بازدید 37241
نتایج نظرسنجی «تابناک» درباره برنامه‌های نوروزی تلویزیون:

نوروز 91 با برنامه‌های شاد شاد تلویزیون!

مصاحبه‌های تلویزیون مثل همیشه، نشان می‌دهد که همه از برنامه‌های رسانه ملی راضی بوده‌اند، اما آیا واقعیت امر این است؟ آیا صدا و سیمای ما با این برنامه‌ها می‌تواند به رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای برود؟
کد خبر: ۲۳۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱ 05 April 2012
با توجه به بیش از سیزده روز تعطیلی در فروردین ماه، تلویزیون می‌توانست این روزها را به یکی از مهمترین بخش‌های جذاب نوروز تبدیل کند؛ ظرفیتی که رسانه‌های دیگر، هیچ گاه فرصت بهره بردن آن را ندارند و این تنها صدا و سیماست که همواره در محوطه جریمه در برابر دروازه خالی قرار دارد و این تنها تلویزیون است که می‌تواند این توپ را به گل تبدیل نکند.

به گزارش «تابناک»، یکی، دو سالی است که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان ـ که با کارکنان حرفه ای و نه همچون گذشته با افرادی مجنون و نیمه دیوانه‌ ـ قصد جذب مخاطبان ایرانی را دارند و رقابت نفس‌گیر آنها برای صید ماهی از این اقیانوس و تخصیص سهم بیشتری از این بازار، مدتهاست که داغ و جدی شده است؛ اما آیا صدا و سیمای ما برای مبارزه با این شبکه‌ها ـ که بی گمان، اغراض دیگری در پشت ظاهرشان دارند ـ به خوبی آماده شده بود؟!

نوروز امسال می‌توانست سنگ محکی برای دریافت این موضوع باشد؛ هرچند صدا و سیما با شعار پر طمطراق «نوروز 91 با برنامه‌های شاد شاد تلویزیون!» به میدان آمده بود، پشت صحنه، نا هماهنگی و بی توجهی بالایی به چشم می‌خورد. ساخت چندین و چند سریال از سوی هر شبکه برای نوروز، در حالی که حتی مدیران تا آخرین روزها نمی‌دانستند کدام سریال پخش خواهد شد (چنان که چند سریال از پخش در ایام نوروز بازماند)، تغییر‌های برنامه ریزی نشده و آنی برخی برنامه‌ها، تغییر عنوان برخی برنامه‌ها و حذف برخیبخش‌ها و نگاه غیر حرفه ای به برنامه سازی ـ محدود کردن برنامه‌های نوروز به سریال‌های نمایشی ـ تنها بخشی از بی برنامگی صدا و سیما در این ایام است.

شاید بتوان کلاه قرمزی 91 را موفق ترین برنامه نوروزی تلویزیون امسال دانست که البته موفقیت آنها، بیشتر مرهون خلاقیت تیم سازنده آن است.



 برای نمونه، توجه کنید که یکی از عوامل سریال دست بالای دست (که نام اصلی آن به سوی خوشبختی بود و بعد به این عنوان تغییر نام داد) در مصاحبه ای گفته بود که نخست قصد ساخت یک درام اجتماعی را داشته که پس از پیش‌تولید به این نتیجه رسیدند سریال را از درامی اجتماعی به یک طنز شانه‌ تخم مرغی تبدیل کنند! توجه کنید که برای همین سریال به دلیل تغییر کارگردان، نزدیک شصت دقیقه از سریال حذف شد، حال آن که برای همین شصت دقیقه با توجه استاندارهای تولید سریال در ایران، چیزی نزدیک به 120 میلیون تومان هزینه شده بود؛ البته صدا و سیما به اندازه کافی از بینندگان خود مالیات دریافت می‌کند که هدر رفتن این مبلغ برایش چندان مهم نباشد!

در این باره باید گفت که همچنان بر این باورم، راه مبارزه با شبکه‌های ماهواره‌ای، عملیات راپل نیروی انتظامی نیست، بلکه عملکرد مناسب صدا و سیمای خودمان است که 24 ساعته، شبکه‌های سیزده گانه‌اش را در اختیار دارد و اگر کمی تلاش کند، با برنامه‌ریزی دقیق و بهره از نیروهای خلاق و جوان و به‌کار‌گیری نوآوری و داشتن نگاه حرفه‌ای، می‌تواند از همه این رقبا پیشی بگیرد.



نظرسنجی «تابناک»

پس از پایان تعطیلات و به روند سال‌های گذشته، رسانه‌ها به بررسی عملکرد تلویزیون در نوروز می‌پردازند؛ بماند که خود صدا و سیما هم با پخش مصاحبه‌های مردمی در لابلای برنامه‌هایش، به بازتاب دیدگاه‌های آنان می‌پردازد، ولی نمی‌دانیم چرا همواره در این نظرسنجی‌ها حتی یک نفر هم اندکی از برنامه‌های تلویزیون انتقاد نمی‌کند، یا چرا کسی مخالف برنامه‌های ساخته شده نیست که البته این از معجزات تلویزیون ماست؟!

بنابراین، از دور روز پیش، نظرسنجی از عملکرد تلویزیون در نوروز بر خروجی تابناک گذارده‌ایم تا خوانندگان به فراخور میزان بهره‌مندی از برنامه‌های تلویزیون، رضایت‌مندی خود را از برنامه‌های ویژه آن در نوروز بیان کنند.
به این ترتیب که از بینندگان خواسته شده بود، از میان گزینه‌های کمتر از 10، 10 تا 14، 15 تا 17 و 18 تا 20 به عملکرد تلویزیون نمره بدهند.

نتایج نظرسنجی با شرکت 43284 تن از خوانندگان به شرح زیر بود:

همان گونه که می‌بینید، بیش از 61 درصد خوانندگان به عملکرد تلویزیون نمره قبولی نداده اند و برنامه‌های آن را مردودی آزمون نوروزی امسال دانسته‌اند.

و اما تنها 5.14% خوانندگان، عملکرد تلویزیون را عالی ارزیابی کرده و نمره ای بین 18 تا 20 برای آن در نظر گرفته‌اند.

همچنین نزدیک به 13 درصد شرکت کنندگان با دادن نمره ای بین 15 تا 17 عملکرد تلویزیون را خوب بررسی نموده و 20.69% خوانندگان با دادن نمره‌ای بین 10 تا 14 عملکرد آن را متوسط ارزیابی کرده اند.

شاید در مصاحبه‌هایی که این روزها از شبکه‌های گوناگون تلویزیون پخش شده، همه موافق برنامه‌های صدا و سیما باشند، ولی تا کنون حتی یک مورد هم نبوده که کسی در این مصاحبه‌ها از برنامه‌های صدا و سیما انتقاد کرده باشد؛ اما واقعیت امر این است که با این دست کارها، نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. دیر بجنبیم، قافیه را باخته‌ایم.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۹۳
انتشار یافته: ۱۳۳
من با اینکه 31 سالم شده ولی هنوز به دیدن برنامه های کلاه قرمزی علاقه دارم. درود بر خالق کلاه قرمزی و مجری بسیار خوب
پاسخ ها
ساعی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
منم با اینکه 27 سال دارم هر روز فقط برنامه کلاه قرمزی را می دیدم و هیچ یک از برنامه ها و سریال ها به اون اندازه جذاب نبود و بعد از دیدن تنها زمان کوتاهی از هر کدام ، تلویزیون را خاموش کرده و به سراغ کاره دیگری می رفتم.
واقعا زمانی که آقای مهران مدیری عزیز بودن اونقدر حرف پشت سرش میزدن که...... باید قدر همچین افرادی رو بدونیم الان بیشتر طنز بدرد جامعه میخوره.
با تمامی مطالب مقاله موافقم
من که فقط دو تا سریال مهران مدیری رو از شبکه سه و پنج می دیدم و البته خیلی لذت بردم
امیدوارم در هنگام نتیجه گیری از نظرسنجی خود نظری هم به منفی زن های حرفه ای که وظیفه ملی میهنی خود را در سیاهنمایی اوضاع میدانند دشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
ای بابا! آخه این دیگه سیاه نمایی داره؟ چیزی که عیان است...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
اين منفي زنها از دولت امريکا بودجه مي گيرند تا کارت اينترنت بخرند و منفي بزنند !
سیدمصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
هرکس بگه بالا چشم ابرو سیاه نمایی کرده. من خودم زیر 10 دادم ، اگه راه داشت زیر صفر میدادم .برنامه های تلویزیون ایران بیشتر دافعه داره تا جاذبه. در ضمن اینجانب ماهواره هم ندارم
کاش یک گزینه هم می گذاشتید با این عنوان: اصلا هیچ برنامه ای را از تلویزیون ندیدم.
احسنت یعنی کلاه قرمزی و مرد هزار چهره و برره و پاورچین یک طرف بقیه سریال های پر هزینه صدا و سیما یک طرف این صدا و سیما باید از هنرمندان مثل آقای مدیری و طهماسب باید استفاده بیشتری کند ولی متاسفانه.....
امسال برنامه های تلویزیون فاجعه بود . سریال های دم دستی که هیچ کدام نه پیامی داشت و نه سرگرم کننده بود. بعضی از فیلم های پخش شده جوری سانسور شده بود که کل ماجرای فیلم و شخصیت ها تغییر کرده بود مانند فیلم The American با نام ماموریت آخر که شاهکاری از صدا و سیما ایران بود. واقعا برای صدا و سیما متاسفم.
مگه هیچ ماست بندی میگه مااست من ترشه؟!!
ما تو خونه ماهواره نداریم ولی با این برنامه های کسل کننده ای که تو نوروز و ایام دیگه دیدم و دوستانم از برنامه های شاد اونور آبی که تعریف میکنن منم کم کم دارم راغب میشم که اونور آب رو بگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
عزیز دل ماهواره همه شون کله پا شده بودن از بس که پارازیت خورده بودن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
ما داشتیم چیزی نداره به خدا فقط از صبح تا شب موسیقی های وحشتناک از انواع کانال ها یا پیام بازرگانی های میان برنامه ای که دو برابر زمان پخش فیلمن و یا یک سری مسابقات روتین و ... و ... بعد از یک مدت از ماهواره هم خسته میشی اما اگه بچه داری توصیه می کنم اصلا نگیر
باریکلا به تابناک
البته به این اضافه کنید کسایی رو کا اصلا ترجیح دادند تلویزیون نگاه نکنند و وقت خودشون رو هدر ندهند.
آفرین تابناک
واقعا شما صادق هستید
درود بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
امیدوارم که تابناک عزیز همیشه صادق باشه و اخبار را گزینشی اعلام نکنه !!!
جدا بهترین برنامه تلویزیون همین کلاه قرمزی بود که حتی با ابتدایی ترین مطالب به راحتی تونسته بود برنامه زیبا و بدور از هر بی حرمتی بسازه.
به این میگن دو کلام حرف حساب
قافیه رو باخیتم کجای کاری

همان گونه که می‌بینید، بیش از 61 درصد خوانندگان به عملکرد تلویزیون نمره قبولی نداده اند و برنامه‌های آن را مردودی آزمون نوروزی امسال دانسته‌اند.
بنده ، به عملکرد صدا و سیما در ایام نوروز ، نمره « صفر » میدهم . این رو به خاطر این گفتم که تابناک در گزینه های نظر سنجی ، نمره « صفر » رو قرار نداده بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
به « صفر » توهین شد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
شبکه مستند البته مستثناست
رسانه خوبی داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متاسفانه برنامه های صدا و سیما ، هر روز ضعیف تر و بی محتوا تر از روز گذشته میشود .
برنامه های رسانه ملی ؛ اکثرا" کلافه کننده و بدون محتواست .
آفرین به تابناک خودمون .نقدخوبی نوشتید.اون 5/14درصد هم ازعوامل صداوسیما هستند که به خودشون این نمره رودادند.ولی خداییش این کلاه قرمزی برنامه خوبی بود.
امسال واقعا برنامه ها افتضاح بود .
یکی نیست بگه آقای ضرغامی به جای اینکه چپ و راست شبکه افتتاح کنید فکر کیفیت برنامه ها باشید.(تابناک لطفا چاپش کن)
حالا ، یه هفته دیگه صدا و سیما پاتک میزنه به تابناک و یه میکروفن میده دست خبرنگارش میره توی سطح شهر و مثلا" به قول خودش از برنامه های سیما ، توی نوروز ، نظر سنجی میکنه :
- عالی بود امسال برنامه ها !
- فوق العاده بود !
- برنامه ها بینظیر بود !
- امسال برنامه ها خیلی بهتر از پارسال بود !
- امسال بی نظیره !
- من امسال از پای تلویزیون تکون نخوردم و خودمو بسته بودم به تلویزیون !!!
- و .....
پاسخ ها
ساعی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
خبر نداری از روز 13 به در این کارو کرده و هی رفته جلوی پارک ملت از مردم پرسیده و مردم بد بخت هم هی میگن خیلی خوب بود مخصوصاً سریال فراموشی ، دست بالای دست ، چک برگشتی ، تازه می گن مستند هایش هم امسال خیلی خوب بود .... دست مسئولین درد نکنه و از این حرفا.....
من از برنامه های تلویزیون در ایام عید ، فقط " مستند حیوانات " رو که محصول کشور آفریقای جنوبی بود نگاه میکردم و لا غیر .
آمارتون با آمار مرکز آمارسازی تلویزیون (ماست) - به قول بچه های همشهری جوان- مطابقت نداره! چرا سیاه نمایی میکنین؟
TV = OFF
این قسمت رو خوب اومدی تابناک جان
با این دست کارها، نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. دیر بجنبیم، قافیه را باخته‌ایم.
واقعیت امر هم همین جوری هست هیچ کس نمیگه ماست من سیاه است تلوزیون هم مصاحبه ایی رو پخش میکنه که به نفع خودش باشه همه بگن به به
(البته سیاست ما هم همین جوریه تو همه مصاحبه ها همه میگن به به )
نمره واقعی برنامه های صدا و سیما ؛ صفر از صد نمره میباشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
نمره صفر از 1000 بیشتر به واقعیت ، نزدیکتره .
دبیر ریاضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
من به اونی که برگشون سفید میذاره یا خط خط میکنه حداقل 5میدم بعد تو از 1000،صفر دادی خیلی سنگ دلی شیطون
سلام تا من و تو هست شبکه ایران کی نگاه میکنه من نمی دونم صدا سیما مردم رو چي فرض كردن که میان فیلم ساخته خوده ایران که تو ایران تو سینما بوده سانسور میکنن چرا ورود اقایان ممنوع رو این همه از فیلمش زدن این یعنی بی احترامی به منه بیننده که تو سینما اصل این فیلم رو دیدم تو تلویزیون باید سانسور شدشو ببینم تا اینجوری پیش برن روز به روز به هوادارای ماهواره اضافه میشه الان عید گذشت سری به تلویزیون بزنید حتما فقط 24 ساعت 23 ساعت اخباره
همیشه این بحث مطرح بوده که صدا و یما با تهیه برنامه های بهتر مخاطبان بیشتری داشته باشد اما این امر به وقوع نپیوسته زیرا از نظر اینجانب زمانی صدا و سیما موفق خواهد بود که برنامه هایی مشابه سریالها و فیلمهای سینمایی و موسیقیهای شبکه های ماهواره ای را پخش کند که البته این امر در کشور ما امکان پذیر نیست بنابراین مردم برنامه های مورد علاقه خود را از شبکه های ماهواره ای تماشا و روز به روز بر مخاطبان این شبکه ها افزایش و پخش دیجیتال و افزایش کانالها بدون توجه به خواست تعداد زیادی از بینندگان که همانا پخش برنامه های شبکه های ماهواره ای از شبکه ملی است تاثیری بر جذب مخاطب نخواهد داشت
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
آفرین
واقعا حرفت رو قبول دارم
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
البته اگه وظیفه صدا و سیما پیروی از شبکه های ماهواره باشه حرف شما درسته، در اون صورت اصلا چرا صدا و سیما رو ببینیم؟ میریم ماهواره میبینیم...
نه عزیز باید یه فرقی بین صدا و سیما و ماهواره ها باشه، البته ایراد هست تو کارشون و باید ایرادات رفع بشه، نه اینکه یه ماهواره داخلی راه بندازن، تو تابنکا که این حرف مده، چرا فراموشش می کنید: مشکل رو حل کنید نه اینکه صورت مسئله رو پاک کنید
سطح کیفی برنامه ها در حد مهد کودکیها بود. اینجوری میخوان با ماهواره بجنگند؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
آشنا ! الکی سطح مهد کودک رو پایین نیار .
عالی بود حرف دل مردم زدین تنها برنامه ای که 18تا 20 میگیره کلاه قرمزی بعد از اون چک برگشتی قابل تحمل بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
لطفا به زور و با سیاست سعی نکنین چک برگشتی رو بچسبونین به کلاه قرمزی !!! این کجا و آن کجا !
سریالها که واقعا ضعیف بودند . فقط فیلمهای سینمایی اش خوب بودن . اکثر فیلمها هم سر و ته قیجی شده بودن
یک نظر سنجی بذارید که به تابناک نمره بدهند مردم، به شرفم قسم که جرئت این کار رو ندارید!
برنامه های ویژه سال تحویل صدا و سیما خیلی خوب بود و سنگ تموم گذاشته بودن ،قشنگ می شد عید رو حس کرد،اما روزای دیگه این جوری نبود متاسفانه
اینم در نظر داشته باشین که هستن کسایی که نظر سنجی ها رو با غرض ورزیای سیاسی و ... شرکت می کنن. کم هم نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
هر کسی نظر خودشو داره! شما نمی تونی روی نظر همه حکومت کنی.
همانطوریکه میدانید ،این مصاحبه ها رادیو وتلویزیونی انتخاب شده بوده ومصاحبه کننده بعد انتخاب فرد مورد نظر دقیقا" از مصاحبه شونده میخواهد که پاسخ مد نظر را ارائه نمایید.من سه بار اتفاقی مورد مصاحبه قرارگرفتم که هرسه بار از من خواستند که پاسخ مورد نظر آنها را بدهم که بنده قبول نکردم ،بنابراین با بنده مصاحبه نکردند.
من قبول دارم که صدا و سیما امسال خیلی برنامه هاش ضعیف تر از سال قبل بود و واقعا" هم حقّش نمره ی حول و حوش 10 ، 12 بود ولی جناب تابناک شما توجه داشته باش تو محیط اینترنت وقتی موضوعی به رای گذاشته میشه از هر قشر و صنفی تو این رای گیری شرکت میکنن ، حتی قشری که اصلا" برنامه های صدا سیما رو نگاه نمیکنن و میان بهش نمره ی خیلی ضعیف میدن یا قشری که کلّن به همه چی با دید منفی معترضن یا کسانی که اون ور آب اصلا" نمیتونن تلویزیون ملی نگاه کنن و باز بهش نمره منفی میدن ، به نظر من بهترین راه برای فهمیدن این موضوع از دید مردم نظر سنجی شفاهی از مردم همانند آمارگیریه

لطفا" نظر من پخش بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
چه ربطی داره؟ هممون ایرانی هستیم و حق نظر داریم! شما مشکلو از یه جا دیگه ببین
واقعا که چی بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟ (اگه بیشتر از این بگم نظرم تایید نمیشه)
خدائیش امسال برنامه های بی بی سی فارسی ومن وتو و صدای امریکا وهمینطور جم خیلی عالی بود مخصوصا برنامه سال تحویل بی بی سی بخدا کاشکی این صدا وسیما یه کمی یاد میگرفت معلومه که باید بالای شصت در صد نمره رد به این برنامه ها بدهند مردم چیز میفهمند.
نه تابناک یه نفر اومده 40000 بار وی پی انش رو عوض کرده و رای داده...مگه گزارش های صدا و سیما رو ندیدی؟!
من به نوبه خودم كه از صبح تا شب برنامه ها را ميديدم اكثروقتها بسيار عالي عمل ميكرد مخصوصا شب ها
بله درسته خيلي وقتها هم ضعيف به نظر من نمره 15 تا 17 صحيح تر است.
و اما در مود نظر كساني كه نمره ضعيف دادند عرض ميكنم كه بيشتر به خاطر ديدن ماهواره سطح توقعاتشون بالا رفته و فكر ميكنند كه تلويزيون هم بايد رقص و آواز آن چناني داشته باشد. من هميشه به خودم ميگويم اگر قرار باشد تلويزيون راه ماهواره برود كه ديگر نيازي نيست كه ماهواره را غير قانوني اعلام كنيم و شبكه هايي كه مشكل سياسي ندارند را مجوز در داخل كشور داده شود آن وقت است كه ميگويم كه اگر وارد اين وادي شود كه نسبتا هم وارد شده ميگويم ما قافيه را باختيم چون صداو سيما قدرت بيشتري دارد
.ممكن است منفي بدهيد بدهيد مهم نيست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
برادر عزیز همونجوری که ایراد اینور رو مردم می بینن اونور رو هم می بینن رقص و آواز ماهواره هم کسی زیاد نگا نمی کنه اگه مزخرف باشه چون چیزی نداره ولی برنامه های دیگه اش و فیلم و اموزشش واقعا خوبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
باید نظر مردم رو مهم بدونی و به دنبال راه کار باشی برای تصحیح افکارت. بخشی از نظرت صحیح هست، اما باید توجه کنی میشه برنامه های مفیدتر و زیباتر هم ساخت. مثلا چرا به کلاه قرمزی و مدیری کسی منفی نمیده.
بی انصاف هستید
خستگی توی تن آدم میمونه
اگر تونستین جواب منم بدین که چراسه ساله متوالی سریال نوروزی شبکه یک رو یه کارگردان میسازه؟که در سه سال اخیر بیش از ده کار برای تلویزیون انجام داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
و اغلب کارهای این آقا هم بی کیفیت است.
ساعی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
تازه با تمام همان عوامل هم کار میکنه و امسال دیگه حتی حال نداشتن موسیقی برنامه را هم عوض کنن همان موسیقی سریال پایتخت رو گذاشته بودن ، نگین پول نداشتن که خودمو میزنم.....
البته من پشیمونم که چرا نمره 10-14 دادم حقش 2الی3 بود میدادم
واقعا کلاه قرمزی تنها برنامه جذاب تلویزیون بود، دقیقا مثل سال قبل
خدایی مصاحبه های تلویزیون در مورد کیفیت برنامه های نوروزی خنده داره طرف جوری از برنامه های تلویزیون تعریف میکرد که انگار تو بانک برنده شده
مگر آیه آمده که سریال طنز برای عید بسازیم جای سریال های اجتماعی در نوروز سالهاست که خالی است...
من یکی از کسانی بودم که نوروز به دقت برنامه های تلوزیون را دنبال میکردم و با آگاهی کامل نمره ی زیر ده دادم.
امسال خیلی خیلی ضعیف کار کردند.
نمره مردودی از 14 حساب میشه و نه از 10! یعنی 82درصد نمره مردودی...احسنت
فقط شبکه من و تو
.برنامه سال تحویلش هم عالی بود.
خسته شدیم از این شبکه های چرت و پرت داخلی که تا خبری میشه 4تا خواننده و بازیگر میارن میگن خب برنامه تون چیه می خواین توو سال جدید چی کار کنین یه آهنگ هم میذارن با چند شوخی لوس و بی مزه این شد برنامه!!!!
کمتر از 10
من فقط کلاه قرمزی میدیدم، خیلی جالب بود، تمام خاطرات بچگی آدم و زنده میکنه
دم ایرج طهماسب و بچه هاش گرم
خیلی وقتا شده 7 تا کانال رو دو سه بار بالا پایین میکنم بعدش با عصبانیت و دری وری تلوزیونو خاموش میکنم
أحسنت من تونظرسنجي شركت نداشتم ولي واقعيت رقابت ضعيف صداوسيماباخارج نشينهاوجوددارد.سوال اينجاستكه مگربيشتراين خارج نشينهاتوهمين مملكت زندگي نمي كردندپس چرااستعدادآنهااينجاكشف نميشدتاحالااونجارقيب ماشدندوابزاردشمن ماشدند؟
امسال شاهد ضعیفترین برنامه های نوروزی تلویزیون بودیم دیگر نه مدیری هست که با مرد 1000 و 2000 چهره نوروزمان را شیرین کند و نه از عطارانی که ترش و شیرین برایمان بسازد حتی از لولایی و علی صادقی هم خبری نبود فیلم هایی که هر چند جدید بودند ولی انقدر گرفتار سانسور شده بودند که با دیدنشان بیشتر به شعور مردم توهین میشد واقعا حیف از بیت المال کاش هر شب بجای سریال 90 نشان میدادن
بجز کلاه قرمزی بقیه برنامه ها وقت تلف کردن بود ...
نقد منصفانه ای بود. تابی تو هم ترشی نخوری امسال یه چیزی می شی.
چرانظرمخالف هم داره ولي متاسفانه بدليل ازادنبودن صداوسيمااونهاپخش نميشه وگزينشي پخش ميشه ولي نظرسنجي همه چي رومشخص كرد
احسنت تابی جون
انقدر به فکر رقابت با ماهواره هستین که یادتون رفت فاطمیه (س) بود و اهل بیت (ع) عزادار بودن ... متأسفم.... واسه این چیز‌ها انقلاب کردیم و شهید دادیم؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
نه از یاد نرفته . برنامه هاشون درباره اهلبیت ع هم ضعیف هست. آموزنده نیست.
هر چه عقب تر می رویم انگار برنامه های تلویزیون جذاب تر می شود
اما اگر خوش خیال نباشی نظرسنجی شما هم بخشی از جماعه ست نه هم ی قشرها.
حیف این همه سرمایه که در صدا و سیما ضایع می شود!
خنده بازار مثل همیشه عالی بود فقط.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
اتفاقا خنده بازار مضحکترین بود.
از نظر آماری بایستی به این امر توجه داشته باشید که خوانندگان سایت تابناک چه نسبتی از کل جامه بینندگان تلویزیون را تشکیل می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
مگه نمی دونی خوانندگان تابی همه فرنگ رفته ان خود بنده از تاکسفورد تاکستان دوکتورا گرفته ام بهم میگن دهدور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
خب اگه به این نکته شما توجه بشه، کیفیت سیما بالاتر میره. مثلا خنده بازار در نظر اکثر مردم خوبه؟ غیر از توهین به مردم و تکرار کارهای خیلی بیمزه چه کرد؟ سانسور فیلمهای حتی داخلی که از سینما هم پخش شده کار خوبی هست از نظر غیر بازدید کنندگاه تابناک؟
بخدا خیلی قشنگ نوشتید 2 بار خونمش
دقیقا با هرکی مصاحبه میکنه همه ی همه میگفتند عالی بوده و 1 نفر هم کوچکترین انتقاد نداشت!
این آدم ها رو از کجا پیدا میکردند؟!
با عرض سلام

دست یکایک کسانی که در جهت رفاه و آسایش و شادی مردم خدمت میکنند را باید بوسید.
بنده بعنوان یک شهروند خالصانه از همشان تشکر میکنم .
و از صمیم قلب آرزوی سلامتی و بهروزی برایشان میکنم.
با سلام
البته از نحوه نظر سنچی شما چیزی غیر از این هم بعید بود حاصل شود
باید با مردم جامعه و در کف جامعه بود و نتیجه نمایش فیلمای صدا و سیما را مشاهده کرد
بنده که در فامیل خود و اطرافیان و همکاران خود چیزی جز طرقی تولیدات صدا و سیما نشنیدم و همه ابراز رضایت کردند ولی با اینها خوب رسانه دست شماست و هرجوری که می خواهید می توانید چیزی را که باب میلتان نیست خراب کنید که به نظر بنده کار دستی به نظر نمی رسد
امیدوارم دست در دست هم دهیم تا برنامه های مملکت هر روز بهتر شود با ارائه راهکارها نه تخریب همدیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
بنده هم در هیچیک از دید و بازدیدهای نوروزی ندیدم کسی تلویزیون نگاه کنه همه ماهواره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
قطعا این چند ده هزار نفر اشتباه می کنن و فامیلای شما درست میگن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
فامیلهای شما کارمندای سیما هستند؟ چرا پس در فامیلهای ما که قم زندگی میکنیم و اغلب ماهواره ندارند کسی از برنامه های سیما راضی نیست. همینطور در محل کارمان و بین دوستان هم.
عملکرد صداوسیما عالی بود البته این ایرادای شما بی غرض نباید باشه وگرنه دست بالای دست عالی عالی بود!!!!!!!!!!
اي ول حرف دل ما رو نوشتي.ما كه در ايام نوروز خوشبختانه برنامه هاي صدا و سيما را نديديم.
بله می تواند فقطنگاه کند که بینده چه می خواهد که به دنبال ماهوارخ می رود ایا از حوصله بینده خارج نسیت که دایم مصاحبه نگاه کند سریال با موضوعات تکراری ببیند و یا خیلی مسایل دیگر از جمله به موسیقی های که برای جوانان ماهواره پخش می کند جای تامل دارد
هر مجموعه همیشه باید از بیرون به عملکرد خود نگاه داشته باشد
فکر کنم اون درصدی که به تلویزیون نمره قبولی داده اند منظورشان فیلمهای شبکه آی فیلم بوده که بعضی هاشان با وجود تکراری بودن هنوز هم مخاطب دارد.
هرسال دریغ از پارسال
"دست بالای دست "که واقعا بی محتوا و پوچ بود . جز آموزش دروغ و دغل و ازدواجهای کشکی و هوس آلود حرفی نداشت....مثلا طنز بود
بابا کی تلویزیون ایران رو نگاه می کنه من بیست سال دیدم هیچی جز کلیشه ندیدم و هیچ آموزنده هم نبود . عمرا بذارم بچه ام نگاه کنه !!!!؟؟؟ البته لازم به اجازه ی من نیست چون اصلا کسی نگاه نمی کنه . همون نشنال جغرافی به کل به تلویزیون ما می ارزه .
اقای صدا وسیما اینقد برنامه های شاد و مفرح نذارید اخه مردیم از خوشییییییییییییی
سریال چاق و لاغر از کلاه قرمزی جذاب تر بود کاش اونو بازسازی می کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
شاید در بازسازی بتونه برنامه خوبی بشه. اما الان به هیچ وجه به کیفیت کلاه قرمزی نمیرسه.
راستش من ديشب فهميدم برنامه كلاقرمزي هم پخش مي شده
من خودم از 20 نمره ای کمتر از 5 به صدا و سیما میدم اونهم به خاطر پخش زنده برخی مسابقات فوتبال!.... اما نباید اشتباه کنید که جامعه آماری تابناک با جامعه آماری صدا و سیما بسیار متفاوت است و جامعه آماری تابناک نمی تواند نمونه نمایا از کل جامعه ایران باشد چرا که مخاطبانش خاص هستند(مثلا مخاطبان تحصیل کرده و علاقمند به پیگیری مسائل سیاسی ـ اجتماعی و داشتن دسترسی به اینترنت و کامپیوتر...) اما مخاطبان صدا وسیما عامه مردم از هر گروه طبقاتی، تحصیلی سنی و جنسی هستند.
پاسخ ها
یه آدم عادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
خب. منظور شما چیه؟ یعنی طبقات بیسواد برناه های صدا و سیما را دوست داشتن؟ یا در جامعه آماری صدا و سیما حتی یک نفر هم از تحصیل کرده ها نبود؟
کاشکی مسئولین سازمان صدا و سیما یه ذره برای این نظر سنجیها ، ارزش قائل میشدند و صرفا" به آمار واحد « نظر سازی » !!! ، اکتفاء نمیکردند .
من از کل برنامه های تلویزیون فقط برنامه 90 را تماشا میکنم. مابقی هفته تلویزیون خاموش است. این هم از رسانه ملی ما!!!
با اینکه کلاه قرمزی تو زمان اندکی ساخته شده بود و یه کم از کیفیتش کم شده بود ولی باز هم بهترین برنامه عید بود و بدون اون عید تلویزیون خاموش بود
متاسفانه از سریال آقای مقدم هم که توقع بالایی داشتیم ولی چنگی به دل نمیزد
اگه کلاه قرمزی نبود عید امسال افتضاح بود تلویزیون
برنامه کلاه قرمزی عالی بود مخصوصا شخصیت همساده.بقیه برنامه ها حتی ارزش نگاه کردن هم نداشتن. شبکه مستند هم که هر چی نشون میده الا مستند.:(
بخدا دست صدا و سیما درد نکنه تمام تلاش خودشون رو کردن
این تابناک همش میخواد دو بهم زنی کنه
یعنی این مردم نیستند که نظر می دهند؟
سلام
بسیار از نظرسنجی که کردید ممنونم
دردآورترین بخش قضیه که آدمو میسوزونه ، اینه که چرا دارن درسریالهاشون دروغ رو رواج میدن؟ اینهمه سیاهی که داره با دروغ در جامعه ایجاد میشه، صدا و سیما چقدر توش نقش داره؟ بنظرم خیلی. شما اگه یک قسمت، فقط یک قسمت از سریال دست بالای دست و یا چک برگشتی رو پیدا کنین که توش از ده تا کمتر افراد بهم دروغ بگن. گناه به این زشتی رو اینقدر راحت نشون میدن. چقدر چرک بود.. چرک بود
از بس نظر منفی تو مصاحبه های تلویزیون پخش نشده این مثبت نظر دادن کم کم داره به فرهنگ ما اضافه میشه. دیگه هرکی میره جلو دوربین از مسئولین تشکر میکنه!!!
دلم برای فامیل دور و کلاه قرمزی و جیگر و پسر خاله و همه ی برو بچشون تنگ شده ^^ ...
شما رو به خدا این سریال آبکی دست بالای دست پیامش چی بود؟
- هر چی خواستی دروغ بگو و فقط عاشق باش آخر به معشوقه ات می رسی
- خونه ی مردم رو تصاحب کن آخرش به خیر و خوشی تموم میشه
و . . .
یعنی اشاعه ی دروغ و نیرنگ حرف اصلی این سریال بوده که با اونها مسلما به پایان خوش خواهید رسید
رسانه ی فرهنگ ساز؟
-رسانه ای که کسی تو سریالهاش یک رکعت نماز هم نمیخونه و نماز شده این: " السلام علیکم و رحمه الله و برکاته "
-رسانه ای که همه ی بحث ها بر سر میز و سفره غذا اتفاق می افته و بدون استثنا یک نفر بعد از دعوا و جر و بحث غذا نخورده بلند می شه و میره.
رسانه ای که تبیه پدر اینه: برو تو اتاقت در رو هم ببند
-رسانه ای که موقع صبحانه پسر یا دختر دانشجو یا محصل تنها دیالوگ صبحش اینه: صبحانه نمیخورم. دیرم شده
اینا همش به خورد خانواده ها رفته و میره.
این ضربه هایی که به بدنه فرهنگ می خوره قابل جبران نیست!!!
بعضي ها آنچنان از برنامه هاي ماهواره حرف ميزن انگار برنامه ها از مريخ پخش ميشن، نه مال همين انسانهاي روي زمينه! باور كنين!!
درود بر ایرج طهماسب و حمید جبلی واقعاً برنامه کلاه قرمزی 91 بهترین برنامه عید بود ایکاش در طول سال هم این برنامه پخش می شد
سلام.واقعآ بجز کلاه قرمزی کدام برنامه و یا سریال حتی ارزش نگاه کردن هم داشت!!!شما فیلم هاو سریالهای چند سال پیش را به یاد آورید و بعد مقایسه .آنوقت پس رفتمان را در زمینه تولید سناریو های قوی و یا استفاده از بازیگران خلاق و خوب و .....خواهید دید.در زمینه تولید برنامه های خوب کودکان هم فرزندانمان معترض هستند .چرا عمو پورنگ از گردونه حذف شد؟چرا کلاه قرمزی سالی 13 روز و الی آخر.پس بیایید و فکری به حال بینندگان خوب و وفادار خود بنمایید که ایرانی شایستگی بیشتر از اینها دارد.
سلام خواهشاً‌اگه كسي كلاه‌قرمزي را ضبط كرده برام بفرسته واقعاً عالي بود.
تکرار صد باره سریال های فاخر آقای مدیری باز هم برای ما افتخار است من سی دی های فیلم های ایشان را تهیه کرده ام و خوراک روزانه ما است .شبکه های ماهواره ای هم که فوق العاده سخیف و ... هستند. آقای مدیری کجا هستند که دستشان را ببوسیم .از درگاه خداوند برای ایشان سلامت و عزت مستدام مسئلت داریم.
امسال هم کلاه قرمزی تنها برنامه جذاب تلویزیون بود، دقیقا مثل سال قبل.
مرسي از مهران مديري
كلاه قرمزي بهترين برنامه اي بود كه ديدنشو از دست ندادم .خسته نباشيد ميگم به همشون .
چه تلویزیونی شده تلویزیون ایران که بهترین برنامه نوروزیش یک برنامه عروسکی چند ساله و تکراری است ضمناً در مورد برنامه خنده بازار هم باید بگویم این برنامه هم با رفتن سامان گوران محتوا و جذابیت خود را خیلی وقت است که از دست داده است، واقعاً به حال این تلویزیون باید تاسف خورد.
"ایده ساخت برنامه" تنها راه صدا و سیما، اخذ ایده ازمردم در ساخت برنامه ها می باشد.
چنانچه مردم در ساخت برنامه های تلویزیونی ایده ارائه دهند کیفیت برنامه ها به لحاظ موضوعی بهتر خواهد شد.
من با تمام وجود می خوام به صدا و سیما نمره منفی بدم. صدا و سیما با بیش از 17 هزار پرسنل متعهد و متخصص می نشینند برنامه شبکه ماهواره ای فلان را می بینند که کمتر از 100 نفر کارمند داره و بعد ادای آنها را در می آورند و از عملکرد خودشان هم راضی هستند. آقای صدای و سیما، یک شبکه فسقلی، مشتریان شما را دزدیده، لطفا بیدار شو. لطفا بیدار شو. یا لا اقل پول نفت و مالیات ما را بده بریم سر کوچه فیلم از کلوپ کرایه کنیم.
خداييش يه چيزي بگم من به شخصه غير از اخبار ورزشي و مسابقات فوتبال داخلي و خارجي و برنامه نود هيچ چيزي از صدا و سيما رو نگاه نميكنم... با اين همه بودجه ميلياردي كه در اختيار دارند برنامه هاشون زيره صفره اصلا حيفه آدم وقت با ارزششو بگذاره
با سلام
من و جمعی از دوستان در دانشگاه پلی تکنیک که حتی خانمها هم شامل میشود به فوتبال های زنده تلوزیون علاقه داشتیم و با برنامه ریزی دقیق همگی بجز 1 نفر ( از 16 نفری که ماهواره ندشتیم 15 نفر ) در همین ایام عید رفتیم ماهواره گرفتیم تا فوتبال ببینیم چون تمامی شبکه های تلوزیون سریال های ؟ دارند و ببینندگان بیشمار فوتبال مستقیم اروپاه باید اصلاح شوند و سریال بالای دست را که دروغ را خوب جلوه میدهد نگاه کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست