بازدید 28022
تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ترکیه:

به شدت با هر طرح آمریکایی در ارتباط با سوریه مخالفیم

ایشان با اشاره به حضور سیاستمداران با گرایش‌های اسلامی در رأس قدرت ترکیه تأکید کردند: چنین شرایطی در ترکیه به هیچ وجه خواسته آمریکا و غرب نیست و همان اندازه که آنها از این شرایط ترکیه ناخرسندند، جمهوری اسلامی ایران از حضور برادران مسلمان در رأس قدرتِ ترکیه بسیار خرسند است.
کد خبر: ۲۳۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۳ 29 March 2012
عصر امروز (پنجشنبه)، حضرت آیت‌الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار آقای رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و هیأت همراه وی، با تأکید بر لزوم تعمیق بیش از پیش همکاری‌های دو کشور خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی معتقد به گسترش همکاری‌ها با ترکیه است و هرگاه دو کشور در زمینه مسائل گوناگون با یکدیگر همراه بودند، این همراهی به سود ایران و ترکیه و همچنین دنیای اسلام بوده است.

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت‌الله خامنه ای در این دیدار که در تالار آیینه حرم مطهر رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان گسترش همکاریها، به ویژه در زمینه نفت و گاز افزودند: ایران از لحاظ مجموع منابع نفت و گاز در جهان، بسیار غنی است.

بنا بر گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری» ایشان همچنین با اشاره به شرایط حساس منطقه تأکید کردند: به لطف خداوند تحولات منطقه تاکنون به نفع اسلام و مسلمانان بوده است و از این پس نیز این گونه خواهد بود.

ایشان افزودند: مهمترین مسأله در شرایط حساس منطقه این است که کشورهای مستقل، تصمیم‌های درستی بگیرند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نگاه ابزاری قدرت‌های مسلط دنیا بویژه آمریکا به کشورهای منطقه خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها هیچ ملتی را به عنوان ملت مستقل نمی‌پذیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای افزودند: آمریکایی‌ها با همه کشورها اینگونه رفتار می کنند و بنابراین همواره باید در تصمیم گیری‌ها، مصالح کشورهای اسلامی در نظر گرفته شود.

ایشان با اشاره به حضور سیاستمداران با گرایش‌های اسلامی در رأس قدرت ترکیه تأکید کردند: چنین شرایطی در ترکیه به هیچ وجه خواسته آمریکا و غرب نیست و همان مقدار که آنها از این شرایط ترکیه ناخرسندند، جمهوری اسلامی ایران از حضور برادران مسلمان در رأس قدرتِ ترکیه بسیار خرسند است.

رهبر معظم انقلاب درباره اوضاع سوریه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قویاً با هر طرحی که آمریکایی‌ها در ارتباط با مسائل سوریه مبدع آن باشند مخالف است، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران از سوریه به دلیل حمایت از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد و با هر گونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است.

ایشان تأکید کردند: ما از اصلاحات در سوریه همواره حمایت می‌کنیم و اصلاحاتی که در سوریه شروع شده، باید ادامه یابد.

آقای رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی فراوان از فراهم شدن فرصت دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به پیوندهای تاریخی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: ما بر این باوریم با توجه به این سابقه کهن، باید روابط دو کشور بویژه در بخش همکاریهای زیرساختی تعمیق بیشتری پیدا کند.

نخست وزیر ترکیه، ترکیب هیأت همراه خود را نشانگر عزم جدی ترکیه برای گسترش روابط با ایران بخصوص در بخش انرژی دانست و با اشاره به شرایط منطقه افزود: منطقه با شرایط بسیار سختی روبه‌روست که امیدواریم بتوانیم این دوران را بگذرانیم.










تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار