیست
دولت بیخیال بشید آبی ازشگرم نمیشه . خودمون باید یه طومار اینترنتی جمع کنیم بزنیم تو سرشون تا مثل نشنال چیو گرافی به غلط کردن بیفتن !
اين آقايي كه صحبت از الگوريتم ميكنه متوجه نيست كه داره قضيه جعل عنوان رو علمي و عالمانه جا ميزنه بدون توجه به اين همه اسنادتاريخي . اي مرده شور ببره اون جس مثقال سوادتو غربزده وطن فروش
تعصب باید همراه با تدبیر و تعقل باشه تعصب کورکورانه و یا دوستی خاله خرسه بعضی افراد در نظرات کامنت اول مشهود است....
بنظر من کلید حل این مسئله دست حکرهای عزیز ایرانیه. . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
معلومه تو خودت گوگلی عمل میکنی
آخه چرا هکر رو حکر مینویسی؟
حکر (عربی)
هکر(فارسی)
بابا نوشته که نوشته

برو سر درس و مشقت
به نظر من !!
همیشه که ما نباید تحریم بشیم !
کافیه ایران گوگل رو تحریم کنه و یه ضربه بزرگ اقتصادی بخوره حساب کار دستش میاد کاربرای ایرانی از کل کاربرا حوزه خلیج فارس بیشتره
کافیه یه هفته ! گوگل در ایران در دسترس نباشه !
الان میلیارد ها دلار گوگل در ایران داره روزانه در میاره
کافیه تو این زمینه ها یه ذره ابتکار داشته باشیم ! که همیشه می ترسیم
امیدوارم کمی بیشتر به داشته هایمان اهمیت بدهیم
متاسفم
همه چیزمون بیسته
فقط لنگ یه اسمیم
مشكل سياست خارجي ماست كه به خودشون اجازه اين تقلب ها را ميدن
OK
لطفا تابناک کمپین اینترنتی برای اعتراض به این امر تهیه و کاربران رای بدهند و برای گوگل ارسال گردد
حالشونو میگیریم
خلیج فارس فقط یه اسم نیست بلکه هویت ماست . هرگز نمی گذاریم به هویت ما دست درازی بشه .
از ماست که بر ماست.......
تابناک محترم، شما حتما کارشناس کامپیوتر دارید، لطفا مسائل تخصصی رو با کارشناسانتون مطرح کنید...
این چه مطلبی هست که گذاشتی؟!!!
خیلی از مسائل تخصصی فاصله داره، برا همین مطلب را به طرز دیگه ای به مخاطب نشون میده....!
میگم از این به بعد بیاد به دریای عمان هم بگیم دریای ایران تا عربا رو بسوزونیم از حرص
ههمش به خاطر پول این عرب هاس
وقتی ما مجسمه ""آریو برزن"" رو هم برنمیتابیم اونها هم تلاششان را میکنند تا نام ""ایران"" را پاک کنند.
خوب بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان