بازدید 79354

نمایش فیلم «گشت ارشاد» چه کسانی را ناراحت کرد؟

سینمای امروز ایران، مدتی است با حاشیه درآمیخته و البته در همین ده روز که از سال نو هم می‌گذرد، این حاشیه‌ها فراوان بوده است؛ به ویژه درباره فیلمی چون «گشت ارشاد» که اکنون در بسیاری از سینماها توقیف شده است، ولی به راستی این فیلم چه کسانی را ناراحت کرد؟
کد خبر: ۲۳۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰ 29 March 2012
 در سال‌های اخیر، سینمای ایران با حاشیه درآمیخته شده است؛ سال گذشته با مسائل خاص خود و در این چند روز سال نو هم با حاشیه‌هایی که درباره دو فیلم گشت ارشاد و خصوصی پیش آمد.

به گزارش «تابناک»، نمایش فیلم «گشت ارشاد» که اکنون به دلیل اعتراضاتی در بیشتر سینماهای پایتخت و احتمالا شهرستان‌ها توقیف شده، شاید دو گروه را نارحت و شاکی کرده باشد!

گروه نخست، بخشی از قشر حزب‌اللهی یا انصار حزب‌الله است؛ که در این فیلم، نشان داده می شود که گروهی با سوءاستفاده از نام  و اعتبار آنها به اخاذی از مردم مشغولند و گروه دوم، افرادی که به نام رانت خوار در جامعه معروف هستند؛ افرادی که ممکن است، گونه گون به قدرت‌های سیاسی، اقتصادی متصل باشند و در لوای کار و کاسبی قانونی به رانت‌خواری مشغول باشند؛ اما به راستی این فیلم چقدر بی حرمتی و یا کلا حرمت شکنی کرده است؟

موضوع اصلی فیلم پیرامون سه نفر می‌چرخد که هر کدام به انگیزه‌های گوناگون، دور هم جمع شده‌اند و با سوءاستفاده از نام حزب‌اللهی به اخاذی از دختران و پسران جوان مشغولند و هر کدام نیز به نوعی، این سوءاستفاده‌ها را برای خود توجیه می‌کنند. اتفاقا قشر حزب‌اللهی مسجدرو و واقعی، ماهیت و بهره‌برداری این سه نفر را به خوبی می‌شناسد و اتفاقا نه تنها به جمع خود راهشان نمی‌دهد که در مقابلشان هم می‌ایستند و آنان هم به خلافکاری خویش اذعان دارند.

درباره قشر حزب‌اللهی اکنون پرسش این است؛ آیا این قشر نمی‌پذیرد که ممکن است در هر زمانی، برخی باشند که با نام این گروه از مردم سوءاستفاده می‌کند؟ آیا مثلا جامعه پزشکی می‌تواند انکار کند که عده‌ای با نام پزشک در جامعه و بدون هیچ مدرک و سند و تجربه ای به سوءاستفاده از مردم مشغول باشند؟ آیا اگر روزی فیلمی از سوءاستفاده عده ای از سودجویان از نام پزشکان ساخته شد، پزشکان باید اعتراض کنند؟

دقت کنید که در فیلم گشت ارشاد به انتقاد از بخشی از جوانان حزب‌اللهی پرداخته نمی‌شود، بلکه از افرادی نام برده می‌شود که در لباس حزب‌اللهی‌ها رفته‌اند و اصلا کار آنان اخاذی است؛ منتها با لباسی که حرمت دارد.

قشر دوم هم که درباره آن بحث می‌شود، عده‌ای هستند که بدون اینکه در فیلم کد یا نشانه خاصی بدهد که چه کسانی هستند، در لوای یک کاسبی معمولی به رانت خواری و استفاده از قدرت خود برای انجام فساد و بی بند و باری در جامعه مشغولند و فیلم به نمونه ای از رفتار این گروه هم اشاره می‌کند. این گروه هم طبیعتا از توقیف چنین فیلمی خوشحال خواهند شد و چرا که نشوند؟

در هر صورت، این سه جوان که هر کدام از ناحیه‌ای دچار آسیب اجتماعی هستند، به کار خلاف با سوءاستفاده از یک طبقه اجتماعی روی آورده‌اند و بر حسب اتفاق، همین خلافکاران درمی‌یابند که خلاف اصلی در جای دیگری رخ داده است و بهره برداری آنان در این حوزه برایشان سود بیشتری دارد.

این در حالی است که در فیلم «مارمولک»، سالها پیش، شاهد سوءاستفاده یک دزد از لباس روحانیت هم بوده‌ایم؛ فیلمی که اتفاقا بسیار مورد توجه قرار گرفت. آیا سود استفاده یک دزد از یک لباس به معنای زیر سؤال رفتن آن کسوت و طبقه اجتماعی است؟

شاید مسئولان لازم بود با شکیبایی بیشتری این فیلم را می‌دیدند؛ فراموش نکنیم توقیف یک فیلم با یک دستور زحمت زیادی نمی‌خواهد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲۹
انتشار یافته: ۷۵
و البته متاسفانه باید منتظر تبعات منفی آن در جوامع بین المللی نیز بود! چیزی که این روزها در این باره زیاد شنیده می شود اینکه چرا ایران اجازه پخش چند فیلم را لفو کرده؟ مگر در ایران آزادی مشاهده یا انتقاد وجود ندارد؟
براستی پاسخ چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
پاسخ همان پاسخ امام (ره) است آزادی نه به معنی بی بند و باری آزادی در گرو اسلام
وتشخیص این مطلب هم به عهده هر فرد است و هر فرد تنها مکلف است که به تشخیص خود عمل کند
"اگه مردی تابناک نظر منو بذار من تا خالا چندین بار نظر دادم و مطالب شما رو پاسخ دادم از روی عقل و شرع ولی شما هیچ کدام رو منتشر نکردید"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
امام فرمودند آزادی برای همه و بدور از بی بند و باری، این فیلم اتفاقا از بی بند وباری عده ای سود جو انتقاد می کنه، یک عده با استفاده از نام شهدا دارند از مال و ناموس مردم سو استفاده می کنند نکنه شما از همون دسته ای،
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
شماها اگر پایبند حرف امام بودید حرفی نبود کجا امام گفته است وقتی شما از فیلمی خوشتان نیامد با هوچی گری و بی قانونی بخواهید جلوی پخش آن را بگیرید.انقدر مملکتمان بی در وپیکر شده ؟!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
من فیلم رو نگاه نکردم ولی یه مشکل را خاطر نشون کنم که وقتی اینچنین فیلمهایی پخش میشه همه به یه چشم دیده میشن و مشکلاتیپیش میاد مث فیلم مارمولک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
دو تا پاسخ بالا که عینا مال یک نفر بود. درجواب اولا ایشان را به مثبت ها جلب می کنم و بعد هم بفرمایید کجای این فیلم بی بند و باری بود که اومدی از امام و شهدا مایه گذاشتی؟!! بعدشم فیلمی مثل اخراجی ها اصلا توش بی بندو باری نبود؟ سوسن خانم و هزار تا چیز دیگه که توش بود تو هر فیلم دیگه بود تو نطفه خفه اش می کردن!
تابناک جزء کدام گروه هست ؟ حزب باد ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
اشتباهی مثبت دادم شرمنده تابناک عزیز.تو کارت خیلی درسته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
منم اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
تابناک حقیقت را تحریر می کند....
حزب باد شما هستید که پرچمتان همیشه در جهت باد باطل است
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
تابناک رسالت سنگینی برای مبارزه با جهالت بر دوش داری ایشالا همیشه سلامت باشید و ما در ادامه این راه مهم کنارتونیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
تابناک فکر کنم اگه زمان پخش فیلم مارمولک رو هم یادش باشه همین تویه رو می کردن. نویسنده و کارگردان و.. این فیلم یا جاهلند( که دراینصورت نباید دست بکارببرند تا عاقل بشن) یا تقصیر کار که باید جلشون گرفته بشه و باهاشون برخورد صورت کیره.کاری نداریم که تحلیل شما از فیلم چیه. ایا این فیلم این برداشت رو توذهن مردم تداعی میکنه؟ که یه عده میان و به اسم بسیج و حزب الله خطا می کنن با ید حساب اونرو از بسیجی واقعی جداکرد؟یا اینکه میگن این حرفادر مورد حزب اللهی هعا درسته و... ؟!! ایا توی فیلم مارمولک مردم توجه داشتند که روحانی واقعی اونی بود که سبب هدایت رضای دزد بود؟ ایاینکه هنوز این فیلم پخش نشده اهانت به روحانیت معزز شروع... هنوز هم میبینیم که تباعت نام وتاثیر اون فیلم ادامه داره...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
چه جالب در فاصله 15:18 تا 15:24 یه نفر گفته "اشتباهی مثبت دادم "بعد یه نفر دیگه ای پاسخ را دیده در همین فاصله 6 دقیقه تابناک نظر اول را گذاشته نظر دوم راهم بررسی کرده و منتشر کرده . کاشکی یکی بخواد یه کاریو بکنه.
milad
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
تابناک جون .. کارت درسته .. یه عده چشمشون رو به روی حقیقت بستن !!
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
مثبت و منفي از خارج از كشور هم كه مدت زيادي قطع شده ؟!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
من خیلی سایتهای خبری رفتم وخبرهاشون را خوندم چه سایتهای داخلی وچه خارجی از بالاترین وفارس ورجاتاسی ان ان و...ولی الان نزدیکه سه ساله تابناک میخونم چون تقریبا نسبت به بقیه بی طرفتره منصف تر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
خیلی نقد بدی داشتی تابناک
یوسف هدایتی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
واقعا چرا سایت تابناک مطالب خوبی را که می یابد با تجزیه وتحلیل غلط ومغرضانه منتشر می کند.
توی ایران نمیشه حتی به یک بچه انتقاد کرد ، اصلا نمیشه حتی کسی هم مطلع کرد که یک اتفاقاتی وجود داره ، چه برسه از آقایون ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
دلیلش 1 کلاغ 40 کلاغ کردنه .
باسلام...در این قضیه کسانی که به هر نحو از ارزش های اخلاقی فقط کباده های "شعار"را یدک می کشیدند،در عرصه "عمل"دچار یک پارادوکس اخلاقی شدند..ازرش هایی اخلاقی مثل سعه صدر و صبر که هم اکنون جای آنها در جامعه ما خالی است.کسانی که حتی یکبار فیلم را ندیده اند در مورد آن اظهار نظر وبلکه در مورد عوامل فیلم قضاوت می کنند...در جریان سازی هدفمند ،عده ای به صورت هدفدار به دنبال ایجاد یک "غریت سازی"هستندتا "هویت"خودشان همچنان درون جامعه بازتولید بشه.حتی به قیمت برگزاری "تجمعات غیرقانونی وبدون مجوز".براستی چرا به قانون تمکین نمیکنیم؟
منتظر باش تا نظرمو بگم.
وفتي مديريتهاتضعيف ميشود هرگروهي دانسته وندانسته درهركاري دخالت ميكنند.
من رفتم فیلمشو دیدم فوق العاده بود کاشکی دی وی دی بدون سانسورش هم بیاد.
به نظر من تابناک جزو حزب اعتدال و واقع بینی است. چرا تحمل مواجهه با حقایق را نداریم؟
البته عرف جامعه رو هم باید در نظر گرفت. طرز پوشش بسیار متفاوت از عریان نمایی و ...است ، حتی در برقراری روابط بین افراد نیز چنین تعریفی داریم چه در بین مردان و چه زنان. فرقی نمیکنه .
ما دیگران رو متهم میکنیم. اما نوبت خودمون هم که میشه اصلا تحمل یه انتفاد ساده را هم نداریم.همون فیلم مارمولک هم یک هفته بعد از اکران جلوشو گرفتن دیگه!! ما متاسفانه نمیخواهیم بپذیریم که حتی بین برادران گشت ارشاد واقعی هم افراد بد و خوب وجود داره!!
یادتون میاد تو فیلم مارمولکم شاهرخ فروتنیان که نقش اون روحانی رو بازی می کرد به رضا مارمولک گفت:" البته بین اخوندها هم خوب و بد وجود داره"
اما ما تو جامعمون اینجوری جا انداختیم که مثلا وقتی یک نفر لباس نیروی انتظامی رو پوشیده یعنی از خلاف و ... معصومه. در حالیکه در همین دادگاهای انتظامی چه بسیار پرونده هایی وجود داره که اونها هم انواع خلافها رو با انواع درجه ها کرده اند.(البته نیروی انتظامی رو فقط برای مثال عرض کردمها).باید قدری سعه صدر رو در خودمون بالا ببریم. و بپذیریم که ما هم اشتباه میکنیم
من که بعد از خواندن این خبر این فیلم رو دو برابر قیمت واقعیش تو بازار سیاه میخرم چون کنجکاو شدم ببینم.حالا شما بگید چرا و چه کسانی و به چه منظور پخش این فیلم رو متوقف کردن؟معلومه....
آقایی که این مقاله رو نوشتی، نظرت در مورد فیلم زندگی خصوصی چیه؟ نکنه انتظار داری این فیلم با اون محتوای مستهجن پخش بشه و مسئولان نیز صبوری کنن، چون ممکنه در هر قشری یک عده آدم ناجور و نااهل باشه؟ چطوره کارگردانها بشینن و کلی فیلم ناجور بسازنن، به احتمال اینکه ممکنه در هر حزب و گروهی افراد ناجور و نااهل باشن! بازم دم مهرجویی با فیلم نارنجی پوش گرم. دم طالبی با فیلم قلاده طلا گرم که حقیقت رو بیان می کنن
پاسخ ها
یک انسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
هی ناشناس نکنه فکردی فقط خودت شعور داری بد و خوب تشخیص میدی و بقیه مردم بی شعورن؟! تو ناراحتی نگا نکن ما حق انتخاب داریم.دست از این تحجر بر دارین بابا! از نتایج کارای قبلیتون چی دیدین جز اینکه فارسی وان شده شبکه مورد علاقه بسیاری از خانوادها شما یه عده افرادی هستین که جوونا رو دین ستیز می کنند فقط.
ناشناس
| United States |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
دوست محترم حقیقت الزاماً چیزی نیست که شما به آن اعتقاد داری یا اینکه فکر میکنی درست است، چند درصد قلاده های طلا با واقعیت آن برهه زمانی تطابق دارد ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
به نظرم حق داشتن جلوی زندگی خصوصی را بگیرن چون واقعا مبتذله اما گشت ارشاد نه وقلاده های طلا میشه گفت 80درصد واقعیت را بیان کرده با پوزش به نظر بقیه.
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
از مسولان انتظار صبوری نداریم، انتظار مسولیت پذیری داریم! چه معنی داره که با تایید فیلم بهش مجوز ساخت و نمایش بدهند، بعدش بگویند که ممنوع است! همونهایی که مجوز داند باید از مردم معذرت خواهی کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
اولا درست نیست یک طرفه قاضی رفت
ثانیا این فیلم توسط کارگردانان موجه ای ساخته شده
ثالثا هر فردی نظری داره که باید به آن احترام گذاشت
در خاتمه باید بگویم که اگر تحمل همدگر رو نداشته باشیم باید منتظر میانجیگری بیگانه بود
بنابراین سعی کنیم به نظرات همدیگر توجه کنیم و احترام بگذاریم
من فیلم رو دیدم بسیار زیبا و گویاست . هرکس اعتراضی دارد اول تو آیینه خودش را بنگرد
خییییییییییییلی فیلم باحالیه
پس نتیجه می گیرم آن کسانی که اعتراض می کنند از جنس همان سواستفاده کنندگان از نام بسیج هستند
همان کسانی که در زمان اکران اخراجی ها سکوت می کنند و درباره این فیلم اعتراض
دمه همه گرم خوب به جون هم افتادید
انوقت که به خاطر پوشیدن یک لباس رنگی درون مدرسه تحقیرمان کردند و به خاطر داشتن زلف مو اخراجمان کردند به خاط داشتنیک دستگاه ویدو معمولی روانه زندانمان کردند و به خاطر نگاه کردن فیلم دختری با کفشهای کتانی شیشه های سینما را برسرمان خرد کردند و به خاطر دین و رفتن به سینما برای دیدن فیلم ادم برفی از حق شهروندی محروممان کردند شما حق طلبان کجا بودید
پاسخ ها
soofi
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
نمره املات چند بوده شما ؟
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
خدا وکیلی همه حرفات درست و بجا بود!
تابناک فقط خبرهارو الکی میگه،دروغ دروغ دروغ.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
کاش حداقل به تریبون نسبتاْ آزادی که داریم احترام بگذاریم
اونایی که به خاطر این دو تا تجمع تا فیها خالدونشون سوخته، چه طور دو سال قبل جلوی تجمعهای بدون مجوز ضد انقلاب صداشون در نمیومد
به فیلم قلاده های طلا چرا نمیشه اعتراض کرد جمعش کنن؟ فقط حزباللهی حق اعتراض داره؟
باید واقع بین باشیم تا جامعه اصلاح بشه
مي شه بگين تا به حال چند فيلم جدي در نقد افرادي كه با لباس پزشكي دزدي مي كنند داشتيم.
خودمون رو گول نزنيم. اگه روي عكس فيلم عكس چند تا بسيجي بخوره بيشتر مي فروشه.
ياد بگيريم با چي كاسبي كنيم.
تابناک خداییش این مقاله باید قاب گرفته بشه و در سراسر سینماهایی که این فیلم حذف شد قرار بگیره !!!! از روی آنوس تبلیغاتی این فیلم که در سراسر اینترنت موجود هست میشه تشخیص داد که فیلم به شدت باحالیه !!!!
تابناک .. خواهشا نظرات رو منتشر کن !!
اجرای قانون، قانونمند بودن همگی، احترام به قانون مواری هستند که مورد تاکید همه مقامات محترم نظام می باشند و کسانی که به نامهای مختلف و هرجاکه میل مبارکشان بود به تظاهرات غیر قانونی و بدون مجوز می پردازند بیش از هر دار و دسته ای به کل نظام لطمه می زنند و البته آنها فقط منافع شخصی خود را می بیند
من این فیلم رو دیدم وخیلی قشنگ بود با حرفهای تابناک 100درصد موافقم.حتما مثل این افراد تو جامعه هست که نویسنده داستان از اون الهام گرفته.
از همه عجیب تر موضع دولت است که خودش پروانه ساخت داده و حالاهم خودش را به کنار کشیده و حتی حاضر به دفاع از مجوز قانونی خودش هم نمی باشد!اونوقت تکلیف ضرر و زیان اون بیچاره ای که با طناب پوسیده اینها در چاه سرمایه گذاری فرهنگی رفته است ، چیست؟!!
سلام
به نظر من، هر انسانی به دلیل انسان بودنش می تواند نظر و طرز فکری داشته باشد، حالا بقیه انسان ها چون انسان هستند، ملزم هستند به عقاید هر انسانی احترام بگذارند البته تا جایی که این انسانیت زیر سوال نرود.
کاش یک روزی برسد که بتوانیم همدیگر را تحمل کنیم، بلکه باور کنیم که همه انسانیم، نه بیشتر نه کمتر
چرا برای بقیه تصمیم بگیریم؟وقتی خدا در هیچ یک از ادیان اهی،اختیار را از انسان سلب نکرده، بلکه به دلیل همین اختیار فردا روزی ما را بازخواست خواهد کرد.
انسان اختیار دارد.پس سانسور کجای این قصه اس؟
چرا هیچ کس موقع پخش اجراجی های 1 2 3 صداش در نیومد. در گشت ارشاد افرادی که در لباس مقدس رفته اند و خلاف می کنند، خلاف کارند. اما در اخراجی ها افرادی که کارهای به مراتب بدتر می کردند و حرف های به مراتب شنیع تر می زدند، از افراد در راس کار بودند؟؟؟؟؟؟
با سلام - بايد فيلم را ديد بعد نظر داد و چون هنوز نديده ام به دوستاني كه مثل خودم هستند عرض مي‏كنم: لا تقف ما ليس لك به علم، ان السمع و البصر و ...
یه سئوال دوستان تا حالا فیلمی را مشاهده کردید که در آن یه شخصیت کارگردان با سو استفاده از موقعیت حرفه‌ای خودش با ساختن فیلم سفارشی از اون ور آبیها در صدد حجمه به ارزشها و بی اعتماد کردن افکار عمومی باشه ؟ اونم به کسانی که همه زندگیشونو برای استقلال این کشور هزینه کردن اونم فقط با این توجیح که ممکنه در هزارتا یکی فاسد باشه اگر اینجوریه در جماعت سینمایها تا دلتون بخاد فاسد و خود فروخته و کثیف ریخته اونجا که بیشتر جا داره فیلم بسازن
من دیروز این فیلم را دیدم خیلی تعجب کردم این فیلم نه بر علیه نظامه نه مستهجن دلیل این همه نگرانی را نفهمیدم
آیا با فیلم مارمولک دزدان لباس معرفی شدند یا هرکس که لباس روحانیت درتن داشت مورد استهزاء قرار گرفت
ثمره فیلم مارمولک تفکیک روحانیت باسواد وخدمتگزار ازروحانی نماها نبود بلکه حتی فرزندان روحانیت درمدارس مورد تسخر قرار گرفتند آیا این درست است ؟
فیلم باید گیا باشد اگرگشت ارشاد قصدش معرفی سوء استفاده کنندگان است نباید به خدمتگذاران سیلی بزند
مثلا معرفی یک پزشک قلاب نباید منجر به بی اعتباری جامعه پزشکان شود واگرشد معلوم است که فیلم نتوانسته هدفش رابیان کند ویا اساسا بهانه دستش آمده تا درحمله به بدان خوبان را لکه دار کند
سلام.
حیف که این نظر من در مقابل متن شما اصلا به چشم نمیاد...شاید اصلا تایید هم نکنید.
بالاخره شما هم میدونید که توی هر فیلمی، اگر چه منظور فقط یه عده ی کم باشه، ولی طوری به مخاطب القاء میشه که انگار همه ی اون قشر ایراد دارن.
شما همه آزادی دارین، قبول...ولی چرا من نباید آزاد باشم که بگم بسیجی ام؟چرا باید همه بهم به چشم یه آدم راندباز و ریاکار نیگا کنن؟ چرا فیلمی که مارو مسخره میکنه باید آزادی بیان داشته باشه ولی فیلمی مثل قلاده های طلا که پخش میشه -با همه ی بی طرفیش- اینجوری متهم بشه و ...
کاری به موضوع مسخره فیلم ندارم ولی این فیلم توقیف یا ادامه اکرانش هیچ کمکی به سینما و سیاست ما نمیکنه همش جو الکی و مسخره است که بی دلیل به پا شده
این فیلم اینقدر ضعیفه که اصلا ارزش دیدن نداره
واسه خودم متأسفم که وقت گذاشتم 2 ساعت رفتم این فیلم رو دیدم
من نه به این فیلم کار دارم نه به فیلم های مشابه ولی چند سوال دارم چرا این فیلمسازان متفکر برای یکبار هم که شده فیلمی درباره خیانت روشنفکران وابسته به بیگانگان به استقلال این مملکت فیلمی نمی سازند .چرا در مورد هجوم فرهنگی یا تقویت باورهای دینی یا تحکیم بنیان های خانواده یا فضایل اخلاقی مانند شجاعت محبت گذشت صداقت فداکاری و.......فیلمی نمیسازند؟؟چند درصد مضامین این نوع فیلم ها با واقعیت تطابق دارد ؟ هدف از زشت نشان دادن چهره افراد حزب الهی چیست؟همه خوبندو بی نقض جزء حزب الهی ها؟بهتر نیست بجای نشان دادن نا هنجاری ها در جامعه که هیچ مشکلی را حل نکرده است هنجار ها را تبلیغ کنیم
چرا هرجا کم میاریم از امام خرج میکنیم ایشان که در حوزه ازادی بیان واقعیت ها سرامد تاریخ روحانیت بودند و از این تنگ نظریها بیزار بود
چنانچه واقعیت ها را بپذیریم وتنگ نظری نباشد می توان با ناهنجاری ها مقابله کرد.
تعصب کور کنده است؛وآتش زیرخاکستر
آزادی یعنی آزادی مخالف. اگر مخالف بسیج و گشت ارشاد، مثلا، نتواند مطابق تظرش فیلم و مقاله بسازد و بنویسد، در کشور آزادی نیست.
البته این احتمال هم هست همان گروه حق الحساب گیر توسط کارگردان این برنامه توقیف رو الم کرده باشند برای گرم کردن بازارداخلی وخارجی
با سلام و احترام
پیشنهاد میکنم ا یک نظر سنجی برای این موضوع بگذارید ،خیلی موضوع روشن میشه.
براي "رضا مارمولك" و "كتاب قانون" نيز همين بگو مگو ها بوده ليكن ديدم كه هم "رضا مارمولك" و هم "كتاب قانون" چيزي جز يك واقيت تلخ كه همانا يا نفوذ افراد نالايق در لباس روحاني بوده و يا رفتار هاي غلط بنام دين. بنابراين مطئنا بعدا مردم عزيز ايران خواهند پي برد كه نقش اين فيلم خصوصي توقيف شده در برخي سينماها مثبت است نه منفي
سلام به نظر من هم حرمت روحانیت بیشتر هست پس چرا اینا کاسه داغتر از اش شدند بماند
چرا کسی تحمل انتقاد نداره چه صغیر چه کبیر؟‎ ‎
اگر به موارد موزیانه ای که در فیلم ورود آقایان ممنوع آورده شده ودر رسانه ملی هم پخش شد توجه شود بی لیاقتی و خیانت مسئولین فرهنگی بیشتر مشخص میشود
اصولا" فیلم وادبیات وشعر و نقاشی بطور کلی اثار هنری موقعی ارزش دارد که ایینه تمام نمای زمان و مکان خود باشد .
اگه می دانند ده شکری بسازه مشکلی نداشت
کسانی که اعتراض می کنند از جنس همان سواستفاده کنندگان از نام بسیج هستند
من نمی دونم فرق این فیلم با اخراجی های3 چیه؟
سلام فقط به خاطر فروش و تبليغات اين كار را كردن حالا كه اين طور شده همه مردم كنجكاو شده و مي خواهند به هر طريقي اين فيلم را به دست بياورند راه خوبي براي اقايان است براي در امد زايي بيشتر كه فقط در ايران اين اتفاق مي افتد بياييد واقع بين باشيم چطور مجوز توليد و اكران را مي دهند بعد از چند روز توقيف مي كنند ديگر حناي شما رنگي ندارد.
آفرين به اين دوست عزيز ، راست ميگه اونموقعه شما دوستان و آقايون تابناكي كجا بودن ؟ دوستان حق طلب به احتمال زياد اونموقعه با آقايون " اخراجي ها " داشتن شيشه سينما ميشكستن.!!!!
تابي جون ميدونم كه درج نمي كني اما خودت قبول داري. 
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی